Suojaosien poiston myötä yhä useampi osa-aikatyöntekijä siirtyy KOKONAAN TYÖTTÖMÄKSI
Itsekin aion jättää nyt tämän paskan henkilökohtaisen avustajan osa-aikatyön, kun Kela leikkasi vieläkin lisää asumistuestani, koska kuluneen vuoden aikana olen lisätöitä tehnyt. Eli vähentää sen minkä olen ylimääräistä ansainnut.
IS: Lakimuutoksen seuraus: osa-aikatyöstä siirryttiin työttömäksi
YTK-työttömyyskassan kysely paljastaa lakimuutoksen nurjan puolen.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kokoaikatyötä sekä LISÄKSI osa-aikatyötä että pärjään. Joskus tuntuu pahalta kun oli kaiken maailman suojaosia ja -tukia muille, itse on vaan pakko raataa joka sentin eteen. Kyllä mielestäni tasapuolisuus kuuluisi sitten kaikille.
Kärsi kärsi kirkkaamman kruunun saat.
Miksi suostut muiden kynnysmatoksi? Miksi et vaadi parempaa palkkaa?
No miksi työttömät ei tee enemmän töitä vaan itkevät että suojaosaa pitää nostaa? Jos ei työ kelpaa niin sitten istuu tuilla kotona ja on hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli myönnät että TYÖNTEKO ei kiinnosta vaan haluat PUMMIA MAKSIMAALISESTI TUKIA.
Mistä niitä KOKOAIKAtöitä, joiden palkalla tulee toimeen ilman tukia?
Niitä on perskokkareitten unelmahöttömaailmassa. Ideologian mukaan niitä on oltava.
Tosielämässä ei ole, mutta usko irrationaaliseen kulttiin on kova.
Tämä onkin se tarkoitus, että siirrytään kokonaan työttömäksi kortistoon. Sitten Supo, Pääesikunta, valtio työnabtajana ja kaupunki työnantajana ja mitä näitä on voivat poimia tietyn henkilön töihin suoraan kortistosta kuin rusinan pullasta.
Syksyllä yleensä alkavat kuvata potentiaalisia rekrytoitavia suoraan Helsingin kaduilta ja sitten seuravaan vuoden alussa soittavat kotiin ja kysyvät työhaastatteluun. Ilman siis, että olet hakenut mihinkään töihin. Tätä ennen pyrkivät varmistamaan, että olet vuoden loppuun mennessä/vuoden alussa kokonaan työtön.
Miksi kokonaan työtön? No, siksi että esimerkiksi palkkatukityöhön palkataan vain täysin työtön työnhakija. Mikäli siis teet osa-aikatyötä, ihan mitä tahansa pikkuhommaakin niin se on este palkkatuen saamiselle. Valtiolle myös pyritään palkkaamaan täysin työtön.
Näin he ajattelevat. Olet siis pelkkä aivoton liikuteltava pelinappula. Sinulla ei ole omaa tahtoa eikä aivoja. Olet epätoivoinen ja tartut epätoivoisena ihan mihin tahansa työhön mitä tarjotaan.
Perskokkare hallitus ja vähä-älyiset päätökset onko joku yllättynyt Orpon lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kokoaikatyötä sekä LISÄKSI osa-aikatyötä että pärjään. Joskus tuntuu pahalta kun oli kaiken maailman suojaosia ja -tukia muille, itse on vaan pakko raataa joka sentin eteen. Kyllä mielestäni tasapuolisuus kuuluisi sitten kaikille.
Oletko itse tietoinen, että et myöskään toimi tasapuolisesti, kun viet jonkun muun osa-aikatyöt? Sinulle oa-työ on hupia, mutta jollekkin muulle se voisi olla elinehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli myönnät että TYÖNTEKO ei kiinnosta vaan haluat PUMMIA MAKSIMAALISESTI TUKIA.
Mistä niitä KOKOAIKAtöitä, joiden palkalla tulee toimeen ilman tukia?
No TEE SITTEN NIITÄ OSA-AIKAISIA TÖITÄ, JOS KOKOAIKAISIA EI OLE. Ne osa-aikaiset työt EIVÄT LEIKKAA TUKIA 1:1 vaan SILTI jokaisesta tienatusta eurosta JÄÄ ENEMMÄN KÄTEEN KUIN TUET PIENENEVÄT.
Eli AINA on kannattavaa ottaa työtä vastaan jos sitä on tarjolla. Ja Ei ne tuet ole mikään "kansalaispalkka" tai "saavutettu etu" vaan TUKI JOS EI ITSE PYSTY TIENAAN.
JOS haluaa olla KUNNIALLINEN kansalainen, TEKEE KAIKKENSA ettei JOUTUISI tukia nostamaan. TukiLOISET sitten on luku erikseen. ja harmi että tukiloiset pilaa muidenkin tukien saajien maineen.
NIITÄ OSA-AIKATÖITÄ, JONKA PALKALLA TULEE TOIMEEN, EI OLE NIIN PALJON TARJOLLA, JA PITÄISI OLLA PAIKASSA b, KUN OLET VIELÄ TÖISSÄ PAIKASSA a JA PAIKASSA c HETI PERÄÄN. LISÄKSI MATKAKUSTANNUKSET PAIKASTA TOISEEN SYÖVÄT SEN MINKÄ ON ANSAINNUT.
Ei ole mikään häpeä nostaa tukia, koska kaikille ei ole töitä: robotit, tekoäly, halpatyövoima, tehostaminen, automatisaatio... MIKSI ET SINÄ TOLLO NÄITÄ ASIOITA TAJUA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi työttömät ei tee enemmän töitä vaan itkevät että suojaosaa pitää nostaa? Jos ei työ kelpaa niin sitten istuu tuilla kotona ja on hiljaa.
NIITÄ TÖITÄ EI OLE, IDIOOTTI!!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi yritykset pumppaavat veronmaksajien tukia? Eikö työt kiinnosta ja eikö yritys ole kannattava?
Jännä, että hallituksen mielestä rikkaille kannustimena toimii parhaiten ilmainen veronmaksajan raha, ja köyhälle sen pois ottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska valtio itse yrittää estää sen enemmän työn tekemisen mitä ihmeellisimmillä sabotoimisyrityksillä. Koska halutaan, että sä et saa olla muualla kuin valtiolla töissä. Et saa itse hankkia itsellesi työpaikkaa, et saa itse valita itsellesi työpaikkaa tai ammattia vaan sun työpaikka pitää määrätä ylhäältä käsin, pidit siitä itse tai et, niin sinut LAITETAAN. Sinähän teet, tai itket ja teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse tietoinen, että et myöskään toimi tasapuolisesti, kun viet jonkun muun osa-aikatyöt? Sinulle oa-työ on hupia, mutta jollekkin muulle se voisi olla elinehto.
HUPIA??? Ihanko oikeasti ajattelet että olen töissä huvin enkä rahan vuoksi? Ja tämä ei ole ihan kevyttä settiä, mutta eipä kukaan kotiinkaan ole mitään maksanut, töitä on ihan itse tehtävä oman taloutensa parantamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinä olet vienyt jonkun työttömän työt höpsö. Itse olet omaan tilanteeseesi syyllinen.
Yllättyneitä on Petturi Orpo, ei kukaan muu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NIITÄ TÖITÄ EI OLE, IDIOOTTI!!!
Vastasin viestiin jossa kehotettiin vaatimaan lisää palkkaa, sama homma, ei se nyt niin vaan nouse :D
Nää on varmaan niitä VM dynaamisia vaikutuksia mistä syntyy ne 100 000 uutta työpaikkaa
Näkisin asian niin, että osapäivätyö voisi olla mahdollisuus kokopäiväiseen työhön. Ihminen pysyy työrytmissä ja kehityksessä mukana.
Ainahan joku lähtee paikkakunnalta tai jää eläkkeelle, olisi ovi auki uudelle kokopäiväiselle.
Tämä suojaosan poisto on typerintä, mitä hallitus on tehnyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vie kenenkään työtä, koska minun työt ovat ulkomailla eikä kukaan suomalainen sinne hae töihin joten ei ole keneltäkään suomalaiselta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yritykset pumppaavat veronmaksajien tukia? Eikö työt kiinnosta ja eikö yritys ole kannattava?
Jännä, että hallituksen mielestä rikkaille kannustimena toimii parhaiten ilmainen veronmaksajan raha, ja köyhälle sen pois ottaminen.
VALTAOSA yrityksistä EIVÄT SAA mitään tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinä olet vienyt jonkun työttömän työt höpsö. Itse olet omaan tilanteeseesi syyllinen.
En minä vie kenenkään töitä. Jos minut on haluttu johonkin pestiin, niin en minä sitä toiselta vienyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUPIA??? Ihanko oikeasti ajattelet että olen töissä huvin enkä rahan vuoksi? Ja tämä ei ole ihan kevyttä settiä, mutta eipä kukaan kotiinkaan ole mitään maksanut, töitä on ihan itse tehtävä oman taloutensa parantamiseksi.
KAIKILLE EI TÖITÄ RIITÄ JA SINÄKIN VIET MEILTÄ OSA-AIKATÖITÄ. Joten pysytellään sitten kokonanaan työttömänä...
Ja lapsettomina. Keskityn harrastuksiin. Lapsia ja parisuhdetta en halua, kun ei ole niihin varaa.