Tuntuu ettei enää mun ikäset naiset juo alkoholia
Olen 40 v mies ja juonut vuosia alkoholia ja suurin osa joka vloppu 1 kerran, tykkään ja käyn baareissa, alkoholi saa mut rentoutumaan olen kai bilehile mies, mutta olen huomannut että monet mun ikäset eivät tykkää juoda varsinkaa naiset alkoholia, mistä syystä?
Kommentit (129)
Koska ei voi ottaa saunakaljaa enempää, jos haluaa välttyä infernaaliselta krapulalta. Sitä paitsi, mitä hittoa minä, nelikymppinen, naimisissa oleva nainen baarissa tekisin? Kavereita jos olisi, näkisin heitä paljon mieluummin jossain, missä pystyy puhumaan huutamatta ja silti kuulemaan, mitä muut sanoo. Tanssilattia ei kutsu, se on niille, joilla on kroppaa, mitä esitellä.
Keikoilla voisin käydä, jos niitä vielä baareissa nykyään järjestetään, mutta vain kuuntelemasaa bändin, mihin ei alkoholia tarvita, ja keikan loputtua suoraan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on villeille, vapaille ja lortoille (sukupuolesta riippumatta) ja toki alkoholisteille, mutta se on toinen tarina.
Selitän: Itse olen koko ikäni käyttänyt alkoholia välineenä päästä juhlatunnelmaan ja löystämään estoja sen verran seksuaalisesten kohtaamisten todennäköisyys kasvaa. Ns. irtoseksiä en omana fiksuna, keskustelevana ja kuuntelevana kohteliaana miehenä löydä. Pieni alkumieskänni ja homma alkaa sujua.
Eli parisuhteessa ja uskollisena, itselle alkoholilla ei ole paljon käyttöä. 1-2 lasia viiniä hyvän ruoan kanssa. 2-3 mökki- tai bilekänniä vuodessa.
Hönössä baarissa pyöriminen on ajan ja rahanhukkaa, jos lopputulos on varma: kotiin mamman viereen.
Kun pitkää parisuhdetta on avattu, niin tilanne on toinen. Yhdessä liikutaan ja biletetään ja illan lopputulos voi olla jännä. Harvoin irl, mutta optio on. Kun muut samanikäiset mökkeilevät, sienestävät ja harrastavat kiihtyvällä v
Hyi helvetti. Taidatte olla heseläisiä ja onneksi varmaan pysyttekin siellä korkeasaaren aitojen sisäpuolella.
He juovat salassa. Pitää esittää terveellisiä elämäntapoja mutta salassa mussutetaan suklaata punaviiinin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ongelma nyt se ettet löydä alkoholisti naista seurusteluun? Kierrä paikkakunnan ja vaikka naapurinkin baarit (ei nuorten biletysmestat vaan vanhusten räkälät), kyllä sieltä varmasti joku alkoholisti löytyy. Mitä pienempi kylä tai kaupunki, sitä suuremmalla todennäköisyydellä löytyy.
40v naiset on yleensä pariutunut ja saanut lapsia, jolloin kaikki sellainen kännimeininki loppuu jos sellaista on koskaan ollutkaan. Lapsettomillakaan ei tuon ikäisenä ole yleensä mitään elämänhallintaongelmia. Aika monen mielestä sukupuoleen katsomatta juomisesta tulee epämukavaa kun iän myötä siitä ei enää palaudu yhtä sulavasti ja seuraavana päivänä pitäisi mennä taas röihin.
En onneksi ole etsimässä parisuhdetta, mutta näin 30v naisena saisin tuskailla löytääkseni suomalaisen miehen joka ei käyttäisi alkoholia säännöllisesti, eikä olisi koskaan kännissä. Onnekseni olen bi.
Se on kyllä semmoinen juttu tuo seurustelu, että se suhde ei alkottomuudella parane.
Mies ei vaan tee naista tyytyväiseksi. Aivan sama käyttääkö alkoa vai ei. Vaikka saisi täydellisenkin miehen niin naisen hormonit eivät yksinkertaisesti ole rakennettu siihen, että ne ihailisivat samaa SIITTÄJÄÄ vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ongelma nyt se ettet löydä alkoholisti naista seurusteluun? Kierrä paikkakunnan ja vaikka naapurinkin baarit (ei nuorten biletysmestat vaan vanhusten räkälät), kyllä sieltä varmasti joku alkoholisti löytyy. Mitä pienempi kylä tai kaupunki, sitä suuremmalla todennäköisyydellä löytyy.
40v naiset on yleensä pariutunut ja saanut lapsia, jolloin kaikki sellainen kännimeininki loppuu jos sellaista on koskaan ollutkaan. Lapsettomillakaan ei tuon ikäisenä ole yleensä mitään elämänhallintaongelmia. Aika monen mielestä sukupuoleen katsomatta juomisesta tulee epämukavaa kun iän myötä siitä ei enää palaudu yhtä sulavasti ja seuraavana päivänä pitäisi mennä taas röihin.
En onneksi ole etsimässä parisuhdetta, mutta näin 30v naisena saisin tuskailla löytääkseni suomalaisen miehen joka ei käyttäisi alkoholia säännöllisesti, eikä olisi koskaan kännissä. Onnekseni ol
Ja tätä päätelmää jatkojalostaen, jos alkoholi edistää pariutumista ja sosiaalista kansakäymistä, niin sen nautinnon voi optimoida ottamalla vaan sen alkoholin ja jättämällä siitä sen haittatekijän eli sosiaalisuuden pois.
Vierailija kirjoitti:
He juovat salassa. Pitää esittää terveellisiä elämäntapoja mutta salassa mussutetaan suklaata punaviiinin kanssa.
Noillahan on molemmilla tutkittuja positiivisia terveysvaikutuksia, eli eivät ole ristiriidassa terveellisten elintapojen kanssa.
Jos siittävä koiras on rasittava selvin päin, niin kuinka rasittava tämä on kännissä? Aivan heletin rasittava. Ja r aiskausriski kasvaa. Sekä kaikki muutkin riskit.
Lasi viintä kun on kylvyssä kotosalla lukitun oven takana, ehkä ikkuna auki niin että tuulenvire pääsee sisään, se riittää. Ei siihen mitään peenillistä tarvita hääräämään ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noillahan on molemmilla tutkittuja positiivisia terveysvaikutuksia, eli eivät ole ristiriidassa terveellisten elintapojen kanssa.
Jos siittävä koiras on rasittava selvin päin, niin kuinka rasittava tämä on kännissä? Aivan heletin rasittava. Ja r aiskausriski kasvaa. Sekä kaikki muutkin riskit.
Lasi viintä kun on kylvyssä kotosalla lukitun oven takana, ehkä ikkuna auki niin että tuulenvire pääsee sisään, se riittää. Ei siihen mitään peenillistä tarvita hääräämään ympärille.
Mitä väliä sillä on onko terveellistä vai ei. Jos väittää ettei juo eikä syö suklaata, niin turha selitellä kiinnijäämistään terveysvaikutuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan yli 30v käy enää baareissa
Käypä Nummirockissa katsomassa yleisön keski-ikä.
Mistä lähtien Nummirock on järjestetty baarissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei taida olla baari, jos nyt puhumme samasta. Kävin kyllä tänä vuonna monen vuoden tauon jälkeen. Surullisessa kunnossa oli osa ihmisistä. Veikkaan että tuokin on monelle juuri se kerran-pari vuodessa -känni. Itse olin selvinpäin, kuten ystävänikin. Osa joi pari annosta, itse en yhtään. Autolla on niin mukava kulkea, eikä tarvitse miettiä promilleja. Sellaisia me keski-ikäiset aika usein olemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Nummirock baari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on onko terveellistä vai ei. Jos väittää ettei juo eikä syö suklaata, niin turha selitellä kiinnijäämistään terveysvaikutuksilla.
En tiedä näistä retardipiireistä missä sinä liikut, mutta itse en mainosta yksityisasioitani tuntemattomille miehille. Se juomaniviinipullo ei kuulu heile, sillä en kaipaa yhteydenottoja "otetaanko vähän viiniä yhdessä ;-)". Ei oteta. Laita pipuli housuihin ja lähesty sivistyneesti virka-aikana jos haluat kontaktin minuun. Heippa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nummirock ei ole baari.
Elimistö ei enää vanhemmiten siedä pientäkään alkon käyttöä. Jos ottaa, menee huonot yöunet vielä huonommiksi, väsyttää ja olo on nuutunut. Plus peilistä näkee heti sen alkon vaikutukset ihoon ja muutenkin. Mieluummim raittiina ja vaikka lenkkipolulle.
Vierailija kirjoitti:
Se on vanhanaikaista. Ja totuushan on, että alkoholinkäyttö kyllä näkyy kasvoista ei mitenkään hemaisevalla tavalla. Ihan kohtuukäyttökin, vaikuttaa naamaan.
Höpöti löpöti. Olen juonut joka vklp 25 vuoden ajan ja näytän silti nuoremmalta kuin valtaosa ikäisistäni naisista. Viimeksi viikko sitten kysyttiin paperit lähikaupassa. Myyjän mukaan näytän kolmekymppiseltä. Niin, olen 50. Että eipä pidä nämäkään luulot aina aukotomasti paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vanhanaikaista. Ja totuushan on, että alkoholinkäyttö kyllä näkyy kasvoista ei mitenkään hemaisevalla tavalla. Ihan kohtuukäyttökin, vaikuttaa naamaan.
Höpöti löpöti. Olen juonut joka vklp 25 vuoden ajan ja näytän silti nuoremmalta kuin valtaosa ikäisistäni naisista. Viimeksi viikko sitten kysyttiin paperit lähikaupassa. Myyjän mukaan näytän kolmekymppiseltä. Niin, olen 50. Että eipä pidä nämäkään luulot aina aukotomasti paikkaansa.
Eihän tuossa iästä mitään puhuttu. Monen alkonaama on nimenomaan sellainen turpean rypytön. Ei se kaunista silti ole.
Toiset kasvaa aikuisiksi, toiset jatkaa ikiteinin elämää hautaan asti...
Nuoretkaan ei juo enää viinaa, vaan pitävät lounakutsuja. Ehkä sun pitää muuttaa asennetta. Viinan kans läträäminen EI ole enää in, eikä muotia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aikaa potea krapuloita ja ulkonäkö vaatii muutenkin valtavasti työtä, jota en ole useinkaan valmis tekemään. Helppoa on olla rupsauttamatta itseään ainakaan enempää alkoholilla. Syöpäriski nousee kivasti ilman alkoholiakin. Vanhuksena en sitten taas kestä viinaa lainkaan, kuten eivät naiset ylipäätään. Lisäksi se on todella kallista ulkona juotuna. Mieluummin syön jonkun hyvän aterian ravintolassa.
Minä näytän aina kännissä todella hyvälle kun peilistä katson. Selvänä sieltä näkyy kauhistus ja siksi olenkin jatkuvassa tuiskeessa.
Alkoholismi ei kiinnosta omakohtaisesti eikä seurustelukumppanilla. Se on paheneva, kuolemaan johtava tauti, joka vie ihmiseltä kaiken. Vähä vähältä se vie ensin ystävät, työt, omaisuuden, terveyden, ihmissuhteet, itsekunnioituksen, älyn, elämän.
Joten aika typerä pitää olla että juo.
Ai, mä olen ryypänny jo +30 vuotta, löytyy ystävät, työ, terveys, omaisuutta ja kaikkea mitä luettelet. Veikkaan että sulta puuttuu jotain siitä mitä mulla on. Älä lokeroi ihmisiä, toi on rassiissmia kuten nykyään sanotaan.
Oon 41v ja ollut juomatta 5v. Syystä, että en tarvii alkoholia mihinkään. Mitä enemmän ikää tuli, sitä huonompi olo tuli eli vaikka parista juomasta hirvee päänsärky tai väsymys ja seuraavana päivänä oksettava olo aamulla. Ei mua haittaa, jos joku muu ottaa drinkin tai jonkun saunakaljan, itellä ei oo tarvetta. Mutta, jos joku rupee pullokaupalla kiskomaan ts. ihan humaltumistarkotuksessa, sillon ei mielestäni ole kyse mistään rentoutumisesta.
Nykyään, jos joku omanikänen sanoo olleensa törpöttelemässä tai humalassa, tulee itelle heti ajatus, että eikö toi nyt oo jo niin has been.. Mut en toki tuomitse ketään, jokanen tekee omat valintansa.