Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa ymmärtämään näitä Tinder-treffejä

Vierailija
14.08.2025 |

Itse aktivoiduin Tinderissä vasta viime viikolla, ero exästä kunnolla vasta kesäkuussa. En edes tiedä mitä etsin, en mitenkään hampaat irvessä mitään vakavaa.

Yksi ensimmäisistä viestittelijöistä oli tämä mies, meillä yhteinen tuttu ja samantyyppinen koulutus. Viestittely siirtyi nopeasti WhatsAppiin ja sovimme treffit eiliselle aamukahville läheiseen kahvilaan minun lähelleni.

Mies ajoi tänne lähes tunnin. Juttelimme pari tuntia, oli ihan mukavaa. Kertoi eronneensa 4 vuotta sitten, sen jälkeen ollut lukuisia Tinder-treffejä ja kaksi vakavampaa suhdetta. Valitteli miten Tinder-naiset tekevät ohareita ja ghostaavat.

Sitten eilen illalla tuli pitkä ja vakava viesti miten kivaa oli mutta ei romanttista fiilistä. Oli kuulemma miettinyt sitä koko päivän.

Mikä ihan fine, mutta en minä kuvittele että kahvi olisi jotain vakavampaa, joten todella ihmetytti että pelkästään menemällä kahville päädyin olemaan osa jotain vakavaa ja syvää psykodraamaa jossa mies oli miettinyt koko päivän ja päättänyt torjua minut. 

Miten joku ottaa yhden Tinder-kahvin noin vakavasti? Itse vain kävin kahvilla harrastamassa small talkia enkä kuvitellut siitä ihmeempää, mutta silti nyt tuntuu siltä että mies torjui minut.

Kommentit (268)

Vierailija
1/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ennemmin halusi tehdä selväksi, kun kerran oli itse saanut ghostaamisista tarpeekseen.

Vierailija
2/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi ongelma nykyajan deittikulttuurissa on se, että ihmiset odottavat, että heti pitäisi olla romanttisia tunteita, mennä jalat alta ja syvä henkinen yhteys ja blaablaablaa. Jos sä käyt kerran tunnin lounaalla jonkun kanssa, niin ethän sä edes tunne toista. Kannattaa tavata vielä toisen kerran, jos edes oli kivaa yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Itse vain kävin kahvilla harrastamassa small talkia enkä kuvitellut siitä ihmeempää, mutta silti nyt tuntuu siltä että mies torjui minut."

Eli et oikeastaan ollut edes treffeillä vaikka treffit sovitkin.

Treffeillähän tarkoitetaan juuri tapaamista jonka tarkoitusta on katsoa että olisiko siinä jotain kemiaa niiden ihmisten välillä. Se ei ole pelkkä rupattelutilaisuus.

Vierailija
4/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen neljän vuoden sisällä tavannut Tinderin kautta 51 miestä ja vain neljä lyhyttä tapailusuhdetta muodostunut tänä aikana. Miehistä 2/3 antoi minulle pakit joko heti ensitreffien tai muutaman kuukauden tapailun jälkeen.

Vierailija
5/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi olla kohtelias eikä tehdä ohareita tai ghostata? 

Vierailija
6/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksi ongelma nykyajan deittikulttuurissa on se, että ihmiset odottavat, että heti pitäisi olla romanttisia tunteita, mennä jalat alta ja syvä henkinen yhteys ja blaablaablaa. Jos sä käyt kerran tunnin lounaalla jonkun kanssa, niin ethän sä edes tunne toista. Kannattaa tavata vielä toisen kerran, jos edes oli kivaa yhdessä.

