Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teininä tehtiin aamuisin, kun ei ollut vielä kännyköitä?

Vierailija
09.08.2025 |

Miten sun aamut meni, muistatko? Itse en oikein muista. Olenko vain tuijotellut kattoa tunnin? Tuskin olen heti sännännyt sängystä ylös. Vai oltiinko silloin niin reippaita, että heti ylös ja aamupalalle? Teini olin ysärillä. 

Kommentit (278)

Vierailija
121/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa muistaisi!

Tästäpä näet itsekin, mitä nykylaitteet tekevät ihmiselle. Tyhmentävät siis, ei edes muisteta, mitä tehtiin aamuisin ennen älylaitteiden olemassaoloa. Itse luin aamuisin paikallista sanomalehteä.

Vierailija
122/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun tai töihin. Mshdolliset vapaa-ajat nukuttiin. Jaksoi taas. Tietenkin käsi housuun. Ulkoilla. Urheilla. Nähtiin kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mä olen jotain Suosikkia selaillut ennen ylös nousemista. Voisin kuvitella ainakin. 

Mulle tuli kanssa Suosikki mieleen - itselleni se tuli teininä tilattuna, joten varmaan joinain aamuina sitä selasin. Minä myös luin kirjoja, kuulostaa varmaan nykyteinin mielestä uskomattamalta, mutta saattoi olla joku kirjakin kesken, jota luin hetken herättyäni. Ja noita siis silloin, kun ei tarvinnut lähteä kouluun tai mihinkään muuallekaan, että ehti loikoa sängyssä. Muutenhan nukuin niin pitkään, että tuli aina kiire hypätä ylös sängystä..

Vierailija
124/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa muistaisi!

Tästäpä näet itsekin, mitä nykylaitteet tekevät ihmiselle. Tyhmentävät siis, ei edes muisteta, mitä tehtiin aamuisin ennen älylaitteiden olemassaoloa. Itse luin aamuisin paikallista sanomalehteä.

Propagandauutisia riitti lehdissä kun ei ollut mitään vertailukohtaa todentaa asioita kuten nyt onneksi on älylaitteiden / netin kautta.

Vierailija
125/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti laittaa arkisin herätyskello soimaan aamuksi tai vanhemmat tulivat herättämään. Viikonloppuna sai nukkua pidempään ja joskus nukkui kuin tukki.

Vierailija
126/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin Nintendoa, luin sängyssä tai nukuin pitkään.

Vierailija
127/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torkutettiin, käytiin kusella ja hammaspesulla, juotiin aamukahvi ja luettiin sanomalehti. Meikattiiin ja lähdettiin kouluun.

Vierailija
128/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin nukuin niin viime tinkaan, että kiireellä ylös, aamupala naamaan (jos ehti) ja äkkiä kouluun.

Viikonloppusin sohvalle löhöämään ja telkkari päälle. Siinä sitten pikkuhiljaa heräili :D

Vierailija
129/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli teininä Nokia 3330, mutta en räplännyt sitä niin kun tätä nykyistä Nothingia ja ollut tällä typerällä palstalla. Kai se kesällä meni, niin että heräsin, runkkasin, makoilin, aamupala, pisti telkkarin auki ja katoin summeria ja Nuppua.

Vierailija
130/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräsin, söin ja lähdin kouluuun. Kännykän selaaminenhan on aivan täysin keinotekoinen "tarve" ja jatkuu aamusta yöhön asti taukoamatta.

Vierailija
131/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin ja lomalla katselin aamupiirrettyjä (mm. Pokémonia), pelasin videopelejä tai piirsin jotain.

Arkiaamuina tietty perus valmistelut kouluunlähtöä varten. Keskiviikkona koulu alkoi onneksi vähän myöhemmin, niin kerkesi katsomaan Digimonin.

Vierailija
132/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan runkkailin

Vierailija
133/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsiä nyplättiin ja samalla laulettiin virsiä, sitte hiihdettiin kouluun 38km kesät talvet.

Vierailija
134/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousin 10 minuuttia ennen kouluun lähtöä sängystä, puin ja join kupin kahvia ja menin kouluun

Vierailija
135/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehden luin ainakin aamupalan yhteydessä teini-ikäisenä 80 - 90-luvuilla. Kouluaamuina nyt ei sitten paljon muuta ylimääräistä kerennytkään. Viikonloppuisin sitten oli leppoisampaa, tietokonepelailua, lehtien lueskelua, ulkoilua, vhs videoiden katselua, musiikin kuuntelua, ja ainahan sitä oli vaikka siivoamista jos ei mitään muuta. 

Vierailija
136/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla herätyksen jälkeen pesulle, pisulle, vaatteet päälle, aamiainen ja kouluun. Ei siinä mitään kännyköitä tarvittu.

Vierailija
137/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älylaitteet on tuoneet paljon huonoa tilalle. Eipä tarvinnut ennen miettiä, kenen kanssa se ihastus nyt chattailee koko päivän. Viestittelystä on tulut joku uusi seurustelun muoto. Moni luulee olevansa suhteessa, kun viestittelee kaiket päivät jonkun kanssa. Laitat viestin ja "aa nyt se on taas mun kanssa". Ennen luettiin lehtiä ja kirjoja, ulkoiltiin, urheiltiin, katsottiin telkkaria, odotettiin puheluita kotipuhelimeen, saatiin kirjeitä, tavattiin ihmisiä kasvokkain.

Vierailija
138/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttiin niin pitkään kuin mahdollista, tietty. Sit aamiaista ja kouluun

Vierailija
139/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellä aamupala Aku Ankan kanssa. Koulun jälkeen taas välipala Aku Ankan kanssa. Aina piti lukea Akua kun söi. Nyt lapsilla kännykät kun syövät.

Vierailija
140/278 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista muuta kun kesäaikaan kattelin Summeria yöpaidassa aamuisin ja sen jälkeen sitten tekemään millon mitäkin. Aamupalaa ehkä söin aika pian heräämisen jälkeen, tai join kupin kahvia ja join tuoremehua koska 2000-luvun alussa syömistä välteltiin. Taisin myös nukkua vapaapäivinä puolille päivin asti, arkiaamuina aikaa meni meikatessa/tukkaa harjatessa ja pyöräillessä 5km matka yläasteelle tai lukioon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme