Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Ei pidä paikkaansa, jos ei ole itse päättänyt laittaa tiukkaa rajoitusta.
Kun aika ajaa ohi on aika hypätä jyrkänteeltä tai kävellä mereen.
Ihmisyys on sinusta ajanut jo ohi. Ei muuta kuin tervemenoa hyppäämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa nyt. Tämä ihminen tarvitsi nyt käteistä ja on oikeus saada nostaa sitä pankista. Vaikka joillain täällä ei olisi ollut ikinä tarvetta käteisen nostolle. Ei vaikuta tähän nyt esillä olevaan asaan.
Ja henkilö sai käteisensä, joten asia kunnossa.
No ei ole kunnossa jos joutuu jonottamaan ja odottamaan ulkona. Koska pankki on pelkästään rahaan suuntautunut yritys, jonka pitäisi palvella paremmin rahaan suuntautuneita asioita. Myös toimipisteissään.
Olisiko ok jos bensatankeilla olisi jatkuvasti pitkät jonot puolesta tunnista tunteihin. "Miksi menit tankkaamaan juuri päivänä X, mikset ostanut edellisellä kerralla tankkia täyteen, miksi ostat niin usein pieniä määriä ja aiheutat jonoja ja hankaloitat muita, miksi yleensä käytät autoa ja bensaa, voit kulkea yleisilläkin, olet niin vanha ja hidas, että aiheutat jonoja, opettele nopeammaksi"....olisiko kiva kun täällä arvosteltaisi ja ivailtaisi sinua eikä ihan normaalia tarvitsemaasi palvelua, joka olisi hoidettu huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOS on nostoraja kortissa! Mulla on esim 400€
SEN voi muuttaa milloin vain nettipankissa ihan omin pikku kätösin. Haloo.
Jouduin jonottamaan Nordeaan kahteen kertaan. Puhelinlaskuni oli 130 euroa, vaikka mulla on kiinteähintainen liittymä kaikin maustein.
Nordean puhelussa automaatti sanookin, että jonotus on maksullista.
Vierailija kirjoitti:
Kyynel, kun asiakaspalvelija ei erikseen hymyillyt.
On myös kulttuureja, joissa vieraalle ihmiselle hymyilijää pidettäisiin aivan tärähtäneenä, myös asiakaspalvelutilanteissa. Mitenhän siellä pärjätään?
Suomessa on ihan perinteisesti suhtauduttu epäilleen ventovieraaseen ihmiseen, joka hymyilee maireasti tuntemattomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsi enemmän rahaa johonkin käteisostoon. Pankkiautomaateilla on kertanoston ja päivänoston rajoitukset.
En tiennytkään tätä, mutta enpä juuri nosta kuin muutaman kympin kerralla. Johtuuko automaattien rajoitus siitä, että automaatti tyhjenee, jos yksittäinen asiakas nostaa hyvin paljon rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös kulttuureja, joissa vieraalle ihmiselle hymyilijää pidettäisiin aivan tärähtäneenä, myös asiakaspalvelutilanteissa. Mitenhän siellä pärjätään?
Suomessa on ihan perinteisesti suhtauduttu epäilleen ventovieraaseen ihmiseen, joka hymyilee maireasti tuntemattomille.
Miksi maireasti? Eivätkö suomalaiset asiakaspalvelijat osaa hymyillä luonnollista hymyä ilman mitään teeskentelyä?
Vierailija kirjoitti:
74-vuotias on vanhus.
Muttei välttämättä kenenkään isoäiti.
Vierailija kirjoitti:
Teidän käteistä käyttävien mummojen kannattaisi myös palata öljylamppuun ja ulkovessaan.
Ja sinun kannattaisi mennä hyvän käytöksen kurssille.
Vierailija kirjoitti:
Verotoimistolla ei ole edes joka kaupungissa aspaa.
Verohallinnolla on tällä hetkellä palvelupiste 16 paikkakunnalla.
Lukua voi hyvin verrata siihen, kun Suomessa oli aikoinaan 12 lääniä.
Aika moni noista palvelupisteistä toimii pelkästään etäyhteydellä.
Hirveätä kitinää ja uhriutumista asiasta jonka olisi voinut hoitaa automaatilla parissa minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi huolissani nykysuomalaisten empatian puutteesta. Luulisi ihmisillä olevan omiakin isovanhempia ja vanhempia, jos eivät itse jo ole vanhoja.
Empatian puute korostuu tällä palstalla, koska täällä roikkuu paljon yksinäisiä ja katkeroituneita ihmisiä. Kyllä empatiaa löytyy oikeassa elämässä ihan niin kuin ennenkin.
Empatiaa ei ole sellainen, että lisäilee omiaan toisen tekstiin ja sitten alkaa reagoimaan niihin omiin lisäilyihinsä ikäänkuin ne olisi tulleet sen toisen "kynästä".
Hyvin sanottu, ihan kuin aikoinaan fyysisesti raskaassa teollisuustyössä työterveystarkastuksessa kun työterveyslääkäri sanoi, ikäänkuin minä olisin muka sen sanonut, että: "Hyvä kai se on istumatyötä tekevän sanoa", ja sitten oli hyvin ylimielinen muutenkin, kuin olisi ottanut tuosta itse keksimästään naljaisusta nokkiinsa. Minä en sanonut mitään sellaista mutta tuo lääkäri näköjään halusi laittaa toisten suuhun itse keksimiään sanoja, joita toinen ei milloinkaan itse sanonut.
Kirjoitus on asiaa. Olen töiden puolesta joutunut pakosti asioimaan) Nordeassa jonotus on ala-arvoista. Olen jonossa mm. todistanut kerran kun selkeästi ymmärtämätöntä pitkäaikaissairasta puhutettiin todella töykeästi vartijoiden toimesta kun yrittivät kysellä nopeammasta jonotuksesta. Ilmapiiri on jäätävä. Yleensä alku ja loppukuusta jono on pitkä ja talvella pitää jonottaa pakkasessa ulkona myös. Näissä toimipisteissä en ole käynyt, mutta aiemmissa kyllä. Tämä on niin kurjaa.
On olemassa ihmisiä ketkä eivät saa pankkitunnuksia tai korttia velkojensa takia ja jonotus on kuukausittain ainoa tapa saada rahaa. Pankeilla on myös hyvin tiukat seulat siitä kuka saa käyttää korttia (henkilö itse) ja jos ei ole kykenevä niin eikun jonottamaan (pitkäaikaissairaat, vammaiset, heikot ihmisryhmät).
Vierailija kirjoitti:
Asiallinen juttuhan tuo oli ja jutun mukaan asiakas käyttäytyi hyvin. Hän teki hyviä huomioita tilanteesta.
Siinä ei ole mitään hyvää käytöstä, että valmiiksi ruuhkaisessa paikassa jää jumittamaan ja vänkyröimään, että haluaa keskustella vastuuhenkilön kanssa. Ei se konttorin vastaavakaan ole asemassa, missä voisi henkilöstömäärää kasvattaa. Mamma itse kasvatti tuota valittelemaansa ruuhkaa ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maireasti? Eivätkö suomalaiset asiakaspalvelijat osaa hymyillä luonnollista hymyä ilman mitään teeskentelyä?
Maire hymyili maireasti kassalla. Uolevi ei oikein pitänyt siitä ja naama meni entistäkin enemmän ruttuun ja ärjäisi vihaisesti: "Minua ee naarata kyllä yhtään!"
Kari ärjäisemään Uoleville että: "Oo immeisiks!" ja Tyynekin puuttui jo hermostuneeseen tilanteeseen että: "elekeehä nyt immeeset hötkyilkö."
Kauppias Pentti tuli katsomaan mikä metakka siellä kassalla on meneillään ja sanoi topakasti että nyt Uolevi laittaa markat tiskiin ja painuu kottiisa ja muuttii raahottuu jottei tarvihe polliisia kuhtua paikalle.
Maire ei hymyillyt enää koskaan Uolevin ollessa asiakkaana.
meillä nordean konttorin pääsee vain ajanvarauksella ja silloinkin vain eteiseen, josta tulee joku virkailija kysymään onko aika varattu. kun sanoo, että on, hän kehottaa jäämään siihen istumaan ja että tullaan nimeltä pyytämään sisään. Ajanvarauksettomille asiakkaille on tietyt tunnit, jolloin saa asioida ja pääsee lukituista ovista sisään.
minulla on siellä oma pankkihenkilö ja saan varattua ajan sovelluksen kautta sekä chattailtyä pankkivirkailijan kanssa. Riittää minulle. Rahaa nostan automaatista, jos käteistä on tarvis. mitään isoja käteismaksuja en suostu tekemään kädestä käteen, en vaikka miten myyjä tarjoaisi kuittia, kun aina niissä on sitten jotain säätöä (joskaan koskaan en ole tehnty mitään isoja ostoja käteisellä, mutta pieniä tyyliin joku antiikkipöytä tai lipasto). myyjä ei vastaakaan reklamaatioon tai alkaa väittää, että sovittiin, että tämä oli 1. erä vaikkei sovittu jne. tai sitten myyjä vain katoaa ja itsellä hänestä ehkä vain tieto, että se oli joku junnu jostain lukinperältä hämeestä. Ainakin tapaamani yksityismyyjät ovat olleet niin hämäräperäisiä, että koen tilin kautta tapahtuvat rahansiirrot olevan ainoa varma keino + näin voi myös varmistaa, että myyjä varmasti ilmoittaa ansaintansa verottajalle enkä tule kannattaneeksi harmaata taloutta tahtomattani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallinen juttuhan tuo oli ja jutun mukaan asiakas käyttäytyi hyvin. Hän teki hyviä huomioita tilanteesta.
Siinä ei ole mitään hyvää käytöstä, että valmiiksi ruuhkaisessa paikassa jää jumittamaan ja vänkyröimään, että haluaa keskustella vastuuhenkilön kanssa. Ei se konttorin vastaavakaan ole asemassa, missä voisi henkilöstömäärää kasvattaa. Mamma itse kasvatti tuota valittelemaansa ruuhkaa ihan turhaan.
juuri näin. ei millään voinut uskoa virkailijaa, joka kehotti jättämään palautteen netin kautta. silloin se olisi mennyt oikealle henkilölle tiedoksi. ei tuo pikkukonttroin esimies mitään voi tehdä, jos pääkonttorista sanotaan, että tänään pärjäätte neljällä, niin sitten on pärjättävä. Ei se ole pankkivirkailijan esimiehen vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei hakenut automaatista?
Miksi et tilaa kauppaostoksiasi kotiin? Miksi änkeät väkisin kaupan kassajonoon pitkittämään ihan turhan päiten jonoja?
Miksi ylipäänsä missään ketään mitenkään palvellaan? Laitetaan kaupat kokonaan kiinni ja korkeintaan jostain luukusta heitetään kerran viikossa juustopaketti asiakkaan syliin
Sori mummo, käytän itsepalvelukassaa.
Paljon lapsenlapsia palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitus on asiaa. Olen töiden puolesta joutunut pakosti asioimaan) Nordeassa jonotus on ala-arvoista. Olen jonossa mm. todistanut kerran kun selkeästi ymmärtämätöntä pitkäaikaissairasta puhutettiin todella töykeästi vartijoiden toimesta kun yrittivät kysellä nopeammasta jonotuksesta. Ilmapiiri on jäätävä. Yleensä alku ja loppukuusta jono on pitkä ja talvella pitää jonottaa pakkasessa ulkona myös. Näissä toimipisteissä en ole käynyt, mutta aiemmissa kyllä. Tämä on niin kurjaa.
On olemassa ihmisiä ketkä eivät saa pankkitunnuksia tai korttia velkojensa takia ja jonotus on kuukausittain ainoa tapa saada rahaa. Pankeilla on myös hyvin tiukat seulat siitä kuka saa käyttää korttia (henkilö itse) ja jos ei ole kykenevä niin eikun jonottamaan (pitkäaikaissairaat, vammaiset, heikot ihmisryhmät).
käsittääkseni debit kortin saa kaikki
Mun täytyy sanoa, että mun silmissä ihan asiallisen mielipidekirjoituksen (pankkien konttoreita vähennetty, niissä vähissä joutuu jonottamaan, jonottajille ei ole edes tuoleja vaikka jonottava asiakaskunta sellaisia pahasti tarvisikin) vaikuttavuus kärsii aika pahasti tuosta uhriutuvasta otteesta. Pyöräillessäntuli jano, vartija oli karski ja byhyy asiakaspalvelija ei edes hymyillyr.