Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa ymmärtämään näitä Tinder-treffejä

Vierailija
14.08.2025 |

Itse aktivoiduin Tinderissä vasta viime viikolla, ero exästä kunnolla vasta kesäkuussa. En edes tiedä mitä etsin, en mitenkään hampaat irvessä mitään vakavaa.

Yksi ensimmäisistä viestittelijöistä oli tämä mies, meillä yhteinen tuttu ja samantyyppinen koulutus. Viestittely siirtyi nopeasti WhatsAppiin ja sovimme treffit eiliselle aamukahville läheiseen kahvilaan minun lähelleni.

Mies ajoi tänne lähes tunnin. Juttelimme pari tuntia, oli ihan mukavaa. Kertoi eronneensa 4 vuotta sitten, sen jälkeen ollut lukuisia Tinder-treffejä ja kaksi vakavampaa suhdetta. Valitteli miten Tinder-naiset tekevät ohareita ja ghostaavat.

Sitten eilen illalla tuli pitkä ja vakava viesti miten kivaa oli mutta ei romanttista fiilistä. Oli kuulemma miettinyt sitä koko päivän.

Mikä ihan fine, mutta en minä kuvittele että kahvi olisi jotain vakavampaa, joten todella ihmetytti että pelkästään menemällä kahville päädyin olemaan osa jotain vakavaa ja syvää psykodraamaa jossa mies oli miettinyt koko päivän ja päättänyt torjua minut. 

Miten joku ottaa yhden Tinder-kahvin noin vakavasti? Itse vain kävin kahvilla harrastamassa small talkia enkä kuvitellut siitä ihmeempää, mutta silti nyt tuntuu siltä että mies torjui minut.

Kommentit (268)

Vierailija
261/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tapasin exäni sovelluksessa ja menin treffeille muutaman viestin ja yhden kuvan perusteella. Salamarakastuminen oli molemminpuolinen, ryntäsimme sänkyyn kolmen tunnin jälkeen ja paneskelimme kokonaisen viikonlopun. Olimme siitä lähtien erottamattomat, menimme naimisiin ja saimme kaksi lastakin.

Suhde kesti 13 vuotta. 

Kyllä sovelluksessa syntynyt salamarakkaus on siis ihan mahdollinen enkä itse jaksaisi mennä toisille treffeille, jos kutinaa ei tunnu. 

Ja tämän hahkuttelun päälle ehkä kiinnostaa, miksi ex. Vuosien jälkeen vanhemmiksi kehittyneet me emme enää halunneet samaa. 

Vierailija
262/268 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tapasin exäni sovelluksessa ja menin treffeille muutaman viestin ja yhden kuvan perusteella. Salamarakastuminen oli molemminpuolinen, ryntäsimme sänkyyn kolmen tunnin jälkeen ja paneskelimme kokonaisen viikonlopun. Olimme siitä lähtien erottamattomat, menimme naimisiin ja saimme kaksi lastakin.

Suhde kesti 13 vuotta. 

Kyllä sovelluksessa syntynyt salamarakkaus on siis ihan mahdollinen enkä itse jaksaisi mennä toisille treffeille, jos kutinaa ei tunnu. 

Ja tämän hahkuttelun päälle ehkä kiinnostaa, miksi ex. Vuosien jälkeen vanhemmiksi kehittyneet me emme enää halunneet samaa. 

Kaikilla ei ole kokemusta molemminpuolisesta ihastumisesta missään vaiheessa elämää. Silloin pitää vain ottaa joku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/268 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhde kesti 13 vuotta. 

Kaikilla ei ole kokemusta molemminpuolisesta ihastumisesta missään vaiheessa elämää. Silloin pitää vain ottaa joku.

Minä tein juuri noin. Olen aina halunnut saada omia lapsia, ja aika alkoi loppua, joten otin sen jonka pystyin saamaan. 

Se oli suhde jossa molemmat tyytyivät. Saimme kaksi lasta, ja erosimme 10 vuoden liiton jälkeen. 

En kadu mitään. Jos en olisi tyytynyt, olisin todennäköisesti muilta osin samassa tilanteessa kuin nytkin, mutta vain paljon masentuneempi, koska lapsihaave olisi jäänyt toteutumatta. 

Vierailija
264/268 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "ei ollut kipinää" on kohtelias tapa sanoa "en koskisi sinuun pitkällä tikullakaan ja tapaamisemme jälkeen olet ehdoton ei". Oletuksena EI ole että vain ne tavataan uudestaan johon heti palavasti rakastuu, lol, mutta ei myöskään ole mitään syytä tavata sellaista joka on ehdoton ei.

Otatte sen "ei kipinää" liian kirjaimellisesti. Tuskin kukaan haluaisi mieluummin kuitenkaan kuulla tuon totuuden siellä takana. 

Olisi se kyllä kiinnostavaa kuulla. Jos tuollaisen viestin vaivaantunut kirjoittamaan niin miksi sitten ei kerro mistä johtuu ettei kiinnosta.

Kyllä minä ainakin tiedän, jos se esimerkiksi johtuu siitä, että mies on liian lyhyt, lihava, rumat aurinkolasit, huonosti pukeutunut, puhuu liikaa exästä. Minä ainakin joko haluaisin ettei mitään viestejä läheteltäisi tai sitten kerrottaisiin missä voi parantaa.

On hieno ajatus, että se torjunut osapuoli kertoisi täysin avoimesti ja rehellisesti että mikä oli vikana, miksei hän syttynyt siitä toisesta ihmisestä. Mutta tuo on puhdasta fantasiaa, ei koskaan toimisi käytännössä. Jos tuollaista asiaa kysyy suoraan, niin ihmiset keksivät vaan jonkun kohteliaan, mahdollisimman vähän loukkaavan tekosyyn sille miksi eivät innostuneet. 

Vierailija
265/268 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tekee just noin yksien kahvitreffien jälkeen että sanovat ettei tullut mitään fiilistä eikä halua tavata uudelleen. Siis olen sellaisilla treffeille ollut 60 kertaa ainakin. Miksi te naiset nyt sitten masennutte kun mies tekee samaa  mitä itse teette treffien jälkeen annatte tylyt pakit.

Vierailija
266/268 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä olen neljän vuoden sisällä tavannut Tinderin kautta 51 miestä ja vain neljä lyhyttä tapailusuhdetta muodostunut tänä aikana. Miehistä 2/3 antoi minulle pakit joko heti ensitreffien tai muutaman kuukauden tapailun jälkeen.

Tavis naiset antaa aina pakit ekan tapaamisen jälkeen.

Vierailija
267/268 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran treffit naisen kanssa ravintolassa. Nainen laittoi vartti ennen treffejä viestin että olenhan tulossa ja vastasin että olen. Sitten tapasin naisen ravintolassa ja se sanoikin että hänellä on toiset treffit. Meni jonkun toisen miehen luokse pöytään istumaan. En ole sen jälkeen halunnut edes naisiin tutustua.

Vierailija
268/268 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "ei ollut kipinää" on kohtelias tapa sanoa "en koskisi sinuun pitkällä tikullakaan ja tapaamisemme jälkeen olet ehdoton ei". Oletuksena EI ole että vain ne tavataan uudestaan johon heti palavasti rakastuu, lol, mutta ei myöskään ole mitään syytä tavata sellaista joka on ehdoton ei.

Otatte sen "ei kipinää" liian kirjaimellisesti. Tuskin kukaan haluaisi mieluummin kuitenkaan kuulla tuon totuuden siellä takana. 

Olisi se kyllä kiinnostavaa kuulla. Jos tuollaisen viestin vaivaantunut kirjoittamaan niin miksi sitten ei kerro mistä johtuu ettei kiinnosta.

Kyllä minä ainakin tiedän, jos se esimerkiksi johtuu siitä, että mies on liian lyhyt, lihava, rumat aurinkolasit, huonosti pukeutunut, puhuu liikaa exästä. Minä ainakin joko haluaisin ettei mitään viestejä läheteltäisi tai sitten kerrottaisiin missä voi parantaa.

Siksi ei kerro miksi ei kiinnosta, koska ei sillä ole mitään väliä. Koska

- syy on mielipideasia, esim "liian lyhyt/pitkä/lihava tms" on toiselle just sopiva.

- jos aikuinen ihminen ei osaa käyttäytyä, ei kenellekään ole velvollisuutta alkaa häntä opettamaan. Esim tuo "puhuu liikaa exästä" on sellainen, että jos ihminen on yhtään kiinnostunut miten tehdä treffeillä vaikutus, on tämä aina vinkeissä ekan kolmen joukossa ("älä puhu existä"). Tai jos joku myöhästyy ekoilta treffeiltä ilman syytä, niin ei hän kuin taikaiskusta muutu täsmälliseksi siitä sanomalla. Eli jos ei sen vertaa ole omaa järkeä että tietäisi ettei näin käyttäydytä, niin ei sellainen myöskään vinkistä opi.

- monet raivostuvat jo niistä kohteliaistakin pakeista. Etenkään naiset eivät halua ottaa riskiä, että mies suuttuu ja siitä saa väkivaltaisen stalkkerin, jos sille menee sanomaan vaikka että hänellä oli liian ruma nenä.

- en haluaisi itsekään mitään "vikalistaa". Jos ei toista innosta niin ei innosta, en tee yhtään mitään sillä tiedolla, miksi. En ala muuttaa ulkonäköäni, harrastuksiani tms tms jonkun miehen takia, enkä odota sitä keltään muultakaan. Joten pitäkööt mielipiteensä ihan ominaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä