Tuntuu ettei enää mun ikäset naiset juo alkoholia
Olen 40 v mies ja juonut vuosia alkoholia ja suurin osa joka vloppu 1 kerran, tykkään ja käyn baareissa, alkoholi saa mut rentoutumaan olen kai bilehile mies, mutta olen huomannut että monet mun ikäset eivät tykkää juoda varsinkaa naiset alkoholia, mistä syystä?
Kommentit (129)
Vähän mälsää se on, mutta kyllä itseeni 45-vuotiaana alkoholi vaikuttaa enää melkein pelkästään negatiivisesti. Ei siitä millään saa samanlaista oloa kuin nuorena, ja krapula on tässä iässä ihan järkyttävä kokemus. Väsyttää julmetusti, masentaa, ahdistaa ja verenpainetautisena paineet nousevat ihan älyttömästi. Aika itsetuhoiselta ja älyttömältä tuntuvaa puuhaa. Päätin alkukesästä lopullisesti, että humalajuomisen aika on omalta osaltani ohi.
Omat syyni painonhallinta eli ei turhia kaloreita alkoholista ja toinen syy on perusbaarien onneton juomavalikoima, miksi käyttäisin rahaa sellaisiin, kun voi joskus vähän isommalla rahalla käydä paremmassa paikassa.
Juon kotona ja muutamat klubeilla silloin harvoin kun käyn kattoon keikkoi. Pelkästään baariin en viitsi enkä jaksa lähtee.
Kotona vetävät berseet laatikkoviinistä harva se ilta kun eivät kestä elämää vuokrayksiössä sokeritoukkien seassa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi ei kiinnosta omakohtaisesti eikä seurustelukumppanilla. Se on paheneva, kuolemaan johtava tauti, joka vie ihmiseltä kaiken. Vähä vähältä se vie ensin ystävät, työt, omaisuuden, terveyden, ihmissuhteet, itsekunnioituksen, älyn, elämän.
Joten aika typerä pitää olla että juo.
Aika typerä pitää olla jos luulee että kaikki alkoholinkäyttö on alkoholismia.
Bilehilemies (lue alkoholisti) on itselleni painajainen. En juo juuri ikinä, koska en saa alkoholista iloa. Käytökseni ei muutu, en ole puheliaampi eikä edes rentouta. Lisäksi juodessa menee seuraavakin päivä hukkaan. Järjen köyhyyttä, jos 40 v ei löydä elämäänsä muuta sisältöä ja kuulostaa myös alkoholiongelmaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi ei kiinnosta omakohtaisesti eikä seurustelukumppanilla. Se on paheneva, kuolemaan johtava tauti, joka vie ihmiseltä kaiken. Vähä vähältä se vie ensin ystävät, työt, omaisuuden, terveyden, ihmissuhteet, itsekunnioituksen, älyn, elämän.
Joten aika typerä pitää olla että juo.
Aika typerä pitää olla jos luulee että kaikki alkoholinkäyttö on alkoholismia.
Ap, kyllä kuulostaa jo alkoholistilta. Vuosia juonut joka vkl. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin juon ihan kunnolla jos juoda aion, eli ehkä 3 kertaa vuodessa ja silloinkin kahdestaan kotona miehen kanssa. Mihinkään baariin en varmasti lähde sössöttämään ja itseäni nolaamaan.
Mitä hiton järkee on vetää perseet kotona kaksin ukkonsa kanssa? Tylsää elämää helvetistä.
Me tehdään vaimon kanssa tätä aika säännöllisesti. Mikä parempaa kuin alkuilta jutella asioita rennosti ja illan päätteeksi seksiä nousuhumalassa.
Oon 33, en oo koskaan ollut mikään alkoholin juoja. Max 2,5 alkoholiannosta oon juonut saman illan aikana ku muuten tulee huono olo. Mut yksikin viinilasi saa aikaan pienen hiprakan eli halvaksi tulee :D Mut juon alkoholia ylipäänsä vaan muutamia kertoja vuodessa. En halua lihota plus se on mulle sellainen vähän spesiialimpien hetkien juttu, jota en halua arkipäiväistää :D Ja en siis missään nimessä tarvitse sitä niissä spesiaalihetkissäkään, joskus se on vaan kiva lisä, ns. tunnelmanluoja/rentouttaja jne. N33
Mä haluan nauttia sen varsin satunnaisesti käyttämäni varsin vähäisen alkoholimäärän rauhassa kotona, meikittä ja sen kummemmin laittautumatta, mukavissa lökökamppeissa kalsarikännityyliin ja omavalintaista musiikkia kuunnellen. Kukaan ei valita siitä jos en tanssi tai musiikin volyymistä eikä sen tyylilajista eikä siitä jos teenkin ykskaks tuplapaukun, tai vaikka ehkä parikin jos on sellainen fiilis. Kukaan ei anna valomerkkiä väärään aikaan enkä tarvitse taksia päätyäkseni omaan sänkyyni yöksi.
N50
Netistä löytää seuraa ja saa huomiota siellä esittelemällä itseään. Baareissa on vain ulkomaalaisia, haisee pahalle, juomat kalliita ja krapulamorkkis masentaa.
Jep. Jos nainen juo lähes joka vkl alkoholia ollessaan jotain 35+, niin jotain on mennyt vikaan. En sano, että on alkoholisti. Voi olla sitäkin, että nuoruuden bileet on jääneet kesken, kun on tullut tehtyä lapset niin aikaisin. Tuo on itse asiassa aika yleinen syy. Mutta iso osa naisista on tuon ikäisenä jo nähnyt ne känni-elvikset, oman elämänsä toimitusjohtajat ja biljardikuninkaat. Ei houkuttele pätkääkään lähteä kiskomaan jotain fisushotteja aamuyön tunneille ja potea hirveetä darraa seuraavat pari päivää. Se kun ei darrakaan enää mene päivässä ohi, kuten parikymppisenä.
Mä oon huomannu Tinderissä, että kovin harva ns. aikuinen nainen kertoo vetävänsä häppää joka vkl. Enkä sellaista ottaisikaan itselleni. Parin sellaisen kanssa käynyt treffeillä ja voin sanoa, että tosi eri planeetalta ollaan. Kyllä mäkin otan joskus, juhlissa, mutta silloinkin todella siististi. Kun ei vaan jaksa tiätsä, ei vaan jaksa. Että jos nainen kertoo treffeillä tykkäävänsä viinibaareista ja siitä miten kivaa oli viime vkl Mirkun ja Kaisan kans Apollossa, niin ei muuta ku hänelle vaan reppu selkään, isällinen työntö olkapäästä ja sanat: "jatka vaan matkaasi kohti uusia seikkailuja".
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan nauttia sen varsin satunnaisesti käyttämäni varsin vähäisen alkoholimäärän rauhassa kotona, meikittä ja sen kummemmin laittautumatta, mukavissa lökökamppeissa kalsarikännityyliin ja omavalintaista musiikkia kuunnellen. Kukaan ei valita siitä jos en tanssi tai musiikin volyymistä eikä sen tyylilajista eikä siitä jos teenkin ykskaks tuplapaukun, tai vaikka ehkä parikin jos on sellainen fiilis. Kukaan ei anna valomerkkiä väärään aikaan enkä tarvitse taksia päätyäkseni omaan sänkyyni yöksi.
N50
Juuri näin. Se on aika mahtava fiilis olla _yksin_ kotona ja kuunnella kotona musiikkia pienessä nousuhumalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50
Juuri näin. Se on aika mahtava fiilis olla _yksin_ kotona ja kuunnella kotona musiikkia pienessä nousuhumalassa.
Ahhh, joo <3
Nuorena tuli juhlittu, baareissa oltiin ke, pe ja la. Silloin siellä tavattiin ihmisiä. Kyllästyin itse juomiseen, mielummin nukun hyvin ja liikun.
En halua tuhlata päivääni krapulaan. Osaan juoda esim yhden shamppanja lasillisen ja yhden punaviini. Ja se on siinä. Olut on ihan hyvää alkoholittomana. Humalankaan tunteesta en pidä. Pieni hiprakka joskus ok( se kaksi lasillista viiniä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50
Se on, ihan just niin parasta.
N50
Ensimmäinen älykäs havainto Allulta koskaan: hänen ikäisensä naiset eivät juo.
Niin, me ei juoda. Eikä nuoremmat tai vanhemmatkaan naiset, ainoastaan alkoholismiin sairastuneet. Ja siksi me ollaan fiksuja, terveitä, kauniita, elämme pitempään kuin sinä emmekä haaskaa aikaamme juoppoukkeleihin.