Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä tällaisesta kasvatuserimielisyydestä miehen kanssa?

Vierailija
13.08.2025 |

Lapsen syntymän jälkeen miehestä on paljastunut, että hän ei hyväksy mitään erilaisuutta. Ennen lapsen saamista en tiennyt, että mies oli tällainen. Hän ei millään tavalla paljastanut tätä asiaa koskevia ajatuksiaan. Tai sitten ne tuli hänelle vasta lapsen syntymän jälkeen, vanhemmiten muuttui jääräksi tai jotain. Mutta nyt olen asian kanssa pulassa. Meillä on alakoululainen lapsi, joka tietenkin elää maailmassa, jossa on valtavasti erilaisuutta. Ihan jo hänen luokalla on tosi erilaisia lapsia, eri kansallisuuksia, erilaisista perhetaustoista (esim. yhdellä lapsella on vanhempina lesbopariskunta) jne. Ja minä haluan kasvattaa lapseni siihen, että erilaisuus kuuluu asiaan ja on hyvä asia, hänkin voi olla ja saa olla erilainen kuin muut. Ja onkin sitä (hän on nepsy). Teen paljon töitä avartaakseni hänen maailmankatsomusta lisätäkseni hänen suvaitsevuutta kaikkien ihmisten erilaisuutta kohtaan (niin muiden kuin omaansa erilaisuutta). Yritän saada hänet ymmärtämään, että on ok olla erilainen. Ja mies jauhaa kotona jotain 1800-lukulaista mantraa siitä miten kaikkien pitää olla juuri tietynlaisia jotta heidät voi hyväksyä. Ehdottomasti ei saa olla ulkomaalainen, ujo, lesbo, homo, nepsy, kouluttamaton, liian koulutettu jne. Suoraan sanottuna siis ihan ää liö puhetta. Miten tällaisessa tilanteessa pitäisi toimia? Kun tekisi vain sanoa lapselle, että älä kuuntele isää, isä puhuu kuin ää liö. 

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikioma umpimielinen kotipersu! Miten ihanaa.

Uusi sketskihahmo, mitä nyt ap valitettavasti asuu tällaisen sketsihahmon kanssa.

Vierailija
62/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VMP taas 

Yksikään nainen ei iloitse että lapsen koulu on täynnä S2:sia. Ei kukaan ole onnellinen kun luokasta puolet eivät osaa mitään kieltä, häiriköivät, ovat väkivaltaisia eikä koulutus kiinnosta. 

Missä sanottiin että koulu täynnä? Etteivät osaa suomea tai muita kieliä? Häiriköivät? Ei kaikki ma-mut ole sellaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan klassinen juttu, että mies myötäilee naisen ajatuksia ja mielipiteitä siihen asti, kunnes ollaan joko naimisissa tai on lapsi. Yleensä sinne lapseen asti. Saattavat esittää vaikka sen 10 vuotta. Sitten yhtenä kauniina päivänä tällainen mies tiputtaa naamionsa ja näyttää todelliset karvansa, naisen järkytykseksi.

Äitini oli isän kanssa yhdessä 7 vuotta ennen kuin menivät naimisiin ja saivat minut. Äiti sanoi, että heti naimisiin menon jälkeen isä muuttui ihan toiseksi ihmiseksi. Teksi 180 asteen käännöksen hyvästä puolisosta hirviöjuntiksi. On jatkanut samaa mallia muiden naisten kanssa ja jatkaa edelleen 70-vuotiaana. 

Sitä se vakipildenhimo tuntuu teettävän.... Eipähän naine.--- siis vakipilde, lähde niin helpolla pois kun on lapsi jalassa.

Vierailija
64/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti-isä on saanut päähänpinttymän siitä, että millainen maailman kuuluu olla, ja jankuttaa sitä autistin tavoin lapselleen ja vaimolleen. Siitä autistijankkaamiseen ei auta mitkään faktat ja tosiasiat. Vaikka istuttaisi Wikipedian ääreen että lue tuosta tai lähettäisi asiantuntijan luokse kuuntelemaan asiasta, autistijankuttaja pitää päänsä.

Asiat ovat mustavalkoisesti JOKO - TAI. Ei mitään harmaansävyjä niissä jankutusaiheissa. Tyyliin maito on terveellistä -> laktoosi-intoleranssia ei ole olemassakaan, koska maito ON terveellistä! 

Lapsella on nepsyys -> EI OLE, koska minä sanon niin! -> mutta tässä on ihan lääkärin diagnoosit -> lääkärit eivät tiedä mistään mitään, minä tiedän. Lapsi ei ole nepsy!

T: autisti itsekin.

Vierailija
65/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pitää ymmärtää että tummista ulkkismaalaisista tulee rikollisia ja usein raiskaajia ja niistä tulee sellaisia koska niitten isät  olleet sellaisia.

Vierailija
66/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan näin "nepsynä" aikuisena. En halua että minua suvaitaan. Haluan ymmärrystä ja asiallista käytöstä minua kohtaan. En halua erityiskohtelua enkä suvaitsevuus höpinää.

Olen todella paljon muutakin kuin nepsydiagnoosini.

Suvaitsevaisuushan siis tarkoittaa sitä, että hyväksyy toiset, antaa olla ja elää rauhassa sellaisena kuin on. Ei se tarkoita mitään paapomista. Ihminen joka ei suvaitse, ei hyväksy toisenlaisten ihmisten lähipiirissä/olemassa oloa.

Vierailija
67/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin olisi jollain todennäköisyydellä tullut umpimielinen persu, jos olisin jäänyt pikkukaupunkiin Pohjanmaalle.

Onneksi opiskelut vei isompaan kaupunkiin etelään eli Tampereelle ja aika pian tutustuin tyttökaverin myötävaikutuksella homomieheen, joka oli homoutensa vuoksi melkein tappanut itsensä pikkukaupungissa. Siinä kun joskus istuimme kahdestaan Keskustorin reunalla pikkupieruissa hampurilaista syöden, niin kyllä minulla homofobia karisi harteilta. Ei tullut minusta homoa, mutta  monimuotoisuuden kannattaja kuitenkin.

Jos aloittaja ei ole trolli, niin suosittelen pakkaamaan tavarat ja lapsen ja lähtemään.

Vierailija
68/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepsylapsi ja suvaitsevainen äiti.

Liian tuttu tarina.

Vierailija
69/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat ovat eri mieltä jostain, niin pitää vain olla rehellinen asiasta. Ei pidä teeskennellä että ollaan samaa mieltä. Usein lapsi vaistoaa jos vanhemmat eivät ole omia itsejään.

Vierailija
70/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät lapset ja vanhempiaan kuuntele, vaan ovat kiinnostuneempia kavereittensa mielipiteistä.

Vierailija
71/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lapsesta tulee sen vastakohta, millaiseksi vanhemmat yrittävät häntä kasvattaa.

Vierailija
72/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tuollainen maailmankuva ei tule esiin jo seurustelu aiheessa? Ettekö koskaan puhuneet mistään?

Puhuttiin me. Ja oltiin yhdessä 5 vuotta ennen lasta. Ilmeisesti mies vain myötäili minua sen 5 vuotta. Ei kertonut todellisia ajatuksiaan. Toki näin että hän ei ole aivan yhtä suvaitsevainen kuin minä, mutta todellisuus paljastui kyllä vasta lapsen ollessa pari vuotias kun lapsi meni päiväkotiin. Ap

Eli se tavallinen tarina. Mies salasi todellisen luonteensa kunnes sai sinut lapsenteolla nalkkiin. Kun on yhteinen lapsi - siis sinulla se klassinen pallo jalassa - niin miehestä ei ole yhtä helppo päästä eroon. Tätä palstaa seuratessa on selvinnyt että tuo kuvio on yllättävän yleinen. Nyt kun mies on varma ettet lapsen takia helposti jätä häntä niin voi päästää v-mäisen luonteensa valloilleen.

Vierailija
73/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan ystäväpiirissänikin kuullut että puoliso ja lasten isä ei hyväksy kuin juuri tietynlaisen maailmankuvan. Pojat pukeutuu siniseen ja tytöt pinkkiin. Mies on naisen yläpuolella. Naiset tekee naisten töitä ja miehet miesten töitä. Erilaisuus ja moninaisuus on noloa ja hävettävää.

Lapsia kohtaan tulee sääli. Esimerkiksi jos poikalapsen lempiväri on pinkki ja isä kieltää pinkit vaatteet. 

Vierailija
74/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan näin "nepsynä" aikuisena. En halua että minua suvaitaan. Haluan ymmärrystä ja asiallista käytöstä minua kohtaan. En halua erityiskohtelua enkä suvaitsevuus höpinää.

Olen todella paljon muutakin kuin nepsydiagnoosini.

Ei toisten ja erilaisuuden suvaitseminen ole mitään erityiskohtelua, vaan vähimmäisvaatimus suhteessa toisiin ihmisiin. 

Vierailija
75/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkillä ja remmillä

Vierailija
76/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nepsylapsi ja suvaitsevainen äiti.

Liian tuttu tarina.

Nepsylapsi ja jyrkkä ja suvaitsematon isä. Myöskin tuttu tarina? 

Vierailija
77/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkään et hyväksy erilaisuutta kun et hyväksy miehesi erilaisuutta

Vierailija
78/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään vanhemman tule suvaitaan henkistä väkivaltaa lastaan kohtaan. 

Vierailija
79/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kenenkään tarvitse suvaita henkistä väkivaltaa itseään kohtaan. Toista ihmistä ei voi muuttaa, muutos lähtee ihmisestä itsestään. 

Vierailija
80/81 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kenenkään tarvitse suvaita henkistä väkivaltaa itseään kohtaan. Toista ihmistä ei voi muuttaa, muutos lähtee ihmisestä itsestään. 

Ja miten tuo liittyy tähän aiheeseen nyt? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi