Mitä teininä tehtiin aamuisin, kun ei ollut vielä kännyköitä?
Miten sun aamut meni, muistatko? Itse en oikein muista. Olenko vain tuijotellut kattoa tunnin? Tuskin olen heti sännännyt sängystä ylös. Vai oltiinko silloin niin reippaita, että heti ylös ja aamupalalle? Teini olin ysärillä.
Kommentit (278)
Ennen koulua tv:tä tai jotain sarjakuvien lukemista tms. Vapaapäivinä tv:tä, radion, kasettien, vinyyleiden ja cd:n kuuntelua. Pelikonsoleilla tai pc:llä pelaamista... Siivoamista jos oli pakko. Ja yleensä aamiaisen jälkeen ulos pihalle, mettään, pyöräilemään, skeittaamaan, lumilautailemaan, uimaan tms. Aina oli jotain tekemistä, ja jos ei muuta, niin sitä kirjojen tai sarjisten lukemista. Tai leffojen katselua. Niin ja lumilauta- ja skeittipätkien katselua ym.
Teininä luin hesaria ennen kuin lähdin kouluun / lukioon. Samalla söin aamupalaksi pari voileipää ja kahvia.
Viikonloppuisin nukuin pitkään. Vetelehdin ja lähdin aamupalan jälkeen useimmiten ulos hengaamaan paikalliselle rannalle. Jos näkisi kavereita. Talvella oli vähän tylsää. Mutta välillä me istuttiin siellä rannalla notskilla talvellakin. Mutta iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Teininä luin hesaria ennen kuin lähdin kouluun / lukioon. Samalla söin aamupalaksi pari voileipää ja kahvia.
Viikonloppuisin nukuin pitkään. Vetelehdin ja lähdin aamupalan jälkeen useimmiten ulos hengaamaan paikalliselle rannalle. Jos näkisi kavereita. Talvella oli vähän tylsää. Mutta välillä me istuttiin siellä rannalla notskilla talvellakin. Mutta iltaisin.
Ja toki oli kotitöitäkin. Imuroitiin kerran viikossa. Tehtiin polttopuita yms. Leikattiin nurtsia. Mutta aika rentoa eloa se silloin oli T: 90 luvun teini.
Katsoin aina aamuisin kesällä Music TV:tä teininä heti herättyä - eli varmaan joskus yhden / puoli kahden aikaan päivällä silloin tuli nukuttua älyttömän pitkään kun vanhemmat oli töissä ja itse jo lomilla koulusta (ja sen ikäinen että pystyi jättämään yksin). Sen jälkeen rantsuun tai kavereiden kanssa ulos. Kotiin piti tulla kun koitti kotiintuloaika ja tosi myöhään taas nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
itse asiassa netti ja älylaitteet ovat muuttaneet koko maailman hyvään suuntaan
Ei ole. Nykysin hullut löytää omat kaltaisensa netistä ja yllyttävät toisiaan niin kaikista niistä tulee entistäkin hullumpia ja vaarallisempia.
Pelattiin tietokoneella. 90-luvun puolväli.
Ei ehtinyt mitään muuta kuin hoitaa aamutoimet. Lukiossa 6.15 herätys, 6.45 piti jo lähteä bussipysäkille. Bussimatka oli melkein tunnin, siellä tein läksyjä tai luin kirjaa.
Nukuin ellen ollut likoilla riiustamassa. Joskus olin aamulypsyllä jos äipällä muuta menoa.
Teininä tein töitä Perusyhtymän tiilitehtaalla.
Olen hidas lukemaan ja Hesarin kanssa meni aika helposti puoleen päivään. Yleistietoni oli paljon paremmalla tasolla kuin nykyään. Nykyään en lue Hesaria juuri koskaan ja olen oikeistolaistunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen hidas lukemaan ja Hesarin kanssa meni aika helposti puoleen päivään. Yleistietoni oli paljon paremmalla tasolla kuin nykyään. Nykyään en lue Hesaria juuri koskaan ja olen oikeistolaistunut.
Tuo oli siis viikonloppuna. Kouluviikolla herätys klo 7 ja koulu alkoi klo 8 lukiossa. Ei siinä ehtinyt tehdä kuin aamutoimet. Klo 7 ryntäsin suihkuun ja sitten aamupuurolle.
Kesälomapäivät alkoi aina Summerilla :P Muuten tuli tuijotettua mm. MusicTV:tä. Isä ei tykännyt jos istui vain sisällä.. Oli pakko lähteä ulos vaikka siellä ei ollut tekemistä..
Vierailija kirjoitti:
Kotona luin ja katoin telkkua.
Kavereiden kanssa uin, ja join kaljaa ja istuin nuotiolla yms.
Ajelin mopolla.
Lähdin pitkälle kävelylle keskellä yötä kun en saanut unta
yms. jne etc
Aika säpäkkä olet ollut, kun olet ehtinyt aamuisin käydä uimassa, juomassa kaljaa ja istumassa nuotiolla (ennen kouluun menoa).
Heräsin, söin jonkun nopean ja vaivattoman aamupalan, meikkasin ja sitten odottamaan koulukyytiä. Tämä 2010-luvun alkua.
Teetä, pietarinlimppua ja sanomalehdenlukua. Ne oli rauhallisia aamuhetkiä ennen kouluunmenoa 80-luvun alkupuolella.
Minä hakkasin hanskaan joka aamu ennen koulua.
T: M34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona luin ja katoin telkkua.
Kavereiden kanssa uin, ja join kaljaa ja istuin nuotiolla yms.
Ajelin mopolla.
Lähdin pitkälle kävelylle keskellä yötä kun en saanut unta
yms. jne etc
Aika säpäkkä olet ollut, kun olet ehtinyt aamuisin käydä uimassa, juomassa kaljaa ja istumassa nuotiolla (ennen kouluun menoa).
Joutunu nousee jo aamuyöstä?
Just tämä! Mulla oli n. neljän minuutin koulumatka pyörällä. Tyypillisesti aamuisin torkutin herätyskellolla, ja nousin sängystä 10 minuuttia ennen koulun alkamista. Ei siinä mihinkään aamupalaan jäänyt aikaa, hampaat kyllä pesin, sitten vaan vaatteet niskaan ja pyörän selkään. Yleensä sain pyörän lukkoon justiin kellon soidessa.
M51