Ostin "mummokärryn" kauppatavaroiden kuljettamiseksi.
Kauppaan matkaa 2 km ja ostan viikon ruoat kerralla. Liityin sitten kai mummokerhoon 58-vuotiaana. Helppo vetää kärryjä mielummin kuin raahata painavaa kassia.
Kommentit (164)
Sen verran sairauksia on, ettei painavien ostosten kanniskelu onnistu. Kauppaan matkaa 4 km, joka on kuljettava bussilla, ajokorttia ja autoa kun ei ole. Minulla on pieni mummokärry, se kulkee mainiosti bussissakin. Eikä hävetä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kärryt ovat trendikkäitä Pariisissa kaikenikäisillä ja nimenomaan ruokaostoksia tehdessä. Tyylikkäämpää kärryllä kuin selkä kumarassa kauppakasseja kantaen.
jep fiksumpaa kun kantaminen selkä vääränä
Meillä on aina ollut vedettävä kauppakärry. Ekologinen vaihtoehto. Tulevaisuudessa näitä käyttää varmasti yhä useampi. Ja varmaan tulee erilaisia versioitakin, akuilla ja ilman. Edelläkävijöiden juttu! Toisin kuin vaikka golfkassin raahaaminen, joka on aika noloa ja ympäristöä kuormittava ajanviete.
Monta vuotta jo olen katsellut noita ostoskärryjä kaikenikäisilla, ja miehillä ja naisilla. Niitä on monenlaisissa eri kuoseissa ja väreissä joten mustaan ei tarvitse tyytyä. Eri kokoisia, eri kokoisilla renkailla. En ymmärrä miksi pitäisi jotenkin hävetä elämäänsä helpottavaa asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Monta vuotta jo olen katsellut noita ostoskärryjä kaikenikäisilla, ja miehillä ja naisilla. Niitä on monenlaisissa eri kuoseissa ja väreissä joten mustaan ei tarvitse tyytyä. Eri kokoisia, eri kokoisilla renkailla. En ymmärrä miksi pitäisi jotenkin hävetä elämäänsä helpottavaa asiaa?
Kuka kärryllä kulkemista häpeää? Aika huonossa jamassa on itsearvostus jos se on jostain kappakärryistä kiinni.
Ostin jo 29v. ja heti helpotti niska- ja hartiakivut, kun ei joutunut enää painavia ostoksia pitkiä matkoja kanniskelemaan. Jonkin aikaa naapurin ikäiseni nainen katsoi vähän pitkään - ja hankki sitten itsekin ostoskärryn.
Kyllä suosittelen, jos isompia määriä kerralla käy hakemassa ja on autoton.
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.
Kaikkea extraa voi sit piipahtaa hakemassa kun käy lenkillä, jos tarvii.
Ihan sen takia, että ihan perustarvikkeita lukuun ottamatta ei tiedä ennakkoon mitä ostaa. Pitää nähdän palvelutiskin (lihat, kalat ym.) tarjonta ensin ja lähipäivien ruokalista rakentuu sitten siltä pohjalta vauhdissa. Ja sen myötä sitten ostoslista rakentuu siellä kaupassa. Ei noita palvelutiskin tuotteita ole läheskään kattavasti tilattavissa kotiinkuljetuksiin ja vaikka olisi, niin kyllähän sitä päästä sormella osoittamaan että otan ton.
Joskus olen kyllä meidän cittarin tilauksessa kokeillut.laittaa viestikenttään "jos palvelutiskissä on tuoretta tonnikalaa, laittakaa tulemaan 2 kpl 2 senttiä paksua pihiviä". Ja kyllä sieltä tuli, mutta vaikea se on sokkona ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo tietysti apuvälineitä saa käyttää. Nuorilla näyttää olevan joku sellainen kurjuuden maksimointi että se on muka noloa, eivät kehtaa edes sateelta suojautua. Mieluummin rypevät märissä kamppeissa kuin ottaisivat sateenvarjon käyttöön, puhumattakaan että ostoskassia uskaltaisivat kuljettaa kärryllä. Mutta aikuistuessa voi jo tuollaisen teinihömpän unohtaa.
Puhumattakaan talvipakkasilla paleltuvista sukattomista ja kengättömistä nilkoista tai päästä ilman pipoa! 😁 Paras oli kun tuntemani parikymppinen ei jalkansa katkaistuaan kehdannut ottaa pyörätuolia, ennen kuin vietiin puoliväkisin apuvälinelainaamoon ja ihastui miten paljon helpompi sillä on liikkua kuin kepeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.
Niinpä! Samat sanat....tässä mitään mummokärryjä! Rouva+75
Oletteko hyötyliikunnasta kuulleet? Itsekin tilaan välillä netistä, mutta sehän menee lenkkeilyn kannalta, kun kävelee kauppaan. Ja pysyy tällaisena hoikkana ja nuorekkaanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kärryllä kulkemista häpeää? Aika huonossa jamassa on itsearvostus jos se on jostain kappakärryistä kiinni.
Jo se. että niitä nimitellään mummokärryiksi kertoo jonkinlaisesta häpeämisestä. Miksi ei puhuta oikealla nimellään Ostoskärry? Niitähän näkee kaiken ikäisillä.
Vieläkö noita tehdään kun en ole nähnyt käytössä muutamaan kymmeneen vuoteen kellään?
Mummokärry? Ehei, omani on pikku Porche:) Hyvin kulkee, suosittelen.
Onko siis olemassa myös mummomatkalaukkuja, kun niitä vedetään perässä eikä kanneta?
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittajan ikätoverina katsellut sellaista tsuppareiden käyttämää tehdasfillaria, eli poljettavia maitokärryjä, missä on kahdet etupyörät ja iso etukori. Olen konepajoilla nähnyt niitä ja niillä voi kuskata isojakin kappaleita työpisteiden välillä.
Niitä tavarapyöriä on jos jonkilaisia ja monen hntaisina myytävä. Joko etukorilla tai takakorilla tai sitten pyörään taakse asennetavalla vetolaatikolla jonka voi tarvittaessa ottaa pois.
Pahoittelut tyhmyydestäni, mutta onko mummokärry siis sellainen laukku, jota voi vetää perässä? Jos on, niin sellainenhan olisi itsellekin aivan passeli 😃
Tollasella pienellä vohki joku ulkomaalainen citymarketista tavaroita.
Piilotteli kärryä jalkansa juuressa tiiviisti kun emäntänsä kanssa latoi osan tavaroista kassahihnalle ja maksoi ne.
Mitäköhän kallista mahtoi olla pyöräkassi täynnä?
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut tyhmyydestäni, mutta onko mummokärry siis sellainen laukku, jota voi vetää perässä? Jos on, niin sellainenhan olisi itsellekin aivan passeli 😃
On! Ostoskärry joita myydään laukkuliikkeissä, ja Rustassakin tällä viikolla jälleen tarjouksessa. Laukkuliikkeistä löytyy enempi valikoimaa, kokoja, värejä, ja eri kuoseja. Googlaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Samat sanat....tässä mitään mummokärryjä! Rouva+75
Oletteko hyötyliikunnasta kuulleet? Itsekin tilaan välillä netistä, mutta sehän menee lenkkeilyn kannalta, kun kävelee kauppaan. Ja pysyy tällaisena hoikkana ja nuorekkaanakin.
Entäs kun käy joka päivä lenkillä, muttei tarvi roikottaa kauppakasseja. Pysyy sutjakkana.Alamäen voi juosta reippaasti.
Niille, jotka harkitsevat hankkimista: mahdollisimman tilava ja isot renkaat. Itsellä on malli, jonka kahvan saa käännettyä kaksinkerroin, joten sen saa kaupassa ripustettua ostoskärryn koukkuun.