Mitä teininä tehtiin aamuisin, kun ei ollut vielä kännyköitä?
Miten sun aamut meni, muistatko? Itse en oikein muista. Olenko vain tuijotellut kattoa tunnin? Tuskin olen heti sännännyt sängystä ylös. Vai oltiinko silloin niin reippaita, että heti ylös ja aamupalalle? Teini olin ysärillä.
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Tuliko ysärillä aamuisin tv:stä mitään nuorisolle?
Ei mutta Marienhof ja Jyrki iltapäivisin. Jo piti juosta koulusta kotiin.
Kävin kaupassa, tamppasin mattoja ja siivosin.
Mitä nyt sitten tehdään kun on kännyköitä? Itse ainakin tsekkaan paskalla käydessä jotain uutisotsikoita Iltalehdestä tms. Sitten menen kahville ja koirien kanssa aamulenkille.
Höh. Noustiin ylös, aamukahvi ja sanomalehti - jos kerkesi - jos kiire, niin saattoi jäätä kahvikin väliin ja matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt sitten tehdään kun on kännyköitä? Itse ainakin tsekkaan paskalla käydessä jotain uutisotsikoita Iltalehdestä tms. Sitten menen kahville ja koirien kanssa aamulenkille.
Ja ennen kävin paskalla ilman kännykkää ja tsekkasin uutiset sanomalehdestä kahvia juodessa.
Ylös, aamupalalle ja sanomalehteä lukemaan. Ennen kouluunlähtöä piti vielä osallistua eläinten ruokintaan.
Nooh pienempänä ala-asteella muistan katselleeni lastenohjelmia ja aina mietin miksi ne jatkuu nii myöhään aamulla kun pitää kesken kaiken lähteä kouluun mutta keksin että jos on kipeenä niin silloin voi katsoa kaikki
Teininä noustiin aikasin eli kuudelta jotta kerkesi meikata ja laittaa hiukset sekä syödä leipää ja juoda kahvia tai teetä
Mulla kyl oli puhelin mut ei niit sillee selattu ku nykyään koska ei niissä ollut nettiä
silloin kaikilla oli läppärit ja puhelimella lähetettiin ihan perus txt
Herättiin, kerättiin rauhassa ajatukset eikä täytetty päätä muiden roskalla. Kunnes alkoi koulu.
Sillon ku puhelimes ei ollu nettiä nii lähetettiin viestejä ja niitä sitten selattiin
Kyllä silloinkin osattiin vähän kuin paeta sinne eli esittää et laitetaan viestiä tai soitetaan :D
Herättiin, puettiin, syötiin jugurtti ja lähdettiin kouluun. Voi niitä hyviä aikoja, ei turhia aikaa kulutettu somehöpinöihin.
Nukuttiin. Arjessa mä kyllä nukuin nytkin mahdollisimman pitkään. Nopea pesu ja lähtö. Kännykän avaan vasta dösässä.
Viikonloppuisin voin pötkötellä, mutten ihan vaan omien ajatusten kanssa. Kännykkä on parkissa muualla. En halua sähkölaitteita makkariin. Lamppu on, mutta siihen jää.
Ei aamulla mitään ylimääräistä aikaa ollut. Silmät auki ja parin minuutin sisään ylös, rytkyt ylle ja aamupalalle. Sitten illalla valmiiksi pakattu reppu selkään ja lähtö kouluun. Koululle menin joko pyörällä tai kävellen, ei siinä mitään kännyköitä olisi kerinnyt räplätä.
Nukuin pitkään. Luin Sinä minää, Suosikkia, Reginaa. Aamupala sohvalla ja katoin mitä telkkarista tuli
Kouluaamuina syötiin aamupala ja samalla luukutettiin radiosta tai kasetilta musiikkia.
Nahkapalttoota vetelin edestakas.
nykyajan nuoriso nukkuu perse homeessa puoleenpäivään asti,sitten tuijotetaan telkkaria ilta kuuteen asti ja sitten riekutaan ulkona 2 yöllä täysiä vätyksiä. suomen tulevaisuus näyttää aika huonolta
Klo 6.30 - 7 ylös ja vaatteet päälle, pikainen aamupala (ei siinä kahveja tai puuroja ehtinyt keittää) ja Hesarin selailua, kirjat laukkuun ja koulumatkalle pyöräillen tai kävellen tai bussilla silloin harvoin, kun siihen sain rahaa. Vanhemmilta ssin bussirahaa, jos pakkasta oli vähintään -20. Matkaa kouluun oli 4 km. Teinivuosiani elin kasarin alkupuolella.
Outo kysymys. Herättiin, tehtiin itse aamupala, meikattiin ja mentiin kouluun, eikö nykyään mennä? Ainiin, nuori saa nykyään itse päättää huvittaako mikään ja hovi palvelee. Kesällä nukuttiin pitkään ja oltiin koko ajan kavereiden kanssa ja katsottiin leffoja Filmnetistä, jonka kaveri sai koska oli varakkaan perheen ainoa lapsi. Yöllä tehtiin pizzaa, kun hänen vanhemmat oli viikonloput baarissa ja aamulla nukuttiin pitkään. Tämä 1990, ysäri on hieman laaja käsite, 1999 oli jo kännyköitä ja varmaan telkusta alkoi tulla jotain distraction soopaa lapsille. Jonain kesänä olin kesätöissä lapsenlikkana ja ostin omilla rahoilla strechit (pillifarkut), joihin lupaa ei aiemmin tullut, koska olivat törkeän kalliit eli 300mk (noin 50e yms summa). Silloin lapset ei saaneet ikinä mitään turhaa. Ehkä joku sai juuri nuo housut muttei paljoa muuta erikoista.
Kotona luin ja katoin telkkua.
Kavereiden kanssa uin, ja join kaljaa ja istuin nuotiolla yms.
Ajelin mopolla.
Lähdin pitkälle kävelylle keskellä yötä kun en saanut unta
yms. jne etc