Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En mahda minkään mutta minua loukkaa syvästi viesteihin vastaamattoomuus

Vierailija
14.08.2025 |

Tämä tuntuu olevan nykypäivän trendi vai onko itsellä vaan ympärillä kiireisiä ja "kiireisiä" ihmisiä?? Tuntuu pahalta kun laittaa jotain juttua toiselle niin jossain vaiheessa huomaat että viestit on kyllä luettu tai snäpit katsottu mutta vastausta ei näy ja täten tiedät että ainakin snäpchatissa se vastaus jää tulemattakin. En minä huvikseni ajankuluksi kellekään viestejä laittele tai tee mitään viestitulvaa, vaan mielestäni ihan ns. normaalimäärä yhteydenpitoa. Tuntuu loukkaavalta jotenkin se etten ole sen arvoinen että ansaitsisin vastauksen ja normaalin käytöksen ihmissuhteessa. Kun taas omalta kohdalta ajattelen, niin jos unohdan niin täytyy olla harvinainen tilanne ja pahoittelen sitä unohdusta kun vastaan. Mutta sitten esimerkiksi jotkut ryhmät joihin olen "joutunut", niin siellä vastaamattomuuteni on pääasiassa tarkoituksenmukaista koska ei kiinnosta. Toki suoriin kysymyksiin tai kyselyihin vastaan.

Olen kyllä nyt vähän vetänyt herneen nenään ja päättänyt toistaiseksi lopettaa viestimisen ihmisille. Katsellaan milloin joku ottaa itseeni yhteyttä.. voihan tässä toki käydä niinkin ettei paljoa puhelin pirise. Mutta joo, mitä fiiliksiä muilla tästä, onko mielestänne ihan ok jättää toinen vaan tylysti sivuun?

Kommentit (162)

Vierailija
1/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa viestittely ja poistu niistä ryhmistä missä pitää olla mielenosoituksellisesti mykkänä p*skana, ei kai kukaan pakota väkisin aseella uhaten. 

Vierailija
2/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Olen lopettanut epäaktiiviset ihmiskontaktit ja epämääräiset, että tuntuu kuin toinen olisi autisti tai sorsisi minua. Paitsi lähisukua ei voi rajata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinä laitat jollekulle viestin, ei muodosta yhteistä sopimusta siitä että se toinen osapuoli vastaisi jotain takaisin.

Vierailija
4/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on loukkaavaa etenkin, jos kyseessä on esim. kutsu. Tuon takia en järjestä enää illanviettoja tai kahvitteluja, kun kutsutut eivät vastaa ja jos tulevat, niin tulevat reilusti myöhässä. Ilman mitään ilmoitusta. 

Viestittelyäkin olen vähentänyt moneen suuntaan, osan lopettanut kokonaan. 

Vierailija
5/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että sinä laitat jollekulle viestin, ei muodosta yhteistä sopimusta siitä että se toinen osapuoli vastaisi jotain takaisin.

No joo ei mutta mielestäni kavereiden ja ystävien kohdalla näin olettaisi tapahtuvan.. ihmeellinen tämä nykymaailma kun tuokin on liikaa jo odotettu, tuntuu välillä että täällä vihataan toisia ihmisiä ja vaan hyvin hyvin pieni joukko pääsee lähelle ja elämänpiiriin. Ap

Vierailija
6/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunlainen ihminen "jätti minut tylysti sivuun" kun en kylvänyt sydämiä hänen viesteihinsä.  

Vierailija
7/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tätä nykyaikaa. Puhelinta roplataan ja whatsapissa roikutaan 24/7, mutta viesteihin ei jostain syystä pystytä vastaamaan. 

Vierailija
8/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamattomuus = ei kiinnosta.

Yksinkertaista.

Vierailija
9/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä ruikutusta. Mulla ei oo ikinä ollu mitään some juttuja paitsi watsappi vähän aikaa, mutta ihmiset laittoi sitä kautta niin paljon kaikkea turhanpäiväistä sontaa, että poistin koko watsapin. Nyt jos on asiaa niin voi laittaa tekstiviestiä, mutta niistäkin suurin osa niin turhaa etten jaksa vastata mitään, jos joku laittaa jotain muuta kuin miten on päivä tai viikko mennyt niin vastaan kyllä, mutta ei kiinnosta mitkään muuten vaan viestit, hyvin voi nähdä ja käydä vaikka kahvilla tai bissellä jos haluaa turhia hölistä.

Vierailija
10/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen lopettanut epäaktiiviset ihmiskontaktit ja epämääräiset, että tuntuu kuin toinen olisi autisti tai sorsisi minua. Paitsi lähisukua ei voi rajata.

Lähisuvun voi hyvin rajata pois, vaikutat just sellaiselta jonka rajaisin jos olisit sukua.

Vierailija
11/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuulkaa, käsipuhelimet piti olla että connecting people, oli mainoslauseenakin Nokialla, niin että sovitaanko että vastataan niihin viesteihin!! Se kuuluu hyvään käytökseen.

Vierailija
12/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kuulkaa, käsipuhelimet piti olla että connecting people, oli mainoslauseenakin Nokialla, niin että sovitaanko että vastataan niihin viesteihin!! Se kuuluu hyvään käytökseen.

Et sinä voi yksipuolisesti laatia jotain keskustelusopimusta että vuoronperään vastaillaan toisten viesteihin. PISTE.

Vierailija
13/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin työpäivien jälkeen usein niin poikki, että en ihan oikeasti jaksa muodostaa yhtään viestiä tai puhua kellekään. Eikä tämä ole mikään mielenosoitus. Palaan viestiin sitten kun on jotain aivotoimintaa.

Yksi ystäväni jätti minut kun en ollut vastannut hänen viestiinsä hänelle sopivassa aikataulussa. Poisti kavereista. Että näin.

Vierailija
14/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvään käytökseen kuuluu myös se, ettei turhan päiten vaivata toisia toisarvoisen pasken jauhannalla. Eikä esitetä älyvapaita, omaan heikkoon itsetuntoon perustuvia vaatimuksia.

Vierailija
15/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ap yrittäisit voida asenteellesi jotain?

Voit muuttaa vain itseäsi ja omaa toimintaasi.

Nyt tuntuu siltä että haluat muiden tanssivan sinun pillisi tahtiin.

Vierailija
16/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tän takia en tutustu uusiin ihmisiin ja vihaan sitä kun ruvetaan hieromaan tuttavuutta. Siitä syntyy velvollisuuksia kuten tämä. Viestiin vastaaminen. Sitten pitäs varmaan nähdäkin jossain jonkun määrittelemän soveliaan aikaikkunan sisällä. Mikä se on? Luoja tietää mutta eiköhän jonkun loukkaaminen ole itsellä käynnissä nytkin. Ja sitten pitäisi olla sitä. Ja tätä. Ja vastata niin. Ja näin. Mutta ei näin.

Onneksi oma ystäväpiirini on tasan samanlaista kuin itse. Välillä vastataan, välillä ei. Nähdessä puhutaan tärkeimmät. Kukaan ei kyttää tai laske mitään

Vierailija
17/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin tätä ihmettelen. Ihmisillä on kuitenkin lähes koko ajan se luuri siinä naaman edessä. 

Vierailija
18/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä voi olla muutakin, tärkeämpää tekemistä, kuin vahtia puhelimeen tulevia tyhjänpäiväisiä viestejä ja vastailla siihen. Omassa lähipiirissä on kymmenkunta (sisarukset ja lapset) joiden viesteihin pyrin vastaamaan samana päivänä. Muut eivät ole niin tärkeitä

Vierailija
19/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ap yrittäisit voida asenteellesi jotain?

Voit muuttaa vain itseäsi ja omaa toimintaasi.

Nyt tuntuu siltä että haluat muiden tanssivan sinun pillisi tahtiin.

Noniin minähän se tässä olinkin väärin tehnyt, pitihän se arvata. Olin vain ajatellut että mukava pysyä yhteyksissä läheisiin kun harvemmin ehditään nähdäkään kun kaikilla on omat kiireensä. Ilmeisesti eivät vain kaipaa toisia ihmisiä elämiinsä. Ja itse siis olen vahvasti introvertti eli en mikään supersosiaalinen toisissa roikkuva hölöttäjä, no ehkä tämä juuri voi ollakin se ongelma että minä ja minun tylsät juttuni ei vaan kiinnosta. Kyllä tämä lievästi on katkeroittanutkin ja välillä salaa toivoisin että joutuisivat kokemaan jonkin yksinäisen jakson elämässään ja huomaisivat sen miten tärkeitä ne läheiset silloin on tai miltä tuntuu kun et puhu moneen päivään muulle kuin kaupan kassalle ja ajattelet viestiä jollekin ja sieltäkään ei vastausta tule. Ap

Vierailija
20/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvään käytökseen kuuluu myös se, ettei turhan päiten vaivata toisia toisarvoisen pasken jauhannalla. Eikä esitetä älyvapaita, omaan heikkoon itsetuntoon perustuvia vaatimuksia.

Tämä. Veikkaan ettei ap ole työelämässä, tai ei oikein ole muuten elämää. Ei suurimmalla osalla ole aikaa eikä jaksamista jauhaa jatkuvasti viesteillä kaikkea turhaa. Niitä jauhajia voi olla sitä paitsi vaikka 10 elämässä, ei kukaan jaksa sellaista, toki olisi sitten ihan kohteliasta sanoa suoraan että sori en jaksa, ei vaan riitä tämmöiseen yhteydenpitoon energia.