Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla

Kommentit (820)

Vierailija
281/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Digitaalisen euron käyttöä varten pitäisi perustaa sähköinen lompakko pankin tai julkisen palveluntarjoajan kautta."

Käteisen korvike vai? Ei jessus.

Vierailija
282/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisen kuljettamiseen rajojen yli liittyy korkea rahanpesun riski Pohjoismaissa

https://rahanpesu.fi/-/10623/kateisen-kuljettamiseen-rajojen-yli-liitty…

Ajattelitko ihan vakavissasi, että emerita professori tekee jotain tällaista ja vielä omalla nimellä? Jotain rajaa tyhmyydelläkin pitäisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teidän vanhuksenne hoitavat pankkiasiansa?

Maksavat pankkikortilla ja laskut ovat suoraveloituksessa. Nostavat käteistä automaatilta.

Kuinka niin?

Vierailija
284/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan verkkopankissa kuten kuka tahansa normaali ihminen. Muistisairaat tietysti sitten asia erikseen, mutta sitähän rouva professori emerita ei ilmeisesti ole. 

Vierailija
285/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän toi pankkien touhu ihan sairaaksi on mennyt. Täälläkin konttori on auki vain yhtenä päivänä muutaman tunnin, ja kuulemma sieltä ei voi enää edes nostaa käteistä tai siellä ei voi maksaa laskuja. Mitä ihmettä vanhukset ja ne tekevät, joiden tarvitsee nostaa rahaa ja maksaa laskut. Jumalauta että pistää vihaksi tämä nykyajan TYHMYYS. Nuoret jolpit suunnitelleet kaiken digin varaan, palvelut unohdettu, mitäs muista, muita ei ole edes olemassa milleniaaleille jotka tän yhteiskunnan rapauttivat. Kaikilla vanhuksilla ja muilla pankkipalveluiden tarvitsijoilla EI OLE läheisiä auttamassa ja hoitamassa digipalveluilla heidän asioitaan. Mitä ihmettä näille ihmisille tapahtuu?!!? Välittääkö digikiimaiset milleniaalit paskat, ei. 

Tässä on yli 25vuotta ollut arkipäivää että ihmisillä on kotona tietokoneet jolla pääsee internettiin hoitamaan asioita kuten laskujen maksua. Täysin oma valinta jos ei ole halunnut tulla mukaan digitaaliseen kehitykseen. Taantumukselliset juntit ansaitsevat jonotuksensa ja kalliit palvelumaksut. Luonnollista ja oikein. 

Vierailija
286/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa taas tätäkin lukiessa, kuinka tyhjät tynnyrit kolisee eniten.

Ei ihme, että Suomessa on näin umpisurkea palvelukulttuuri, jos asiakkaiden vaatimustaso ja älykkyys on samaa luokkaa kuin osalla kommentoijista.

Emerita on aivan oikeassa ja tyhminkin kommentoija kokee kyllä jossain vaiheessa vanhetessaan karman lain kylmän kosketuksen.

Jos menet pankkiin ruuhka-aikana niin valmistaudu odottamaan ja jopa seisomaan. Se ruuhka-aika on kerran kuussa kun eläkeläiset ryntäävät pankkeihin.

Vierailija
287/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisen kuljettamiseen rajojen yli liittyy korkea rahanpesun riski Pohjoismaissa

-----------Ja tähänkin on syyliset muualta tänne tulleet pa k ol ai set. O tempora o mores!

Oi aikoja ,oi tapoja. 

Vierailija
288/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö pääsi. 

Ameebakin tajuaa että näkymätön digissä luuraava raha on helppo kohde nykyajan rikollisille. Kenen tahansa rahoja voidaan siirtää hetkessä mihin tahansa pelkällä klikkauksella. 

https://yle.fi/a/74-20025059

Vierailija
289/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autan häntä pankkiasioissa.  En tee niitä hänen puolestaan, vaan ainoastaan autan saamaan verkkopankin auki

Sääli niitä vanhuksia joilla ei sukulaisia ole  

Vierailija
290/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän toi pankkien touhu ihan sairaaksi on mennyt. Täälläkin konttori on auki vain yhtenä päivänä muutaman tunnin, ja kuulemma sieltä ei voi enää edes nostaa käteistä tai siellä ei voi maksaa laskuja. Mitä ihmettä vanhukset ja ne tekevät, joiden tarvitsee nostaa rahaa ja maksaa laskut. Jumalauta että pistää vihaksi tämä nykyajan TYHMYYS. Nuoret jolpit suunnitelleet kaiken digin varaan, palvelut unohdettu, mitäs muista, muita ei ole edes olemassa milleniaaleille jotka tän yhteiskunnan rapauttivat. Kaikilla vanhuksilla ja muilla pankkipalveluiden tarvitsijoilla EI OLE läheisiä auttamassa ja hoitamassa digipalveluilla heidän asioitaan. Mitä ihmettä näille ihmisille tapahtuu?!!? Välittääkö digikiimaiset milleniaalit paskat, ei. 

Tässä on yli 25vuotta ollut arkipäivää että ihmisillä on kotona tiet

No minä olen it-alan ammattilainen, että ihan senkin puolesta vahvasti digissä mukana. Maksan ihan aina käteisellä.

Vierailija
291/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että Suomessa on näin umpisurkea palvelukulttuuri, jos asiakkaiden vaatimustaso ja älykkyys on samaa luokkaa kuin osalla kommentoijista.

Emerita on aivan oikeassa ja tyhminkin kommentoija kokee kyllä jossain vaiheessa vanhetessaan karman lain kylmän kosketuksen.

Ellei tuolla osaamisella ja älyllä karma ja kylmät iske jo aiemmin...

Vierailija
292/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Digitaalisen euron käyttöä varten pitäisi perustaa sähköinen lompakko pankin tai julkisen palveluntarjoajan kautta."

Käteisen korvike vai? Ei jessus.

Se tulee varmaan sitten sähköiskuina kun sähköt menee poikki 

Vierailija
293/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?

Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.

Minkälaisia paria satasta suurempia kauppoja on tapana tehdä käteisellä? Tulee ainoastaan hämäriä mielikuvia. Pitäisiköhän poliisin vähän selvitellä professori emeritan bisneksiä? 

Tuo nyt ei varmaan kuulu sinulle tai edes pankille, mutta onhan se tietenkin jollain tavalla tyydyttävää viisastella asian vierestä.

Vierailija
294/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista kun yksittäinen ihminen haastaa valtavaa pankkikonsernia, joka on varmaan tilanteessa on täysin avuton. Auttakaa nyt Nordeaa, tuota asiakkaan parasta ystävää, ettei joku yksittäinen ihminen onnistu löytämään virheitä noin mallikkaasta yrityksestä. Kaikki kritiikki pankkeja kohtaan pitää heti lopettaa ja olla vaan tyytyväinen että huolivat rahanne sinne. 

Kaikki muut jonottajat olivat varmaan ihan tyytyväisiä, kun "ei ne ainakaan sanoneet mitään".

Vierailija
295/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni teki valtuutuksen, että veljeni sai hoitaa pankkiasioita puolestaan, esim. laskujen maksut verkkopankissa. 

Vierailija
296/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menet pankkiin ruuhka-aikana niin valmistaudu odottamaan ja jopa seisomaan. Se ruuhka-aika on kerran kuussa kun eläkeläiset ryntäävät pankkeihin.

-----------Se ruuhka-aika alkaa tuntia ennen pankin avaamista ja kestää ne harvat tunnit, kun pankit ovat auki.Jono jo kello 9 kun pankki aukaisee kymmeneltä keskellä Tukholmaa. 

Vierailija
297/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on tosi huonot digitaidot ja ei haluta edes opetella. Olen melkein eläkeiässä ja kyllä pidän ihmisiä tyhminä. Oppiminen on ilo. Pelätään kuin haavanlehti. Mun ikäisissä noita on jo paljon.

Vierailija
298/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus linkissä.

Melko uskomatontakin.

Ai niin, Suomessa ollaan. Se on helppo uskoa. Tylytyskulttuuri.

Vierailija
299/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihjeenä: Niissä pankeissa ei enää ole olemassakaan muita kuin ruuhka-aikoja, koska konttoreita on vähennetty ja ne vähät konttorit ovat vain harvoin auki 

Tai no, voithan sinä kertokemuksen syvällä rintaäänellä milloin pankissa ei ole ruuhkaa 

Vierailija
300/820 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minun rahat minun kiire. Minä tärkein

Koska minä olen sentään rohvessoori, ymmärsitkö, MINÄ!

Kerro nyt vapasti. mikä sinua tässä jutussa ihan oikeasti ärsyttää? Sekö, että et ole ikinä itse päässyt asioimaan pankin konttoriin?

ai teillä mummoilla pankkikonttoriin meno on oikein pääsemistä? 😆

Mitä asiaa rahattomalla on pankin konttoriin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi