Tuntuu ettei enää mun ikäset naiset juo alkoholia
Olen 40 v mies ja juonut vuosia alkoholia ja suurin osa joka vloppu 1 kerran, tykkään ja käyn baareissa, alkoholi saa mut rentoutumaan olen kai bilehile mies, mutta olen huomannut että monet mun ikäset eivät tykkää juoda varsinkaa naiset alkoholia, mistä syystä?
Kommentit (129)
Ei yksinkertaisesti maistu, jos juon alkoholia niin maistelen laadukasta viiniä ruoan kanssa. Koskaan en juo humalaan itseäni.
En juo nelikymppisenä miehenäkin alkoholia enää kuin kerran kaksi vuodessa. Ja silloin ei todellakaan olla missään baarissa. Mökillä saunassa olutta, tai kotona hyvän aterian kanssa viiniä / shamppanjaa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi ei kiinnosta omakohtaisesti eikä seurustelukumppanilla. Se on paheneva, kuolemaan johtava tauti, joka vie ihmiseltä kaiken. Vähä vähältä se vie ensin ystävät, työt, omaisuuden, terveyden, ihmissuhteet, itsekunnioituksen, älyn, elämän.
Joten aika typerä pitää olla että juo.
Sinä oot vaihteeksi niitä ihmisiä, joilla on vaan joko tai. Eli alkoholisti tai raitis, muuta siinä välissä ei sitten ilmeisesti olekkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi ei kiinnosta omakohtaisesti eikä seurustelukumppanilla. Se on paheneva, kuolemaan johtava tauti, joka vie ihmiseltä kaiken. Vähä vähältä se vie ensin ystävät, työt, omaisuuden, terveyden, ihmissuhteet, itsekunnioituksen, älyn, elämän.
Aika typerä pitää olla jos luulee että kaikki alkoholinkäyttö on alkoholismia.
Kaikki alkoholinkäyttö ei ole alkoholismia, mutta jokainen tippa alkoholia on karsinogeenistä liuotinta ja hermomyrkkyä joka tekee peruuttamatonta tuhoa.
Idioottihommaa myrkyttää itseään.
Tämä. Miksi vetäisin millään hermomyrkyllä kuupan sekaisin vain rentoutuakseni. Tai siksi että uskaltaisin puhua ihmisille. Kyllä minulla silloin olisi perustavanlaatuisempi ongelma. Rentoutumiseen on rutkasti ei-kemiallisiakin tapoja, kunhan ei ole turruttanut aistejaan.
Alkoholi on villeille, vapaille ja lortoille (sukupuolesta riippumatta) ja toki alkoholisteille, mutta se on toinen tarina.
Selitän: Itse olen koko ikäni käyttänyt alkoholia välineenä päästä juhlatunnelmaan ja löystämään estoja sen verran seksuaalisesten kohtaamisten todennäköisyys kasvaa. Ns. irtoseksiä en omana fiksuna, keskustelevana ja kuuntelevana kohteliaana miehenä löydä. Pieni alkumieskänni ja homma alkaa sujua.
Eli parisuhteessa ja uskollisena, itselle alkoholilla ei ole paljon käyttöä. 1-2 lasia viiniä hyvän ruoan kanssa. 2-3 mökki- tai bilekänniä vuodessa.
Hönössä baarissa pyöriminen on ajan ja rahanhukkaa, jos lopputulos on varma: kotiin mamman viereen.
Kun pitkää parisuhdetta on avattu, niin tilanne on toinen. Yhdessä liikutaan ja biletetään ja illan lopputulos voi olla jännä. Harvoin irl, mutta optio on. Kun muut samanikäiset mökkeilevät, sienestävät ja harrastavat kiihtyvällä vauhdilla niitä 'paljon seksiä tärkeämpiä asioita' suuntaamme kaupungin yöhön. Drinksut maistuvat ja tanssijalka vipattaa. Kaikkea toki kohtuudella.
Siis onko ongelma nyt se ettet löydä alkoholisti naista seurusteluun? Kierrä paikkakunnan ja vaikka naapurinkin baarit (ei nuorten biletysmestat vaan vanhusten räkälät), kyllä sieltä varmasti joku alkoholisti löytyy. Mitä pienempi kylä tai kaupunki, sitä suuremmalla todennäköisyydellä löytyy.
40v naiset on yleensä pariutunut ja saanut lapsia, jolloin kaikki sellainen kännimeininki loppuu jos sellaista on koskaan ollutkaan. Lapsettomillakaan ei tuon ikäisenä ole yleensä mitään elämänhallintaongelmia. Aika monen mielestä sukupuoleen katsomatta juomisesta tulee epämukavaa kun iän myötä siitä ei enää palaudu yhtä sulavasti ja seuraavana päivänä pitäisi mennä taas röihin.
En onneksi ole etsimässä parisuhdetta, mutta näin 30v naisena saisin tuskailla löytääkseni suomalaisen miehen joka ei käyttäisi alkoholia säännöllisesti, eikä olisi koskaan kännissä. Onnekseni olen bi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä oot vaihteeksi niitä ihmisiä, joilla on vaan joko tai. Eli alkoholisti tai raitis, muuta siinä välissä ei sitten ilmeisesti olekkaan.