Joo, mä olin aikoinaan jonkun aikaa Tinderissä, mutta juuri tämän ongelman takia totesin ettei sovi mulle ollenkaan. En mä pysty ihastumaan keneenkään esim. pelkän ulkonäön ja pinnallisen juttelun perusteella, ja osaamaan päättää kiinnostaako tämä tyyppi romanttisess amielessä vai ei. Mun täytyy tuntea se toinen syvästi. Kuitenkin Tinder-maailmassa pitäisi hyvin äkkiä tietää että jatkoon vai ei jatkoon. Ei onnistu. Mun kaikki parisuhteet on alkaneet platonisen kaveruuden kautta, enkä usko että mulle oikein on muuta vaihtoehtoa, kun en kerran ihastu ulkonäköön enkä pinnalliseen viehättävyyteen.

Vierailija
7/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin varmaan näin, mutta toisaalta osa tietää jo heti ensi hetkillä sytyttääkö vai ei eikä se siitä muuksi muutu. 

Vierailija
8/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusi olla kohtelias eikä tehdä ohareita tai ghostata? 

Juu, kyllä olisi pitänyt ghostata AP eikä kertoa mistä kiikasti.

Vierailija
9/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Itse vain kävin kahvilla harrastamassa small talkia enkä kuvitellut siitä ihmeempää, mutta silti nyt tuntuu siltä että mies torjui minut."

Treffeillähän tarkoitetaan juuri tapaamista jonka tarkoitusta on katsoa että olisiko siinä jotain kemiaa niiden ihmisten välillä. Se ei ole pelkkä rupattelutilaisuus.

Ja miten te sen kemian selvitätte jos ei juttelemalla? Pussailua kahvilan vessassa? 

Siinä ekalla tapaamisellahan vasta arvioidaan onko toinen sellainen että voisi edes kuvitella juttelevansa uudestaan vaiko ehdoton "ei". Ei siinä vielä voi mitään kemiasta tai romanssista tietää.

Vierailija
10/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Halusin käydä kahvilla ja puhua small talkia"

Miksi tuohon tarvittiin Tinderiä eikä menty jonkun vanhan ystävän kanssa?

Vierailija
11/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kokenut tinder-mies osaa päättää jo ekojen treffien jälkeen haluaako sänkyyn kanssasi. Jos haluaa niin varmasti pyytää toisille treffeille. Nyt ei värähtäny.

Vierailija
12/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten te sen kemian selvitätte jos ei juttelemalla? Pussailua kahvilan vessassa? 

Siinä ekalla tapaamisellahan vasta arvioidaan onko toinen sellainen että voisi edes kuvitella juttelevansa uudestaan vaiko ehdoton "ei". Ei siinä vielä voi mitään kemiasta tai romanssista tietää.

Kyllä miehellä on viisari joka osoittaa onko kiinnostusta vai ei. Jos viisari ei värähdä niin kiinnostusta ei ole.

Vierailija
13/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä olin aikoinaan jonkun aikaa Tinderissä, mutta juuri tämän ongelman takia totesin ettei sovi mulle ollenkaan. En mä pysty ihastumaan keneenkään esim. pelkän ulkonäön ja pinnallisen juttelun perusteella, ja osaamaan päättää kiinnostaako tämä tyyppi romanttisess amielessä vai ei. Mun täytyy tuntea se toinen syvästi. Kuitenkin Tinder-maailmassa pitäisi hyvin äkkiä tietää että jatkoon vai ei jatkoon. Ei onnistu. Mun kaikki parisuhteet on alkaneet platonisen kaveruuden kautta, enkä usko että mulle oikein on muuta vaihtoehtoa, kun en

Juuri näin. 

Vierailija
14/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myös mies laittoi yksien treffien jälkeen aika pitkän viestin miten oli sittemmin käynyt treffeillä jonkun toisen kanssa ja halusi näin ilmoittaa, että jatkaa tämän toisen tapailua. Ihan mukava, että laittoi viestiä kun ei oikeasti yhden tapaamisen perusteella olisi tarvinnut mun mielestä sitä välttämättä tehdä. Eipähän tarvinnut miettiä nähdäänkö uudestaan kun se kahvituokio sinänsä oli ihan ok.

Vierailija
15/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kokenut tinder-mies osaa päättää jo ekojen treffien jälkeen haluaako sänkyyn kanssasi. Jos haluaa niin varmasti pyytää toisille treffeille. Nyt ei värähtäny.

Tämä on yksi syy, miksi itse en jaksanut koko Tinderiä, kun keski-iässä eron jälkeen aloin etsiä kumppania. Että vielä viisikymppiset miehetkin vaan juoksee ulkonäön ja pantavuuden perässä. En minä sellaisesta ole kiinnostunut, enkä kenestäkään jolle tuollainen asia on kovin ensisijainen. Etsin kumppania, jonka kanssa vanheta yhdessä, joka hyväksyy sittenkin kun ryppyiset tissit roikkkuu vyötäröllä ja karvaiset vanhuudenluomet koristaa naamaa.

Vierailija
16/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä olen neljän vuoden sisällä tavannut Tinderin kautta 51 miestä ja vain neljä lyhyttä tapailusuhdetta muodostunut tänä aikana. Miehistä 2/3 antoi minulle pakit joko heti ensitreffien tai muutaman kuukauden tapailun jälkeen.

Haluat siis vain niitä, jotka eivät ole saatavilla. Enkä puhu tasoerosta, vaan koet olosi alitajuisesti turvalliseksi vain silloin, kun mies on etäinen.

Vierailija
17/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja miten te sen kemian selvitätte jos ei juttelemalla? Pussailua kahvilan vessassa? "

Aloittaja kirjoitti menneensä harrastamaan vain smalltalkkia. Ei siis edes kunnolla keskustelemaan ja selvittämään.

"Siinä ekalla tapaamisellahan vasta arvioidaan onko toinen sellainen että voisi edes kuvitella juttelevansa uudestaan vaiko ehdoton "ei". Ei siinä vielä voi mitään kemiasta tai romanssista tietää."

Kyllä mutta nyt siis vaikutti siltä että ap oli mennyt vain viettämään aikaa ilman mitään aikomustakaan edes miettiä mitään sen enempää. Muutenhan hän ei olisi nimenomaan närkästynyt siitä miten se toinen mietti sitä että haluaako vielä jatkaa tapailua.

Vierailija
18/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehellä on viisari joka osoittaa onko kiinnostusta vai ei. Jos viisari ei värähdä niin kiinnostusta ei ole.

Jaa, no silloin sitten ei toimi minun kanssani koska itse omalta puoleltani en todellakaan tee tuollaista päätöksiä ensi näkemältä. Joten oli se reaktio mieheltä sitten kyllä tai ei, niin molemmat olisivat turn-off yhden lyhyen keskustelun jälkeen.

Vierailija
19/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi syy, miksi itse en jaksanut koko Tinderiä, kun keski-iässä eron jälkeen aloin etsiä kumppania. Että vielä viisikymppiset miehetkin vaan juoksee ulkonäön ja pantavuuden perässä. En minä sellaisesta ole kiinnostunut, enkä kenestäkään jolle tuollainen asia on kovin ensisijainen. Etsin kumppania, jonka kanssa vanheta yhdessä, joka hyväksyy sittenkin kun ryppyiset tissit roikkkuu vyötäröllä ja karvaiset vanhuudenluomet koristaa naamaa.

Eli pitäisi jatkaa jonkun mursun tapailua joka ei seksuaalisesti kiinnosta? :D

Vierailija
20/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä ekalla tapaamisellahan vasta arvioidaan onko toinen sellainen että voisi edes kuvitella juttelevansa uudestaan vaiko ehdoton "ei". Ei siinä vielä voi mitään kemiasta tai romanssista tietää."

Jokainen vakava suhteeni on alkanut niin että jo ensitapaamisella kumpikin on huomannut että tässä on nyt jotain enemmän kuin vain pelkkää juttelua.