Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän toi pankkien touhu ihan sairaaksi on mennyt. Täälläkin konttori on auki vain yhtenä päivänä muutaman tunnin, ja kuulemma sieltä ei voi enää edes nostaa käteistä tai siellä ei voi maksaa laskuja. Mitä ihmettä vanhukset ja ne tekevät, joiden tarvitsee nostaa rahaa ja maksaa laskut. Jumalauta että pistää vihaksi tämä nykyajan TYHMYYS. Nuoret jolpit suunnitelleet kaiken digin varaan, palvelut unohdettu, mitäs muista, muita ei ole edes olemassa milleniaaleille jotka tän yhteiskunnan rapauttivat. Kaikilla vanhuksilla ja muilla pankkipalveluiden tarvitsijoilla EI OLE läheisiä auttamassa ja hoitamassa digipalveluilla heidän asioitaan. Mitä ihmettä näille ihmisille tapahtuu?!!? Välittääkö digikiimaiset milleniaalit paskat, ei.
Yki sähkökatko tai palvelunestohyökkäys, niin siinä meni se digi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Jos tarvitsee esimerkiksi 20000 euroa sen nostaminen automaatista on vaikeaa kun automaatista saa nostettua vain 400 euroa kerralla ja maksimissaan 5000 euroa vuorokaudessa. Lisäksi automaatista voi saada 20 euron seteleitä, joista tulee tosi iso paali ja joiden laskeminen vie aikaa.
Tuollaisia summia ei käsitellä käteisenä vuonna 2025. Jos on lailliset asiat kyseessä.
Jos onkin nopeudesta kyse, iskee jo ekalla näytöllä käsirahan käteen.
Käsirahan voi hoitaa tilisiirrolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minun rahat minun kiire. Minä tärkein
Koska minä olen sentään rohvessoori, ymmärsitkö, MINÄ!
Kerro nyt vapasti. mikä sinua tässä jutussa ihan oikeasti ärsyttää? Sekö, että et ole ikinä itse päässyt asioimaan pankin konttoriin?
ai teillä mummoilla pankkikonttoriin meno on oikein pääsemistä? 😆
Miten sä hoidat asiat silloin kun kortit ei syystä tai toisesta toimi?
ole eri, jolta kysyit, mutta kotona on niitä tilanteita varten hätävaraa. Tai vaikka sitä varten, jos olen sössinyt korttini lukkoon tavalla tai toisella, tai kadottanut sen. Samoin on kotona myös hätävaraa ruoan muodossa, jos ei pääse syystä tai toisesta kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän toi pankkien touhu ihan sairaaksi on mennyt. Täälläkin konttori on auki vain yhtenä päivänä muutaman tunnin, ja kuulemma sieltä ei voi enää edes nostaa käteistä tai siellä ei voi maksaa laskuja. Mitä ihmettä vanhukset ja ne tekevät, joiden tarvitsee nostaa rahaa ja maksaa laskut. Jumalauta että pistää vihaksi tämä nykyajan TYHMYYS. Nuoret jolpit suunnitelleet kaiken digin varaan, palvelut unohdettu, mitäs muista, muita ei ole edes olemassa milleniaaleille jotka tän yhteiskunnan rapauttivat. Kaikilla vanhuksilla ja muilla pankkipalveluiden tarvitsijoilla EI OLE läheisiä auttamassa ja hoitamassa digipalveluilla heidän asioitaan. Mitä ihmettä näille ihmisille tapahtuu?!!? Välittääkö digikiimaiset milleniaalit paskat, ei.
No vanhenevat ne nuokin ihan yhtälailla, mielenosoitus ovat keksi-ikäisiä itsekin, huomispäivän vanhuksia. Sitten iskee karma kun eivät enää pysy kehityksen kärryillä ja jankkaavat vain joistain antiikkisista digipalveluistaan ja sovelluksistaan, joita ei ole käytetty enää vuosikymmeniin. 2040 ja 2050-luvuilla syntyneet nauravat heille😊
On syytä muistaa, että käteisellä on roolinsa myös terrorismin rahoittamisessa. Tältä osin epäily kohdistuu nimenomaan varojen käyttötarkoitukseen. Kyse voi olla esimerkiksi käteisen kuljettamisesta ulkomaille terroristisiin tarkoituksiin käytettäväksi tai käteisen muuntamisesta virtuaalivaluutaksi, joka päätyy terroristisessa toiminnassa käytettäväksi.
https://avi.fi/-/rahanpesua-seteleilla-ja-kolikoilla-onko-kateinen-edel…-
Vierailija kirjoitti:
Itse ne emeritat ovat tällaisen Suomen äänestäneet. Nauttikoot nyt.
Näinhän siinä käy, kun nuoremmat eivät äänestä. Eivät jaksa eikä yhteiskunnan asiat edes kiinnosta sitäkään vähää, mitä pitäisi. On helpompi vain valittaa ja ruikuttaa mitään itse asian puolesta tekemättä.
Jotku kuvittelevat, että käteinen olisi katoamassa. Elämän realiteetit aika hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei sitä PUHELINTA VOI käyttää. Eikä kortteja kun joku sEuRAa. HUOH!
Et lukenut kunnolla! "Käteismaksua varten" ja esim mulla on kortissa nostoraja automaatille, just että jos katoaa, ei voi nostaa/maksaa rajan yli.
Sen rajan voi itse säätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minun rahat minun kiire. Minä tärkein
Koska minä olen sentään rohvessoori, ymmärsitkö, MINÄ!
Kerro nyt vapasti. mikä sinua tässä jutussa ihan oikeasti ärsyttää? Sekö, että et ole ikinä itse päässyt asioimaan pankin konttoriin?
ai teillä mummoilla pankkikonttoriin meno on oikein pääsemistä? 😆
Kyllä se vanhuksilla on pääsemistä. Siellä pitäisi voida hoitaa laskut ja saada käteistä. Edes se ei tunnu enää joissain paskapankeissa onnistuvan. Mitä virkaa tämmöisillä pankkikonttoreilla on, ovat auki kerran viikossa, ja sieltä ei voi edes nostaa rahaa tai maksaa laskujaan.. Et taida tuntea yhtään vanhusta. He kasvoivat ja elivät oikeassa maailmassa jossa oli vielä hyvät palvelut, ja nyt kaikki on tuhottu hetkessä eikä jäljellä ole kuin äly(ttömät) kännykät ja te saatanan kädettömät digipuupäät.
Vierailija kirjoitti:
Eikö käteisnoston konttorista voi tehdä myös ajanvarauksella ettei tarvitse jonottaa? Vai onko Nordealla ollut niin vähän väkeä että neuvoneet puhelimessa jonottamaan?
Ei voi. Ainoastaan Pasilan konttorista saa käteistä tiettynä aikana tiettynä päivänä. Tässäkin tapauksessa oli varattu käteisnosto juuri tälle päivälle, mutta ei annettu aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vanhenevat ne nuokin ihan yhtälailla, mielenosoitus ovat keksi-ikäisiä itsekin, huomispäivän vanhuksia. Sitten iskee karma kun eivät
*Siis milleniaalit ovat jo keski-ikäisiä itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti tunnutaan täällä puolusteltavan pankkien röyhkeää ja piittaamatonta ja lähes olematonta asiakaspalvelua. Ihmisiä kyykytetään. Rahat kyllä kelpaa, niin yhteiskunnan valtavat pankkituet kuin asiakkaiden, mutta asiakkaat vain "tuovat hiekkaa konttorin lattialle". Aivan turhia.
Ja haukutaan kovasti ikä-ihmisiä. Ettekö huutelijat ymmärrä, että aika on suuri tasa-arvoistaja. Kaikista teistäkin tulee vanhoja ja ikä ja terveys tuovat monenlaisia haasteita. Jos hyvin käy. Tietysti on toinenkin vaihtoehto...
Samaa ajattelen. Vanhus on nykyisin lähes haukkumasana. Eivätkö tyypit tajua, että se on heidän omakin tuleva osansa. Elleivät delaa nuorina.
Soveltavatkohan samaa törkeää kieltä ja asennetta sitten myös itseensä.
Kovasti näitä huutelijoita tuntuu ärsyttävän myös se, että kyseinen henkilö on korkeasti koulutettu ja pärjännyt hyvin elämässään. Ja vielä nainen. Tyypillinen luuserien ja peräkammarin poikien reaktio. Huvittavaa, miten paljastavat itsensä kerta toisensa jälkeen nämä katkerat, kaunaiset, kateelliset ja kyvyttömät luuserit, jotka eivät pärjää misään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja kertokaa tuolla emeritalle, että pankkikortilla voi nostaa automaatista (sijaitsevat eri paikoissa seinään upotettuna) rahaa
ei se pankkikortin käyttäminen niin vaikeaa ole etteikö emerita voisi siitä selvitä... sokeatkin osaa
Todennäköisesti osaa. Ilmeisesti se käteisenä tarvittu summa on niin suuri, ettei sinun käsityskykysi edes riitä siihen. Esim. jonkun arvohuoneiston ostamiseen tarvitsee usein ison käsirahan, siitä ei ihan pelkällä tonnilla selvitä.
Otatko nyt sanan käsiraha kirjaimellisesti 🙄 Kyllä senkin ihan tilisiirtona voi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Nostappa hiukan isompi summa niin kiva saada ne 20e seteleinä.
Ei pidä paikkansa. Olen nostanut ja ihan saa 50 euron seteleitä. Nostin pakosta kun muuttofirma ei huolinnut kun käteistä.
Kaikki käteinen ei ole rikollista, mutta kaikki rikolliset käyttävät jollain tavoin käteistä  näin toteaa Europol käteistä koskevassa selvityksessä. 
https://avi.fi/-/rahanpesua-seteleilla-ja-kolikoilla-onko-kateinen-edel…-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ne emeritat ovat tällaisen Suomen äänestäneet. Nauttikoot nyt.
Näinhän siinä käy, kun nuoremmat eivät äänestä. Eivät jaksa eikä yhteiskunnan asiat edes kiinnosta sitäkään vähää, mitä pitäisi. On helpompi vain valittaa ja ruikuttaa mitään itse asian puolesta tekemättä.
Niinpä. Kumpi on parempaa, ahnehtiminen itselle kuten ahne sukupolvi tekee vai katsoa passiivisena vierestä?
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa seuraavalla kerralla kaupassa vaatia tuolia kassajonoon ja vesitarjoilun.
Milloin olet jonottanut kassalle ulkona auringonpaahteessa 1.5 tuntia? Kaupoissa kuitenkin on vessat asiakkaille, miksi et osaa pidätellä edes yhtä kauppareissua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yki sähkökatko tai palvelunestohyökkäys, niin siinä meni se digi
Voi mummo kulta. Maailma on nykyään digi. Et voi asialle mitään. Ja turvallisuusasiat on mietitty ihan työikäisten aivoilla, ei vanhusten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta pankki ei ole kyllä asiakkaiden janosta vastuussa. Etenkin jos pyörällä menee, kannattaa ottaa ihan oma vesipullo mukaan.
Ja vessakin pitäisi nyt rakentaa noihin tiloihin 🙄
JA JONOTUS PITÄISI TOIMIA NIIN ETTÄ EI TARVI TUNTIKAUPALLA SEISTÄ JANOISENA JA PISSAHÄTÄISENÄ.
No ei se pissahätää ainakaan vähennä, jos siellä joku vesiautomaatti olisi.
Tota miten anonyymit maksut hoidetaan ilman käteistä? :D