Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minun rahat minun kiire. Minä tärkein
Koska minä olen sentään rohvessoori, ymmärsitkö, MINÄ!
Kerro nyt vapasti. mikä sinua tässä jutussa ihan oikeasti ärsyttää? Sekö, että et ole ikinä itse päässyt asioimaan pankin konttoriin?
Nordealla on myös vara pitää muutamaa konttoria auki mutta kun osakkaiden omistajien pörssejä täytyy kasvattaa on tämä helpoin ja halvin ratkaisu.
Käteinen ei ole katoamassa mihinkään, joten olisi kyllä asiallista pankin puolesta hoitaa nuo asiat kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Nosti rahaa käteiskauppaa varten. Nostapa automaatista vaikka 20 000 autoa varten. Aikaa kuluu vähintään koko päivä koska vaatii 50 nostokertaa. Jos käyttää samaa automaattia niin alkaa moni epämääräinen ihminen kiinnostua.On todella asiallinen syy kyseenalaistaa tuollaiset käteiskaupat.
Ei kai käteiskauppa ole kielletty. Käteiskaupasta voi tehdä lailliset kauppakirjat ja maksuista kuitit.
Näkispä joskus käteiskaupasta tehdyn kuitin yksityishenkilöillä! Ihanko Paragon-lomakkeella ja kalkkeripaperilla? 😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallinen kirjoitus, kysehän on vielä vanhuksista ja vajaakuntoisten🙁
Opettajaa ne vanhuksenne nostamaan käteistä kaupan kassalta ruokaostosten yhteydessä.
Jos tarvitsee ison summan esim asuntokauppaan eikä pikasiirto pankista toiseen tule kyseeseen, otetaan etukäteen ajanvaraus omaan pankkiin ja pyydetään pankkivekseli sille summalle.
Ikäihmiset on itse tehneet nämä ongelmansa, esim. oma äitini, joka kategorisesti kieltäytyi opettelemasta tietokoneen ja pankkiautomaatin käyttöä. Kun hän vielä luopui ajokortistaan ja päästi passinsa vanhaksi, hänellä ei ollut mitään millä tunnistautua pankissa.
Isäni (90 v.) on pitänyt huolen, että henkkari on voimassa ja osaa käyttää automaattia.
Automaatit tuli kasarilla, tietokoneet ja netti ysärillä. Nykyiset 90-vuotiaat oli tuolloin tiukasti työelämässä ja koulutusta annettiin noihin kyllä.
Jos jo tuolloin oli oppimiskyvytön, tarvitsee nyt edunvalvojan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt vapasti. mikä sinua tässä jutussa ihan oikeasti ärsyttää? Sekö, että et ole ikinä itse päässyt asioimaan pankin konttoriin?
ai teillä mummoilla pankkikonttoriin meno on oikein pääsemistä? 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Voit verkkopankissa määritellä ne rajat ihan itse, vaikka vaan hetkeksi ja sit palauttaa ne vanhat rajoitukset.
Ymmärrätkö sinä, ettei se nostoautomaatti ole mikään pohjaton kaivo mistä pystyy nostamaan loputtomasti rahaa?
Ymmärrätkö että TILISIIRTO on keksitty???
Sinä et ymmärrä että hän tarvitsi KÄTEISTÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nosti rahaa käteiskauppaa varten. Nostapa automaatista vaikka 20 000 autoa varten. Aikaa kuluu vähintään koko päivä koska vaatii 50 nostokertaa. Jos käyttää samaa automaattia niin alkaa moni epämääräinen ihminen kiinnostua.On todella asiallinen syy kyseenalaistaa tuollaiset käteiskaupat.
Mitä yrität sanoa? Ettei käytettyä autoa enää saisi ostaa käteisellä? Ainoita suhteellisen luotetettavia tapoja yksityishenkilöiden välisessä kaupassa.
Ainoa luotettava tapa yksityishenkilöiden välisessä kaupassa on maksaa muuten kuin kädestä käteen selteleinä (tai kolikoina). Esim. tilisiirt
Käteiskuitti on edelleen täysin pätevä dokumentti
Kyllähän toi pankkien touhu ihan sairaaksi on mennyt. Täälläkin konttori on auki vain yhtenä päivänä muutaman tunnin, ja kuulemma sieltä ei voi enää edes nostaa käteistä tai siellä ei voi maksaa laskuja. Mitä ihmettä vanhukset ja ne tekevät, joiden tarvitsee nostaa rahaa ja maksaa laskut. Jumalauta että pistää vihaksi tämä nykyajan TYHMYYS. Nuoret jolpit suunnitelleet kaiken digin varaan, palvelut unohdettu, mitäs muista, muita ei ole edes olemassa milleniaaleille jotka tän yhteiskunnan rapauttivat. Kaikilla vanhuksilla ja muilla pankkipalveluiden tarvitsijoilla EI OLE läheisiä auttamassa ja hoitamassa digipalveluilla heidän asioitaan. Mitä ihmettä näille ihmisille tapahtuu?!!? Välittääkö digikiimaiset milleniaalit paskat, ei.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen ei ole katoamassa mihinkään, joten olisi kyllä asiallista pankin puolesta hoitaa nuo asiat kuntoon.
Käteinen on katoamassa kuten videovuokraamot. Sinun on vaan hyväksyttävä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei hakenut automaatista?
Miksi et tilaa kauppaostoksiasi kotiin? Miksi änkeät väkisin kaupan kassajonoon pitkittämään ihan turhan päiten jonoja?
Miksi ylipäänsä missään ketään mitenkään palvellaan? Laitetaan kaupat kokonaan kiinni ja korkeintaan jostain luukusta heitetään kerran viikossa juustopaketti asiakkaan syliin
Sori mummo, käytän itsepalvelukassaa.
No oho. Sinähän taitava olet että oikein itsepalvelukassaa :DD
Uskallatko sinä käyttää?
Minä kyllä uskaltaisin, mutta en käytä. Minä haluan, että se kaupan kassaa hoitava ihminen saa pitää työpaikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pankki ei ole kyllä asiakkaiden janosta vastuussa. Etenkin jos pyörällä menee, kannattaa ottaa ihan oma vesipullo mukaan.
Ja vessakin pitäisi nyt rakentaa noihin tiloihin 🙄
JA JONOTUS PITÄISI TOIMIA NIIN ETTÄ EI TARVI TUNTIKAUPALLA SEISTÄ JANOISENA JA PISSAHÄTÄISENÄ.
Me maksetaan aina käteisellä, mutta nostetaan se automaatista.
Mikä oli ostos johon kelpasi vain seteliraha?
Vierailija kirjoitti:
Naispuolinen professori emerita on Ap mielestä siis ihan vain turhasta itkevä mummo?
Kuvaa hyvin näitä kouluja käymättömiä tollukoita, jotka täällä aukovat päätään. Ainoa, mitä arvostavat ovat tatskat, tekoripset ja karmeat petomaiset tekokynnet. Ja tietty sidukka ja rööki/vape. Eivöt itse ymmärrä vanhenevansa, minkäänlaista kunnioitusta ei ole muita ihmisiä kohtaan. Oikea kansakunnan kerma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Voit verkkopankissa määritellä ne rajat ihan itse, vaikka vaan hetkeksi ja sit palauttaa ne vanhat rajoitukset.
Ymmärrätkö sinä, ettei se nostoautomaatti ole mikään pohjaton kaivo mistä pystyy nostamaan loputtomasti rahaa?
Ymmärrätkö että TILISIIRTO on keksitty???
Sinä et ymmärrä että
Niin koska Emeritalla tuli nuoruusajat mieleen. Eikä nykyaika miellytä.
Alkaako ahneella sukupolvella nyt osua paska tuulettimeen vai mistä kiikastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ai teillä mummoilla pankkikonttoriin meno on oikein pääsemistä? 😆
Miten sä hoidat asiat silloin kun kortit ei syystä tai toisesta toimi?
No johan on parjaus!
ihan asiasta hän kirjoitti.
Ihmettelenpä vaan, mitä sinä olet saanut elämässäsi enemmän aikaan kuin emerita, että voit häntä tuolla tavoin arvostella.
Kaikki eduskuntapuolueet ovat osallistuneet Suomen tuhoamiseen jo vuodesta 1990, eikä loppua näy.