Oletko samaa mieltä SDP:n kanssa että hiukset peittävä huivi pikkulapsella tarhassa tai koulussa ei ole mikään lakimuutosta vaativa asia?
Kommentit (164)
Olen. Totta kai huivia saa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä että ne on kiellettävä.
Myös samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos isä käskee laittaa huivin se on sama kuin isä sanoisi että ei liian lyhyessä hameessa kouluun
Vierailija kirjoitti:
Ei islamia alaikäisille
Suomessa on uskonnonvapaus.
Aika törkeästä uskonnosta kyse kun lapsia käy hunnuttamaan . LAPSIA ja opettaa sitten syrjimään muita lapsia sen päälle.
Kieltääkö se laki huivit myös naapurin lestadiolaistytöiltä ja antaa heidän leikata hiukset sellaisiksi kuin haluavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos isä käskee laittaa huivin se on sama kuin isä sanoisi että ei liian lyhyessä hameessa kouluun
Niinhän sen pitäisikin sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei islamia alaikäisille
Eikä muitakaan uskontoja sitten. Persulle tiedoksi, että meidän vakaumuksenvapaus suojaa kaikkia uskomuksia ja myös ateismia. Jostain syystä pikkulapsia ei vielä suojella uskontojen pakottamiselta, mutta syytä olisi.
Esim. lapsikaste ja lasten pakkoliittäminen seurakuntiin pitäisi kieltää perustuslain vastaisena.
Tervejärkinen mies ei sekaannu naisten vaatetukseen, koska siinä saa vain nenilleen. Tukkikaa turpanne asiasta, tai olette aivan samanlaisia ääliöitä kuin talibanit. Nainen päättää itse, mitä päälleen pukee ja millaiseksi hiuksensa leikkaa. Itse käytätte pipoa ulkona ja sisällä, tai talin töhrimää haisevaa lippistä ja vielä hupparin huppua siinä päällä. Ei se eroa mitenkään hijabista.
Olihan Suomessakin aikoinaan tytöillä huivit päässä. Ei siitä pitäisi mitään haittaa olla kenellekään. Mielummin niin kuin napapaidassa ja minihameessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei islamia alaikäisille
Suomessa on uskonnonvapaus.
Sä et taida ymmärtää mitä se tarkoittaa.
SDP taas kerran harrastaa naurettavan läpinäkyvää pölhöpopulismia.
Ovat olevinaan kriittisiä (kannatuksen takia) burkhia kohtaan, mutta todellisuudessa eivät kannata niiden kieltoa, koska eivät tue laillista kieltoa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Suomessa harva edes käyttää huivia noin nuorena. Ja jos käyttää, miksi siitä pitää tehdä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei islamia alaikäisille
Eikä muitakaan uskontoja sitten. Persulle tiedoksi, että meidän vakaumuksenvapaus suojaa kaikkia uskomuksia ja myös ateismia. Jostain syystä pikkulapsia ei vielä suojella uskontojen pakottamiselta, mutta syytä olisi.
Esim. lapsikaste ja lasten pakkoliittäminen seurakuntiin pitäisi kieltää perustuslain vastaisena.
Olet ikävä vänkääjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös samaa mieltä.
Ajattelepa vielä kerran: tyttäresi sairastuu syöpään eikä saa käyttää huivia päänsä peittona.
Vierailija kirjoitti:
SDP taas kerran harrastaa naurettavan läpinäkyvää pölhöpopulismia.
Ovat olevinaan kriittisiä (kannatuksen takia) burkhia kohtaan, mutta todellisuudessa eivät kannata niiden kieltoa, koska eivät tue laillista kieltoa.
Jos joku asia nimenomaan ei ole populismia, niin se on muslimien oikeuksien hyväksyminen. Helpompaa olisi ölistä huntukieltoa massan mukana. Juttu vaan valitettavasti ei ole niin yksinkertainen. Uskonnonvapaus on tärkeä perusoikeus, ja pitää myös ottaa huomioon mitkä kiellon todelliset seuraukset olisivat. Muslimitytöt ja -naiset joutuisivat vielä enemmän eristyksiin yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä että ukrainalaisen uusnassen hautaus tai kainalontuuletus olisi huomiota vaativa asia?
Palestine Action -mielenosoituksissa nähdään usein sieg heil -kainalontuuletusta, Hitlerin fanitusta ja hakaristejä. Heillä on yhteinen vihollinen ja he pitävät Hitleriä sankarinaan. Tämä on tyypillistä käytöstä myös vasemmistopolitiikassa, jossa ajetaan sosialismia fasistista tulevaisuutta.
Mukavaa että olet löytänyt noista piireistä itsellesi samanhenkisiä kavereita. Mutta miten teidän yhteiset harrastukset liittyvät ketjun aiheeseen?
On teillä joillakin ongelmia joka asiasta.