Ostin "mummokärryn" kauppatavaroiden kuljettamiseksi.
Kauppaan matkaa 2 km ja ostan viikon ruoat kerralla. Liityin sitten kai mummokerhoon 58-vuotiaana. Helppo vetää kärryjä mielummin kuin raahata painavaa kassia.
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Etsin sopivaa kärryä. Selän vuoksi en pysty vetämään kärryä perässäni. Tarvitsisin hyvin korkean kärryn, jota voisi työntää edessä päin. Olen etsinyt sopivaa kärryä jo vuosia. Koirakärryjä, 3-pyöräisiä lasten rattaita jne. Kärryissä saisi olla isot hiljaiset kumipyörät, hyvin korkea kahva ja keveys. Osaan kyllä tuunata koppaa, mutta en korkeutta ja pyöriä. Valmis korkeuden säätövara ei riitä minulle. Osaisitko antaa jotain vihjettä, mistä etsiä kuljetus kärryä, pidemmillekin reissuille?
Ainakin Ikeassa ja Clas Ohlsonilla on ollut keveitä nokkakärryn tapaisia. Ikeassa siihen saa heidän kassin muistaakseni. Nokkakärryjä rautakaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Etsin sopivaa kärryä. Selän vuoksi en pysty vetämään kärryä perässäni. Tarvitsisin hyvin korkean kärryn, jota voisi työntää edessä päin. Olen etsinyt sopivaa kärryä jo vuosia. Koirakärryjä, 3-pyöräisiä lasten rattaita jne. Kärryissä saisi olla isot hiljaiset kumipyörät, hyvin korkea kahva ja keveys. Osaan kyllä tuunata koppaa, mutta en korkeutta ja pyöriä. Valmis korkeuden säätövara ei riitä minulle. Osaisitko antaa jotain vihjettä, mistä etsiä kuljetus kärryä, pidemmillekin reissuille?
Seniorlife -verkkokauppa, on muitakin malleja ja värejä kuin nämä
https://seniorlife.fi/products/we-go-premium-indkobsvogn-dijon?gad_sour…
https://seniorlife.fi/products/we-go-premium-indkobsvogn-sort?gad_sourc…
https://seniorlife.fi/products/go-up-original-indkobsvogn-blomme?gad_so…
https://seniorlife.fi/products/go-up-original-indkobsvogn-grasort?gad_s…
####
https://www.sievishop.fi/products/ostoskarry-i-max-mf-4lt-musta-4-renka…
https://www.ettonet.fi/tuotteet/liikkumisen-apuvalineet/ostoskarryt-vet…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Ikeassa ja Clas Ohlsonilla on ollut keveitä nokkakärryn tapaisia. Ikeassa siihen saa heidän kassin muistaakseni. Nokkakärryjä rautakaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.
Kaikkea extraa voi sit piipahtaa hakemassa kun käy lenkillä, jos tarvii.
Minä en tykkää kun vieraat ihmiset käy ovella, ja joutuu päivystää toimituksia.
Ei joudu päivystämään kuin sen ajan , minkä on itse valinnut. Tyyliin klo 14.00-17.00 ja sit tulee vielä tekstari ” olette vuorossa seuraavana” . 10 min kuluttua ovikello kilahtaa ja monen viikon ruuat on jo keittiössä, + pesuaineet , wc ja keittiöpaperit ym kaappeihin ym,,,jk/ pakkaseen laitettavana. Aivan valtavan hyvä palvelumuoto ,jossa säästää rahaa ja vaivaa. Sopii ainakin tällaiselle ikääntyneelle.
Koskaan ei mene ruokaa hukkaan, eikä vanhene.Ei kävisi minulle 3 tunnin odotus.
Voit varata sopivan ajan netistä edellisenä päivänä tyyliin tiistaina klo 13-14 ja sinulle tulee tekstiviestinä vahvistus että kuljetus on matkalla ja kotiovella klo 13:15. Tuo systeemi toimii ainakin paikallisen K-Citymarketin kanssa. Varauslistalta näkee ne vapaat ajat ja kun tilaan kerralla useamman päivän ruuat, juomat ja vessapaperit, niin se kuljetusmaksu (9,90 €) ei tunnu turhan isolta.
Itse teen tavallisestikin keskitettyjä kauppareissuja suunnitellen mielessäni useamman päivän hankinnat, niin tavallisimmat kauppapäivät ovat maanantai ja torstai. Jos on esimerkiksi tilapäisesti käsi tai jalka paketissa, niin silloin on näppärää käyttää kotikuljetusta eikä tarvitse raahautua kauppaan puolikuntoisena.
Kukaan ei nykyään osta matkalaukkuja ilman pyöriä, mutta jostain syystä ruoka- ym. ostokset on kunnia-asia raahata vaivalloisesti kotiin. Outoja ootte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmeessä te raahaatte ruuat ym taloustavarat itse Armon vuonna 2025, minulle on prisman poijat tuoneet kaiken jo viisi vuotta. Tulee edulliseksi ja on helppoa.
Kaikkea extraa voi sit piipahtaa hakemassa kun käy lenkillä, jos tarvii.
Minä en tykkää kun vieraat ihmiset käy ovella, ja joutuu päivystää toimituksia.
Ei joudu päivystämään kuin sen ajan , minkä on itse valinnut. Tyyliin klo 14.00-17.00 ja sit tulee vielä tekstari ” olette vuorossa seuraavana” . 10 min kuluttua ovikello kilahtaa ja monen viikon ruuat on jo keittiössä, + pesuaineet , wc ja keittiöpaperit ym kaappeihin ym,,,jk/ pakkaseen laitettavana. Aivan valtavan hyvä palvelumuoto ,jossa säästää rahaa ja vaivaa. Sopii ainakin tällaiselle ikääntyneelle.
Koskaan ei mene ruokaa hukkaan, eikä vanhene.Ei kävisi minulle 3 tunnin odotus.
Voit varata sopivan ajan netistä edellisenä päivänä tyyliin tiistaina klo 13-14 ja sinulle tulee tekstiviestinä vahvistus että kuljetus on matkalla ja kotiovella klo 13:15. Tuo systeemi toimii ainakin paikallisen K-Citymarketin kanssa. Varauslistalta näkee ne vapaat ajat ja kun tilaan kerralla useamman päivän ruuat, juomat ja vessapaperit, niin se kuljetusmaksu (9,90 €) ei tunnu turhan isolta.
Itse teen tavallisestikin keskitettyjä kauppareissuja suunnitellen mielessäni useamman päivän hankinnat, niin tavallisimmat kauppapäivät ovat maanantai ja torstai. Jos on esimerkiksi tilapäisesti käsi tai jalka paketissa, niin silloin on näppärää käyttää kotikuljetusta eikä tarvitse raahautua kauppaan puolikuntoisena.
Kuinka usein sulla on käsi tai jalka paketissa? Ja kuinka usein tarvitsee ostaa vessapaperia?
Kymppi on oikeasti tosi iso raha.
Noista Cittareiden kotiinkuljetuksista - hinnat on ihan kauppias kohtaisia. Tilaan kerran viikossa Helsingissä Ruoholahden cittarista ja kuljetus ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on polkupyörä ja siinä kori. Reppu selässä ja siinä kevyet ostokset ja painavammat korissa.
Kävelen n 3km suuriin kauppoihin ja reppu on paras. Sopivan kokoinen ja edestä lukittava. Kaksi lähikauppaa on vieressä mutta haen kauempaa joskus. Kunto on pysynyt siksi hyvänä kun kävelen paljon. Ikä80v.
Lisään tuohon, että kävelen aina kuin vaan on mahdollista ostosreissut. Kävelen kotikaupungin keskustaan johon matkaa liki 3km ja tulen takaisin bussilla. Normaali päiväliikunta hoituu sauvakävelylenkillä jopa kahdella ja askeleita kertyy vähintään 7000, parhaimmillaan liki 20 000. Nivelrikkoja on hoidettu leikkauksilla ja olen aina kuntouttanut itseni kävelykykyiseksi. Työelämän tein akuuttisairaanhoidossa josta on ollut hyötyä eläkkeellä. Liikkukaa mahdollisimman paljon. Reisilihasten kunto on tärkeää.
Kävelen n 3km suuriin kauppoihin ja reppu on paras. Sopivan kokoinen ja edestä lukittava. Kaksi lähikauppaa on vieressä mutta haen kauempaa joskus. Kunto on pysynyt siksi hyvänä kun kävelen paljon. Ikä80v.