Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Turkulainen Anna, 32, on liian herkkä töihin

Vierailija
18.08.2025 |

Mitä mieltä tämänkaltaisista henkilöistä ja artikkelista. Riittääkö yhteiskunnassamme työpaikkoja jokaiselle erityisherkälle sovellettuna heidän tarpeidensa mukaan?

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/b6cf8cb1-88e7-4a16-a37a-02e1e138db33

Kommentit (689)

Vierailija
1/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vaikeita vaatimuksia työemässä kenelle vain :(

"Uudessa työssä oli Annan mukaan paljon vaatimuksia: hänen piti olla kassalla ja samaan aikaan hinnoitella tuotteita, katsoa varkaiden perään ja siivota myymälää."

Vierailija
2/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun herkkyys sotketaan tällaisiin ilmiselviin mt-ongelmiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vaikeita vaatimuksia työemässä kenelle vain :(

"Uudessa työssä oli Annan mukaan paljon vaatimuksia: hänen piti olla kassalla ja samaan aikaan hinnoitella tuotteita, katsoa varkaiden perään ja siivota myymälää."

Pikkuliikkeissä nimenomaan olet jokapaikan höylänä, kiinnitti huomion kun kertoi että pikkuliike olisi hänelle hyvä työpaikka. Käytännössä homma on juuri toisin päin, jos nyt vaikka mietitään kaupan alaa niin päinvastoin isossa liikkeessä työ on sillä tavoin vähemmän kuormittavaa että jos olet vaikka marketin kassalla niin sitten ei ole muuta kuin se kassa. 

Vierailija
4/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"32-vuotias Anna on elänyt suuren osan elämästään työttömänä."

"Anna kertoo muistuttavansa äitiään: hän vaatii itseltään paljon--."

:D :D

Vierailija
5/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä, jutun lukemalla selviää että ne ongelmat on paljon laajempia kun joku herkkyys..jos keskustassakin kuvittelee että kanssakulkijat jotenkin häntä arvioivat..mutta hän ainakin työllistää systeemiä koko rahalla ja näyttää nauttivan huomiosta ja että saa puhua omista ongelmista. Pysyvään työhön tuskin on päätymässä.

Vierailija
6/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on aina uhri.

Nyt on kootut selitykset miksi normityö on alistamista ja hyväksikäyttöä.

Vierailija
7/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset haluavat hyysätä heikoimpiaan. Siihen koko yhteiskuntamme perustuu, heikkojen hyysäämiseen.

Vierailija
8/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää herätä aikaisin, ilmaantua paikalle ja työtehtäviäkin pitäisi vielä tehdä. 

Onhan nuo jo ylitsepääsemättömiä vaatimuksia kenelle tahansa.

Vierailija
9/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen liian väsynyt töihin (yli 10v työttömänä tämän vuoksi)

Vierailija
10/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset haluavat hyysätä heikoimpiaan. Siihen koko yhteiskuntamme perustuu, heikkojen hyysäämiseen.

Lopputulos on vaan että noi heikommat vaan lisääntyy. Lopuksi kuormasta syöjien osuus on niin suuri että kamelilta (yhteiskunnalta) katkeaa selkä.

Vierailija
11/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasto voisi olla sopiva paikka.

Vierailija
12/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kohta nelikymppinen pitkäaikaistyötön ja luottamus ihmisiin nolla. Lapsena mennyt jo perusluottamus jos sitä on koskaan ollutkaan ja kiusaamisen takia loputkin. Uskon että ihmiset ovat pahoja, ilkeitä ja raakoja petoja, jotka haluavat vain käyttää muita hyväkseen. He voivat kylläkin esittää mukavaa esim. rahaa tai palkkaa vastaan. Minulla ei ole kavereita, en ole koskaan seurustellut enkä koe mitään halua olla työelämässä.

Vierailija
13/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kohta nelikymppinen pitkäaikaistyötön ja luottamus ihmisiin nolla. Lapsena mennyt jo perusluottamus jos sitä on koskaan ollutkaan ja kiusaamisen takia loputkin. Uskon että ihmiset ovat pahoja, ilkeitä ja raakoja petoja, jotka haluavat vain käyttää muita hyväkseen. He voivat kylläkin esittää mukavaa esim. rahaa tai palkkaa vastaan. Minulla ei ole kavereita, en ole koskaan seurustellut enkä koe mitään halua olla työelämässä.

ja ton elämäntyylin ylläpitoon tarvitaan 1-2 keskituloisen maksamat verot vuodessa.

Vierailija
14/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnallamme ei ole varaa tällaisiin. Resursseja palaa häneen tolkuttomasti. 

Vierailija
15/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja ton elämäntyylin ylläpitoon tarvitaan 1-2 keskituloisen maksamat verot vuodessa.

Jos ne oli niitä kiusaajia niin sittenhän se on ihan oikein.

Vierailija
16/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä, jutun lukemalla selviää että ne ongelmat on paljon laajempia kun joku herkkyys..jos keskustassakin kuvittelee että kanssakulkijat jotenkin häntä arvioivat..mutta hän ainakin työllistää systeemiä koko rahalla ja näyttää nauttivan huomiosta ja että saa puhua omista ongelmista. Pysyvään työhön tuskin on päätymässä.

Ja tämä. Sekoitetaan ne mt- ongelmat niihin vain huomiota hakeviin tolloihin.

Vierailija
17/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopputulos on vaan että noi heikommat vaan lisääntyy. Lopuksi kuormasta syöjien osuus on niin suuri että kamelilta (yhteiskunnalta) katkeaa selkä.

No niinhän se on. Sellaiset ilmiöt joihin panostetaan ja käytetään resursseja yleistyivät. Heikkojen yksilöiden ja ryhmien tarpeiden priorisointi tuottavien edelle tuhoaa yhteiskunnan. 

Vierailija
18/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on mahdollista vain Suomessa, kuntoutusresurssejakin pistetty tähän yli 10v edestä eikä loppua näy eikä oikeasti varsinaista vaikutustakaan, mut kiva kun pääsee ihmisten kanssa juttelemaan ongelmistaan.

Vierailija
19/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän se on. Sellaiset ilmiöt joihin panostetaan ja käytetään resursseja yleistyivät. Heikkojen yksilöiden ja ryhmien tarpeiden priorisointi tuottavien edelle tuhoaa yhteiskunnan. 

yhteiskunta kyllä toimii jos pidetään huolta oikeasti heikommista eli varmistetaan että esim. kehitysvammaisilla ja sairailla on inhimilliset oltavat, kun he eivät itse voi sitä tehdä. Jutun henkilöstä tulee mielikuva että ainoa lapsi joka saanut liikaa huomiota ja se on jäänyt päälle myös aikuisiässä, mutta ikävänä yllätyksenä nyt hänen tarpeet eivät olekaan kaikkialla se keskipiste. Sellaiseen ei yhteiskunnalla ole varaa.

Vierailija
20/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä on mahdollista vain Suomessa, kuntoutusresurssejakin pistetty tähän yli 10v edestä eikä loppua näy eikä oikeasti varsinaista vaikutustakaan, mut kiva kun pääsee ihmisten kanssa juttelemaan ongelmistaan.

Rahahanat tulisi laittaa kiinni, toivoton tapaus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän