Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En mahda minkään mutta minua loukkaa syvästi viesteihin vastaamattoomuus

Vierailija
14.08.2025 |

Tämä tuntuu olevan nykypäivän trendi vai onko itsellä vaan ympärillä kiireisiä ja "kiireisiä" ihmisiä?? Tuntuu pahalta kun laittaa jotain juttua toiselle niin jossain vaiheessa huomaat että viestit on kyllä luettu tai snäpit katsottu mutta vastausta ei näy ja täten tiedät että ainakin snäpchatissa se vastaus jää tulemattakin. En minä huvikseni ajankuluksi kellekään viestejä laittele tai tee mitään viestitulvaa, vaan mielestäni ihan ns. normaalimäärä yhteydenpitoa. Tuntuu loukkaavalta jotenkin se etten ole sen arvoinen että ansaitsisin vastauksen ja normaalin käytöksen ihmissuhteessa. Kun taas omalta kohdalta ajattelen, niin jos unohdan niin täytyy olla harvinainen tilanne ja pahoittelen sitä unohdusta kun vastaan. Mutta sitten esimerkiksi jotkut ryhmät joihin olen "joutunut", niin siellä vastaamattomuuteni on pääasiassa tarkoituksenmukaista koska ei kiinnosta. Toki suoriin kysymyksiin tai kyselyihin vastaan.

Olen kyllä nyt vähän vetänyt herneen nenään ja päättänyt toistaiseksi lopettaa viestimisen ihmisille. Katsellaan milloin joku ottaa itseeni yhteyttä.. voihan tässä toki käydä niinkin ettei paljoa puhelin pirise. Mutta joo, mitä fiiliksiä muilla tästä, onko mielestänne ihan ok jättää toinen vaan tylysti sivuun?

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat jutustella, niin mikset soita? Varsinkin jos haluat vastauksia heti.

Ei kukaan vastaa enää nykyään vaikka olis miten tärkeä ja rakas ystävä.

Näin on. Uutisten mukaan nuoremman polven työtä hakevat ihmiset eivät vastaa puheluun tai viestiin, kun mahdolliselta työnantajalta tulee yhteydenotto. Uskomatonta.

Vierailija
102/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut täällä selkeästi on sitä mieltä ettei tarvitse vastata jos ei ole kysymystä. Itsellä siis tapana kertoa jotain omia juttuja esimerkiksi laittaa kuvia (tai snäpchatissa videopätkä) valmistuneesta remontista, diy projektista, puutarhajutuista, sarja tai kirjasuosituksesta tai vaikka jostain hyvästä alelöydöstä kaverille, siis sellaisia juttuja joista vaikka joskus nähdessämme on ollut puhetta tai sitten ei ole ollut. Itsestä on mukava nähdä tuollaisia juttuja toiselta niin kait ajattelen että sitä kaveriakin kiinnostaisi eikä mielestäni vaadi paljoakaan panostusta vastata jotain "vähänkö hyvä alelöytö ja sopii sulle tosi hyvin" tai vaikka lisäksi esitellä jotain omaa löytöään. No ehkä muita ei vaan sitten kiinnosta ja olen outo tapoineni. Ap

Et ole outo, mutta ehkä ne kaverit eivät vaan ole samalla taajuudella. Minäkin tykkään viestitellä pienistä kivoista asioita, mutta kaikki eivät siihen lähde mukaan ja ajattelen, että se on heidän tapansa. En sitten lähettele viestejä niille, jotka eivät vastaa. Ei se tee heistä tai minusta outoa tai viallista, emme vaan ole samanlaisia viestijöitä. Pidän tärkeimpänä sitä, että on kivaa, kun nähdään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut täällä selkeästi on sitä mieltä ettei tarvitse vastata jos ei ole kysymystä. Itsellä siis tapana kertoa jotain omia juttuja esimerkiksi laittaa kuvia (tai snäpchatissa videopätkä) valmistuneesta remontista, diy projektista, puutarhajutuista, sarja tai kirjasuosituksesta tai vaikka jostain hyvästä alelöydöstä kaverille, siis sellaisia juttuja joista vaikka joskus nähdessämme on ollut puhetta tai sitten ei ole ollut. Itsestä on mukava nähdä tuollaisia juttuja toiselta niin kait ajattelen että sitä kaveriakin kiinnostaisi eikä mielestäni vaadi paljoakaan panostusta vastata jotain "vähänkö hyvä alelöytö ja sopii sulle tosi hyvin" tai vaikka lisäksi esitellä jotain omaa löytöään. No ehkä muita ei vaan sitten kiinnosta ja olen outo tapoineni. Ap

Kyllä mä mieluusti otan tuollaisia viestejä vastaan ja myös joskus lähetän, mutta miksi niihin pitäisi vastata? Laitan

Minusta se viestiin reagoimattomuus on ihan sama asia kuin kaverin kanssa nähdessä näytät kuvaa et "hei katso mikä ilme mun kissalla oli yks päivä" ja hän katsoo kuvan, ei reagoi ilmeellä eikä sano mitään, on vaan siis eleettömästi hiljaa, sekin on siis ihan ok vai? (Koska hassun kuvan näyttäminen pyytämättä toiselle ei tee mitään lupausta kaverin reagoimiseen siihen, tuon yhden kommentoijan logiikan mukaan siis). Ap

Vierailija
104/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahda mitään?

Mahtaisi paljonkin, mutta ap ei haluu.

Vierailija
105/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap seurakunnalla töissä?

Vierailija
106/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se viestiin reagoimattomuus on ihan sama asia kuin kaverin kanssa nähdessä näytät kuvaa et "hei katso mikä ilme mun kissalla oli yks päivä" ja hän katsoo kuvan, ei reagoi ilmeellä eikä sano mitään, on vaan siis eleettömästi hiljaa, sekin on siis ihan ok vai? (Koska hassun kuvan näyttäminen pyytämättä toiselle ei tee mitään lupausta kaverin reagoimiseen siihen, tuon yhden kommentoijan logiikan mukaan siis). Ap

Joo, se on totta. Toisaalta viestejä tulee joskus paljon ja pyytämättä

Vierailija
107/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäkeskustelut on oikeasti ihan helvetistä. Yleensä siellä spämmäävät narskut omia juttujaan monta kertaa päivässä. Kuvittelevat että jopa vessassa käyminen on kiinnostavaa ja siihenkin pitäisi jotain kommentoida. 

Vierailija
108/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se viestiin reagoimattomuus on ihan sama asia kuin kaverin kanssa nähdessä näytät kuvaa et "hei katso mikä ilme mun kissalla oli yks päivä" ja hän katsoo kuvan, ei reagoi ilmeellä eikä sano mitään, on vaan siis eleettömästi hiljaa, sekin on siis ihan ok vai?

Mulle viesti ja nenäkkäin näkeminen on 2 eri asiaa. Viestiin voi naurahtaa ja jättää kommentoimatta, nenäkkäin taas on eri asia ja nenäkkäin on spontaanisempi ja reagointi asioihin erilaista. Mutta en ole älypuhelimien kasvatti vaan ollut sitä kehittämässä joten mulle sähköinen viestintä on toisarvoinen tapa kommunikointiin.

Vierailija
109/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos muut jättää AP:lle vastaamatta niin se on syvästi loukkaavaa, jos AP jättää vastaamatta niin se on hyväksyttävää ja tarkoituksenmukaista koska ei kiinnosta. Ei vaan tyhmänä tajua, että sillekin jätetään vastaamatta koska ei kiinnosta. 

Vierailija
110/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä niitä tyyppejä joilla on koko ajan puhelin kädessä silloinkin kun olet kavereiden kanssa tapaamisessa ettei vaan missaa yhtäkään viestiä ja jätä kommentoimatta? Ja oletat että muutkin tekee niin. Maailman ärsyttävimpiä tyyppejä.

Vierailija
111/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri tällainen tuttu, joka elää somehuomiosta. Jos ei kehu eikä peukuta, alkaa julkinen valitus. Käyttäytymisestä kuitenkin puuttuu logiikka, eli hän suuttua tössähtäessään kohdistaa sen vain joihinkin ihmisiin. Minua hän on yrittänyt hermostuttaa jo useaan kertaan. Nyt olen poissa hänen someistaan ja nautin siitä.

Vierailija
112/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ap yrittäisit voida asenteellesi jotain?

Voit muuttaa vain itseäsi ja omaa toimintaasi.

Nyt tuntuu siltä että haluat muiden tanssivan sinun pillisi tahtiin.

Noniin minähän se tässä olinkin väärin tehnyt, pitihän se arvata. Olin vain ajatellut että mukava pysyä yhteyksissä läheisiin kun harvemmin ehditään nähdäkään kun kaikilla on omat kiireensä. Ilmeisesti eivät vain kaipaa toisia ihmisiä elämiinsä. Ja itse siis olen vahvasti introvertti eli en mikään supersosiaalinen toisissa roikkuva hölöttäjä, no ehkä tämä juuri voi ollakin se ongelma että minä ja minun tylsät juttuni ei vaan kiinnosta. Kyllä tämä lievästi on katkeroittanutkin ja välillä salaa toivoisin että joutuisivat kokemaan jonkin yksinäisen jakson elämässään ja huomaisivat sen miten tärkeitä ne läheiset silloin on tai miltä tuntuu kun et puhu moneen päivään muulle ku

No ei tää sun ongelma ihan introvertin ongelmalta kuulosta.. Olisitko kuitenkin läheisriippuvainen? Hieman uhriutuva?

Vierailija
113/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Alan ymmärtää miksi sulle ei vastata. Maaninen stalkkeri vastauskirjanpidon kanssa käyttelemässä punakynää ja heristämässä sormeaan ei ole ihan ykkösvalinta itselle

Ei se mitään kirjanpitoa vaadi. Minulla on ystävä, joka ei ole puhelimessa kiinni, katsoo viestit vasta illalla, ja jos katsoo ne myöhään, niin vastaa vasta seuraavana päivänä tai kun ehtii. Meidän asiat eivät ole kiireisiä. Joten tämä ei haittaa eikä häiritse.

Sitten on toinen ihminen, joka on ihan tavallinen nykyajan ihminen, jolla on puhelin aina mukana. Hän janoaa viestejä ja puhuu yksinäisyydestä. Sanoo, että haluaa viestitellä. Silti hän lukee viestit vasta vuorokauden päästä, vaikka on käynyt whatsappissa monet kerrat päivän aikana. Tuollainen pustää silmään ilman mitään erityistä seuraamista, kun itse tulen tsekkaamaan, että onko viesti jäänyt lähettämättä, kun toisesta ei kuulu mitään. Ristiriita sanojen ja tekojen välillä on häiritsevä.

Vierailija
114/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä kyllä itsekään aivan saa kiinni vastaamattomuudesta. Vois luulla, että jos on aikaa availla saapuneita viestejä, niihin joutaa silloin myös vastaamaankin. Toki vaikka lapsiperheissä voi sattua jotain yllättävää ja se voi siks jäädä, en tarkota nyt niitä, vaan niitä kellä se on enemmän sääntö kuin poikkeus

Mun kaverilla kyse on vahvasta kontrolloivuudesta, joka näkyy monessa muussakin tilanteessa.

Vierailija
115/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän enkä ota henkilökohtaisesti jos joku ei vastaa.

Ihmisillä voi olla kroonisia kipuja, läheisen tai lasten hoitoa, hillitön työputki, masennus tai mikä vaan elämänkriisi päällä ja silti tärkeintä on tuo että vastataan viestiin mikä ei ole edes millään tavalla kiireinen?

Olen itsekin yksinäinen ihminen ja silti ymmärrän jos vastausta ei tule- nyt tai myöhemminkään. En halua olla pikkumainen jos jollain on vaikka oikeasti tiukka tilanne elämässä. Laitan joskus myöhemmin uuden viestin tai odotan että hän itse palaa paremmalla aikaa asiaan.

Minä ymmärsin että kyse ei ole mistään tuollaisesta. Vaan sellaisesta vastaamattomuudesta, jolle ei ole mitään tuollaista järkeenkäypää inhimillistä selitystä.

Vierailija
116/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tätä nykyaikaa. Puhelinta roplataan ja whatsapissa roikutaan 24/7, mutta viesteihin ei jostain syystä pystytä vastaamaan. 

TÄMÄ

Vierailija
117/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jos ei kerkeä lukea viestejään ollenkaan, kun että kerkeää jokaisen viestin käydä lukemassa ja muutenkin roikkua puhelimellaan. Mutta ei mitenkään kerkeä reagoida jonkun viestiin edes yhdellä emojilla. Eihän toinen tiedä sitten ollenkaan että mitä mieltä jostakin asiasta vastaanottaja on. Ties vaikka suuttui saamastaan meemistä. Miksi siis mitään "turhia" viestejä koskaan tällaisille laittakaan, jos minkäänlainen kommunikointi ei kiinnosta. Ennen oli aikaa nähdä tuntikausia ja puhua puhelimessa. Nyt ei muka keretä kahta sanaa harvakseltaan kirjoittaa. 

Vierailija
118/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvään käytökseen kuuluu myös se, ettei turhan päiten vaivata toisia toisarvoisen pasken jauhannalla. Eikä esitetä älyvapaita, omaan heikkoon itsetuntoon perustuvia vaatimuksia.

Tämä. Jos toinen lähettää minulle viestin, missä ei kysy mitään, eikä kerro mitään mihin minulla olisi jotain kommentoitavaa, mitä minun kuuluisi vastata? Tyhjänpäisiä hymiöitä? Ei viestiappeja ole tarkoitettu juoruiluun, vaan viestimiseen. Tiedättehän, siihen, että informaatio siirty. Joku jollain tavalla oleellinen. Jos ihminen lähettää minulle viestin, että "ollaan Pertsan kanssa terdellä", mitä minun pitäisi siihen vastata? Että mitä jos laittaisit tuin faceen tai instaan, en minä tuolla tiedolla mitään tee. 

Nyrkkisääntönä fiksu ihminen pitää, että jos en lähettäisi tästä asiasta kirjettä tai edes postikorttia, ei se ole WA-viestinkään arvoinen. 

Ärsyttää nuo noulifettäjät, jotka viestittelevät kaikista päiväkahveistaan sun muusta ilman mitään varsinaista asiaa. 

Vierailija
119/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistin välit poikki yhteen "kaveriin", joka ei vastannut viestiin. Harmi, että lähes 10 vuotta tuhlasin elämästäni tämän tyypin kaverina.

Aika sitkeä olet ollut, kun 10 vuoden ajan jaksoit lähettää viestejä, joihin ei vastata!

Et sitten taaskaan ymmärtänyt lukemaasi. 

Lähetit siis vain yhden viestin ja kun tähän et saanut vastausta, niin katkaisit kymmenen vuoden ystävyyden?! 

Eli et ymmärtänyt. 

Vierailija
120/162 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tätä nykyaikaa. Puhelinta roplataan ja whatsapissa roikutaan 24/7, mutta viesteihin ei jostain syystä pystytä vastaamaan. 

Kenenkään ei tarvitse silti olla tavoitettavissa 24/7! Todella rankka tuo nykyajan vaatimus, että viesteihin ja puheluihin on vastatattava viipymättä. Kukaan ei nostanut äläkkää siitä, jos joku ei vastannut lankapuhelimeen joka kerta, kun se soi. Tai siitä, että kirjeeseen vastattiin jopa viikkojen viiveellä! Olen sitä mieltä, että ihmiselle ei ole luontaista tää nykytyyli, jossa huomiota pitää jakaa jatkuvasti muualle.

Kukaan ei väittänyt, että pitää vastata viipymättä. Toivotaan vain, että vastattaisi viimeistään seuraavana päivänä, kuten normaalit ihmiset. Tai edes joskus. Mutta nämä eivät vastaa missäänvaiheessa, eivät edesvuodessa.

Joten turha väittää, ettei ole ehtinyt, tai että on juuri tiukka paikka. Kyllä jokainen löytää vuodessa vastaamishetken, vaikka ei olisi edes juurikaan halua löytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi