Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella on tosi huonot digitaidot ja ei haluta edes opetella. Olen melkein eläkeiässä ja kyllä pidän ihmisiä tyhminä. Oppiminen on ilo. Pelätään kuin haavanlehti. Mun ikäisissä noita on jo paljon.
Ei se vaadi muuta kuin silmäsairauden, niin erinoimaisista digitaidoista ei ole mitään hyötyä ja tylytetään kaltaisiesi toimesta
Sokeatkin käyttävät tietokonetta, tiesitkö??
Puhun nyt näkökyvyn alentumisesta, en sokeudesta. Sokea on vammainen ja heille on tarjota apua. Ymmärrätkö? Sainoit olevasi lähellä eläkeikää mutta asenteesi on murrosikäisen. Miksi?
Näön alenema ei tee uusavutonta, joka
Kokeile ihmeessä niin ei tarvitse tänne puuraheinää kirjoitella.
Kai tajuat, että älypuhelin on yks parhaista näkövammaisten apuvälineistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Voit verkkopankissa määritellä ne rajat ihan itse, vaikka vaan hetkeksi ja sit palauttaa ne vanhat rajoitukset.
S-Pankissa käteisnostoraja on enintään 1500 €/vrk. Nostorajaa ei siis voi muuttaa yli 1500 €. Jos haluan nostaa käteisenä esim 5000 €, joudun käymään neljänä päivänä nostoautomaatilla.
Nordeassa käteisnostoraja näyttää olevan enintään 5000 €/vrk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Voit verkkopankissa määritellä ne rajat ihan itse, vaikka vaan hetkeksi ja sit palauttaa ne vanhat rajoitukset.
Nordeassa taitaa olla kortin vuorokausikohtainen käteisnostoraja max 5000€.
Tuota isompaan käteiskauppaan puuttuu jo poliisikin. Tuossa kierretään veroja, esim alv%tä tai yksityishenkilölle sallittua verottoman irtaimiston myynnin vuosiylärajaa.
Ihan että poliisi, hui kauheaa!
Vierailija kirjoitti:
Teidän käteistä käyttävien mummojen kannattaisi myös palata öljylamppuun ja ulkovessaan.
Jos tulisi sota (toivottavasti, ei). Niin niin tuo olisi kaikilla edessä.
Olen 64v, äitini kuoli 82v, 10v sitten, ei ollut iässään nähnytkään tietokonetta, kännykkää, saati älypuhelinta. Veljeni hoiti raha-asiansa viimeiset vuodet, kun ei enää pankeissa ollut asiakaspalvelua.
Ymmärrän iäkkäiden ongelman. Itsekin pelkään kaiken maailman huijareita. Ei netti ja nettiasiointi ole kovinkaan turvallista. Aina pitää 'päivittää', sitten tulee kaiken maailman ohjeita turva-asioista, varoitellaan pankin, poliisin tai verottajan huijausviesteistä, -puheluista. Ennen voi luottaa ihmiseen, kättä päälle sopimus päti. Nyt pitää epäillä kaikkea.
Ja iän myötä näkö heikkenee, kädet vapisee, muisti huononee. Ei kaikilta, mutta useimmilta.
Jos elinpäiviä piisaa, olen 20v päästä 84v. Olen ihan varma, etten kiihtyvässä teknologian, tekoälyn yms maailmassa selviä. Enkä ole ainoa.
Tahdon ihmisen kanssa kasvotusten hoitaa asiani. Vaikka maksaakin siitä.
Kiitos, jos jaksoitte lukea :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi noista päästään.
Tosin kasvamassa on jo uusi polvi aivottomia persuja, noin 30-vuotiaita luusereita, joilla ei ole hitustakaan älyä.
Onneksi enemmistö tuostakin ikäluokasta on fiksuja ja kouluttttuja, mutta 25% nuorista miehistä ei muuta tee kuin möyhää somessa.
-----------Persut ne tekevät töitä mutta te Putlerin rakastajat ette edes lapiointiin kelpaa. Mutta pelata digitaalisesti , sen osaatte.
PS:N ÄÄNESTÄJISTÄ VAIN 25% ON TÖISSÄ, LOPUT KELAELÄTTEJÄ. Tiedät tämän kyllä itsestäsi.
Jopa ma muista on töissä 75% ja muista suomalaisista 71%.
Joudumme joka viikko miettimään, miten saada rahat riittämään. Meillä ei ole pysyvien työsuhteiden tarjoamaa turvaa ja ennakoitavuutta. Joudumme tekemään mitä tahansa töitä, nostamaan lainaa, anomaan riittämättömiä ja kontrolloivia tukia sekä lainaamaan kavereilta, kun rahat loppuvat. Me olemme miljoonan marginaali.
Näin Vasemmistonuoret kuvaa nuorten todellisuutta aikana, joka pätkätöissä, osa-aikatöissä, vuokratöissä, itsensätyöllistäjinä ja työttöminä on kolmasosa Suomen työväestöstä. Kun mukaan lasketaan vielä opiskelijat, pienyrittäjät ja muut epävarman toimeentulon ihmisryhmät, kasassa on runsas miljoona ihmistä.
Juu, eipä leipäjonossakaan näytä mitään tuoleja olevan. Siellä asioi aika huonokuntoisia mm vanhuksia. Kirjoittaja kuulostaa hyväosaiselta, hyvin pyörällä liikkumaan kykenevältä kaikesta valittajalta.
Nordean mobiilipankki tosiaan vaatii jatkuvasti uusia päivityksiä ja määrätynikäisen käyttöjärjestelmän. Minulla oli ennen mobiilipankki tabletissa. Nyt on ollut jonkin aikaa niin, että tablettiin ei voi enää ladata kun ei ole riittävä käyttöjärjestelmä. Kännykässä on 11, mutta koko ajan pelkään, että sekään ei kohta riitä. Ja kun olisi hyvä olla kahdessa eri laitteessa. Ei vanhat ihmiset halua uusia laitteitaan jatkuvasti eikä ole varaakaan.
Nordean päivitykset ja käyttöjärjestelmän vaatimukset ovat luultavasti useimmin kuin muilla pankeilla.
Varakkailla on varmasti paljon käteistä, kultaharkkoja ym. kassakaapeissaan.
Oli jonossa huonokuntoisten vanhusten kanssa ja närkästyi, kun vartija sanoi, että tuoli oli tarkoitettu asiakkaille eli todennäköisesti yritti ilmaista, että siellä oli niitä huonokuntoisia vanhuksia tuolin tarpeessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei sitä PUHELINTA VOI käyttää. Eikä kortteja kun joku sEuRAa. HUOH!
Olet todella typerä.
Sinulla tuskin on euroakaan huijattavaksi.
Lue sönkkääjä uutisista, miten vanhuksia huijataan somessa.
Esiinnytään vaikka lääkärinä tai poliisina.
Näistä on varoitettu jo vuosien ajan, täytyy olla tyhmä jos noihin lankeaa.
Te, jotka naureskelette, vähättelette ja ilkutte yleisöosastokirjoitukselle, käykää katsomassa sitä jonoa, millaisia vähäosaisia ja sairaita siellä nöyrästi jonottaa.
Muistakaa, kuka tahansa meistä voi sairastua, menettää työkykynsä ja joutua samaan tilanteeseen kuin nyt puheena olevat pankkijonossa kyykytettävät ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kun nostaa omaa turvarajaansa.
Seksiä vai huumeita, kumpaahan tää 1951 syntynyt meemihahmo oli ostamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-Pankissa käteisnostoraja on enintään 1500 €/vrk. Nostorajaa ei siis voi muuttaa yli 1500 €. Jos haluan nostaa käteisenä esim 5000 €, joudun käymään neljänä päivänä nostoautomaatilla.
Nordeassa käteisnostoraja näyttää olevan enintään 5000 €/vrk.
Ruotsissa kuten jo kirjoitin 1376 euroa per viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeitä ikärasisteja tässä(kin) ketjussa. Hävetkää! Tekin vanhenette. Oletteko ihan varmoja, että olette eläkeikäisinä tulevan teknologisen kehityksen tasalla? Ja häijyistä kommenteistanne päätellen olette eläviä esimerkkejä siitä, mihin ihmisten välisen vuorovaikutuksen vähentäminen johtaa.
Nykyiset keski-ikäiset ihmiset ovat tottuneet digitaaliseen elämään ja seuraavat teknologista kehitystä, toisin kuin jotkut analogisen maailman boomerit jotka eivät ole tahallaan halunneet opetella uutta vaikka aikaa on ollut jo kymmeniä vuosia.
Tulevaisuudessa meillä on kehittynyt tekoäly auttamassa ja käteistä rahaa tuskin on edes olemassakaan, joten homma toimii varmasti paremmin kuin kelkasta jääneillä boomereilla nykyään.
Eli odotat innolla kontrolli yhteiskuntaa jossa ei omaa tahtoa, ei omaa yksityisyyttä?
En odota innolla, mutta kun katsoi korona-aikaa niin pidän varmasti että suurin osa ihmisistä on täysin aivopestävissä digieuroon ja kontrolliyhteiskuntaan helposti ja he luulevat vielä että se on oman edun mukaista vielä
Vierailija kirjoitti:
Miten teidän vanhuksenne hoitavat pankkiasiansa?
netissä tai kännykällä, vanhustemme ikähaitari 80-100
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordeassa taitaa olla kortin vuorokausikohtainen käteisnostoraja max 5000€.
Tuota isompaan käteiskauppaan puuttuu jo poliisikin. Tuossa kierretään veroja, esim alv%tä tai yksityishenkilölle sallittua verottoman i
No joku näemmä luulee poliisin puuttuvan jokaiseen asiaan. Sitten soitellaan täysin turhia puheluita hätäkeskukseen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa taas tätäkin lukiessa, kuinka tyhjät tynnyrit kolisee eniten.
Ei ihme, että Suomessa on näin umpisurkea palvelukulttuuri, jos asiakkaiden vaatimustaso ja älykkyys on samaa luokkaa kuin osalla kommentoijista.
Emerita on aivan oikeassa ja tyhminkin kommentoija kokee kyllä jossain vaiheessa vanhetessaan karman lain kylmän kosketuksen.
Kuinka niin? Osaan jo nyt käyttää kännykkää ja nettiä, en kadota kykyäni vanhetessani. Olen myös valmis oppimaan uutta ja sitä olen vanhetessanikin, asian voi päätellä seuraamalla omia sukulaisiaan. Sitten jos tai kun ei jostian syystä kykene - vaikka joku kaihileikkaus ja sen aikainen tilapäinen näköesto, niin joku läheiseni käyttää, tai olen ennakoinut laskuni
Ongelmia minulle tulee, jos pitää mennä jonottamaan pankkiin, tai ihan vain asioimaan pankkiin, koska en jaksa jonottamista, en ole niin kärsvällinen. Mutta oletan, että sitäkin varten saa sitten jotain lääkitystä, että taas jaksaa jonottaa.
Viikon huumeet maksaa 6 donaa. Ne ostetaan käteisellä.
Pyöräily näköjään laskee äo:ta ja tekee kusipäiseksi. Vai espoolaisuusko?
Mä kävin viime to S-pankissa vapauttamassa vuokravakuuden. Virkailija kysyi, haluanko sen pikana (kyllä). Ei näy vielä tilillä 4. pankkipäivänä. Mitähän ne mun rahoilla shorttaa?
Pankeissa on mätää, mutta ei se mätä ole konttorilla vaan pääkonttorissa.