Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teininä tehtiin aamuisin, kun ei ollut vielä kännyköitä?

Vierailija
09.08.2025 |

Miten sun aamut meni, muistatko? Itse en oikein muista. Olenko vain tuijotellut kattoa tunnin? Tuskin olen heti sännännyt sängystä ylös. Vai oltiinko silloin niin reippaita, että heti ylös ja aamupalalle? Teini olin ysärillä. 

Kommentit (278)

Vierailija
181/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aamupalaa ja luin akkareita, 

Ylä-asteella vietin aamun peilin edessä :D

Vierailija
182/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sun aamut meni, muistatko? Itse en oikein muista. Olenko vain tuijotellut kattoa tunnin? Tuskin olen heti sännännyt sängystä ylös. Vai oltiinko silloin niin reippaita, että heti ylös ja aamupalalle? Teini olin ysärillä. 

Hemmetin hyvä kysymys... kyllä siinä on jotain vetkuteltu, varmaan lähinnä haaveiltu kattoa katsellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain postin isän tekemältä postilaatikolta. Kahvinkeittoa. Päästin kissan ulos (oma aidattu omakotitalo) pihalle.

Kaveri poikkes usein hakemaan aamulla, samalla kahville tai puurolle. Yhtä matkaa kouluun kävellen tai pyörillä. 

Vierailija
184/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys. Herättiin, tehtiin itse aamupala, meikattiin ja mentiin kouluun, eikö nykyään mennä? Ainiin, nuori saa nykyään itse päättää huvittaako mikään ja hovi palvelee. Kesällä nukuttiin pitkään ja oltiin koko ajan kavereiden kanssa ja katsottiin leffoja Filmnetistä, jonka kaveri sai koska oli varakkaan perheen ainoa lapsi. Yöllä tehtiin pizzaa, kun hänen vanhemmat oli viikonloput baarissa ja aamulla nukuttiin pitkään. Tämä 1990, ysäri on hieman laaja käsite, 1999 oli jo kännyköitä ja varmaan telkusta alkoi tulla jotain distraction soopaa lapsille. Jonain kesänä olin kesätöissä lapsenlikkana ja ostin omilla rahoilla strechit (pillifarkut), joihin lupaa ei aiemmin tullut, koska olivat törkeän kalliit eli 300mk (noin 50e yms summa). Silloin lapset ei saaneet ikinä mitään turhaa. Ehkä joku sai juuri nuo housut muttei paljoa muuta erikoista.

Katso kysymys.

Mitä teit aamulla?

Et ole menestynyt hyvin.

Tekstisi on pas.annusoksennusta.

Vierailija
185/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin koiran lenkillä, join kaakaon ja lähdin kouluun. jos koulu alkoi myöhään niin katselin telkkaa/vhs.

Vierailija
186/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa teininä MTV eli Music Television heti aamusta päälle telkkarista ja samalla kahvi tippumaan. Sanomalehti oli jo aikaisemmin aamulla jätetty pöydälle, joten sen selaamista ja aamiaisen tekoa. Sen jälkeen aamiaisen syöntiä, kahvin juontia ja uutisten lukua samalla kun viimeisimmät ysärihittivideot pyörii telkkarissa. Kouluun lähtiessä kannettava cd-soitin povariin ja ysärihittien soidessa lankakuulokkeista kouluun tai frendille, jos olin lomalla.

PapaDee 75

Vierailija
187/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kuulu nautittiin elämästä ja sitähän tämä nykynuoriso ei osaa

Vierailija
188/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luku oli hienoa meille nyt yli 40 vuotiaille oli vhs Nintendo sarjakuvat kirjat ja suosittelen palatkaa näihin takaisin se rentouttaa 

Vierailija
189/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kahvit, sitten kauppaan sen jälkeen kotityöt ja sitten ulkohommiin talvella lumenluontia tai muuta sen vuodenajan hommia ja kesällä pellolla sekä kasvimaalla. Sitten onkin jo melkein ilta ja iltapuhteet. Meillä oli iso perhe ja jokainen osallistui ikänsä ja voimiensa mukaan perheen hyvinvoinnin eteen. 

Vierailija
190/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on eläneet tuhansia ja taas tuhansia vuosia ilman kännykkää...

Eikö olekkin ihmeellistä.

Vierailija
191/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

silloin kuulu nautittiin elämästä ja sitähän tämä nykynuoriso ei osaa

Kännykkä aiheuttaa ADHD:ta ja Nepsyyttä. 

Vierailija
192/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena aamu-tv:stä sivukorvalla varmaan uutisia. Teininä en kestänyt mitään ääntä tai valoa aamulla, en oikein vieläkään. Nukkumista niin myöhään kuin mahdollista, vaatteet päälle ja paniikilla pyörän selkään.

Vierailija
193/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nussittii

Vierailija
194/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseltiin munaa ja ajateltiin, että josko joskus se luokan nätein likka imis sitä.

Piereskeltiin vessassa ja kusta loroteltiin.

Vierailija
195/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuli vaikka mitä... En muista kaikkee ankronikka esim...

Vierailija
196/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomalla teininä kuunneltiin oliko vanhemmat vielä kotona vai kolahtiko jo ovi ja sitten oli kämppä tyhjänä. 

Kouluaamuina herätyskello soi ja siitä heti ylös, koska olin mennyt ajoissa nukkumaan. Oli virkeä olo. Joskus arkisin telkan leffa päättyi 23:20 ja se oli tosi myöhään. 

Vierailija
197/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aamupalan, pukeuduin ja katoin Aamutv:tä maikkarilta ennen kouluun lähtöä.

Vierailija
198/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pantiin.

Vierailija
199/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat ? Maailma on myös muuttunut aika hel***** paljon kovemmaksi ja vaativammaksi... miksi nuoriso ei osaa nauttia ?

Vierailija
200/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta lypsämään lehmät ja ruokkimaan karja. Sama homma jatkuu...😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi