Miksi käytätte rypsiöljyä?
Oliiviöljyn sijaan? Onko se puhtaasti hinnan takia? Ja ei, en tarkoita tätä arvostelevasti vaan olen aidosti utelias kuulemaan.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikaan ei tajua näissä ruokamuodeissa liikkuvan myös isot rahat jotta saadaan somevaikuttajat, ruokakurssittajat ym markkinoimaan jotain tuotetta. Tai määrätyn tehtaan paistilihaa, ruokamakkaraa, erikoisjuustoa jne.
Ja sitä rahaa mielestäsi liikkuu vain sillä puolella, jota itse et kannata?
Voi ihme, kaikessa markkinoinnissa liikkuu raha. Mitä useampi saadaan aivopestyä,sitä parempi.
Itse pitäydyn perusruoka-aineissa ilman hifistelyä, hyvin olen pärjännyt nyt 80 v
Niin, eli ne perusruoka-aineet eivät tuota kenellekään rahaa ja siksi vain niihin voi luottaa, kun taas kaikki muu on rahastuksen vuoksi luotua mielikuvaa terveydestä?
Oliiviöljyn valmistus maailmanmarkkinoiden tarpeisiin on suurta teollisuutta. Oliivit kerätään ilta-yöaikaan suurilla imureilla joihin imeytyy miljoonia lintuja.
Suomalainen rypsipelto on aika harmiton.
Ja käytän myös oliiviöljyä hyvin mielin maun ja terveellisyyden takia, mutta en ajattele että kaikkien maailman ihmisten kannattaisi korvata sillä paikalliset raaka-aineet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olette niin hauskoja kun olette tuon lukeneet noilta tyypeiltä jotka tekevät kaupallista yhteistyötä oliiviöljyjen tuojien kanssa. Mikä viattomuus uskoa noita ravintoneuvojia jotka tienaavat myös piilomainonnalla."
Toisin kuin rypsiöljyteollisuus, josta ei hyödy kukaan rahallisesti. Eiku...
Tottakai suomalaisen viljelijän tulee saada tuottonsa ja valmistajan. Mutta suomalaiset öljyt ovat jokaisen kukkarolle sopivia eikä niissä.ole sitä elvistelyn makua kuin ruokahifistelijöillä. " käyn kerran vuoteen Kreikassa josta tuon oliiviöljy erittäin paljon hienompaa kuin suomalainen tuote"
Aa, eli tässä on sellainen yhteiskuntaluokka-asetelma ja elitismin karsastus? Nämä on tosi jänniä juttuja. Eli rypsiöljy ympärille on luotu sellaista pröystäilemättömyyden j
Itehän nuo oliiviöljyn mainostajat luovat sen mielikuvan " me ollaan fiksumpia ja paljon matkusteltu, ulkomailla on kaikki hienompaa oliiveja, kookoksia, manteleita ja pähkinöitä myöten."
Pelkästään Espanjassa Andalusiassa arviolta 2,6 miljoonaa lintua kuolee vuosittain sadonkorjuukoneiden takia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Oliivi#Hedelm%C3%A4sato_ja_sen_k%C3%A4sit…
Jos ne ovat suunnilleen saman arvoisia, niin kotimainen ehdottomasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikaan ei tajua näissä ruokamuodeissa liikkuvan myös isot rahat jotta saadaan somevaikuttajat, ruokakurssittajat ym markkinoimaan jotain tuotetta. Tai määrätyn tehtaan paistilihaa, ruokamakkaraa, erikoisjuustoa jne.
Ja sitä rahaa mielestäsi liikkuu vain sillä puolella, jota itse et kannata?
Voi ihme, kaikessa markkinoinnissa liikkuu raha. Mitä useampi saadaan aivopestyä,sitä parempi.
Itse pitäydyn perusruoka-aineissa ilman hifistelyä, hyvin olen pärjännyt nyt 80 v
Niin, eli ne perusruoka-aineet eivät tuota kenellekään rahaa ja siksi vain niihin voi luottaa, kun taas kaikki muu on rahastuksen vuoksi luotua mielikuvaa terveydestä?
Näin on pitkälti. Ihmiset elivät vanhaksi suomalaisella perusruualla. Isoisosetäni 105-vuotiaaksi, kuoli kaatumalla jäisellä pihallaan. 1910 ei syöty oliiveja, kookoksia, avokadoja yms muotijuttuja
Tottakai viljelijän pitää saada hintansa, se voisi olla isompikin suomalaisesta viljasta, maidosta, perunoista, lihasta, kaalista jne.
En ymmärrä miksi et ymmärrä vaan kannatat tuontiruokaa.
Oikeesti on noin kovasti suomalaista ruokaa ja tuotantoa vastustavia?
Rypsiöljy on paremman makuista ja huomattavasti halvempaa. Käy lisäksi paistamiseen oliiviöljyä paremmin, joka ei kestä kuumuutta.
Käytän sekä oliivi- että rypsiöljyä. Myös voita käytän. Kaikissa omat hyvät puolensa.
En ymmärrä, kuinka tästäkin saadaan palstalla riita pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Käytän sekä oliivi- että rypsiöljyä. Myös voita käytän. Kaikissa omat hyvät puolensa.
Suomalaisten ruokaöljyjen vastustajat on aatteen porukkaa, fanaattisia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein parasta on juuri monipuolisuus. Oliiviöljyä ja rypsiöljyä voi käyttää rinnakkain, ei ne sulje toisiansa pois.
Saanko kysyä minkä hintaista oliiviöljyä ostat.
Alle 20 euroa per pullo saat oliiviöljyn ja muiden öljyjen seosta. Et puhdasta oliiviöljyä.
Luultavasti et edes tiedä miltä puhdas oliiviöljy maistuu, mutta vertailet sitä kuitenkin rypsiöljyyn.
Vierailija kirjoitti:
Oliiviöljyn valmistus maailmanmarkkinoiden tarpeisiin on suurta teollisuutta. Oliivit kerätään ilta-yöaikaan suurilla imureilla joihin imeytyy miljoonia lintuja.
Suomalainen rypsipelto on aika harmiton.
Ja käytän myös oliiviöljyä hyvin mielin maun ja terveellisyyden takia, mutta en ajattele että kaikkien maailman ihmisten kannattaisi korvata sillä paikalliset raaka-aineet...
Tuskin kukaan niin kuutamolla enää on, että luulee oliiviöljyn olevan terveellisin öljyistä.
Rapsiöljy on selvästi parempi terveyden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä minkä hintaista oliiviöljyä ostat.
Alle 20 euroa per pullo saat oliiviöljyn ja muiden öljyjen seosta. Et puhdasta oliiviöljyä.
Luultavasti et edes tiedä miltä puhdas oliiviöljy maistuu, mutta vertailet sitä kuitenkin rypsiöljyyn.
Mitä selität? Nyt on kyllä jollain foliohattu juuttunut pahemmat kerran päähän.
Rypsiöljy sopii erityisesti kalan paistamiseen neutraalin makunsa ansiosta.
Rypsiöljy ei kyllä ole millään lailla neutraalin makuista tai mautonta. Olen ollut nyt vuoden ilman siemenöljyjä, niin rypsiöljyn kyllä maistaa voimakkaasti ruuassa. Rypsillä paneroitua on nykyään vaikea syödä kun se rypsin ellottava maku on niissä niin voimakas. Rypsiöljy lakkaa maistumasta kun ihmiset ovat tottuneet siihen, en minäkään sitä ennen maistanut. Siemenöljyt lisäävät ruokahalua endocannaboidireseptorien kautta, stimuloivat samoja reseptoreita kuin kannabis.
Oliiviöljyssä paistetut muikut, yököttää ajatellakin. Voi on, tuo ikävä suomalainen tuote, siihen parempaa.
Paistaako ne noissa välimeren maissakaan oikeasti oliiviöljyllä?
Ja huom. Minulla on nytkin tuossa pöydällä oliiviöljyä vihreässä lasipullossa, sillä on paikkansa ruuissa.
Vierailija kirjoitti:
Oliiviöljyssä paistetut muikut, yököttää ajatellakin. Voi on, tuo ikävä suomalainen tuote, siihen parempaa.
Paistaako ne noissa välimeren maissakaan oikeasti oliiviöljyllä?
Ja huom. Minulla on nytkin tuossa pöydällä oliiviöljyä vihreässä lasipullossa, sillä on paikkansa ruuissa.
Kyllä muikut voi paistaa oliiviöljyssäkin, ihan hyviä tuli kun kokeilin. Tosin tykkään mieluummin paistaa voissa muikut ja kalan muutenkin.
Miksi oliiviöljy ei muka sovellu paistamiseen? Olen paistanut sillä vuosikymmeniä.
Aa, eli tässä on sellainen yhteiskuntaluokka-asetelma ja elitismin karsastus? Nämä on tosi jänniä juttuja. Eli rypsiöljy ympärille on luotu sellaista pröystäilemättömyyden ja tavallisuuden markkinaimagoa? Tosi mielenkiintoisia juttuja.