Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö 200 euroa kuussa ruokaan kenelläkään nykyään?

Vierailija
30.03.2025 |

Tuo satanen nyt on ihan mahdoton, mutta pärjääkö edes 200 eurolla? 

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko riittää itsellä 40 euroa viikossa. Pakko säästää rahaa 100 euroa joka kuukausi.

Vierailija
2/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se olisi riittää. Käytännössä ei riitä. 115 euroa jää ruokaan vuokran ja laskujen jälkeen kuukaudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohan on melkein 7 euroa joka päivä. Pelkkään ruokaan se on melkoista tuhlausta. Olen keskituloinen, mutta tuskin käyttäisin noin paljon rahaa ruokaan, vaikka vaikka olisin miljonääri.

Vierailija
4/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä, jos yrittää monipuolisesti ja terveellisesti syödä. 

Vierailija
5/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusta en tiedä kun ei ole tullut siellä käytyä. Maassa pärjäilen jo tuolla satasellakin.

Vierailija
6/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuohan on melkein 7 euroa joka päivä. Pelkkään ruokaan se on melkoista tuhlausta. Olen keskituloinen, mutta tuskin käyttäisin noin paljon rahaa ruokaan, vaikka vaikka olisin miljonääri.

Johan pelkkä yksi pihvi maksaa helposti kympin. Siihen lisukkeet. sitten vielä aamupalat ja iltapalat ym välipalat.

Helposti menee 20e päivä ihan perus ruokaan.

Vierailija
7/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään kauppalaskuun aina vessapaperin ja hygieniatarvikkeet. Aika pinnistelyksi menee, jos tuo summa on vain kuussa kauppaan käytettävissä. Hammastahnatuubi ja vessapaperikin on nykyään 5e. 

Vierailija
8/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ saan kuukauden ruoat kun teen kaiken itse enkä osta turhuuksia esim leipää, kahvia, herkkuja yms

Vierailija
9/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 euroa riittää mainiosti..

Vierailija
10/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa riittäisi jos söisin päivässä vain 6 munaa ja 500g rasvaista jauhelihaa. Käytännössä menee tuplat.

Vierailija
11/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan pelkkä yksi pihvi maksaa helposti kympin. Siihen lisukkeet. sitten vielä aamupalat ja iltapalat ym välipalat.

Siis 600 e kuukaudessa. Montako henkilöä on taloudessa? 

Vierailija
12/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa, perunaa ja kaalia, kaurapuuroa, riisiä. Lihaa ja muita tuotteits voi ostaa jos saa punalaputettua

Kyllä siis riittää

Vierailija
13/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis 600 e kuukaudessa. Montako henkilöä on taloudessa? 

TUossahan on n. yhden hengen kulut jos pihviä syö päivittäin.

Vierailija
14/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hernekeittoa, perunaa ja kaalia, kaurapuuroa, riisiä. Lihaa ja muita tuotteits voi ostaa jos saa punalaputettua

Kyllä siis riittää

Tuommoisella paskalla ei ihmisen pitäisi yrittää elää. Pelkkää HH-kuonaa.

Vierailija
15/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 lasta ja 2 aikuista. Ruokaa menee n. 400-700e /kk. Jos asuisin yksin, niin menis luultavasti 100-200e /kk ruokaan 😊 minimissään.

Vierailija
16/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä, jos yrittää monipuolisesti ja terveellisesti syödä. 

Miksei riittäisi. Jos vähänkin näkee itse vaivaa ja kokkaa ruokansa niin varmasti riittää 200 euroa yhdelle hengelle kuukaudeksi monipuoliset ja terveelliset ruoat, vihannekset ja hedelmät. Herkkuja ei lasketa, ne eivät ole terveellisiä vaan sokerillisia. Jos taas ostaa valmiina vaikka mitä, niin ei tietty riitä. 

Vierailija
17/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on kaksi aikuista ja asumme kaukana kaupoista. Käydään kaupassa n 2 krt/kk jolloin menee n 120-150€. 

Eli vastaus on kyllä että ei riitä. Kaikki ruuat teen itse, muutaman kerran kk leivon sämpylät. Alkot tilataan netistä joten niitä en nyt tähän laskekaan. 

Vierailija
18/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään kauppalaskuun aina vessapaperin ja hygieniatarvikkeet. Aika pinnistelyksi menee, jos tuo summa on vain kuussa kauppaan käytettävissä. Hammastahnatuubi ja vessapaperikin on nykyään 5e. 

Siis syötkö vessapaperia ja hygieniatarvikkeita? Tässä oli puhe ruuasta.

Vierailija
19/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan menee, jos on täysin uusavuton. Meillä syödään hyvin, mutta lähes kaikki valmistetaan itse ja tuollaisia summia ei mene.  Ei kyllä riitä se 200 euroa per henkilö kuussa, mutta saisin riittämään, jos olisi pakko. 

Vierailija
20/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee noin 60 euroa viikossa ruokiin, mutta kympin saisin siitä helposti vielä pois jättämällä herkut kauppaan. Ei kuitenkaan ole tarvetta, pienestä palkasta jää hyvin säästöön näinkin. Elän tylsää elämää yksin korvessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan