Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla

Kommentit (820)

Vierailija
601/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja kertokaa tuolla emeritalle, että pankkikortilla voi nostaa automaatista (sijaitsevat eri paikoissa seinään upotettuna) rahaa

ei se pankkikortin käyttäminen niin vaikeaa ole etteikö emerita voisi siitä selvitä... sokeatkin osaa

Kärsin kroonisesta migreenistä ja nostoautomaatin näytön katsominen aiheuttaa minulle migreenikohtauksen. En käytännössä pysty käyttämään sellaista yksin, kun en voi katsoa, mitä siinä lukee. Lääkitys on niin hyvä kuin nykylääketieteellä on tarjota.

Sitten jos ei voi pankkiautomaattia käyttää niin älykello ranteeseen jota sitten vilauttaa kaupan maksupäätteelle. Näin me aikaamme seuraavat seniorit tehdään.

Älykellon näyttö on myös sellainen, joka laukaisee kohtauksen. Eli jos joku muu ensin ohjelmoi sen ja näytön saa peitettyä niin, ettei se koskaan ole näkökentässäni (mun ei tarvi edes katsoa suoraan saadakseni kohtauksen), niin sitten saatan pystyä käyttämään sellaista.

Vierailija
602/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi huolissani nykysuomalaisten empatian puutteesta. Luulisi ihmisillä olevan omiakin isovanhempia ja vanhempia, jos eivät itse jo ole vanhoja.

Empatian puute korostuu tällä palstalla, koska täällä roikkuu paljon yksinäisiä ja katkeroituneita ihmisiä. Kyllä empatiaa löytyy oikeassa elämässä ihan niin kuin ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minun rahat minun kiire. Minä tärkein

Koska minä olen sentään rohvessoori, ymmärsitkö, MINÄ!

Kerro nyt vapasti. mikä sinua tässä jutussa ihan oikeasti ärsyttää? Sekö, että et ole ikinä itse päässyt asioimaan pankin konttoriin?

Se ei pienenä ole päässyt leikkimään pankkia. Ja nyt aikuisena sillä on perse auki, ei ole kerrassaan mitään pankkiin talletettavaa.

Vierailija
604/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iäkkäiden ja muiden ihmisten asioiden hoitamista pitäisi helpottaa. Ei valittaa että joku valittaa.

Niin, ja aika monesta meistä vielä tulee samanlainen vanha ja raihnainen, joka ei jostakin terveydellisestä syystä pysty käyttämään silloista tekniikkaa.

Vierailija
605/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei näitä palveluita anneta vaan ajanvarauksella? Ei tarvitsisi jonottaa ja ruikuttaa miten asiat ei ole samalla tavalla kuin vuonna -83

Oletko ikinä kokeillut soittaa pankkipalveluun ja yrittänyt varata sieltä aikaa johonkin konttoriin? Et taida olla kertaakaan yrittänyt. 

Joissain pakeissa on kerran viikossa palveluita ilman ajan varausta ja pankkikonttorit on vähennetty yhteen tai kahteen 300 000 asiakasta kohti 

Näinpä. Lähin vapaa aika on lisäksi yleensä jossain kahden kuukauden päässä, joten aika ennustaja täytyisi välillä olla, jotta saa ajan ajoissa.

no sen ajan voi varata ja jos ei sitten tarvitsekaan, niin voi perua!

Voi, mutta jos hoidettava asia pitäisi saada tehtyä ennen tuota vapaata aikaa, homma ei oikein toimi.

Vierailija
606/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan, että kirjoituksen seurauksena ensi kerralla jonottajille on tuoleja ja vettä. Kuvauksen perusteella vaikuttaa siltä, että pankki on vartijoineen kohdellut vanhuksia kuin rikollisia.

Ilmeisesti he ovat kannattamattomia asiakkaita, joiden toivotaan lähtevän kilpailijalle.

Vierailija
607/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?

Jospa summa oli suurempi kuin mitä saat nostaa per viikko.Ostamassa esim asuntoa et voi pankkiautomaatista nostaa rahoja. 

Hyvin kirjoitettu naiselta.Todella tämän päivän kokemus myös Ruotsissa.Tlsät vahdit, väsyneet nuoret jotka palvelevat asiakkaita vastahakoisesti. 

Aika huono vertaus. Ei kai kukaan ole niin ääliö et nostaa rahan asunnon ostoon. 

Olen vastaanottanut asuntokaupan käsirahan ostajalta seteleinä. Suurin osa kauppasummasta tuli myöhemmin tilisiirtona. Kauppa tehtiin ilman välittäjää.

Vierailija
608/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on hyvä olla tukku seteleitä kotona kaiken varalta. Muutama satanen ei riitä, vaan useita tuhansia. 

Vierailija
609/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi nostaa automaatista 600 kerralla vaikka ei olisi itsellä mitään rajaa. 

Vierailija
610/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?

Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.

Minkälaisia paria satasta suurempia kauppoja on tapana tehdä käteisellä? Tulee ainoastaan hämäriä mielikuvia. Pitäisiköhän poliisin vähän selvitellä professori emeritan bisneksiä? 

Vainoharhaisilla tuollaiset kuvitelmat on yleisiä.

Vierailija
611/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten kun meidän pojan pankkitili Nordeassa piti lopettaa ja avata uusi tili toisessa pankissa jouduimme jonottamaan n tunnin Helsingin Makkaratalon kellarin konttorissa. Meille se ei ollut ongelma koska minä ja poika olimme nuoria ja terveitä. Konttoriin tuli paljon vanhuksia jotka halusivat nostaa käteistä. Konttorin "portsarina" oli nuori nainen joka neuvoi käteisnostajat Tokmannin kassalle koska pankilla oli sopimus että sieltä sai nostaa käteistä ilman lisämaksuja. Mahtaako sellainen käytäntö vielä olla mahdollista?

Vierailija
612/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun maailma menee ohi, eikö kannattaisi luovuttaa tuollainenkin emeritan. 

Itsariako suosittelet?

Vierailija
613/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten kun meidän pojan pankkitili Nordeassa piti lopettaa ja avata uusi tili toisessa pankissa jouduimme jonottamaan n tunnin Helsingin Makkaratalon kellarin konttorissa. Meille se ei ollut ongelma koska minä ja poika olimme nuoria ja terveitä. Konttoriin tuli paljon vanhuksia jotka halusivat nostaa käteistä. Konttorin "portsarina" oli nuori nainen joka neuvoi käteisnostajat Tokmannin kassalle koska pankilla oli sopimus että sieltä sai nostaa käteistä ilman lisämaksuja. Mahtaako sellainen käytäntö vielä olla mahdollista?

En tiedä, mutta kuulostaa kummalliselta. Onko Tokmanni osa Nordeaa?

Vierailija
614/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole mutta sellainen sopimus oli ja vanhukset ohjattiin sinne nostamaan käteistä 

Vierailija
615/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Nordea edelleenkään varusta harvoja palvelevia konttoreitaan numeroautomaateilla ja tuoleilla? Olisiko juomavesiautomaatti kohtuuton lisä? Muistan useita vuosia sitten jonottaneeni kaksi tuntia seisten Jyväskylän keskustan konttorissa. Lopetin siihen tilini siinä pankissa. Verkkopankkitekniikkansakin on tarkoituksettoman monimutkainen, jos vertaa esim. Danske Bankin vastaavaan.

Pankin konttori ei ole vanhusten vessa ja juottola. 

Oman vesipullon voi toki ottaa mukaan, mutta tuskin pankki haluaa asikkaidensa laskevan alleen. Tulisi lisää laskua, kun pitää mopata lattia.

Asiakkaat voivat tuoda mukanaan omat potat. Konttoriin sermi, jonka taakse voi mennä asiansa toimittamaan.

Vierailija
616/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tunnistat alkavan muistisairauden?

Kiinnitä huomiota näihin

Matemaattisten taitojen heikkeneminen.

Mielialanvaihtelut (masennus, ahdistus, hermostuneisuus, kärsivällisyyden puute)

Kirjoittamisen ja lukemisen ymmärtämisen vaikeutuminen.

Kaikki pätee rouva Emeritaan. 

Siinä taas yksi vakuutusyhtiön lääkäri

Vierailija
617/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole mutta sellainen sopimus oli ja vanhukset ohjattiin sinne nostamaan käteistä 

Nostivatko he siis Tokmannin kautta rahaa omalta Nordean tililtään? Mitenköhän se oli käytännössä järjestetty, ihmettelen vaan.

Vierailija
618/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa kirjoitti. On huonoa palvelua, että pakotetaan nettiin, koska kaikilla ei sitä mahdollisuutta ole. Meillä ei kyllä arvosteta Suomessa vanhempia ihmisiä. Tässä hyvä esimerkki. 

Vierailija
619/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostivatko he siis

Nostivat nostivat🤠

Vierailija
620/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tunnistat alkavan muistisairauden?

Kiinnitä huomiota näihin

Matemaattisten taitojen heikkeneminen.

Mielialanvaihtelut (masennus, ahdistus, hermostuneisuus, kärsivällisyyden puute)

Kirjoittamisen ja lukemisen ymmärtämisen vaikeutuminen.

Kaikki pätee rouva Emeritaan. 

Siinä taas yksi vakuutusyhtiön lääkäri

Tuskin. Eivätkö vakuutusyhtiöiden lääkärit ennemmin arvioi, että porukka on kaikesta huolimatta terveitä ja työkykyisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme