Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Turkulainen Anna, 32, on liian herkkä töihin

Vierailija
18.08.2025 |

Mitä mieltä tämänkaltaisista henkilöistä ja artikkelista. Riittääkö yhteiskunnassamme työpaikkoja jokaiselle erityisherkälle sovellettuna heidän tarpeidensa mukaan?

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/b6cf8cb1-88e7-4a16-a37a-02e1e138db33

Kommentit (689)

Vierailija
381/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisherkän päiväkirja:

Tänään kaupan kassalla,

kassajonossa,

mua etuiltiin.

Tuli mielipaha.

Ihminen, joka on henkisesti aivan valtavan ylikuormittunut voi murtua ulkopuolisen silmissä aivan mitättömästä asiasta. 

Ole iloinen jos et ole joutunut kokemaan. Itse olen vierestä nähnyt kuinka ihmiset, joiden en olisi koskaan voivan murtuvan henkisesti, murtuvat pahasti. Ehkä myös peruuttamattomasti.

Vierailija
382/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erityisherkkä ujo omorashi 🥺👉🏻👈🏻

Julkisella paikalla nolotttaaa kun tulee piss😣😣😣😩😩😩

Mutta silti kiihottaa~!?!?😳😳😳😳💦💦💦

N18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos useammalla olisi mahdollisuus tehdä osa-aikatöitä, niin töitä olisi tarjolla useammalle.

Itse nimenomaan haluaisin työelämään, autismi löytyy. Ei tämä kotona työmarkkinatuella lorviminen hääviä ole, eikä toisaalta sekään että pitäisi 8h päivässä sietää tympeitä työkavereita. Ja siitä saatu rahallinen korvaus on aivan naurettavan huono.

Minua ei kuormita työ koskaan, vaan ne ihmiset. Miksi töissä pitää olla kaiken maailman outoja sosiaalisia pelejä? Miksi ei voitaisi töissä keskittyä vaan työhön?

Aina tuntuu olevan tahallinen korvaus pieni. Kuinka paljon sitä oikein pitäisi saada? Jos et kykene minkäänlaiseen sosiaalisen kanssakäymiseen niin aika hankalaa on se työnteko ihan tavan duunarinkin hommissa. Et sinä pelkästään yksitoimien ja muita vältellen pärjää kyllä missään työpaikassa. 

Vierailija
384/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vaikeita vaatimuksia työemässä kenelle vain :(

"Uudessa työssä oli Annan mukaan paljon vaatimuksia: hänen piti olla kassalla ja samaan aikaan hinnoitella tuotteita, katsoa varkaiden perään ja siivota myymälää."

Pikkuliikkeissä nimenomaan olet jokapaikan höylänä, kiinnitti huomion kun kertoi että pikkuliike olisi hänelle hyvä työpaikka. Käytännössä homma on juuri toisin päin, jos nyt vaikka mietitään kaupan alaa niin päinvastoin isossa liikkeessä työ on sillä tavoin vähemmän kuormittavaa että jos olet vaikka marketin kassalla niin sitten ei ole muuta kuin se kassa. 

Tiedät väärin. Se on isossa kaupassa myös niin että teet kaikkea ja yhtaikaa, eli hypit kassalle ja viiden minuutin kuluttua takaisin mistä läksit ja sama toistui. Siis kaikki tekee kaikkea eli moni osaajia ovat, ja se on stressaavaa kun mitään hommaa ei saa tehtyä ikinä loppuun. Näin ainakin valtakunnan markkinajohtajan toimipaikoissa, arvatkaa mikä kauppa. 

Vierailija
385/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on pyllystä. Minä olen pyllystä.

Siksi ei koskaan asiakaspalvelua.

Vierailija
386/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on n. 500 000 SSRI-lääkkeiden käyttäjää ja noin 400 000 alkoholistia. Plus muut unilääkkeiden, rauhoittavien, kipulääkkeiden,  ADHD-lääkkeiden, tupakan, alkoholin kohtuukäyttäjät etc.

Jossain ilmeisesti mättää kun ei ihmiskone oikein tahdo selvinpäin kestää tätä "normaalia elämää".

Hitlerin saksassa määrättin ihan tavallisille työläisille ja opiskelijoille pervitiiniä joka on amfetamiinia päivittäiseen käyttöön. Lisäämään tuottavuutta ja antamaan itsevarmuutta työhön. 

Unentarve väheni ja tuottavuus kasvoi. 

Tarvittaisi parempia mömmöjä, mielialalääkkeet tuntuisi vain lamaavan ihmisiä ja lihottavan heidät.

Toisaalta meillä on aika huumevastaista porukkaa ja jostain syystä pitäisi sitten mennä tekemään töitä selvinpäin, vaikk ei se sairailta onnistu, mutta ei eläkkeellekään lasketa ihmisparkoja. Meillä on samalainen systeemi kuin hilerin saksassa noiden lääkkeiden suhteen.

Kamalaa.

Vierailija
387/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N18

Olet P u p p a n  kummityttö.

Vierailija
388/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin poikaystävä löytyy ja kuvien perusteella pitää jollain tasolla huolta ulkonäöstäänkin. Tällaiseen kyllä sitten riittää tarmoa ja energiaa.

Jos on noin erityisherkkä, luulisi olevan hiemn syrjäytynyt eikä ainakaan seurustelisi, ja tuskin pitäisi ulkonäöstäkään juurikaan huolta.

Tähän itsekin kiinnitän huomiota aina vastaavissa uutisissa "ongelmissa" olevista naisista että aina seurustellaan ja ulkonäkökin ihan ok. Itse sinnitelly vuosikausia burnoutin partaalla enkä siedä ihmisiä enää ollenkaan, teen kuitenkin normaalia työtä mitä muutkin mutten voisi kuvitellakaan että jaksaisi seurustella tai että kukaan nyt edes kiinnostuisi kun burnoutin takia mikään ei huvita.

Vierailija
389/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N18

Vain kovan luokan nettijonne, joka istuu ruudun ääressä 24/7/365, kykenee tuon tasoiseen trollaamiseen. Luovutan täten estradin mestarille.

Vierailija
390/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N18

Olet P u p p a n  kummityttö.

Näinhän se meneeee 👴🏻👍🏻🥩

Vierailija
391/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista tarvitsevat juuri sellaiset joilla ei ole kykyä kestää ihan normaalia elämää vastoinkäymisineen. 

Toi on sun mielipide. Ei mikään totuus.

Vierailija
392/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin tuon herkkyyden. Itse sinnittelin Stockalla asiakaspalvelussa 28 vuotta ja sitte vaan otin loparit koska en kertakaikkiaan enää kestänyt asiakkaita. Tiesin toki että en enää tule työllistymään mutta ainakin mielenterveydestä on osa jäljellä. N58

no Stockan aspa nyt onkin extraämpärihommaa kun siellä käy nämä "minä olen kanta-asiakas" rouvat riekkumassa. Normiduunit ei ole tällaisia.

Vierailija
393/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnallamme ei ole varaa tällaisiin. Resursseja palaa häneen tolkuttomasti. 

No mitä ehdotat? Eutanasia? 

Vierailija
394/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on n. 500 000 SSRI-lääkkeiden käyttäjää ja noin 400 000 alkoholistia. Plus muut unilääkkeiden, rauhoittavien, kipulääkkeiden,  ADHD-lääkkeiden, tupakan, alkoholin kohtuukäyttäjät etc.

Jossain ilmeisesti mättää kun ei ihmiskone oikein tahdo selvinpäin kestää tätä "normaalia elämää".

Hitlerin saksassa määrättin ihan tavallisille työläisille ja opiskelijoille pervitiiniä joka on amfetamiinia päivittäiseen käyttöön. Lisäämään tuottavuutta ja antamaan itsevarmuutta työhön. 

Tarvittaisi parempia mömmöjä, mielialalääkkeet tuntuisi vain lamaavan ihmisiä ja lihottavan heidät.

Toisaalta meillä on aika huumevastaista porukkaa ja jostain syystä pitäisi sitten menn

Arvomaailma on kamalampi Suomessa. Ei löydy yhteishenkeä ja apua näille ihmisille. Syyllistetään vain ja puhutaan kokoajan rahasta. Ikään kuin tuo nuori nainen nähdään rahana joka kuuluisi näille ahneille paskapäille. Minu verot minunn rahat ne on minun tuo tyttö söi minun rahat hänen rahat on minun miää miuu.

Hävettää lukea paskapäiden mielenjuoksua. 

Vierailija
395/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin poikaystävä löytyy ja kuvien perusteella pitää jollain tasolla huolta ulkonäöstäänkin. Tällaiseen kyllä sitten riittää tarmoa ja energiaa.

Jos on noin erityisherkkä, luulisi olevan hiemn syrjäytynyt eikä ainakaan seurustelisi, ja tuskin pitäisi ulkonäöstäkään juurikaan huolta.

Ei näin aidosti syrjäytyneenä ikimaailmassa lähtisi lehtiin tilannettaan itkemään.

Vierailija
396/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta meillä on aika huumevastaista porukkaa ja jostain syystä pitäisi sitten menn

Totuus on, että masennuslääkkeet ikään kuin pyrkivät samaan kuin päihteet, mutta jos ne todella toimisivat niin ne luokiteltaisiin heti päihteiksi ja ne kiellettäisiin. Dilemma on käsittämätön: ihmisten halutaan voivan hyvin, mutta ei kuitenkaan edes niin hyvin, että he jaksaisivat hädin tuskin arkeansa pyörittää - saatika että he jotenkin vielä pystyisivät nauttimaan elämästä. Sellainenhan olisi jo päihteiden käyttöä ja päihteet ovat aina itse pahuus ja saatana. Koska niin sanotaan!

Masennuslääkkeiden teho päihteisiin nähden on tyyliin jotain 5-10% luokkaa parhaimmillaan, sellaista luokkaa, että niiden käyttäjä hyvässä tapauksessa pystyy juuri ja juuri suorittamaan arkeansa ja melkein nauttimaan elämästään. Ainakin jonkin aikaa.

Vierailija
397/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän itsekin kiinnitän huomiota aina vastaavissa uutisissa "ongelmissa" olevista naisista että aina seurustellaan ja ulkonäkökin ihan ok. Itse sinnitelly vuosikausia burnoutin partaalla enkä siedä ihmisiä enää ollenkaan, teen kuitenkin normaalia työtä mitä muutkin mutten voisi kuvitellakaan että jaksaisi seurustella tai että kukaan nyt edes kiinnostuisi kun burnoutin takia mikään ei huvita.

Sama. Ensin tällaisia lukiessa meinaa samaistua kun itsekään ei siedä työelämää ja on syrjäytynyt. Mutta sitten kun tulee teksti "poikaystävä" ja kuvissa vielä normi näköinen niin ajattelee heti ettei tuo tiedä mitään oikeista työelämän ongelmista ja syrjäytymisestä.

Vierailija
398/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitää hakeutua töihin joissa ei selvästikään pärjää. Joku itsenäisesti tehtävä homma. Itse teen iltaisin tapahtuvaa siivoustyötä. Ei ole ristinsielua lähimaillakaan kun työskentelen.

Ehkä kannattaisi opetella selviytymään kauppareissuista ennen kuin haaveilee asiakaspalvelusta pienessä kaupassa. 

Sivuhuomautuksena.. Tuollainen kumppani parisuhteessa vetää toistakin vain alaspäin. Siinä on poikaystävä pelkkä tukihenkilönä kun aikuinen nainen ei uskalla mennä kauppaan kun ajattelee että hän on maailman napa ja kaikkia kiinnostaa hänen tekemiset. Siitä voisi terapiat puhua näille tälläisille tapauksille. Ketään ei kiinnosta joku tuntematon tyyppi kadulla ja kaupassa. 

Ei pitäisikään hakeutua työhön johon ei sovellu, mutta työttömille täällä aina huudetaan että lähihoitajaksi PITÄÄ hakea muuten on saastainen yhteiskunnan loinen. Että vähän ristiriitaisia ohjeita. Ja kumpaakin näistä ohjeista yläpeukutetaan hulluna. 

Vierailija
399/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näin aidosti syrjäytyneenä ikimaailmassa lähtisi lehtiin tilannettaan itkemään.

Maniassa saattaapi lähteä tai joku lääkärin tuttu tai hoitajan tuttu lehdessä töissä oleva on saanut vinkin.

Vierailija
400/689 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autisti, naisena tullu hänelle vaan herkkyys-ahdistus-masennus ym diagnooseja, ylikuormittuu heti kun liikaa tehtäviä ja hälinää

Mielestäni me kaikki kuormitutaan hälyssä ja melussa ei siihen tarvitse mitään diagnoosia, isojen teiden lähellä asuvien ihmisten elinikä lyhenee vaikka käyvät töissä. Kokeilkaa mennä markettiin kun siellä joku kakara saa raivarin, ei siellä kaikuvassa tilassa muuta enää kuule. Mutta kun suurin osa ihmisistä pärjää sen kanssa kun tietää että se on NORMAALIA 

Juu mutta kun autistit tuntee tuon saman vielä voimakkaammin, koska aivoissa on poikkeama. Ei sille voi mitään.

Paniikkihäiriötä ei myöskään pysty estämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän