Suojaosien poiston myötä yhä useampi osa-aikatyöntekijä siirtyy KOKONAAN TYÖTTÖMÄKSI
Itsekin aion jättää nyt tämän paskan henkilökohtaisen avustajan osa-aikatyön, kun Kela leikkasi vieläkin lisää asumistuestani, koska kuluneen vuoden aikana olen lisätöitä tehnyt. Eli vähentää sen minkä olen ylimääräistä ansainnut.
IS: Lakimuutoksen seuraus: osa-aikatyöstä siirryttiin työttömäksi
YTK-työttömyyskassan kysely paljastaa lakimuutoksen nurjan puolen.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kokoaikatyötä sekä LISÄKSI osa-aikatyötä että pärjään. Joskus tuntuu pahalta kun oli kaiken maailman suojaosia ja -tukia muille, itse on vaan pakko raataa joka sentin eteen. Kyllä mielestäni tasapuolisuus kuuluisi sitten kaikille.
Itse tein osa-aika/keikkatyötä just silloin kun tuo suojaosa tuli. Se oli todella järkevä, sillä pystyin kerryttämään työkokemusta CV:hen ja lisäksi kuittaamaan kuluja, johon tulot ei muuten riittäneet. Se olisi mielestäni voinut olla vielä korkeampikin, esim. 600e.
Todella harmillista, että se on poistettu.
Yhä edelleenkin. Suojaosan POISTO ei tarkoita sitä että jokainen tienattu euro pienentäisi tukia eurolla vaan tuet pienevät vain 50cnt per tienattu euro. Eli TYÖ KANNATTAISI EDELLEENKIN
Ei se maksa kuule yhtään enemmää kun se "kuukausikortti" on muutenkin aina ostettu (ainakin joka helvetin tukien pienuus-märinäketjussa se on laskettu kuluksi.
Sillä samalla kuukausikortilla saa matkustaa vapaa-ajalla KUIN MYÖS TÖIHIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kokoaikatyötä sekä LISÄKSI osa-aikatyötä että pärjään. Joskus tuntuu pahalta kun oli kaiken maailman suojaosia ja -tukia muille, itse on vaan pakko raataa joka sentin eteen. Kyllä mielestäni tasapuolisuus kuuluisi sitten kaikille.
Itse tein osa-aika/keikkatyötä just silloin kun tuo suojaosa tuli. Se oli todella järkevä, sillä pystyin kerryttämään työkokemusta CV:hen ja lisäksi kuittaamaan kuluja, johon tulot ei muuten riittäneet. Se olisi mielestäni voinut olla vielä korkeampikin, esim. 600e.
Yhä edelleenkin. Suojaosan POISTO ei tarkoita sitä että jokainen tienattu euro pienentäisi tukia eurolla vaan tuet pienevät vain 50cnt
Ei se maksa kuule yhtään enemmää kun se "kuukausikortti" on muutenkin aina ostettu (ainakin joka helvetin tukien pienuus-märinäketjussa se on laskettu kuluksi.
Sillä samalla kuukausikortilla saa matkustaa vapaa-ajalla KUIN MYÖS TÖIHIN.
MINÄHÄN TUONNE TYÖPAIKKAKUNNALLE VAPAA-AIKAANI MENE TUHLAAMAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja busslipun/kuukausikortin ostaminen on suoraan pois kuukaisttaisista muista rahoistani, eli sitten joudun olemaan syömättä.
ILKIVALTA TULEE LISÄÄNTYMÄÄN. JO NYT ON HAVAITTAVISSA GRAFFITTIEN, RIKOTTUJEN TAVAROIDEN JA VARASKAUKSIEN MÄÄRIEN KASVUA!!!!!
Eli vartkokaa vaan, kun omalle kohdallenne osuu. Omalleni osui jo..
Uskokaa minua. Leikkausten perimmäinen tarkoitus oli vain saada tänne entistä enemmän luku- ja kirjoitustaidotonta halpatyövoimaa joka tekee halvalla ihan kaiken mitä pomo keksii pyytää (tähän halpatyövoimaan luen tietenkin myös ukrainalaiset). Pitää myös muistaa, että halpatyövoiman tuonti aloitettiin jo vuosia sitten, eli se ei ole nykyhallituksen "keksintö".
Työttömät lähettelee vähintään 4 hakemusta kuukaudessa eli ihan turha väittää, ettei oltaisi töitä haettu. Kukaan vaan ei suostu palkkaamaan kokoaikatyöhön. Ja moneen osa-aikatyöhönkään eivät kelpuuta.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa minua. Leikkausten perimmäinen tarkoitus oli vain saada tänne entistä enemmän luku- ja kirjoitustaidotonta halpatyövoimaa joka tekee halvalla ihan kaiken mitä pomo keksii pyytää (tähän halpatyövoimaan luen tietenkin myös ukrainalaiset). Pitää myös muistaa, että halpatyövoiman tuonti aloitettiin jo vuosia sitten, eli se ei ole nykyhallituksen "keksintö".
Mä en tee. Mitä enemmän pakotetaan vastoin omaa tahtoa niin sitä enemmän vastarinta nousee ja sitä hankalammaksi tyypiksi heittäydyn.
Minä voin ottaa jonkun niistä osa-aikaisista paikoista!
T: työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli myönnät että TYÖNTEKO ei kiinnosta vaan haluat PUMMIA MAKSIMAALISESTI TUKIA.
Mistä niitä KOKOAIKAtöitä, joiden palkalla tulee toimeen ilman tukia?
No TEE SITTEN NIITÄ OSA-AIKAISIA TÖITÄ, JOS KOKOAIKAISIA EI OLE. Ne osa-aikaiset työt EIVÄT LEIKKAA TUKIA 1:1 vaan SILTI jokaisesta tienatusta eurosta JÄÄ ENEMMÄN KÄTEEN KUIN TUET PIENENEVÄT.
Eli AINA on kannattavaa ottaa työtä vastaan jos sitä on tarjolla. Ja Ei ne tuet ole mikään "kansalaispalkka" tai "saavutettu etu" vaan TUKI JOS EI ITSE PYSTY TIENAAN.
JOS haluaa olla KUNNIALLINEN kansalainen, TEKEE KAIKKENSA ettei JOUTUISI tukia nostamaan. TukiLOISET sitten on luku erikseen. ja harmi että tukiloiset pilaa muidenkin tukien saajien maineen.
Oletetaan, että saat töitä kaksi tunnin pätkää viikossa 50 viikkona vuodessa 12 euron tuntipalkalla ja menet työpaikalle julkisilla maksaen menon ja paluun. Suojaosan poiston jälkeen et tienaa noista mitään, vaan joudut maksamaan hieman siitä, että käyt töissä. 12 euron palkka vähentää työttömyyskorvausta 6 euroa. Lisäksi maksat verot ja muut maksut sekä työmatkakulut.
Ennen suojaosan poistoa tienasit tuosta kahdesta viikoittaisesta työtunnista noin 400 euroa vuodessa.
Työttömyyskorvaus on alle 600 e kuukaudessa käteen, niin sillä ei vain ole varaa maksaa työssäkäynnistä.
Se on kyllä totta, että kapitalistit ja jopa Osuusliike käyttivät suojaosaa hyväkseen.
Hallitus ei ole saanut työllisyystilannetta paranemaan vaan päinvastoin työpaikkoja on koko ajan yhä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minä voin ottaa jonkun niistä osa-aikaisista paikoista!
T: työtön
Sa olet muohassa. Ma teke se halvemmalla, saata mun perhe tänne ja 50 serkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä edelleenkin. Suojaosan POISTO ei tarkoita sitä että jokainen tienattu euro pienentäisi tukia eurolla vaan tuet pienevät vain 50cnt
Se Kuukausikortti on tosiaan meno muttei sitä missään menoksi huomioida, kuluu perusosaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaan työtön tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi kuin osa-aikaduunari. Päälle vielä huononeva mielenterveys.
Onpa taas Orpo-Purra lta aivopieru 💩💩💩
Jopa kokoomuksen työministeri Matias Marttinen tänään Iltalehdessä kyseenalaisti jo työtulojen suojaosan leikkurin. Onko arvoiltaan oikeistolaisimmaksi katsottu kokkare (no ehkä Tere vielä oikeammalla) tulossa Sdp:n ja vasemmistoliiton linjoille suojaosasta. Kokoomus, persut, RKP ja KD suunnittelivat jo myös toimeentulotuen 150 euron suojaosan poistoa. Peruuntuuko tämäkin ja työllisyyden esteitä puretaan, vai onko köyhällistön kiusaaminen ja kyykyttäminen oikeistolle tärkeämpää kuin tolkku, saa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli myönnät että TYÖNTEKO ei kiinnosta vaan haluat PUMMIA MAKSIMAALISESTI TUKIA.
Mistä niitä KOKOAIKAtöitä, joiden palkalla tulee toimeen ilman tukia?
No TEE SITTEN NIITÄ OSA-AIKAISIA TÖITÄ, JOS KOKOAIKAISIA EI OLE. Ne osa-aikaiset työt EIVÄT LEIKKAA TUKIA 1:1 vaan SILTI jokaisesta tienatusta eurosta JÄÄ ENEMMÄN KÄTEEN KUIN TUET PIENENEVÄT.
Eli AINA on kannattavaa ottaa työtä vastaan jos sitä on tarjolla. Ja Ei ne tuet ole mikään "kansalaispalkka" tai "saavutettu etu" vaan TUKI JOS EI ITSE PYSTY TIENAAN.
JOS haluaa olla KUNNIALLINEN kansalainen, TEKEE KAIKKENSA ettei JOUTUISI tukia nostamaan. TukiLOISET sitten on luku erikseen. ja harmi että tukiloiset pilaa muidenkin tukien saajien maineen.
Työpaikkoja on vähemmän juuri nimenomaan siksi, että suojaosat poistettiin. Suojaosat pitävät rahan kierrossa ja työpaikat pystyssä.
Kokoaikatyön sijasta osa-aikatyöläiset joutuivat kokonaan työttömiksi. Missä ihmeen kuvitelmassa ja huumeissa hallitus oikein elää, ovat täysin irti reaalitodellisuudesta!!!
Kyllä se työnteko vie enemmän kuin tuo. Työttömyysetuus pienenee heti jopa enemmän kuin 50% ja asumistuki samaten. Eli saa rahaa yhteensä vähemmän kuin työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yritykset pumppaavat veronmaksajien tukia? Eikö työt kiinnosta ja eikö yritys ole kannattava?
Jännä, että hallituksen mielestä rikkaille kannustimena toimii parhaiten ilmainen veronmaksajan raha, ja köyhälle sen pois ottaminen.
Vau. Kirjoitat asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan, että saat töitä kaksi tunnin pätkää viikossa 50 viikkona vuodessa 12 euron tuntipalkalla ja menet työpaikalle julkisilla maksaen menon ja paluun. Suojaosan poiston jälkeen et tienaa noista mitään, vaan joudut maksamaan hieman siitä, että käyt töissä. 12 euron palkka vähentää työttömyyskorvausta 6 euroa. Lisäksi maksat verot ja muut maksut sekä työmatkakulut.
Ennen suojaosan poistoa tienasit tuosta kahdesta viikoittaisesta työtunnista noin 400 euroa vuodessa.
Työttömyyskorvaus on alle 600 e kuukaudessa käteen, niin sillä ei vain ole varaa maksaa työssäkäynnistä.
Se on kyllä totta, että kapitalistit ja jopa Osuusliike käyttivät suojaosaa hyväkseen.
Hallitus ei ole saanut työllisyystilannetta paranemaan vaan päinvastoin työpaikkoja on koko ajan yhä vähemmän.
1) Noin pienestä tulosta vero on 0.
2) se bussikortti OLI JO MUUTENKIN HANKITTU, niiden "tukien pienuus"-märinäketjujen mukaankin ->työmatkakulut lisäävät kuluja 0€.
eli maksettavaksi jää ne työn veroluontoiset maksut eli, 0,9 €.. -> tulot lisääntyvät absoluuttisesti 5 euroa tunnilta eli 500 euroa extraa käteen kuukausittain. Tämän lisäksi OLET ITSE TIENANNUT REILUSTI ENEMMÄN ITSE, niinkuin kuuluukin. Joten itse asiassa se 6 euroakin (joka pienentää tukia) on siis ihan itselle oikeasti tienattua rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Nää on varmaan niitä VM dynaamisia vaikutuksia mistä syntyy ne 100 000 uutta työpaikkaa
Joista ollaan nyt kahden vuoden jälkeen 170 000 - 180 000 työllisen päässä, joka tarkoittaa yhteiskunnalle lisää menoja ja velanottoa noin 3,5-4 miljardia euroa vuodessa. Alkaa selvitä mistä historiallisen suuri velanotto tällä hallituskaudella kerääntyy. Päälle parin miljardin suurituloisten ja hyväosaisten velkavetoiset veronalennukset.
Ja työttömät lähettelee jo nyt vähintään 4 hakemusta kuukaudessa eli ihan turha väittää, ettei oltaisi töitä haettu. Kukaan vaan ei suostu palkkaamaan kokoaikatyöhön. Ja moneen osa-aikatyöhönkään eivät kelpuuta.