Mitä teininä tehtiin aamuisin, kun ei ollut vielä kännyköitä?
Miten sun aamut meni, muistatko? Itse en oikein muista. Olenko vain tuijotellut kattoa tunnin? Tuskin olen heti sännännyt sängystä ylös. Vai oltiinko silloin niin reippaita, että heti ylös ja aamupalalle? Teini olin ysärillä.
Kommentit (285)
Hakattiin halkoja, kalasteltiin kesät talvet, kolattiin lunta ym.
No toki sängyssä saatettiin muutama minuutti vetkutella, tai torkuttaa herätyskelloa/kelloradiota. Sitten kuitenkin noustiin ylös aamupesulle ja aamupalalle. Sitten tarpeelliset laittautumiset ja kohti koulua.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pestiin hampaita ja aamupalaa. Aamulehti jos oli tai ikkunasta ulos tuijottelu.
Mitä aamupalaa pestiin?
Muistan että lukiovuosina luin Hesarin ihan älyttömän huolella. Tiesin kaikki ministerit ja valtiovierailut ja muut. Ja katsoin lopuksi TV- ohjelmat ja sarjikset.
Hyvin sitä pysyi kärryllä siitä mitä maailmassa tapahtuu, ja kyllä siitä oli hyötyä kirjoituksissakin.
Nukuin pitkään, sit aamukahvilla luin sanomalehden. Sit mahdollisesti jotain kirjaa tai Aku Ankkaa tai Roope Setää. Tai lähdin pihalle töihin (maatila) tai kavereille.
Olin seiskalla ja itse en meikannut vielä sillon mutta kaveri leikkasi ja menin aina kaverin luo kun hän valmistautui ja kuunneltiin cd levyltä siihen poltettuja hittejä sen aikaa. Kännykät oli molemmilla ja biisejä pystyi jakamaan Bluetoothin kautta ja MP3 soittimelle sai musiikkia kun oli vielä YouTube lataa.com niin sieltä sai johdon kautta ne mp3. Paljon oltiin pihalla.
Nukuin, ja jos oli viikonloppu, torkutin ja lopulta äiti tuli vääntämään sängystä ylös. Aamupalaksi kahvia, ruisleipää ja lukemisena sanomalehti.
Aikuisena muistelen etenkin arkiaamuja ihan lämmöllä. Oli niin hiljaista ja rauhallista kun vanhemmat oli lähteneet töihin sai rauhassa lukea lehden. Mikään vekotin ei pauhannut missään eikä tarvinnut lukea viestejä tai selata mitään somea. Tärkeimmät uutiset oli siinä lehdessä, muuta ei tarvinnut tietää.
Vierailija kirjoitti:
Olin seiskalla ja itse en meikannut vielä sillon mutta kaveri leikkasi ja menin aina kaverin luo kun hän valmistautui ja kuunneltiin cd levyltä siihen poltettuja hittejä sen aikaa. Kännykät oli molemmilla ja biisejä pystyi jakamaan Bluetoothin kautta ja MP3 soittimelle sai musiikkia kun oli vielä YouTube lataa.com niin sieltä sai johdon kautta ne mp3. Paljon oltiin pihalla.
En lukenut kunnolla , siitä en muista kun ei ollut mitään kännyköitä, mutta tarkoitin aikaa kun oli jo mutta ei samanlaista älykännyköitä kuin nykyään.
Katsoin MTV:tä ja jos olin yksin kotona niin m@sturboin mitä erikoisilla esineillä. Oli kiva työntää hiuslakkapullo pinpsaan.
Luin sanomalehteä, söin aamupalaa ja lähdin kouluun. Viikonloppuna kuuntelin musiikkia tai lähdin ulos pyöräilemään tai kavereiden luokse.
Luettiin muropaketin tekstejä tai tuijoteltiin ikkunasta ulos. Ehkä jotain Akkaria luettiin aamupalalla kanssa välillä.
Kylppäriin piti päästä ennen muita perheenjäseniä. Koiran ulkoilutus soi rauhaa muiden sähläämiseltä. Meikkiin meni aikaa. Läksyjen silmäilyä, jos aikaa oli liikaa.
Viikonloppuisin menin aamupalan jälkeen takaisin sänkyyn kirjan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nukuin, ja jos oli viikonloppu, torkutin ja lopulta äiti tuli vääntämään sängystä ylös. Aamupalaksi kahvia, ruisleipää ja lukemisena sanomalehti.
Aikuisena muistelen etenkin arkiaamuja ihan lämmöllä. Oli niin hiljaista ja rauhallista kun vanhemmat oli lähteneet töihin sai rauhassa lukea lehden. Mikään vekotin ei pauhannut missään eikä tarvinnut lukea viestejä tai selata mitään somea. Tärkeimmät uutiset oli siinä lehdessä, muuta ei tarvinnut tietää.
Tämä oli parasta, rauhassa lukea lehti yksin kotona.
Ja kouluun mennessä oli usein jotain kerrottavaa/juoruja jollain, kuka oli ihastunut kehenkin, mitä suunniteltiin viikonlopuksi jne. Viikonlopun jälkeen varsinkin oli aina jotain uutisia: joku oli ihastunut, alkanut seukkaamaan, joku oli kokeillut röökiä, juonut, pussannut, eronnut, nähnyt söpön pojan jossain, joskus suruakin, eroa, riitaa jne.
Omille lapsille just tästä kerroin, kun sanoivat, ettei meinaa muistaa mennä kouluun, jos alkaa katsoa puhelimen viestit/päivitykset. Sanoin, että meillä oli vielä helppo, kun aamulla ei yleensä edes soitettu (lanka)puhelimella, vaan nähtiin koulussa, jossa sitten juteltiin.
Herättiin, syötiin aamupala, meikattiin, pestiin hampaat ja lähdettiin kouluun. Onko ihmeellistä?
Radio + aamupala + Sanomalehti.
Siis mikä kysymys tämä nyt on? Heräsin, puin päälle, söin ja menin kouluun. Ihan samat nykyään paitsi että menen töihin. Ei siinä kännykkää katsella. WTF.
Samaa kuin nytkin. Petaus, peseytyminen, aamiainen, puketuminen, kouluun/töihin lähtö.
Aamukahvit, Black Sabbathia kasetilta, röökille, paskalle, lisää Black Sabbathia ja mopolla kouluun tai viikonloppuna telkkari auki.