Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin "mummokärryn" kauppatavaroiden kuljettamiseksi.

Vierailija
18.08.2025 |

Kauppaan matkaa 2 km ja ostan viikon ruoat kerralla. Liityin sitten kai mummokerhoon 58-vuotiaana. Helppo vetää kärryjä mielummin kuin raahata painavaa kassia. 

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta ei-iäkästä, jotka ovat hankkineet kätevän pyörällisen ostoskassin. Harmi, että itse älysin hankkia vasta 60-kymmpisenä. Sen kanssa saa helposti tuotua kaupasta ison kasan ruokaa kävellen ja ilmastoa säästäen. Meillä on kyllä autokin, mutta kauppareissut hoituu kivasti kävellenkin.

Kauppakärryjen yleistymistä ehkä haittaa eniten ruma tarjonta ja liian lyhytkahvaiset tai pienipyöräiset mallit. Amazonista löysin värikkään, omannäköisen modernimman version. Kannettavista matkalaukuistakin on luovuttu jo vuosikymmeniä sitten. Korkea aika luopua myös raahattavista kauppakasseista.

Vierailija
82/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin 45-vuotiaana myös. Kuljen toisinaan kauppaan yhteysaluksella. Mummokärryt on silloin todella näppärät. 

Venetsiassa varsinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummokärry? Ehei,  omani on pikku Porche:) Hyvin kulkee, suosittelen.

Pääsetkö autolla etuovelle asti, ettei tarvitse painavia kasseja roudata autokatoksesta asti?

Vierailija
84/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole enää  mitkään mummokärtyt. Nuoret käyttävät näitä myös. 

Vierailija
85/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kärryt ovat todella käteviä. Kevyt vetää, painavia ostoksia. N 40

Vierailija
86/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa ranskalaiselle, että on mummokärry.! Kaikkihan siellä niitä käyttävät. Inhoan ostosten raahaamista enkä halua käyttää lyhyille matkoille autoa. 

Tämän kesän olen etsinyt sopivaa, pitäisi olla siedettävän näköinen = ei musta eikä kirjava, isot pyörät, taskut sisällä, hyvä läppä, roiskeita ja vettä kestävä kangas sekä kunnon vetokahva. Nyt on vahvoilla Rolser, jossa on isot alumiinirenkaat. Hintaa hyvällä näyttää olevan 140-170 euroa. Huonoa ei kannata ostaa. 

Vierailija
87/164 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitokärryllä ne ostoksen kuljetetaan.

Minä roudasin kerran maitokärryllä kirppikselle tavarat parin kilometrin päähän. Pakkasin ne ensin kestokasseihin ja paikan päällä maitokärryt oli samalla myyntipöytä. Ihmiset oli siinä ihastelemassa ja kauppa kävi vähän "vahingossa". Ai miksi en mennyt autolla. No ihan siksi, kun oli nätti ilma ja samalla sai vähän kävelyliikuntaa ja perillä tiesin olevan tosi hintsusti parkkitilaa. Sitten takasinpäin oli kätevä pakata myymättä jääneet tavarat ja kävellä takaisin kotiin. 

Vierailija
88/164 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurime on noin 80v. rouva, joka aina pukeutuu todella tyylikäästi ja on muutenkin huoliteltu. Hänellä on usieta hienoja perässä vedettäviä kärryjä, aina asuun sopiva tietysti. En voi kuin ihailla häntä, ja olen kyllä kehunutkin hänen tyylikkyyttään hänelle itselleen. kauppamatkaa meiltä noin 1.5 km joten ehkä itsekin pitäisi hankkia "mummokärry" niin ei tarvitsisi kulkea reppu selässä.

Vierailija
89/164 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain maassa ihan tuttu härveli muillakin kuin vain mummoilla. Suomessa näitä näkee harvoin, jos koskaan, ja meillä ne yhdistetään kyllä vääjäämättä mummoihin.

Itse kuskaan polkupyörän sarvissa ja takakorissa kauppakassit. Sekin on vähän sellainen hävettävä asia, nuoremmat polkupyöräilijät sullovatkin ostoksena varmaan sen takia mieluummin selkäreppuun. Minun ostokseni tarttisi vähintäänkin päivärepun tai kevyen rinkan, koska pyrin ostamaan viikon ruoat kerralla, joten siksi en selkäreppua käytä itse kuin ossain yksittäisosotoksissa. 😂

Vierailija
90/164 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monta ei-iäkästä, jotka ovat hankkineet kätevän pyörällisen ostoskassin. Harmi, että itse älysin hankkia vasta 60-kymmpisenä. Sen kanssa saa helposti tuotua kaupasta ison kasan ruokaa kävellen ja ilmastoa säästäen. Meillä on kyllä autokin, mutta kauppareissut hoituu kivasti kävellenkin.

Kauppakärryjen yleistymistä ehkä haittaa eniten ruma tarjonta ja liian lyhytkahvaiset tai pienipyöräiset mallit. Amazonista löysin värikkään, omannäköisen modernimman version. Kannettavista matkalaukuistakin on luovuttu jo vuosikymmeniä sitten. Korkea aika luopua myös raahattavista kauppakasseista.

Miten joku vanhus muka talvisaikaan sellaista kärryä raahaa? Tiet on usein auraamatta omillakin kulmilla. Ja itse olen joskus vetänyt kävelevän mummon lumikasasta pois, koska hän ei päässyt eteen- eikä taaksepäin, koska joku oli aurannut suojatien pään tukkoon ja jalankulkijat joutuivat lumikasan läpi kulkemaan ja tämä mummo juuttui sen keskelle.

Vierailija
91/164 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niitä kärryjä säilytätte silloin, kun kierrätte kaupassa? EIkö niitä ole hankala vetää perässä ja toisella kädellä kantaa koria? Vai jätetäänkö ne kassojen taakse? Anteeksi, mutta en ole kiinnittänyt tähän huomiota ja siksi kysyn.

Vierailija
92/164 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan auto tuota varten.

M58

Itse olen miettinyt joko Eslaa tai sitten semmosta tavarafillaria. Ei tarvi maksella mitään jäätäviä auton maksuja, kun ei siihen olisi varaakaan. Sitä Eslaa kun saa myös pyörillä, ettei tarvi ainoastaan talvisin kulkea potkukelkalla. Yhdellä kirpparilla näkyi kerran pari semmoista Helkama Juhta pyörää, joilla saa kuskattua tavaraa, mutta kun oli silloin työttömälle vähän turhan kallis pyynti hinta ja sitten ne olisivat vaatineet vielä kunnostustakin, koska ne oli sieltä jostain vuodelta 1987. Mutta hienosti oli ajan patinoimia. Patinasta tuli kai sitä extrahintaa. Vastaava kun löytyisi jostain järkihintaan ja että saisi ajoon ilman että tarvii ensin kaikki kunnostaa. Turha ostaa rämää, kun kunnostus nostaa hintaa niin että samalla rahalla saa jo kaksi hyvää. 

Vierailija
93/164 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne kärryt kyllä niin seniorityyliä, että urheilullisena 58-v:na ottaisin mieluummin kauppareissulle vaikka päivärepun tai vaikka pulkan talvella kuin sellaista kärryä. 😂

Vierailija
94/164 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Biltemasta pari viikkoa sitten. En ole vielä käyttänyt. Just noihin kissanhiekkasäkkeihin.

Parii kuukauteen ei tule olemaan autoa pahemmin käytössä niin lähikauppa ja toi kärry tulee käyttöön. 

Vierailija
95/164 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Itse olin tällä mittarilla mummo jo 26-vuotiaana. Tosin kärry oli jättimallia koska jouduin työkseni kuljettelemaan tavaraoita kaupunkiympäristössä, eikä minulla ollut autoa. Mutta tarpeen tullen olen rullannut sillä myös ostoksia, kuten koiranruokasäkkiä, ja kipeänä myös ruokakauppasaalista

Vierailija
96/164 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain maassa ihan tuttu härveli muillakin kuin vain mummoilla. Suomessa näitä näkee harvoin, jos koskaan, ja meillä ne yhdistetään kyllä vääjäämättä mummoihin.

Itse kuskaan polkupyörän sarvissa ja takakorissa kauppakassit. Sekin on vähän sellainen hävettävä asia, nuoremmat polkupyöräilijät sullovatkin ostoksena varmaan sen takia mieluummin selkäreppuun. Minun ostokseni tarttisi vähintäänkin päivärepun tai kevyen rinkan, koska pyrin ostamaan viikon ruoat kerralla, joten siksi en selkäreppua käytä itse kuin ossain yksittäisosotoksissa. 😂

Kyllä vain täällä kaupungissa näkee ostoskärryjä ihan nuorillakin, ja kaikenikäisillä joka päivä. Talvella lumiseen aikaan harvemmin. Hyvin yleinen marketeissa ja isommissa ruokakaupoissa asiakkailla. Ja niitä on erivärisiä, sekä erikokoisia. Silmät auki ja katse ympärille niin ei voi olla huomaamatta. Jopa omalla autolla liikkuvat tulevat isoon markettiin ostoskärryn kanssa. 

Vierailija
97/164 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne kärryt kyllä niin seniorityyliä, että urheilullisena 58-v:na ottaisin mieluummin kauppareissulle vaikka päivärepun tai vaikka pulkan talvella kuin sellaista kärryä. 😂

Älä osta seniorityyliä! Osta vaikka teinityylinen jossa kuviointi on sarjakuvaa. Netistä vain etsimään ja valitsemaan mieluisa, valikoimaa riittää kotomaassa ja ulkomaankaupoissa. 

Vierailija
98/164 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun varmaan siirtymään myös mummokärryn käyttäjäksi. Nuorinkin lapsi alkaa olla 4v ja rattaita ei kehtaa oikein en käyttää. Perheessä 6hlö ja ihan pikkuostoksistakin kertyy raahattavaa (kauppaan 4km). 

N33

Vierailija
99/164 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä niitä kärryjä säilytätte silloin, kun kierrätte kaupassa? EIkö niitä ole hankala vetää perässä ja toisella kädellä kantaa koria? Vai jätetäänkö ne kassojen taakse? Anteeksi, mutta en ole kiinnittänyt tähän huomiota ja siksi kysyn.

Minä laitan kassan päätyyn missä pakataan, sinne alle, mulla saa vetokahvan taitettua. 

Vierailija
100/164 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain täällä kaupungissa näkee ostoskärryjä ihan nuorillakin, ja kaikenikäisillä joka päivä. Talvella lumiseen aikaan harvemmin. Hyvin yleinen marketeissa ja isommissa ruokakaupoissa asiakkailla. Ja niitä on erivärisiä, sekä erikokoisia. Silmät auki ja katse ympärille niin ei voi olla huomaamatta. Jopa oma

Liikun kävellen ja pyöräillen eli ihan on silmät kyllä auki. En ole ainuttakaan ostoskärryä nähnyt omassa kotikaupungissani. Näitä käyttävät isompien kaupunkien asukkaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan