Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle! 😍
Kaipuu jatkukoon!
Muut viestit omiin ketjuihinsa, jookos.
Kommentit (36976)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakasteluttas🤭
Harva käyttää tätä emojia.Tiedän yhden ainoan henkilön joka käyttää tätä emojia. Tämän käyttö on riskialtista. Tämän voi ymmärtää ihan viattomasti nauramisena, tai sitten epäsopivana tirskahteluna. Tämä ei todellakaan sovi käyttöön aktiivisesti. Meinaan kun olen nähnyt tätä käytettävän jopa sellaisen lauseen perässä, että jäi mietityttämään että siis pelleileekö henkilö vai ei. Esim -Pidän sinua erittäin kauniina 🤭🤗 - öö mitä ihmettä, ei sovi tuohon kyllä ollenkaan. Emojin todellista tarkoitusta en tiedä.
Kannattaisiko olla kommentoimatta ja valistamatta, jos ei itsekkään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Hän tuntee laitakatuin takalistot
ja elon epäsoinnut, jotka lyö,
kun mennyt maine on ja elintyö
Tunsiko kertojaminä siis laitakatujen peput vai laitakatujen asumukset?
Kyllähän tässä syntyy mielikuva, että kertoja tuntee köyhät ja kurjat, joiden mainekin on mennyt sen jälkeen, kun ovat paljastaneet peppunsa herrasväen iloksi, henkensä pitimiksi. Helsingissähän oli paljon brothelleja ennen muinoin.
Näin mekin tulkitsimme kirjallisuuden seminaarissa. Kyseessähän on warsin wanha kirjoitus.
Esimerkiksi Töölössä 1920-30-luvuilla Museokadun ja Oksasenkadun seutuja kutsuttiin Suomen Reeperbahniksi saksalaisen esikuvan mukaisesti. Alueella olevien bordellien ikkunoissa loistivat punaiset merkkivalot, jotta asiakaat osasivat hakeutua prostituoitujen luokse
Missä on kaikki positiiviset ihanat kaipailijat. Täällä on vain outoa syyttelyä, jotka ei ainakaan mulle aukene, ei sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aina outoa että syytetään valehtelijaksi jollei ole valehdellut 🤔.
Ei varmaan koske sitten sinua. Varmaan valehtelija itse tunnistaa, jos on valehdellut.
Sivu
Voi se koskeakin, koska epäilen että ihastukseni pitää minua valehtelijana. Jota en kuitenkaan ole. Hän vetää mutkat suoraksi mutta ei halua kuulla totuutta. Tai hän on tehnyt omat johtopäätökset joita en pysty muuttamaan. Se on surullista ja vähän erikoistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakasteluttas🤭
Harva käyttää tätä emojia.Tiedän yhden ainoan henkilön joka käyttää tätä emojia. Tämän käyttö on riskialtista. Tämän voi ymmärtää ihan viattomasti nauramisena, tai sitten epäsopivana tirskahteluna. Tämä ei todellakaan sovi käyttöön aktiivisesti. Meinaan kun olen nähnyt tätä käytettävän jopa sellaisen lauseen perässä, että jäi mietityttämään että siis pelleileekö henkilö vai ei. Esim -Pidän sinua erittäin kauniina 🤭🤗 - öö mitä ihmettä, ei sovi tuohon kyllä ollenkaan. Emojin todellista tarkoitusta en tiedä.
Kannattaisiko olla kommentoimatta ja valistamatta, jos ei itsekkään tiedä.
Ei kannata 🤭 ajattelin että ap valaisee asiaa 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan koske sitten sinua. Varmaan valehtelija itse tunnistaa, jos on valehdellut.
Sivu
Voi se koskeakin, koska epäilen että ihastukseni pitää minua valehtelijana. Jota en kuitenkaan ole. Hän vetää mutkat suoraksi mutta ei halua kuulla totuutta. Tai hän on tehnyt omat johtopäätökset joita en pysty muuttamaan. Se on surullista ja vähän erikoistakin.
Mikä se totuus on? Miten hommat menivät?
Vierailija kirjoitti:
Jo Larin-Kyösti sanaili:
Hän tuntee laitakatuin takalistot
ja elon epäsoinnut, jotka lyö,
kun mennyt maine on ja elintyöKarjalan murteesta löytyy johdannainen -la+sto, jonka a on kuitenkin muuntunut i:ksi.
Näin ovat muotoutuneet sanat kuten:
pappilisto = papisto, herralisto = herrasväki, takalisto = takamaan asujamet
Muistelisin että mm. Juhani Aho ja Joel Lehtonen viljelivät kirjoissaan paljon tätä -lasto alkuperää olevaa monitulkintaista sanaa.
Olisiko sitten takalisto ottanut nimenomaan heistä lisäkipinää arkiseen kieleen?
E-mies
Vierailija kirjoitti:
🤭
Hihii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella ahdistavaa, olen hermoraunio stalkkerin ja kiusaajien vuoksi. Onneksi elämäni on *elvetin tylsää. Ilmeisesti ihastumiseni harmittaa ja jaksaa kiinnostaa. Ei ole luottamusta, enkä ikinä anna anteeksi. Välttelen parhaani mukaan. Toivottavasti saatte joskus samalla mitalla takaisin.
Esiinnyt taas toisena?
Miten joku voi ahdistua ja olla hermoraunio, jos joku anonyymi trollaa ? Eihän se trolli todellisuudessa TIEDÄ mistään mitään. Stalkkerointi ja kiusaaminen edellyttää että henkilö OIKEASTI tietää identiteettisi ja näin ollen häiriköi sua. Anonyymillä palstalla tämmöinen on täysi mahdottomuus. Veikkaan että sun mielikuvitukksella on osuutta asiaan ? Ihan sivusta mietin. Perustelisitko väittämääsi jotenkin ? Vai siis tapahtuuko tämä irl ?
Ehkäpä tällainen henkilö on vuosia esittänyt valheitaan totuutena ja saanut ison joukon mukaan leikkiinsä somen avulla. Siinä vaiheessa jos olet kaksi kertaa saanut sen valheiden vuoksi turpiin, kolmatta ei enää tule.
Kenenkään kanssa.
Poliisiasia, jos se ei opi käyttäytymään.
Yhtä helvettiä se olis tuollaisen lähellä joutua olemaan. Parempi päästä kokonaan eroon.
Rouvan kuvia löytyy WA:saa ja albumissa 😍📸
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua satuttaa lapsia.
Rakastat lapsiasi ja niin se kuuluukin mennä !
Lapset aistivat kyllä toisaalta hyvin helposti vanhempien tunteet eli sinnittely ei ole yksiselitteisesti aina paras ratkaisu. Eikä ole myöskään terveellistä luopua itsestään muiden vuoksi. Kompromissien tekeminen ja oikeudenmukaisimman ratkaisun löytäminen on usein vaikeaa ristiriitojen keskellä. Voimia siihen!
Minulta 0 viestiä tai emojia.
En jaa kuviani missään.
Yhellä maksaa, mutta toisen tavara ei kelepaa, vaikka iliman eestä sais. Surkea on markkina-arvo. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Rouvan kuvia löytyy WA:saa ja albumissa 😍📸
Jättebra.
Portto lavasti toisen syylliseksi taas touhuihinsa. Sääliksi käy koko perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella ahdistavaa, olen hermoraunio stalkkerin ja kiusaajien vuoksi. Onneksi elämäni on *elvetin tylsää. Ilmeisesti ihastumiseni harmittaa ja jaksaa kiinnostaa. Ei ole luottamusta, enkä ikinä anna anteeksi. Välttelen parhaani mukaan. Toivottavasti saatte joskus samalla mitalla takaisin.
Esiinnyt taas toisena?
Miten joku voi ahdistua ja olla hermoraunio, jos joku anonyymi trollaa ? Eihän se trolli todellisuudessa TIEDÄ mistään mitään. Stalkkerointi ja kiusaaminen edellyttää että henkilö OIKEASTI tietää identiteettisi ja näin ollen häiriköi sua. Anonyymillä palstalla tämmöinen on täysi mahdottomuus. Veikkaan että sun mielikuvitukksella on osuutta asiaan ? Ihan sivusta mietin. Perustelisitko väittämääsi jotenkin ? Vai siis tapahtuuko tämä irl ?
Ainahan fyysinen pahoinpitely on poliisi asia. Vai oliko tuo "turpiin saaminen kahdesti" joku sanallisesti liioiteltu vertauskuva. Tälläiset myllyt saa tyhjennettyä sopasta, kun poistuu somesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit valinnut vaimosi viisaammin. Sanasalaattia, riehumista ym. piisaa. Voidaanko jo skipata siihen kohtaan, jossa kukaan ei tunne ketään eikä ketään kiinnosta sorkkia noin haisevaa sontaläjää enää kertaakaan?
Oletteko hyviäkin ystäviä?
Ei tunneta lainkaan.
Et siis voi mitenkään tietää koko kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhellä maksaa, mutta toisen tavara ei kelepaa, vaikka iliman eestä sais. Surkea on markkina-arvo. 🤣
Kaikesta sitä maksetaankin.
Toisen menekistä sinä et tiedä yhtään mitään. Mutta niiden instakuvien perusteella se heitettäisiin joka Hiltonista ulos, kadulla saisi myydä pyrstöään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivu
Mikä se totuus on? Miten hommat menivät?
Ei kai sillä ole väliä kun ei sitä totuutta uskota kuitenkaan.
Sivu