Mitä teininä tehtiin aamuisin, kun ei ollut vielä kännyköitä?
Miten sun aamut meni, muistatko? Itse en oikein muista. Olenko vain tuijotellut kattoa tunnin? Tuskin olen heti sännännyt sängystä ylös. Vai oltiinko silloin niin reippaita, että heti ylös ja aamupalalle? Teini olin ysärillä.
Kommentit (472)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka vastaatte että "vedin käteen", voitte jo lopettaa.
Ihan kaikkea täällä ei tarvitse kertoa. Esim. vessa-asioitakaan kukaan ei kuvaile.
Omat muistoni: Kello soi puoli kuudelta, sitten toisten sisarusten kanssa äidin avuksi navetalle.
Aamupalaa, naaman ja käsien pesua, ettei haise niin paljon navetalle, koulukirjojen etsimistä ja riitelyä kuka sai englannin sana-kirjan mukaan.
Käveltiin koulu-autolle paitsi veli, joka oli aina myöhässä ja meitä hävetti kun piti pyytää kuskia odottamaan.
Aina.
Viikonloppuna oli samaa paitsi silloin myös siivottiin, leivottiin ja tehtiin muitakin kotitöitä.
Sänkyyn sai jäädä makaamaan, jos oli oksennustaudissa tai puolitajuttomana kuumeessa.
Muita vaivoja tai tauteja ei otettu huomioon, ehkä sai jäädä sisähommiin.
Lehden luvusta tuli mieleen: Meillä maaseudulla lehti jaettiin niin, että esim. me, saimme sen vasta puolenpäivän jälkeen.
Ja nyt aiheesta sivuitse. Kun oli opiskelemaan menossa ja tarvitsi vuokra-kämppää, piti soittaa jollekin kaupunki-- tai kirkonkylän sukulaiselle, jolle tuli lehti heti aamusta. Ja hän kertoi sitten tarvittavat tiedot vuokralle tarjotaan-sivulta.
Tämä siksi, ettemme me maaseudun nuoret olisi ikinä ennättäneet soittaa asunnon vuokraajille, koska kaikki kämpät meni heti aamusta.
"Käveltiin koulu-autolle paitsi veli, joka oli aina myöhässä ja meitä hävetti kun piti pyytää kuskia odottamaan"
Arvaapa, miksi veljesi oli aina myöhässä...
Itse kuvailin suihkussa käynnin ja hammaspesun, eivätkä nuo ole vessa-asioita?
Tuleeko siveyden sipulille paha mieli kun joillain on ollut toimiva libido ainakin nuorena?
En tarvitse arvata, kaikki nousimme samaan aikaan. Ja nukuimme samassa huoneessa, Kun siskon kanssa tallusteltiin linja-autolle, veli teki vielä läksyjään tai etsi pipoaan, kintaitaan, kenkiään,
Hän ei olisi ainakaan ehtinyt aamutoimien aikaan r-kata. Lie sitten muulloin sitä tehnyt, se ei erityisemmin minua suoraan sanoen kiinnosta.
Tiedät, mitä tarkoitin vessa-asioilla, älä heittäydy typerämmäksi kuin oletkaan.
Ihmettelen miten monien on pitänyt aamulla vetää hanskaan.
Joku kävi jopa nus..massa. Aamulla?
Te runkkarit, miten se teidän aamu-harrastuksenne olisi muuttunut, jos teillä olisi ollut kännykkä?
Ihmettelen myös sitä, miten jotkut kertovat nukkuneensa pitkälle puoleenpäivään ja sitten kuuntelemaan levyjä tai katsomaan videoita.
Eikö teidän ihan oikeasti tarvinnut tehdä mitään kotitöitä? Kuka teitä passasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka vastaatte että "vedin käteen", voitte jo lopettaa.
Ihan kaikkea täällä ei tarvitse kertoa. Esim. vessa-asioitakaan kukaan ei kuvaile.
Omat muistoni: Kello soi puoli kuudelta, sitten toisten sisarusten kanssa äidin avuksi navetalle.
Aamupalaa, naaman ja käsien pesua, ettei haise niin paljon navetalle, koulukirjojen etsimistä ja riitelyä kuka sai englannin sana-kirjan mukaan.
Käveltiin koulu-autolle paitsi veli, joka oli aina myöhässä ja meitä hävetti kun piti pyytää kuskia odottamaan.
Aina.
Viikonloppuna oli samaa paitsi silloin myös siivottiin, leivottiin ja tehtiin muitakin kotitöitä.
Sänkyyn sai jäädä makaamaan, jos oli oksennustaudissa tai puolitajuttomana kuumeessa.
Muita vaivoja tai tauteja ei otettu huomioon, ehkä sai jäädä sisähommiin.
Lehden luvusta tuli mieleen: Meillä maaseudulla lehti jaettiin niin, että esim. me, saimme sen vasta puolenpäivän jälkeen.
Ja nyt aiheesta sivuitse. Kun oli opiskelemaan menossa ja tarvitsi vuokra-kämppää, piti soittaa jollekin kaupunki-- tai kirkonkylän sukulaiselle, jolle tuli lehti heti aamusta. Ja hän kertoi sitten tarvittavat tiedot vuokralle tarjotaan-sivulta.
Tämä siksi, ettemme me maaseudun nuoret olisi ikinä ennättäneet soittaa asunnon vuokraajille, koska kaikki kämpät meni heti aamusta.
"Käveltiin koulu-autolle paitsi veli, joka oli aina myöhässä ja meitä hävetti kun piti pyytää kuskia odottamaan"
Arvaapa, miksi veljesi oli aina myöhässä...
Itse kuvailin suihkussa käynnin ja hammaspesun, eivätkä nuo ole vessa-asioita?
Tuleeko siveyden sipulille paha mieli kun joillain on ollut toimiva libido ainakin nuorena?
En tarvitse arvata, kaikki nousimme samaan aikaan. Ja nukuimme samassa huoneessa, Kun siskon kanssa tallusteltiin linja-autolle, veli teki vielä läksyjään tai etsi pipoaan, kintaitaan, kenkiään,
Hän ei olisi ainakaan ehtinyt aamutoimien aikaan r-kata. Lie sitten muulloin sitä tehnyt, se ei erityisemmin minua suoraan sanoen kiinnosta.
Tiedät, mitä tarkoitin vessa-asioilla, älä heittäydy typerämmäksi kuin oletkaan.
Ja äiti oli vieressä hoputtamassa ja vahtimassa, että veli todella muisti lähteä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Minä luin ihan helvetisti kirjoja. Heti aamusta piti jatkaa lukemista.
Minä teen niin yhäkin. Illalla viimeiseksi luen kirjaa ja aamulla jatkan siitä mihin illalla jäin. Aamupalaa syön nokka kirjassa. En pidä puhelinta makkarissa ja aamuisin vasta aamupalan jälkeen katson viestit ja luen paikallislehden uutiset.
N59
Pidettii tyttötystävän kanssa 'kivaa'. Siin'ä se meni aamu, päivä ilta ja yökin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytiin naapurin Liisaa kuksimassa. Eihän se mikään kukka ollut, mutta olipahan tekemistä.
Jo heti aamusta? No jo on.
No pakkohan se oli heti aamusta kun se lähti kouluun samoihin aikoihin ja illalla oli ne sen vanhemmat kotona.
Arki: nukuin niin pitkään kuin mahdollista, täydellä minuuttipelillä aamupala, pesut, meikkaus ja pukeutuminen ja sitten tuli perseen alla kouluun. Olin lähes aina myöhästymässä bussista mutta jotenkin siihen silti kerkesi. Tiedän, että jotkut ikätoverit teki aamulla läksyjä ennen koulua tai istui koneella, taisivat olla aamuvirkkuja. Joskus tekstailua kavereille mutta tuolloin ne oli enemmän jotain tyyliin ”myöhästyin bussista, tuun myöhässä kouluun” ilmoitus-tyylisiä asioita, ei nonstop viestittelyä 😂
Vapaa: nukuin myöhään, menin tietokoneelle meseen ja irc-galleriaan ym. Söin aamupalaa pitkään ja hartaasti. Luin lehteä ja lähin ulos esim lenkille tai pyöräilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse nopeasti söin jotain ja sitten pitikin jo lähteä. Oli nokian gsm puhelin sillokin 90 luvulla.
Ihan alkuun ne olivat juppien juttu, mutta kun hinnat alkoivat tulla alaspäin, alkoi kännyköitä olla köyhempienkin taskuissa.
Joskus kerrottiin sellaistakin vitsiä, että jupilla on GSM, BMW ja HIV.
No kai se oli jo 2000 luvun alkua kun oli se nokia 33 jotain joka oli ei vauraudenkin jälkeläisillä.
Meillä herätettiin väkisin jo aamusta ylös, sen jälkeen luin kirjoja tai lähdin kirjastoon. Kavereille soiteltiin lankapuhelimella vasta myöhemmin päivällä, ovatko kotona ja milloin nähdään.
Varmaan töllö päälle tai tietokoneelle. Tai sit pihalle säntäsin.
Jo heti aamusta? No jo on.