Ostin "mummokärryn" kauppatavaroiden kuljettamiseksi.
Kauppaan matkaa 2 km ja ostan viikon ruoat kerralla. Liityin sitten kai mummokerhoon 58-vuotiaana. Helppo vetää kärryjä mielummin kuin raahata painavaa kassia.
Kommentit (164)
Ei oo mummokärryä. Annoin äitille ja hänelle siitä on ollut oikeasti hyötyä. Itellä se oli parvekkeella koristeena. Nyt tarvisin kovasti mummokärryä kun automme oikuttelee vähän väliä. Ollaan repuissa ja pyörän sarvissa raahattu ostoksia. Pyöräkin on muuten älyttömän hyvä kantoteline. Pyörän koriin mahtuu kassi ja molempiin sarviin ja ehkä vielä reppuun. Eli neljä kassia ruokaa. Ja mies tekee saman. Voi olla jopa että pyörällä raahaten saa enemmän ruokaa kotiin kuin mummokärryllä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan auto tuota varten.
M58
Mullapa on ihan mies ja auto tuota varten.
Pienemmät asiat kuljetan mielelläni fillarin korissa.
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.
Kaikkea extraa voi sit piipahtaa hakemassa kun käy lenkillä, jos tarvii.
Mä aloin tilaamaan koronan aikoihin. Totesin, että onpa hitokseen kätevää! Tilaan parin viikon välein. Kätevästi tulee samalla kertaa ruoat, vissyt kesähelteellä, taloustavarat kattiloita ja paistinpannuja myöten, kaikki hygieniaan liittyvät tuotteet jne.
Toki täydennystä täytyy hakea heviosastolta. Mutta se käy kätevästi piipahtaen lähikaupassa töiden jälkeen.
Moni sanoo, että tilaaminen on vaikea, kun ei tiedä mitä haluaa syödä ja mitä mielitekoja voi tulla. Näin sanovat eivät omaa kovin hyvää sunnittelukykyä ja tekevät paljon heräteostoksia. He on ihmisryhmä, joka syö enemmän mielitekoon kuin nälkään. Heillä yleensä menee kuukaudessa paljon rahaa ruokaan ja herkkuihin, ja myös hävikkiä syntyy.
Jotkut myös sanovat tilaamisen tulevan kalliiksi, kun on materiaali- ja kuljetusmaksut. Mulle on itseasiassa tullut halvemmaksi. Suunnittelen syömiseni kahdeksi viikoksi ja heräteostokset jää pois.
Ja on niin kätevää, kun ovikello soi ja kohtelias kuljettaja asettaa ruokalaatikot eteisen penkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.
Niinpä! Samat sanat....tässä mitään mummokärryjä! Rouva+75
Jaa, minulle ne eivät ole vaihtoehtoja. Tilaan ruokaa netistä etenkin kesällä (koska vettä menee enemmän; en asu Suomesa), mutta muulloin pidän kaupassa käyntiä liikuntana ja toki siellä näkee myös mukavasi tuotteet ihan itse.
Tällä hetkellä kärryä ei ole, mutta uuden osto on ehdottomasti ostoslistalla. Paljon mukavampi kuljettaa ostokset kuin kannksia käsissä.
En ihan ymmärrä, miksi jotkut pitävät kärryä ikäkysymyksenä. Se sopii kaikile. Ainoa juttu on se, että jos poikkeaa töistä tulllessaan kaupoille, niin töihinhän sitä tuskin viitsii kuljetella. tämä lienee se syy, miksi jotkut kuvittelevat sen olevan mummokärry ja kieltävät itseltään järevän käyttäytymisen. Ja muuten, mikäs vika mummoissa?
Kärry sopii myös ammattikäyttöön. On tässä ollut pientä remonttia, ja toinen putkimies tuli ko kärryn kanssa ja toinen taas käytti "cabin size"-makalaukkua, joilla kuljettivat työkalujaan. Ei kyllä heti arvannut millä asioilla liikkuivat.
Semmoinen juttu, että selälle olisi parempi työntää kärryä kuin vetää. Sama golfkärryn kanssa.
Jos kumminkin vedät, älä aina vedä samalla kädellä.
Mulla on auto. Roudaan sillä ruokani.
Minä luulin että olet ostanut jonkun mummokärryn kauppakassiksi, Nissan Micran tai vastaavan :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan auto tuota varten.
M58
Pappakärry siis 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo, että tilaaminen on vaikea, kun ei tiedä mitä haluaa syödä ja mitä mielitekoja voi tulla. Näin sanovat eivät omaa kovin hyvää sunnittelukykyä ja tekevät paljon heräteostoksia. He on ihmisryhmä, joka syö enemmän mielitekoon kuin nälkään. Heillä yleensä menee kuukaudessa paljon rahaa ruokaan ja herkkuihin, ja myös hävikkiä syntyy.
Eipä ole sinun ongelma. Jos he kerran eivät osaa suunnitella ja tarvitsevat mielitekoshoppailua, niin varmasti sama tapahtuu vaikka ostaisivat netin kautta. Siellähän sitä vasta tarjontaa näkeekin ja voi tulla klikattua ostoskoriin yhtä sun toista, jota ei tule syötyä.
Moderni versio taitaa olla laatikkomainen vetonärry:
https://www.amazon.com/Olympia-Tools-85-010-Pack-N-Roll-Telescopic/dp/B…
Mulla on jo toinen käytössä, ostin ekan jo 20v sitten, se ei ollut mummomainen. Käyn myös kerran viikossa kaupassa, lyhyt matka kauppaan. N65v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut tyhmyydestäni, mutta onko mummokärry siis sellainen laukku, jota voi vetää perässä? Jos on, niin sellainenhan olisi itsellekin aivan passeli 😃
On! Ostoskärry joita myydään laukkuliikkeissä, ja Rustassakin tällä viikolla jälleen tarjouksessa. Laukkuliikkeistä löytyy enempi valikoimaa, kokoja, värejä, ja eri kuoseja. Googlaamaan.
Kiitos vastauksesta ja vinkeistä :) Tuollainen olisi itselle todella kätevä. Ei muuta kuin nettiä selailemaan näin aluksi 👍
- se sama höpsö 😄
Vierailija kirjoitti:
Moderni versio taitaa olla laatikkomainen vetonärry:
https://www.amazon.com/Olympia-Tools-85-010-Pack-N-Roll-Telescopic/dp/B…
Ei ole, toi on tarkoitettu työkalujen kuljetukseen sisätiloissa. Suomen oloissa se olisi ulkokäyttöön aika huono, täällä pitää olla sellainen joka kulkee myös lumessa, loskassa ja epätasaisella.
Turhaa tuokin on, otin jo lampunkin pois jääkaapista, jotta en näe sitä jatkuvaa tyhjyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kans sellaisen tukevan ja jossa hieman isommat renkaat, mutta ruokaostoksiin en oo vielä käyttänyt. Mulla kauppaan noin kilometri ja kuljen sen kävellen reppuselässä. Ostoskärryä oon käyttänyt ilman sitä laukkua kun viime viikolla telkku meni rikki niin vein sillä risan telkun noin 2,5 km päässä olevaan eletroniikka liikeeseen ja toin uuden samalla käryllä kotiin. Siis kävellen. Tykkään kävellä enkä missään nimessa halua noin lyhyitå matkoja ajella autolla ja pyörällä ison telkun roudaaminen on hankalaa.
Kätevä peli 👍
Mulla on autottomana huonekalujen kuljetusta varten nokkakärry. Maksimissaan vein aikanaan 49kg televisiopaketin 7 kilometrin matkan kävellen kotiin kun en halunnut maksaa 50 euroa kuljetuksesta.
Tämä siis oli nokkakärryllä joka kestää 200kg. En suosittele yrittämään ottaa 49kg lastia tavalliseen ostoskärryyn.
Nämä ns. " mummokärryt" ovat todella käteviä. Saa kevyesti tuotua tavaraa, eikä tatvitse raahata kauppakasseja. N 44.
Ei ole enää mummokärryt. Nuoretkin kuljettavat ostoksia näissä. Ovat todella käteviä.
Sinne voi piilottaa jopa kääpiöukon tarvittaessa.
Itsellä on kahdeksan vuotta jo ollut, Rolser, rankkasateessakin testattu, kestää sen. Tulee hyötyliikuttua eli käveltyä kauppamatkat.
Mullakin on tuollainen, iso ja isoilla pyörillä. Tosi kätevä ja kevyesti tulee perässä.
Olen käyttänyt välillä myös risteilyillä, mahtuu muutamakin viinihönttäri yöpymistarvikkeiden ja vaatteiden lisäksi. Risteilyllä kätevämpi kuin matkalaukku.
Autokin kyllä löytyy.
Outoa on, että äitini ei tuollaista "kehtaa" käyttää. Harmi, helpottaisi kyllä kovasti hänen kauppareissujaan.