IL: Turkulainen Anna, 32, on liian herkkä töihin
Mitä mieltä tämänkaltaisista henkilöistä ja artikkelista. Riittääkö yhteiskunnassamme työpaikkoja jokaiselle erityisherkälle sovellettuna heidän tarpeidensa mukaan?
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/b6cf8cb1-88e7-4a16-a37a-02e1e138db33
Kommentit (689)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä kirjoitat on totta, mutta edelleen jokaisen kustannuksille pitää löytyä maksaja. Yhteiskunta ei kestä sitä, että "oravanpyörää" pyörittävät vain ne, joita sattuu huvittamaan, ja työn hedelmiä nauttii alati kasvava ainoastaan oikeuksia itselleen haluava porukka. Tällä menolla sairaat ja kyvyttömät on laitettava joukkomajoituksiin, jotta kustannuksista selvitään.
Tää on vähän vanhentunut argumentti, että kaikkien panosta yhteiskunnassa tarvitaan. Niin tarvittiinkin vielä 80-luvulla ihmisiä tehtaiden liukuhihnoille, jonne pääsi ja menikin kaikki vajaakuntoisetkin. Mutta nyt meillä on robotiikka ja tekoäly, joten nyt/kohta ei tarvita juuri kenenkään työpanosta, ei suorittavien töiden mutta ei myöskään aivoilla tehtävien töiden.
Mitä useampi oikeuttaa itselle
Mitähän sunkin verorahoilla on maksettu? Ei paljoa mitään oletan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin sairaita kommentteja tässä ketjussa, ei ihme että työyhteisöt on niin sairastuttavia ympäristöjä jos meno on näin myrkyllistä.
Töitä tekevät tuntuu olevan todella ilkeitä ihmisiä, ainakin tätä ketjua lukiessa tulee sellainen olo.
Saavat vielä lomarahat! Se pitäisi poistaa.
Jos useammalla olisi mahdollisuus tehdä osa-aikatöitä, niin töitä olisi tarjolla useammalle.
Itse nimenomaan haluaisin työelämään, autismi löytyy. Ei tämä kotona työmarkkinatuella lorviminen hääviä ole, eikä toisaalta sekään että pitäisi 8h päivässä sietää tympeitä työkavereita. Ja siitä saatu rahallinen korvaus on aivan naurettavan huono.
Minua ei kuormita työ koskaan, vaan ne ihmiset. Miksi töissä pitää olla kaiken maailman outoja sosiaalisia pelejä? Miksi ei voitaisi töissä keskittyä vaan työhön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset haluavat hyysätä heikoimpiaan. Siihen koko yhteiskuntamme perustuu, heikkojen hyysäämiseen.
Eli amerikkalainen yhteiskunta on ihanteesi jossa köyhät ja sairaat asuvat kadulla ilman terveydenhuoltoa ja asuntoa?
Eivät asu. Ihmeellinen käsitys joillain ihmisillä amerikasta
Niin, monihan asuu omassa henkilöautossaan myös. Nykyään yhä useampi.
Ja nythän Trumpin hallinto on kaiketi kriminalisoimassa asunnottomuuden. Eli köyhyydestä tehdään rikos.
-eri
Ymmärrän häntä. Maailma on todella raaka ja julma nykyään.
Onneksi löytyy ihmisiä jotka on herkkiä. Hirveetä kun töissä on nainen joka on oikea rääväsuu. Puhuu kaksimielisyyksiä 25-vuotiaille miehille ja on itse yli 60-vuotias. Ei mitään käytöstapoja. Ryyppää. Valehtelee.
Tämä on sitten tämänkin ketjun ihanne-nainen😂😂ei empatiaa. Vain minä, minä ja minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin sairaita kommentteja tässä ketjussa, ei ihme että työyhteisöt on niin sairastuttavia ympäristöjä jos meno on näin myrkyllistä.
Töitä tekevät tuntuu olevan todella ilkeitä ihmisiä, ainakin tätä ketjua lukiessa tulee sellainen olo.
Röyhkeät ja ilkeät ne täällä Suomessa menestyykin. On pakko olla ronski ja ilkeä narsisti.
Löytyy tarina pettävästä aviomiehestä jolla upea ja herkkä vaimo.
Ääliömies petti melkein kaikkien kanssa jolta vaan vonkas. Töissä pari aina kierroksella.
Ero tuli lopulta kun petti taas ja muija tuli raskaaksi. Vaimolle oli sanonut ettei kuulemma pitänyt tulla raskaaksi.
Upea ja itsekäs aviomies. Empatiakyvytön. Miltähän ex-vaimosta tuntui? Ex vielä koulutettu ja mies joku koulupudokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saavat vielä lomarahat! Se pitäisi poistaa.
juu, sitten me voidaan kanssa jättäytyy kotiin, kun kivempi näin, mistäs sitten verorahat repäistään?
Kannattaa käydä edes se lukio niin olisitte vähänkin sivistyneitä. Tai lukekaa kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Työelmän pitäisi muuntua sellaiseksi että sielä ihmiset viitsisi käydä. En minäkään mene töihin, koska ihan normaali ihminen rasittuu sielä liikaa suhteessa siihen miten paljon rahaa siitä annetaan.
Tällä haavaa en mene koskaan töihin, ellei työelämä muutu paremmaksi. En mene edes vaikka aseella osotettaisi.
Komppaan kympillä, eiku satasella komppaan. Täysi komppi tolle!
Ei pilluu ei töitä, ei veroja, ei pilluu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä edes se lukio niin olisitte vähänkin sivistyneitä. Tai lukekaa kirjoja.
Minä olen käynyt lukion ja ammattikorkeakoulunkin, mutta niin vaan oon työtön. Ja olen työtön haluamattani, ottaisin työn mielellään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei viitsi olla tuottava jos siitä ei makseta.
Koulutuksesta on leikattu tosi paljon ja laatu on huono. Opettajat on hyviä mutta heiltä odotetaan liikoja huonolla palkalla ja suurin osa on pätkätöissä ilman lomaetuja ja muita työetuja.
Ei huvita tukea tuollaista kouluttautumista minimi resursseilla. Jätän käymättä koulut kiitos kunnes asiat paranee.
Perustulo voisi olla, niin voisin opiskella sen turvin tai alkaisi maksaa palkkaa siitä hyvästä että opiskelen itseni tuottavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi löytyy ihmisiä jotka on herkkiä. Hirveetä kun töissä on nainen joka on oikea rääväsuu. Puhuu kaksimielisyyksiä 25-vuotiaille miehille ja on itse yli 60-vuotias. Ei mitään käytöstapoja. Ryyppää. Valehtelee.
Tämä on sitten tämänkin ketjun ihanne-nainen😂😂ei empatiaa. Vain minä, minä ja minä.
Minunkin viime työpaikassa oli kaksi tanttaa työkaverina ja ne vaan kiroilivat ja puhuivat paskaa asiakkaista koko ajan. Työajalla selailtiin vaan nettiä. Sellaisia mahtavia työntekijöitä. Arvaattekin, että helvetin ilkeitä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kohta nelikymppinen pitkäaikaistyötön ja luottamus ihmisiin nolla. Lapsena mennyt jo perusluottamus jos sitä on koskaan ollutkaan ja kiusaamisen takia loputkin. Uskon että ihmiset ovat pahoja, ilkeitä ja raakoja petoja, jotka haluavat vain käyttää muita hyväkseen. He voivat kylläkin esittää mukavaa esim. rahaa tai palkkaa vastaan. Minulla ei ole kavereita, en ole koskaan seurustellut enkä koe mitään halua olla työelämässä.
Siis mielestäsi kaikki; ihmiset ovat pahoja, ilkeitä ja raakoja petoja, jotka haluavat vain käyttää muita hyväkseen?? Ihan kamalaa tekstiä. Petoja? Melkein voisin mieleni tästä pahoittaa, mutta haluan kuitenkin ymmärtää mielenterveysongelmaisia....

Olet vahvasti omassa kuplassasi. Internet myös mahdollistaa massavainon ennennäkemättömällä skaalalla. Faktoilla ei ole juuri väliä jos vainottava on jonkun tarpeeksi hullun mielestä vähän ärsyttävä.
Nykyään on niin paljon tylsistyneitä ja elämäänsä kyrpiintyneitä ihmisiä joiden vapaa-aika pyörii nettivihaamisen ympärillä. Kohdetta ei välttämättä tunneta ollenkaan ja silti hänet voidaan painostaa itsemurhaan. Tälläiseen osallistuvat myös ne "hyvät tyypit", hyvän tarkoituksen puolesta toki...
En tajua miksi tämä vastaus on saanut noin paljon miinuksia. Tuota joukkomaalitusta ja vainoamista todellakin tapahtuu kun joku mulkvisti onnistuu vakuuttamaan ison joukon ajattelemaan itse kykenemättömiä ihmisiä mukaan ajojahtiin aivan tolkuttoman mustamaalaamisen perusteella. Tiedän omaltakin lähialueelta lapsia ja nuoria, jotka on koulukiusattu itsemurhaan juuri tällä tavalla joukkovainoamalla.
Myös joku cancel-kulttuuri perustuu tähän. Väärämielisiä vainotaan ja koetetaan savustaa pois työpaikoiltaan - edes heidän lapsensa eivät saa rauhaa; tapahtumia ja esiintyjiä ja tuotemerkkejä peruutetaan ja sensuroidaan mielivaltaisen tulikivenkatkuisen talikkoporukan toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset haluavat hyysätä heikoimpiaan. Siihen koko yhteiskuntamme perustuu, heikkojen hyysäämiseen.
Eli vahvin saa tehdä mitä haluaa muille jos sitten käännetään voimasuhteet toisin esim. kymmenen hyysättyä hyökkäämään kimppuusi luita katkomaan? Brutaali esimerkki mutta työmarkkinat syrjii osakuntoisia hyvin yleisesti jota vakitöihin ylioppilaslätsällä päässet eivät osaa käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kohta nelikymppinen pitkäaikaistyötön ja luottamus ihmisiin nolla. Lapsena mennyt jo perusluottamus jos sitä on koskaan ollutkaan ja kiusaamisen takia loputkin. Uskon että ihmiset ovat pahoja, ilkeitä ja raakoja petoja, jotka haluavat vain käyttää muita hyväkseen. He voivat kylläkin esittää mukavaa esim. rahaa tai palkkaa vastaan. Minulla ei ole kavereita, en ole koskaan seurustellut enkä koe mitään halua olla työelämässä.
Siis mielestäsi kaikki; ihmiset ovat pahoja, ilkeitä ja raakoja petoja, jotka haluavat vain käyttää muita hyväkseen?? Ihan kamalaa tekstiä. Petoja? Melkein voisin mieleni tästä pahoittaa, mutta haluan kuitenkin ymmärtää mielenterveysongelmaisia....
Olen eri vastaaja. Tässäkin keskustelu
Minulla on päinvastainen näkemys, suurin osa ihmisistä on mielestäni somen perusteella varsin täysjärkisiä ja tervehenkisiä ja tällainen ryhmäkurin paluu on oikein tervetullutta, kun ei enää ole ollut sellaista kyläkulttuuria. Ihmiset eivät edelleenkään siedä epäreiluutta ja huijaamista. Työtä ja sinnikkyyttä arvostetaan, lapsia ja eläimiä puolustetaan. Tietenkin se sättimisen kohteeksi joutuneesta tuntuu ilkeältä, koska hänellä ei ole kykyä asettua vihaisten ja turhautuneiden ihmisten asemaan. Eivät kaikki oikeasti näe malkaa omassa silmässään. Sellaisiakin liikkuu täällä netissä.
Mahtava trollaus, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan tuhon omia jos tämä yleistyy. Ihmiset ei kestä enää elämää
No onko vika ihmisissä vai yhteiskunnassa, jos yhä useampi ei kykene siihen, mitä pidetään 'normaalina elämänä'?
Kyllä meidän järjestelmissäkin on vikaa, jos se normielämä on sellaista, että se sairastuttaa ihmisen.
Heikot sortuu, muut kyllä pärjää ja heillä resilienssi vain kasvaa.
Siskoni oli teininä paniikkikohtauksen takia monta tuntia teho-osastolla kun hengitys lamaantui ambulansissa. Paniikkikohtausta pahensi ketipinor lääkitys mutta paniikkikohtaus voi olla ilman sitäkin tosi paha joillain. Lääkärit luuli ensin että sisko on vetänyt mömmöjä ja alkoholia mutta kyseessä oli vain paniikkikohtaus