Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En mahda minkään mutta minua loukkaa syvästi viesteihin vastaamattoomuus

Vierailija
14.08.2025 |

Tämä tuntuu olevan nykypäivän trendi vai onko itsellä vaan ympärillä kiireisiä ja "kiireisiä" ihmisiä?? Tuntuu pahalta kun laittaa jotain juttua toiselle niin jossain vaiheessa huomaat että viestit on kyllä luettu tai snäpit katsottu mutta vastausta ei näy ja täten tiedät että ainakin snäpchatissa se vastaus jää tulemattakin. En minä huvikseni ajankuluksi kellekään viestejä laittele tai tee mitään viestitulvaa, vaan mielestäni ihan ns. normaalimäärä yhteydenpitoa. Tuntuu loukkaavalta jotenkin se etten ole sen arvoinen että ansaitsisin vastauksen ja normaalin käytöksen ihmissuhteessa. Kun taas omalta kohdalta ajattelen, niin jos unohdan niin täytyy olla harvinainen tilanne ja pahoittelen sitä unohdusta kun vastaan. Mutta sitten esimerkiksi jotkut ryhmät joihin olen "joutunut", niin siellä vastaamattomuuteni on pääasiassa tarkoituksenmukaista koska ei kiinnosta. Toki suoriin kysymyksiin tai kyselyihin vastaan.

Olen kyllä nyt vähän vetänyt herneen nenään ja päättänyt toistaiseksi lopettaa viestimisen ihmisille. Katsellaan milloin joku ottaa itseeni yhteyttä.. voihan tässä toki käydä niinkin ettei paljoa puhelin pirise. Mutta joo, mitä fiiliksiä muilla tästä, onko mielestänne ihan ok jättää toinen vaan tylysti sivuun?

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat jutustella, niin mikset soita? Varsinkin jos haluat vastauksia heti.

Vierailija
42/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua vastauksia heti, en edes odota vielä seuraavana päivänä tai sitä seuraavanakaan, sen vaan tietää että mitä useampi päivä kuluu niin sitä todennäköisemmin sitä vastausta ei tule ollenkaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti kuinka moni tähänkin viestiisi jättää vastaamatta.

Vierailija
44/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, samaa murehdin juuri parhaillaan.

Hurjan ikävä tunne tulee kun vastausta ei tule.

Vierailija
45/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tällä ihmisellä jolta vastausta odotat ollut aikaisemmin tapana jättää vastaamatta? Kannattaa oikeasti kuunnella omia tuntemuksia ja sitä että tunteeko tulevansa epäkunnioitetuksi.

Minulla on ollut tällainen nuoruudenystävä joka saattaa laittaa viestin, minä vastaan siihen ja kysyn häneltä jotain, ja sitten hän jättää vastaamatta. Tätä on tapahtunut usein, ja minulle tulee sellainen olo että pitääkö minua jotenkin pilkkanaan tai haluaako alistaa tuollaisella käytöksellä. En tykkää. En ole itse toiminut noin hänen kohdallaan, mutta olisi mielenkiintoista jos tekisin hänelle samoin - jättäisin vastaamatta hänen viestiinsä. Mitenköhän reagoisi?

Vierailija
46/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tällä ihmisellä jolta vastausta odotat ollut aikaisemmin tapana jättää vastaamatta? Kannattaa oikeasti kuunnella omia tuntemuksia ja sitä että tunteeko tulevansa epäkunnioitetuksi.

Minulla on ollut tällainen nuoruudenystävä joka saattaa laittaa viestin, minä vastaan siihen ja kysyn häneltä jotain, ja sitten hän jättää vastaamatta. Tätä on tapahtunut usein, ja minulle tulee sellainen olo että pitääkö minua jotenkin pilkkanaan tai haluaako alistaa tuollaisella käytöksellä. En tykkää. En ole itse toiminut noin hänen kohdallaan, mutta olisi mielenkiintoista jos tekisin hänelle samoin - jättäisin vastaamatta hänen viestiinsä. Mitenköhän reagoisi?

Huoh. Mitä jos vaikka kokeilisit? Mehustelet asiaa kuin kyse olisi huiman jännittävästä, elämän perustuksia ravistelevasta asiasta. Etkä silti uskalla. Ei ole mielenkiintoista mutta jos sua kiinnostaa niin tee se. En usko että kaveriasikaan kiinnostaa. Tuskin edes huomaa

Vierailija
47/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niille pölvästeille kannata viestejä laittaa, helmiä sioille. Estoon vaan kaikki joutoväki sieltä puhelinmuistiosta.

Vierailija
48/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huoh. Mitä jos vaikka kokeilisit? Mehustelet asiaa kuin kyse olisi huiman jännittävästä, elämän perustuksia ravistelevasta asiasta. Etkä silti uskalla. Ei ole mielenkiintoista mutta jos sua kiinnostaa niin tee se. En usko että kaveriasikaan kiinnostaa. Tuskin edes huomaa"

En uskalla? Eli myönnät että vastaamatta jättäminen ei ole mikään arkinen pikkujuttu, vaan hyvin epäkunnioittavaa. Kyllä, se on minulle jännittävää koska minulla ei ole tapana tahallaan jättää vastaamatta ihmisten viesteihin. Ei silloin jos joku ottaa yhteyttä ensin, eikä silloin jos olen heihin ottanut ensin itse yhteyttä.

Vierailija
49/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sulla siinä viestissä joku kysymys?

Vierailija
50/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole aina tavoitettavissa. Jos tapaan ystävää, en katso puhelintani. Saman kohtelun saa jokainen ystävä. Jos minulla on tärkeitä töitä, en katso puhelinta. Jos minulla on menossa päivän ainoa lepohetki, en käytä sitä puhelimen selailuun. Niinpä katson viestit ehkä tosiaan vasta illlala. Jolloin saattaa olla liian myöhä vastata.

Jos ei riitä, että vastaa viimeistään seuraavana päivänä, ihmettelen hieman. Jos on kiireellistä asiaa, aina voi soittaa.

Vierailija
51/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huoh. Mitä jos vaikka kokeilisit? Mehustelet asiaa kuin kyse olisi huiman jännittävästä, elämän perustuksia ravistelevasta asiasta. Etkä silti uskalla. Ei ole mielenkiintoista mutta jos sua kiinnostaa niin tee se. En usko että kaveriasikaan kiinnostaa. Tuskin edes huomaa"

En uskalla? Eli myönnät että vastaamatta jättäminen ei ole mikään arkinen pikkujuttu, vaan hyvin epäkunnioittavaa. Kyllä, se on minulle jännittävää koska minulla ei ole tapana tahallaan jättää vastaamatta ihmisten viesteihin. Ei silloin jos joku ottaa yhteyttä ensin, eikä silloin jos olen heihin ottanut ensin itse yhteyttä.

Ihan viittasin siihen että se näkyy olevan sinulle jokin ei arkinen asia. Oikeasti jo itsesi vuoksi kannattaa vähän höllätä sitä pipoa. Onko sulla muita elämää rajoittavia fiksaatioita? 

Vierailija
52/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan miettisi että olet unohtanut varmaan vastata ja jos asia olisi tärkeä, laittaisi muistutuksen. Jos asia ei olisi tärkeä, jatkaisi päiväänsä normaalisti.

Vierailija
53/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään ole velvollisuutta sinulle vastata. Ikinä, jos ei halua vastata tms.

Vierailija
54/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuten itsekin sanoit että jätät itsekin esim jossain ryhmässä vastaamatta jos ei _kiinnosta_

Eli ymmärrätkö vastaamattomuuden ydinsyyn? :)

Vierailija
55/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan jos viestissä on kysymys. Jos se on joku jaarittelu, vastaus riippuu jaarittelun luonteesta. Enkä ole puhelimen äärellä kuin satunnaisesti ja se saattaa myös jäädä äänettömälle koska töissä avokonttorissa ei pidetä ääntä päällä.

Vierailija
56/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan vastaa enää nykyään vaikka olis miten tärkeä ja rakas ystävä.

Vierailija
57/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. 

Ja varmaan jokainen kuulee mieluummin suoraan sen ettei kiinnosta.

Vierailija
58/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. 

Ja varmaan jokainen kuulee mieluummin suoraan sen ettei kiinnosta.

Se, että unohtaa vastata viesteihin voi olla raivostuttavaa, mutta ei se mitään väkivaltaa ole nähnytkään. Nyt pilkkaat oikeita henkisen väkivallan kokeneita.

Vierailija
59/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen lopettanut epäaktiiviset ihmiskontaktit ja epämääräiset, että tuntuu kuin toinen olisi autisti tai sorsisi minua. Paitsi lähisukua ei voi rajata.

No jos se on autisti, niin minkä sille voi. Kuulosti vähän syrjivältä kommentista.

Vierailija
60/162 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin kyse sellaisesta epäjohdonmukaisuudesta ja ristiriitaisuudesta - välillä ehkä ollaan ystävällisiä, ja sitten välillä kohdellaan kuin ilmaa. Tuolla asenteella et kyllä pidä ihmissuhteita yllä jos et ole vastavuoroinen. Se on ok jos et halua olla jonkun kanssa tekemisissä - tee vaan se selväksi kypsästi. Usein vaan epäkunnioittava kohtelu heijastuu tällaisiin viesti- ja yhteydenpitoasioihin. Jotkut ihmiset saattavat oikeasti saada siitä jotain kontrollin tunnetta että pystyvät hallitsemaan ja alistamaan toista säätelemällä heidän kokemusta omasta arvostaan - se on väärin, mutta tällaisia ihmisiä valitettavasti myös on

Yksi tärkein asia omien rajojen kunnioittamisessa on siinä että ymmärtää että kunnioittaa omia TUNTEMUKSIAAN. Jokaisen kannattaa pitää huolta rajoistaan, ja sanoa ei epäkunnioitukselle. Ei työelämässä päätetä että kenen sähköpostiin vastataan ja kenen ei - siellä onkin riski saada potkut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan