Suojaosien poiston myötä yhä useampi osa-aikatyöntekijä siirtyy KOKONAAN TYÖTTÖMÄKSI
Itsekin aion jättää nyt tämän paskan henkilökohtaisen avustajan osa-aikatyön, kun Kela leikkasi vieläkin lisää asumistuestani, koska kuluneen vuoden aikana olen lisätöitä tehnyt. Eli vähentää sen minkä olen ylimääräistä ansainnut.
IS: Lakimuutoksen seuraus: osa-aikatyöstä siirryttiin työttömäksi
YTK-työttömyyskassan kysely paljastaa lakimuutoksen nurjan puolen.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Yllättyneitä on Petturi Orpo, ei kukaan muu
Ei se ole yllättynyt. Hän iljettävä ja paha ihminen. Tavoitteena on laskea palkkoja ja saada halvempaa työvoimaa. Suomesta tehdään halpamaata josta voitot menevät veroparasiittimaissa asuville rikkaille. Tämän homman EK on Orpolle antanut.
Ja sitten ihmetellään, kun ihmiset ei pariudu ja hanki lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kokoaikatyötä sekä LISÄKSI osa-aikatyötä että pärjään. Joskus tuntuu pahalta kun oli kaiken maailman suojaosia ja -tukia muille, itse on vaan pakko raataa joka sentin eteen. Kyllä mielestäni tasapuolisuus kuuluisi sitten kaikille.
Oletko itse tietoinen, että et myöskään toimi tasapuolisesti, kun viet jonkun muun osa-aikatyöt? Sinulle oa-työ on hupia, mutta jollekkin muulle se voisi olla elinehto.
HUPIA??? Ihanko oikeasti ajattelet että olen töissä huvin enkä rahan vuoksi? Ja tämä ei ole ihan kevyttä settiä, mutta eipä kukaan kotiinkaan ole mitään maksanut, töitä on ihan itse tehtävä oman taloutensa parantamiseksi.
KAIKILLE EI TÖITÄ RIITÄ JA SINÄKIN VIET MEILTÄ OSA-AIKATÖITÄ. Joten pysytellään sit
En edelleenkään VIE kenenkään töitä, ihan jokaisella on mahdollisuus ollut samoja paikkoja hakea, eikä se että joku muu paikan saa ole mitään toisilta viemistä. Toisekseen, täällä koko ajan sanotaan ettei kannata osa-aikatyötä tehdä, niin onhan se kai hyvä että minä sitä sitten teen jottei työttömien TARVITSE
Vierailija kirjoitti:
Näkisin asian niin, että osapäivätyö voisi olla mahdollisuus kokopäiväiseen työhön. Ihminen pysyy työrytmissä ja kehityksessä mukana.
Ainahan joku lähtee paikkakunnalta tai jää eläkkeelle, olisi ovi auki uudelle kokopäiväiselle.
Tämä suojaosan poisto on typerintä, mitä hallitus on tehnyt!
Minun osa-aikatyö on muunnettavissa kokoaikatyöksi, mutta valtio itse haluaa estää kokopäivätyön tekemisen. Alkujaan teinkin kokoaikatyötä, mutta valtio tuli väliin ja sabotoi minun kokoaikatyön joten työni muuttui osa-aikaiseksi ihan itse valtion omien sabotointiyritysten takia eli valtio sahaa omaa jalkaansa
Vierailija kirjoitti:
eli myönnät että TYÖNTEKO ei kiinnosta vaan haluat PUMMIA MAKSIMAALISESTI TUKIA.
Se on juurikin noin. Eihän tuossa ollut mitään järkeä kun suojaosa mahdollisti muutaman päivän kuukaudessa töitä tehneelle paremman elintason kuin täyttä työviikkoa tekevälle pienipalkkaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kokoaikatyötä sekä LISÄKSI osa-aikatyötä että pärjään. Joskus tuntuu pahalta kun oli kaiken maailman suojaosia ja -tukia muille, itse on vaan pakko raataa joka sentin eteen. Kyllä mielestäni tasapuolisuus kuuluisi sitten kaikille.
Itse tein osa-aika/keikkatyötä just silloin kun tuo suojaosa tuli. Se oli todella järkevä, sillä pystyin kerryttämään työkokemusta CV:hen ja lisäksi kuittaamaan kuluja, johon tulot ei muuten riittäneet. Se olisi mielestäni voinut olla vielä korkeampikin, esim. 600e.
Todella harmillista, että se on poistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli myönnät että TYÖNTEKO ei kiinnosta vaan haluat PUMMIA MAKSIMAALISESTI TUKIA.
Se on juurikin noin. Eihän tuossa ollut mitään järkeä kun suojaosa mahdollisti muutaman päivän kuukaudessa töitä tehneelle paremman elintason kuin täyttä työviikkoa tekevälle pienipalkkaiselle.
No sitten vaan pitää vaihtaa ammattia ja työnantajaa jos palkka on liian pieni.
Ja itänaapurissa riemuitsevat, kun suomalaiset kinastelevat keskenään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai hyväksyä että suojaosaa ei ole
https://www.tiktok.com/@laurilinden/video/7247413976798088475
TÄMÄ EI PIDÄ PAIKKAANSA!
- Riikka Purra
Työttömät lähettelee vähintään 4 hakemusta kuukaudessa eli ihan turha väittää, ettei oltaisi töitä haettu. Kukaan vaan ei suostu palkkaamaan kokoaikatyöhön. Ja moneen osa-aikatyöhönkään eivät kelpuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai hyväksyä että suojaosaa ei ole
Ilkivalta on jo nyt lisääntynyt ja tulee lisääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tein osa-aika/keikkatyötä just silloin kun tuo suojaosa tuli. Se oli todella järkevä, sillä pystyin kerryttämään työkokemusta CV:hen ja lisäksi kuittaamaan kuluja, johon tulot ei muuten riittäneet. Se olisi mielestäni voinut olla vielä korkeampikin, esim. 600e.
Yhä edelleenkin. Suojaosan POISTO ei tarkoita sitä että jokainen tienattu euro pienentäisi tukia eurolla vaan tuet pienevät vain 50cnt per tienattu euro. Eli TYÖ KANNATTAISI EDELLEENKIN, paitsi tietenkin jos laskee tuet saavutetuksi eduk
Ei kannata. Höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä edelleenkin. Suojaosan POISTO ei tarkoita sitä että jokainen tienattu euro pienentäisi tukia eurolla vaan tuet pienevät vain 50cnt per tienattu euro. Eli TYÖ KANNATTAISI EDELLEENKIN, paitsi tietenkin jos laskee tuet saavutetuksi eduk
EI KANNATA, KOSKA TYÖPAIKKAKUNNALLE MATKUSTAMISEENKIN MENEE NIIN PALJON RAHAA BUSSILIPPUUN, ETTÄ JÄÄ TAPPIOLLE.
Harva pystyy ottamaan kahta työtä eikä niitä edes nykyään ole. Esim. kaupan alalla työvuorot ripotellaan pitkin vuorokautta joten miten edes kykenet ottamaan toisen työn siihen rinnalle. Ei mitenkään. Jos on vielä lapsiakin niin yhtälö on yhä suuremmassa määrin mahdoton. Syy miksi nämä suojaosat poistettiin on osaltaan myös Kaupan alan ekonomistien jotka ehdottivat sitä kaupan alan työvoimapulaan viitaten. Eli hallitus tekee mitä elinkeinoelämä sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on perusmatematiikka ja looginen päättelykyky hukassa.
Työttömät lähettelee vähintään 4 hakemusta kuukaudessa eli ihan turha väittää, ettei oltaisi töitä haettu. Kukaan vaan ei suostu palkkaamaan kokoaikatyöhön. Ja moneen osa-aikatyöhönkään eivät kelpuuta.
Töitä ei vaan ole kenellekkään pian enää. Monesti saa etsiä avoimia paikkoja omasta kaupungista hakukoneesta niin aina ilmoittaa "Höh, emme juuri nyt löytäneet etsimääsi", kun etsii oman alan töitä. Työntekijöitä vihataan suomessa, eikä ketään haluta.
Vierailija kirjoitti:
Harva pystyy ottamaan kahta työtä eikä niitä edes nykyään ole. Esim. kaupan alalla työvuorot ripotellaan pitkin vuorokautta joten miten edes kykenet ottamaan toisen työn siihen rinnalle. Ei mitenkään. Jos on vielä lapsiakin niin yhtälö on yhä suuremmassa määrin mahdoton. Syy miksi nämä suojaosat poistettiin on osaltaan myös Kaupan alan ekonomistien jotka ehdottivat sitä kaupan alan työvoimapulaan viitaten. Eli hallitus tekee mitä elinkeinoelämä sanoo.
Ei vaan hallitus tekee mitä liittokansleri sanoo.
Et silti kyennyt ottamaan kantaa, että veit jonkun muun työt. Jos et kykene ajattelemaan kuin itseäsi, ei myöskään ole varaa valittaa.