Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla
Kommentit (820)
AI voi olla pelastus ihmiskunnalle. T. Mummo
Vierailija kirjoitti:
Alzheimerin taudin ensimmäiset oireet ovat lieviä ja muistuttavat normaalia hajamielisyyttä. Sairauden edetessä tulee vaikeuksia monimutkaisissa toiminnoissa, kuten matkustamisessa vieraalle paikkakunnalle tai raha-asioiden järjestelemisessä.
Juuri luin että demenssi on lissäntynyt kovasti nuorille miehille etupäässä.Alankin ihmetellä kommentteja täällä.Tämäkin aloitus on sairas.
Suomeen voi tuoda käteistä rahaa, ja Suomesta voi viedä käteistä rahaa, mutta kohdemaan lait pitää ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella on tosi huonot digitaidot ja ei haluta edes opetella. Olen melkein eläkeiässä ja kyllä pidän ihmisiä tyhminä. Oppiminen on ilo. Pelätään kuin haavanlehti. Mun ikäisissä noita on jo paljon.
Ei se vaadi muuta kuin silmäsairauden, niin erinoimaisista digitaidoista ei ole mitään hyötyä ja tylytetään kaltaisiesi toimesta
Sokeatkin käyttävät tietokonetta, tiesitkö??
Vähemmän. Hoidan yhtä nuorta joka on sokea. Ainoastaan kuuntelee kirjoja netin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Koita nyt hyvä ilmapää tajuta, ettei kaikilla ole tietokoneita, eikä taitoja niitä käyttää, edes se että on 25 vuotta sitten osannut, tarkoita sitä että pysyisi kärryillä nykyajan digihulluudessa. Kaikki muuttuu kokoajan. Normaalit kivijalkapalvelut eivät ole mitään taantumusta, vaan viisautta ja normaalia elämää, tämä kaikkien munien laittaminen digikoriin on tyhmyyttä ja junttia lyhytnäköistä toimintaa. Kaikki voi romahtaa hetkessä digimaailmassa, oikeassa maailmassa romahtaminen vie huomattavasti enemmän aikaa. Konkreettiset palvelut ja raha on säilytettävä, palveluiden ja oikeiden ihmisten tultava takaisin hoitamaan asioita, muutoin olemme kusessa. Digi, apsit ja robotit eivät voi korvata oikeaa elämää, joihin kuuluu myös se, että kuka tahansa juntti voi maksaa laskunsa ja nostaa käteistä, elää tässä yhteiskunnassa, vaikka ei omistaisi digilaitetta tai osaisi käyttää viikon viimeisimpiä digimuutoksia että pystyisi edes lääkärin tilaamaan. On menty siihen tässä digihelvetissä, että oikealta ihmiseltä ei voi enää edes lääkäriaikaa tilata joissain kunnissa, pitäisi ladata ensin joku vtun hyvinvointialueen äpsi, jonka koukeroista pitäisi löytää joku viestiosio, jonka kautta pitäisi ensin saada joku kiinni, jolle voisi kommentoida mikä vaivaa, sitten tämä näkymätön botti ehkä voi varata ajan lääkärille.. Joka ehkä ottaa sinuun yhteyttä diginä jostain etelän lomakohteesta.. Ei voi tietää. Lääkärin työtkin voi nykyään hoitaa diginä, koskaan edes näkemättä potilasta. On tää hienoa. 💩💩💩💩💩💩Minäkin voin diagnisoida kenet hyvänsä diginä, enkä ole edes lääkäri.
Arvon kehityksestä jälkeenjäänyt, maailma muuttuu ja se on oma valinta jos ei halua muuttua mukana. Yli 25 vuotta on ollut aikaa päästä digitaalisen kehitykseen mukaan, mutta jos oma taantumuksellinen junttius estää opettelemasta uusia taitoja, se on luonnollista että tästä valinnasta joutuu sitten maksamaan. Pääsette jonottamaan ja maksamaan kalliita palvelumaksuja ja se on aivan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Minkälaisia paria satasta suurempia kauppoja on tapana tehdä käteisellä? Tulee ainoastaan hämäriä mielikuvia. Pitäisiköhän poliisin vähän selvitellä professori emeritan bisneksiä?
Tuo nyt ei varmaan kuulu sinulle tai edes pankille, mutta onhan se tietenkin jollain tavalla tyydyttävää viisastella asian vierestä.
Kylläpä täällä on kärttyisiä mummoja tänään. Asia selvästi resonoi jossain tosi syvällä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella on tosi huonot digitaidot ja ei haluta edes opetella. Olen melkein eläkeiässä ja kyllä pidän ihmisiä tyhminä. Oppiminen on ilo. Pelätään kuin haavanlehti. Mun ikäisissä noita on jo paljon.
Ei se vaadi muuta kuin silmäsairauden, niin erinoimaisista digitaidoista ei ole mitään hyötyä ja tylytetään kaltaisiesi toimesta
Vähemmän. Hoidan yhtä nuorta joka on sokea. Ainoastaan kuuntelee kirjoja netin kautta.
Jaa. Minä puolestani tiedän sokean, joka käyttää ihan säännöllisesti somealustoja ja työskentelee koneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa seuraavalla kerralla kaupassa vaatia tuolia kassajonoon ja vesitarjoilun.
Milloin olet jonottanut kassalle ulkona auringonpaahteessa 1.5 tuntia? Kaupoissa kuitenkin on vessat asiakkaille, miksi et osaa pidätellä edes yhtä kauppareissua?
Syöpä leikttu , poistettu munuainen. Että miksi et mieti valmiiksi miksi kaikki eivät pysty pitämään .......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhun nyt näkökyvyn alentumisesta, en sokeudesta. Sokea on vammainen ja heille on tarjota apua. Ymmärrätkö? Sainoit olevasi lähellä eläkeikää mutta asenteesi on murrosikäisen. Miksi?
Näön alenema ei tee uusavutonta, joka ei osaa pyytää apua tai käyttää hyväksi teknologiaa, jota sulla on saatavilla esim. ihan sun tavallisessa älypuhelimessa.
314: Tavan tollo olet sinäkin, kun et ymmärrä laskujen maksamisen ja tavaroiden ostamisen eroa. Mitenkä muuten muu elämä, onko muillakin osa-alueilla paljon haasteita?
Vierailija kirjoitti:
Suomeen voi tuoda käteistä rahaa, ja Suomesta voi viedä käteistä rahaa, mutta kohdemaan lait pitää ottaa huomioon.
Meistä on tehty alaisia , muut vahtivat rahojamme. EU on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Jollei ole tähän päivään mennessä tajunnut että pankin palveluihin ei enää kuulu suurien käteismäärien luovuttaminen kassalta, mitähän muuta ei tajua? Että lankapuhelinta ei enää saa? Että cd-levyjä ei myydä Anttilassa? Kekkonen ei ole presidentti?
Minkä toimijan palveluihin sitten isojen käteismäärien luovuttaminen kassalta kuuluu jos ei pankkien palveluihin? Ei käteistä nyt saa muualta kuin pankista tai valuutanvaihtopisteestä ja eurokäteistä ei oikein valuutanvaihtopisteestäkään.
Tällä pallolla on paljon alueita, joihin rahan laillinen siirtäminen muuten kuin käteisenä on kovin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minun rahat minun kiire. Minä tärkein
Koska minä olen sentään rohvessoori, ymmärsitkö, MINÄ!
Kerro nyt vapasti. mikä sinua tässä jutussa ihan oikeasti ärsyttää? Sekö, että et ole ikinä itse päässyt asioimaan pankin konttoriin?
ai teillä mummoilla pankkikonttoriin meno on oikein pääsemistä? 😆
Täytyy kato päästä juttelemaan. Samasta syystä monet mummot soittelee jopa 112:een.
Papat. Mummuilla on seuraa, mummut harrastaa. Mutta kaljan kanssa seurustelevilla ukkeleilla ei ole ketään ja niitä ottaa viikottain pumpusta (paniikkihäiriö, kuulemma).
Häkepäivystäjä, Kerava
Minä juttu tää on laittaa mielipidekirjoitukseen ammatillinen titteli perään?
Marjatta Puska, Emeriittus Professori Dosenttus?
Onko siis oletettava, että mitä hienompi titteli, sitä enemmän mielipide on oikea, kuin että allekirjoittajana olisi Pekka Virtanen, Paskakuski vuodesta 2000?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Minkälaisia paria satasta suurempia kauppoja on tapana tehdä käteisellä? Tulee ainoastaan hämäriä mielikuvia. Pitäisiköhän poliisin vähän selvitellä professori emeritan bisneksiä?
Tuo nyt ei varmaan kuulu sinulle tai edes pankille, mutta onhan se tietenkin jollain tavalla tyydyttävää viisastella asian vierestä.
Kylläpä täällä on kärttyisiä mummoja tänä
------------Ja kärttyisiä alzheimerista kärsiviä nuoria miehhiä. Lopettakaa, menkää tutkimaan dignoosinne .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alzheimerin taudin ensimmäiset oireet ovat lieviä ja muistuttavat normaalia hajamielisyyttä. Sairauden edetessä tulee vaikeuksia monimutkaisissa toiminnoissa, kuten matkustamisessa vieraalle paikkakunnalle tai raha-asioiden järjestelemisessä.
Juuri luin että demenssi on lissäntynyt kovasti nuorille miehille etupäässä.Alankin ihmetellä kommentteja täällä.Tämäkin aloitus on sairas.
Incelien mielenterveys on lähtökohtaisesti heikko, sosiaaliset suhteet olemattomat ja päihteiden käyttö runsasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen yhden homon, joka käyttää huumeita, eli kaikki muutkin homot on narkkeja. Ainoastaan joskus harvoin ovat selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin tänään Juankoskella, että S-pankin palveluauto oli S-marketin pihassa ja sisään menijöille oli joku kassalta saatava jonotuslappu.
Kysyin ja kerrottiin, että auto palvelee tiettynä päivänä joka viikko. Tuohan on kätevää, tuodaan palvelut asiakkaiden luokse. Ottaisivat muut pankit mallia.
Meillä on S-marketin yhteydessä S-pankin palvelutiski. Sinne voi varata ajan, jollei halua jonottaa. Mutta ei ne jonotkaan sinne ole yhtä asiakasta pidemmät.
Täällä ei nykyisin ole edes koko Nordean konttoria. Jos tarvitsee isomman summan käteistä niin ajeltava 80km päähän lähimpään konttoriin tai nosteltava sitä sitten monena päivänä automaatista. Isompien summien liikuttelu kyllä helpompaa mobiilipankissa kuin kuljetella käteistä.