Oletteko koskaan antaneet kotiintuloaikaa puolisollenne? đ
Puoliso on menossa työpaikan illanviettoon. VuorotyölÀisiÀ, eli tÀmÀ on keskellÀ viikkoa.
Minulla taas ei ole seuraavana pÀivÀnÀ vapaapÀivÀ, vaan herÀtys klo 6 ja lÀhtö töihin.
Jos hÀn tulee sieltÀ kun olen jo nukkumassa, herÀÀn enkÀ varmasti saa nukuttua pian uudelleen. Usein valvon 2-3 tuntiakin, ennen kuin saan uudelleen unta.
Voinko pyytÀÀ ettĂ€ tulisi ajoissa kotiin, ennen kuin menen nukkumaan? đ Vai pitÀÀkö vaan kĂ€rsiĂ€ ettĂ€ on hyvĂ€ ihminen.
Ja minÀ siis ihan varmuudella herÀÀn kun tulee kotiin, siltÀ ei voi vÀlttyÀ.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut, ettÀ tulee ajoissa.
En ole ikinÀ varsinaisesti kieltÀnyt olemasta jossain aamu neljÀÀn, mutta tietÀÀ ettÀ sanomista kyllÀ tulee ja kyselen perÀÀn.
Parisuhteessa ei vain lennetÀ enÀÀ koko yötÀ.
Mullakin oli joskus kaltaisesi puoliso. Ei ole enÀÀ, ja vielÀkin puistattaa ajatus siitÀ ettÀ joskus alistuin tuollaiseen.
Harmi ettei ole. HÀn vÀlitti sinusta aidosti. HÀnen kaltaiset on harvassa nykypÀivÀnÀ.
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti jÀlkikasvu tai edes lemmikki ei tule kysymykseenkÀÀn ja kumpikin tietÀÀ sen.
MitÀ tÀmÀ tarkoittaa? Molempia on. Tosin lapset jo opiskelemassa. NÀin 50+ iÀssÀ ei vaan unenlahjat ole enÀÀ kuin teininÀ. Ap
Jos teillÀ on pieni asunto, on ehkÀ parempi ettÀ mies menee yöksi jonnekin muualle. Jos asutte isossa omakotitalossa, ei liene ongelma ettÀ mies tulee myöhÀÀn kotii ja nukkuu eri puolella taloa. On kohteliasta ettei toisen unta hÀiritÀ, mutta toisaalta ei aikuisten parisuhteessa pitÀisi olla mitÀÀn kotiintuloaikoja kuitenkaan. Ellei esimerkiksi vaikkapa seuraavana aamuna ole joku tÀrkeÀ meno, johon liittyy vaikkapa yhteisten lasten asiat. Ne menevÀt tietenkin aina kaiken edelle. Joskin sillonki aikuinen itse osaa omaa harkintaansa kÀyttÀÀ milloin tulee kotiin ja menee nukkumaan ja ettÀ on asianmukaisessa kunnossa vaikkapa viemÀÀn lapsi hammaslÀÀkÀriin klo 8, jos jostain tÀllaisesta olisi kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinÀ varsinaisesti kieltÀnyt olemasta jossain aamu neljÀÀn, mutta tietÀÀ ettÀ sanomista kyllÀ tulee ja kyselen perÀÀn.
Mullakin oli joskus kaltaisesi puoliso. Ei ole enÀÀ, ja vielÀkin puistattaa ajatus siitÀ ettÀ joskus alistuin tuollaiseen.
Harmi ettei ole. HÀn vÀlitti sinusta aidosti. HÀnen kaltaiset on harvassa nykypÀivÀnÀ.
Kontrollointi ei ole vÀlittÀmistÀ. Se on vain vallanhalua. Todella toivon ettÀ ovat harvassa. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein puoliso sun unia hÀiritsee? Jokun pari kertaa vuodessa sietÀisin, mutt kerran kuussa on ihan liian usein.
Eilen viimeksi, kun tuli yövuorosta kotiin. Yritin kovasti vielÀ nukkua sen jÀlkeen, mutta en saanut enÀÀ unta. Ja kolmisen kertaa viikossa hÀn herÀÀ 4.30 ja lÀhtee töihin. YleensÀ tuolloin menee tunnin verran, ennen kuin saan nukuttua uudelleen. Ap
Eli saat tunnin vÀhemmÀn unta kuin yleensÀ? Ja kehtaat vikistÀ siitÀ? Melkein toivoisi ettÀ joskus kokisit mitÀ ihan oikea unettomuus on.
Minulta KYSYTTIIN miten usein puoliso mun unia hĂ€iritsee. ĂlĂ€ kysy jos et halua vastausta. Ap
PS. Olen jo 10 vuotta joutunut kÀyttÀmÀÀn lÀÀkitystÀ, jotta nukkuisin koko yön. SitÀ ennen herÀsin ilman hÀiriöitÀkin vÀhintÀÀn 10 kertaa yössÀ ja herÀsin kokonaan klo 3-4. NykyÀÀn sentÀÀn nukun suht hyvin JOS ei ole hÀiriötÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontrollointi ei ole vÀlittÀmistÀ. Se on vain vallanhalua. Todella toivon ettÀ ovat harvassa. -eri
Ei ole mitÀÀn vallanhalua vaan menettÀmisen pelkoa. NÀmÀ kaksi kun ihmiset oppisivat erottamaan toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
MeillÀ on pÀivÀnselvÀÀ ettei toisen unia hÀiritÀ. Aina kotiin ennen kuin toinen menee nukkumaan.
Mites aamuisin? Nousetteko prikulleen samaan aikaan?
Puoliso vastasi juuri viestiin, jossa kysyin miten kauan aikovat illanvietossa olla. Muuta en siihen laittanut. HÀn vastasi tulevansa hyvissÀ ajoin, ettÀ ei herÀtÀ.
Case closed đ Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitÀÀn vallanhalua vaan menettÀmisen pelkoa. NÀmÀ kaksi kun ihmiset oppisivat erottamaan toisistaa
Se sairaalloinen kontrollointi nyt vaan on tehokkain tapa menettÀÀ se toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitellakaan itse toimivani tavallasi. Mutta luojan kiitos me kumpikin saadaan valita, miten toimimme.
Totta. Mulla on luottamuspulaa. SitÀ ei paranna se ettÀ yötÀ myöten hillutaan jossain ties missÀ seurassa.
miksi et eroa jos et luota kumppaniisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitellakaan itse toimivani tavallasi. Mutta luojan kiitos me kumpikin saadaan valita, miten toimimme.
Totta. Mulla on luottamuspulaa. SitÀ ei paranna se ettÀ yötÀ myöten hillutaan jossain ties missÀ seurassa.
Miksi pitÀis erota jos haluavat olla yhdessÀ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mies ei voi mennÀ kotiin tultuaan sohvalle/vierashuoneeseen/työhuoneeseen/mihin tahansa muuhun kuin makuuhuoneeseenne nukkumaan? Pakko tulla sinun viereesi nukkumaan?
Edelleen. HerÀÀn siihen kun puoliso tulee kotiin. Ihan sama minne menee nukkumaan. Ap
Oletko harkinnut korvatulppia, et varmana kuule mitÀÀn jos laitat korvakittiÀ korviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska meillÀ on hyvÀ suhde. Ei yhden ongelman takia kannata erota. Useamman ongelman takia voisi jo harkita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
đđđ
Vierailija kirjoitti:
TerveessÀ parisuhteessa toisen menimisiÀ ei rajoiteta tai hallita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitÀis erota jos haluavat olla yhdessÀ?
TÀmÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MeillÀ on pÀivÀnselvÀÀ ettei toisen unia hÀiritÀ. Aina kotiin ennen kuin toinen menee nukkumaan.
Kuulostaapa ankealta. MeillÀ taas molemmat on ihan aikuisia ihmisiÀ eikÀ toisen nukkumaanmeno ole siitÀ kiinni onko molemmat kotona. Jos menee myöhÀÀn niin voi jÀÀdÀ vaikka sohvalle. Toki harvoin nyt missÀÀn silti yömyöhÀÀn hillutaan.
SehÀn on mahtava juttu ettette ole herkkÀunisia! Harmi ettei kaikilla ole noin helppoa.
Menettekö te aina samaan aikaan nukkumaankin? MitÀ jos toinen ei saakaan unta ja kÀÀntyilee sÀngyssÀ.
Jos mies kÀy illanvietossa tyyliin kerran vuodessa, niin eikö tuota voi olla niin pitkÀÀn kuin jaksaa? Varmaan saat nukuttua seuraavana yönÀ paremmin.
Eli saat tunnin vÀhemmÀn unta kuin yleensÀ? Ja kehtaat vikistÀ siitÀ? Melkein toivoisi ettÀ joskus kokisit mitÀ ihan oikea unettomuus on.