Jos etsii kumppania sillä perusteella että se juo, eikä siten pahastu siitä että sinä juot humalahakuisesti, niin kyllä se jostain kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Ei yksinkertaisesti maistu, jos juon alkoholia niin maistelen laadukasta viiniä ruoan kanssa. Koskaan en juo humalaan itseäni.
No tämä. Itseäni ei humalajuominen kiinnosta, enkä jaksa katsella muitakaan humalaisia. Lasillinen tai pari hyvää viiniä hyvän ruoan kanssa menee silloin tällöin.
En käytä alkoholia rentoutumiskeinona, en varsinkaan jossain baareissa. Ihan vieras ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä. Itseäni ei humalajuominen kiinnosta, enkä jaksa katsella muitakaan humalaisia. Lasillinen tai pari hyvää viiniä hyvän ruoan kanssa menee silloin tällöin.
Tämä. Sivistynyt juoja ei pahastuisi siitä että kumppani on absolutisti eikä siksi ota siellä serkun häissä lasillista vaikka sinä ottaisitkin. Se ei kaada maailmaa, eikä edes parisuhdetta kun se ei perustu juomatottumuksiin sen enempää kuin ruokatottumuksiin.
Siinä iässä ymmärretään jo, että omasta kunnosta on syytä huolehtia. En minua ainakaan huvita pilata viikon treeniä, terveellistä syömistä ja toimivaa unirytmiä vetämällä joka lauantai alkoholia ja hillumalla baarissa.
Seloainen oari kertaa vuodessa on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän niitä juovia naisiakin löydy. Älä ainakaan lähde raittiin naisen kanssa treffeille. Miehillä on ihmeellinen tarve tuputtaa epäterveellisiä elintapojaan muille ihmisille.
Toisaalta ei kyllä humalaisen naisenkaan kanssa koska raiskaus on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Mä juon, mutta en käy baareissa.
N43
Sama. Baareissa ei ole minulle mitään. Ei myöskään miehelleni. Tunnen kyllä saman ikäluokan baariramppaajia, eikä se elämäntyyli sovi minulle. En myöskään ottaisi miestä joka hyppää baareissa, einpitäisi olla mitään syytä moiselle
Huvittavaa kun kaikki viinin käyttäjät sanovat ainoa "hyvää viiniä ruuan kanssa". Miksi sana hyvää on tarpeellinen? Jotenkin yrittävät tehdä alkoholin juomisesta hienompaa. Ja samaan sarjaan menee kyllä "ruuan kanssa".
Samaa alkoholia se on. Joitte sitten hyvää tai pahaa viiniä. Olutta tai shampanjaa. Saunassa tai ruuan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt muutkaan viinaa juo paitsi juopot? On syynsä sille, miksi miehet rupsahtaa nopeammin ja nuorempina kuin naiset ja tuo on yksi niistä.
Allu, sut on tunnistettu. Lopeta lässytys ja mene nukkumaan.
Niin alkoholihan on totaalisen out ja on trendikästä vedellä viivoja klubin vessassa ihan vaan viihteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan yli 30v käy enää baareissa
Käypä Nummirockissa katsomassa yleisön keski-ikä.
Vierailija kirjoitti:
Rehellinen vastaus: pelkäävät sen vanhentavaa vaikutusta.
En pelkää, mutta en pidä siitä miltä humala tuntuu. Nousuhumala tuntuu pahalta, laskuhumala vielä pahemmalta ja parista lasillisestakin menee päivä tai kaksi toipua, kun yöunet menee huonoksi. Kaiken lisäksi minusta tulee humalassa kälättäjä enkä pidä siitä piirteestä itsessäni. Juominen väheni ja lähes kokonaan loppui sitten alle nelikymppisenä. Nykyään menee lasillinen kuohuviiniä juhlissa, itse en alkoholia osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. terveystietoisuus, 2. eivät tykkää kun siitä tulee humalaan, 3. jos juovat niin juovat kotonaan, etkä siksi tiedä sitä.
Ja kolmonen varsinkin siksi, etteivät halua hankkiutua humalaan siellä missä on vieraita miehiä.
Tämä. Jos juon alkoholia niin teen sen yksin koska en jaksa sitä apinamaista sekoilua mitä se aiheuttaa sosiaalisesti. Edes naisseurassa en juo. Ja tinderissä lukee, että en juo, koska en halua miestä, joka juo tai "bilettää", koska äärimmäisen vammaista touhua.
Alkoholinkäyttöni on kutakuinkin 1 pullo viiniä vuodessa. Ehkä joskus 2.
Mulla on muuta tekemistä. Harrastuksia ja kotitöitä ja lapset ja sen sellasta. Mä käyn muutaman kerran vuodessa juhlimassa ja silloinkin yleensä jossain kavereiden kanssa (mökillä, kotona tms), koska ei baarissa voi jutella kunnolla kun siellä on melua.