Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Nosti rahaa käteiskauppaa varten. Nostapa automaatista vaikka 20 000 autoa varten. Aikaa kuluu vähintään koko päivä koska vaatii 50 nostokertaa. Jos käyttää samaa automaattia niin alkaa moni epämääräinen ihminen kiinnostua.On todella asiallinen syy kyseenalaistaa tuollaiset käteiskaupat.
Mitä yrität sanoa? Ettei käytettyä autoa enää saisi ostaa käteisellä? Ainoita suhteellisen luotetettavia tapoja yksityishenkilöiden välisessä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nosti rahaa käteiskauppaa varten. Nostapa automaatista vaikka 20 000 autoa varten. Aikaa kuluu vähintään koko päivä koska vaatii 50 nostokertaa. Jos käyttää samaa automaattia niin alkaa moni epämääräinen ihminen kiinnostua.On todella asiallinen syy kyseenalaistaa tuollaiset käteiskaupat.
Jos haluat ostaa Saksasta auton käteinen on yhä yleisin maksuväline käytettyjen autojen liikkeissä samoin aika monessa muussakin massa.
Käsittämätöntä että useat tänne kommentoivat pitävät artikkelin henkilön kertomaa Nordean konttorin asiakaspalvelua hyväksyttävänä. Siis tämän päivän palvelukulttuurissa tälläinen asiakaspalvelu on hyväksyttävää ja ihmiset vielä maksavat tästä ilosta ne pankkikulut. Ilmaisen palvelun laadusta ihmiset harvemmin valittavat, mutta pankkipalveluistahan joutuu melkein joka pankissa maksamaan kuukaudessa 5-10€ eli karkeasti 120€/v. Kirjoittaja teki hyviä huomioita siitä että jonossa oli vielä häntä huonommassa kunnossa olevia jonottamassa jääden ihmettelemään miten ylipäätänsä tälläinen palvelutapahtuma on mahdollista. Käteisen nostamista piti odottaa 1 tunti 20minuuttia josta melkein puoli tuntia paahtavassa auringosssa. Käteinen oli puhelimitse tilattu päivää aikaisemmin. Palvelumuotoilijan näkökulmasta ajatellen, ihmettelen kuka on vielä Nordean asiakkaana yhdenkään tälläisen palvelutapahtuman jälkeen. Kynnelle kykenevät, nostakaa kytkintä. Vaihtoehtoja löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nosti rahaa käteiskauppaa varten. Nostapa automaatista vaikka 20 000 autoa varten. Aikaa kuluu vähintään koko päivä koska vaatii 50 nostokertaa. Jos käyttää samaa automaattia niin alkaa moni epämääräinen ihminen kiinnostua.Ei Ruotsissa saa nostaa kuin 1345,5 euroa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on vaikka säätänyt tililleen pankkiautomaattinoston rajaksi 10 000, niin tämän summanko voi sitten nostaa automaatista?
Kyllä ennen ainkain oli,mutta huom. vain erissä ja joudut vaihtamaan ehkä automaattiakain, sielläkin raja ennnenkuin uutta tuodaan. Itse määrittää vrk kohtaisen nostorajan. Moni pitää matalana jos kortti varastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei hakenut automaatista?
Ei uskalla käyttää mitään teknistä laitetta.
Ai että professorisihminen pelkäisi kaikkia mahdollisia teknisiä laitteita? Seuraava vitsi, kiitos.
Eipä osaa antaa palautetta pankille verkkopankin viestillä, kuten selväksi kävi. Vaati huutaen että VAADIN SAADA PUHUA ESIMIEHELLENNE!!!!
Aivan OIKEEN! Ei verkkopankki osaa keskustella.
Kyllä 74-v naisella Alzheimerin ensimmäiset oireet jo hyvinkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Eikö tuollainen päivänostorajoitus ole kunkin itse valitsema, joten jos on tapana nostella isoja määriä, niin rajakin sitten isommaksi? Kertanostoissa voi olla automaateissa rajoja, mutta sitä voi sitten tehdä useamman kerran.
voi nostaa rajaa isommaksi ja jos vaikka netin kautta tekee telokauppaa (niinkuin itse juuri tein), niin summa oli sen verran iso, että piti ensin ilmoittaa pankille, että teen huomenna talokaupat siitä ja siitä hinnasta. Ihan siksi ettei pankki päätä suuren tilisiirron nähdessään, että eipä päästetä näitä menemään ennenkuin soitellaan osapuolille ja kysellään, että mistä tässä on oikein kyse.
sitten kun kauppa on tehty, niin takaisin vain kaikki siirto- ja nostorajoitukset
Itse ne emeritat ovat tällaisen Suomen äänestäneet. Nauttikoot nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat ostaa Saksasta auton käteinen on yhä yleisin maksuväline käytettyjen autojen liikkeissä samoin aika monessa muussakin massa.
Paitsi ei Ruotsissa eikä Suomessa. Kyllä olemme tolloja. Meitä vakoillaan .....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yrität sanoa? Ettei käytettyä autoa enää saisi ostaa käteisellä? Ainoita suhteellisen luotetettavia tapoja yksityishenkilöiden välisessä kaupassa.
Jos tilisiirto ei mielestäsi ole luotettava, eiköhän ole paras että siirryt QAnon-videoiden ja salaliittoteorioiden pariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei hakenut automaatista?
Miksi et tilaa kauppaostoksiasi kotiin? Miksi änkeät väkisin kaupan kassajonoon pitkittämään ihan turhan päiten jonoja?
Miksi ylipäänsä missään ketään mitenkään palvellaan? Laitetaan kaupat kokonaan kiinni ja korkeintaan jostain luukusta heitetään kerran viikossa juustopaketti asiakkaan syliin
Sori mummo, käytän itsepalvelukassaa.
Nuukat ja vähäiset on sitten sun ostokset, oletko nälissäsi. Itsetyyd. kassoilla on vain pikkuostosten mahdollisuus. Eli kunnon kaappitankkaus puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitsee esimerkiksi 20000 euroa sen nostaminen automaatista on vaikeaa kun automaatista saa nostettua vain 400 euroa kerralla ja maksimissaan 5000 euroa vuorokaudessa. Lisäksi automaatista voi saada 20 euron seteleitä, joista tulee tosi iso paali ja joiden laskeminen vie aikaa.
Tuollaisia summia ei käsitellä käteisenä vuonna 2025. Jos on lailliset asiat kyseessä.
Jos onkin nopeudesta kyse, iskee jo ekalla näytöllä käsirahan käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emerita. Miten sanoa yhdellä sanalla että on täysin tippunut nykyajasta menneisyyteen. Samanlainen termi kuin näyttelijätär.
On aivan virallinen, käytössä oleva titteli. Sinä varmaan olet niin tollo, että käyttäisit vastaavassa tilanteessa termiä emeritus, vai ymmärrätkö sinä yleensä tuotakaan?
Vaikka olisin hovioikeuden presidentti, en korostaisi itseäni niin että kärttyisän yleisönosastokirjoituksen perään laittaisin tittelini.
Siinä ei ollut mitään kärttyisää. Sinä olet ainoa joka on tuosta hänen tittelistään ärtynyt.
Mutta olisi hyvä huomata kuinka hankalaa on palvelun saaminen, jos sitä jostain syystä fyysisesti jostain pankista tarvitset ja vanhuksilla pitää olla oikeus saada pankkipalvelunsa haluamallaan tavalla
Sinä voit vapaasti hoitaa kaupankassan ja hampurilaisravintolan työntekijän työt. Kukaan ei estä, mutta asiakkaille jotka vielä toistaiseksi haluavat palvelua on oltava mahdollisuus sellaista myös saada.
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minun rahat minun kiire. Minä tärkein
Koska minä olen sentään rohvessoori, ymmärsitkö, MINÄ!
Vierailija kirjoitti:
Mielipidekirjoituksen lähettäjä on syntynyt 1951 kuten minäkin, enkä ole mummo! Ikärasismi alkoi heti kukkia tälläkin palstalla. Ymmärrän kirjoittajan ärsytyksen. Henkilökohtaiselle pankkipalvelulle on edelleen tarvetta erilaisissa tilanteissa.
Eli olette 74 vuotiaita kumpainenkin, joka käsitetään jo vanhuusiäksi. Ei tarkoita että välttämättä tunnet itseäsi vanhukseksi tai "mummoksi".
Missä noiden lapset ovat?
Omilla vanhemmillani kaikki mahdollinen menee suoraveloitukseen.
Minä maksan muut vähäiset laskut omalta tililtäni. He maksavat muutaman kerran vuodessa takaisin käteisellä, jonka nostavat pankkiautomaatista.
Ennen he veivät kirjekuoren pankin johonkin laatikkoon, mutta nyt yhden laskun maksaminen tällä tavoin maksaa jotain 15e!
1.On vanhuksia, joille käy kuten tuossa kirjoituksessa. Tuo vaan pahenee.
2.On vanhuksia, joita lapset auttavat.
3. On vanhuksia, joilla on varaa maksaa asioiden hoitamisesta.
Ei yhteiskunta enää auta. Sale sanoi jo 10v sitten, että laari on tyhjä.
Me ostetaan kaikki Kiinasta. Me pudottiin tuosta kelkasta, että suomalaiset tuotteet kiinnostaisivat ulkomailla. Kilpailukyvystä ei pidetty huolta. Teollisuus ei jauha vaurautta yhteiskunnalle, niin ei ole mitään jaettavaa.
En välttämättä patistaisi täällä olevia ihmisiä välttämättä töihin. Halvemmaksi tulee maksaa osalle porukasta vaikka osinkojen verotuksesta 600e/ kk, kuin julkiselle puolelle 5 000e palkkaa vaikkapa jollekin asiantuntijalle, jonka toiminta ei tuota rahaa. Nämä "palvelutarpeen arvioijat", sun muut hyödyttömät, kallispalkkaiset puuhastelijat ovat työttömiä suurempi haitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, lasku eli tilisiirto on käteiskauppa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 74-v naisella Alzheimerin ensimmäiset oireet jo hyvinkin on
HÄPEÄ
Eipä osaa antaa palautetta pankille verkkopankin viestillä, kuten selväksi kävi. Vaati huutaen että VAADIN SAADA PUHUA ESIMIEHELLENNE!!!!