Ostin "mummokärryn" kauppatavaroiden kuljettamiseksi.
Kauppaan matkaa 2 km ja ostan viikon ruoat kerralla. Liityin sitten kai mummokerhoon 58-vuotiaana. Helppo vetää kärryjä mielummin kuin raahata painavaa kassia.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä kärryjä säilytätte silloin, kun kierrätte kaupassa? EIkö niitä ole hankala vetää perässä ja toisella kädellä kantaa koria? Vai jätetäänkö ne kassojen taakse? Anteeksi, mutta en ole kiinnittänyt tähän huomiota ja siksi kysyn.
Sinne kassojen taakse, mihin laitetaan lastenrattaat ja vaunutkin, ettei niillä tukita hyllyjenvälejä.
Oon varmaan tyhmä, mutta en tajua "kassojen taakse" eli siis mihin?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sellainen, mutta en ole vielä käyttänyt. Vähän mietityttää, että miten se siellä kaupan kassalla pakataan? Panetteko tavarat yksitellen siihen laukkuun vai pakkaatteko ensin muovipussiin.
En pakkaa muovipusseihin. Parkkeeraan kärryn kassan päätyyn ja mätän hihnalta tulevat tavarat suoraan kärryyn ihan kuin se olisi tavallinen ostoskassi. Niinkuin onkin, mutta alla on pyörät ja päällä vetokahva.
Käykääpä Pariisissa katsomassa, miten tyylikkäät naiset, ikään katsomatta, vetävät ostoskärryjään.
Täällä puhutaan edelleen mummokärryistä, huoh.
Anna-Leena Härkönen käy Alkossa mummokärryn kanssa.
Lihaskunto on erittäin tärkeä ikääntyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan auto tuota varten.
M58
Minä olen mummokärrylläni säästänyt parin Mersun hinnan ja ostanut kaksi sijoitusasuntoa auton sijaan.
N53
Taidat syödä kahden edestä.
Niitä on sekä miesten kokoja että naisten on pieniä ja suuria. Vahingossa tuli ostettua suuri. Eihän niin isoa pienet ihmiset voi vetää . Nuorille käy kun vievät pyykkiä pesutuvalle.
Entä PAPPAT SITTEN. VAARIT KÄY KAUPASSA .
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.
Kaikkea extraa voi sit piipahtaa hakemassa kun käy lenkillä, jos tarvii.
Hyötyliikuntaa ja voi ostaa, kun näkee kaupassa jonkun tosi hyvän yllättävän tarjouksen. (Monelle vanhukselle ainoa sosiaalinen kontakti).
Vierailija kirjoitti:
Käykääpä Pariisissa katsomassa, miten tyylikkäät naiset, ikään katsomatta, vetävät ostoskärryjään.
Täällä puhutaan edelleen mummokärryistä, huoh.
Hyvä huomio.
Itse hankin juuri isommat kärryt. Terv Saksasta.
Mulla on laukun pohjalla kylmälaukku, johon pakkaan ensin maidot, margikset yms. Sitten sen kylmälaukun päälle muut kamat. En osta muovikasseja turhaan. Roskapusseina käytän tyhjentyneitä kahdeksan wc-rullan muovikääreitä ja hedelmäpusseja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on laukun pohjalla kylmälaukku, johon pakkaan ensin maidot, margikset yms. Sitten sen kylmälaukun päälle muut kamat. En osta muovikasseja turhaan. Roskapusseina käytän tyhjentyneitä kahdeksan wc-rullan muovikääreitä ja hedelmäpusseja.
Sama systeemi minulla, olen ostanut reilun kokoisen kauppakassin jossa on kovitettu pohja. Kesäaikaan laitan sinne kylmäkassin, talvella en tarvitse. Tuo ostoskärry kyllä on kiinnostanut hankkia jo kauan koska niitä niin paljon tuolla kaupungilla kaikilla näkee. Ei tarvitsisi kantaa vaan vedellä perässä sukkelasti.
Vierailija kirjoitti:
Sanopas muuta! Minusta tuollaiset mummottelijat ovat itse noloja. Voisivat lakata kuvittelemasta, että ovat maailman napa ja kaikki vaan tuijottaa juuri itseä. Luultavasti liki jokaisella on nenä omassa navassa ja omat asiat korvien välissä, mutta tuollaista luulotautia se huono itsetunto tuottaa.....
Mitä ihmettä mummot, teillä on todella huono itsetunto, jos teitä ei saa mummotella. Minä olin suunnattoman ylpeä jo 52-vuotiaana ,kun sai ekan lapsenlapsen ja ilmoitin kaikille olevani mummo. Nyt olen 77v mummo. Elämä on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanopas muuta! Minusta tuollaiset mummottelijat ovat itse noloja. Voisivat lakata kuvittelemasta, että ovat maailman napa ja kaikki vaan tuijottaa juuri itseä. Luultavasti liki jokaisella on nenä omassa navassa ja omat asiat korvien välissä, mutta tuollaista luulotautia se huono itsetunto tuottaa.....
Mitä ihmettä mummot, teillä on todella huono itsetunto, jos teitä ei saa mummotella. Minä olin suunnattoman ylpeä jo 52-vuotiaana ,kun sai ekan lapsenlapsen ja ilmoitin kaikille olevani mummo. Nyt olen 77v mummo. Elämä on ihanaa.
Kaikki eivät ole mummoja. Mummottelu on vähättelyä, halveksuntaa, negatiivista. Täällä kirjoittelee nuoria ja keski-ikäisiä jotka nimittelevät mummoiksi heitä, jotka toimivat erilailla kuin he itse. Mummoja ovat nuoret, keski-ikäiset, vanhat, hyvin vanhat, miehet, naiset, ja muunsukupuoliset mikäli he poikkeavat laumasta toiminnallaan tai ulkonäöllään.
Mulla oli sellanen mutta kerran unohdin sen hetkeksi kauppakeskukseen niin hetihän se oli varastettu. Onneksi se oli tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät ole mummoja. Mummottelu on vähättelyä, halveksuntaa, negatiivista. Täällä kirjoittelee nuoria ja keski-ikäisiä jotka nimittelevät mummoiksi heitä, jotka toimivat erilailla kuin he itse. Mummoja ovat nuoret, keski-ikäiset, vanhat, hyvin vanhat, miehet, na
Entäs tytöttely sitten?
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä kärryjä säilytätte silloin, kun kierrätte kaupassa? EIkö niitä ole hankala vetää perässä ja toisella kädellä kantaa koria? Vai jätetäänkö ne kassojen taakse? Anteeksi, mutta en ole kiinnittänyt tähän huomiota ja siksi kysyn.
Mulla on kärryissä sellainen leveä koukku, jolla saan kärryt ripustettua ostoskärryihin.
Mä kävin tyhjien lasten rattaiden kanssa kaupassa vielä pitkään sen jälkeen, kun niille ei enää muuta käyttöä ollut. Ihan mahtavasti sai tavaraa ja oli ergonimista, ku sai työntää. Mummokärryille iso peukku kans.
Mumma 👵🏻