Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teininä tehtiin aamuisin, kun ei ollut vielä kännyköitä?

Vierailija
09.08.2025 |

Miten sun aamut meni, muistatko? Itse en oikein muista. Olenko vain tuijotellut kattoa tunnin? Tuskin olen heti sännännyt sängystä ylös. Vai oltiinko silloin niin reippaita, että heti ylös ja aamupalalle? Teini olin ysärillä. 

Kommentit (278)

Vierailija
101/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä nykyäänkin urheiluruudun tunnarista tulee teini-ajan arkiaamut mieleen :D

Söin keittiössä aamupalaa, ja katselin samalla aamutv:tä, kun vanhempani sitä aamutoimissaan itse sivusilmällä katselivat.

Kun sitten menin huoneeseeni meikkaamaan, laitoin radiosta Energyn soimaan. Meikkasin, puin ja lähdin kouluun.

Vapaapäivinä sitten tuli aamupalan jälkeen selattua jotain lehteä, mutta aika pian lähdin kavereiden kanssa ulos.

Vierailija
102/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä muuta tehty, kuin nukuttiin tai vaan venyttiin sängyssä silmät kiinni, kunnes nousi vessaan ja aamupalalle. Aamupalalla sitten tuli luettua kirjaa. 

Niin, täytyy tähän lisätä, että mulla oli aika rikas sisäinen maailma. Kehittelin päässäni kuvitteellisen elämän itselleni ja nämä saattoi olla viikkoja kestäviä jatkotarinoita, kunnes tarina tuli loppuun, tai kyllästyin, ja keksin uuden. Monesti siis jos en vielä jaksanut nousta, "elin" tätä kuvitteellista elämääni.

Ihan normaali musta tuli.. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt näistä kommenteista. Mitä lepotuolielämää olette eläneet? 

Minä heräsin seitsemältä herätyskelloon, laitoin itseni valmiiksi, söin, kävelin bussiin, menin kahdeksaksi kouluun, koulun jälkeen bussilla kotiin, treenaamista, harrastus, kotiin, läksyt, ruoka, kokeisiin lukua tai esitelmän tekoa, hetki huilausta ja nukkumaan. 

Lukiossa suoraan treeneihin koulusta ja joskus vasta kymmeneltä kotiin, jolloin vasta läksyt ja silmät ristissä aamulla taas bussille. Viikonloppuisinkin treenejä ja sunnuntai, jos vapaa, kokeisiin lukua ja harjoittelua.

Herranen aika, vasta seitsemältä herätys. Mun aamubussi lähti viis yli seiska. Varttii vaille seittemä kun lähti kotoo käveleen pysäkille ni just ehti kyytiin. Ylös siis viimeistään kuudelta, jos oli kaheksan aamu. Ai että mä vihasin noita aamuja. 

Vierailija
104/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä heräsin seitsemältä herätyskelloon, laitoin itseni valmiiksi, söin, kävelin bussiin, menin kahdeksaksi kouluun, koulun jälkeen bussilla kotiin, treenaamista, harrastus, kotiin, läksyt, ruoka, kokeisiin lukua tai esitelmän tekoa, hetki huilausta ja nukkumaan. 

Lukiossa suoraan treeneihin koulusta ja joskus vasta kymmeneltä kotiin, jolloin vasta läksyt ja silmät ristissä aamulla taas bussille. Viikonloppuisinkin treenejä ja sunnuntai, jos vapaa, kokeisiin lukua ja harjoittelua.

Herranen aika, vasta seitsemältä herätys. Mun aamubussi lähti viis yli seiska. Varttii vaille seittemä kun lähti kotoo käveleen pysäkille ni just ehti kyytiin. Ylös siis viimeistään kuudelta, jos oli kaheksan aamu. Ai että mä vihasin noita aamuja. 

Koulumenestyksesi?

Vierailija
105/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko ysärillä aamuisin tv:stä mitään nuorisolle? 

Marienhof

Vierailija
106/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä puhuttiin aamuista tollo. 

Vierailija
107/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin lehtiä, kirjoja, katsoin telkkaria. Teininä tv oli omassa huoneessa ja mulle tuli sekä suosikki että demi (aika hemmoteltua siihen aikaan.. ). Yleensä kyllä nousin aika heti herättyä menin äidin ja isän kanssa syömään aamiaista. Luin myös hesaria.

Vierailija
108/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin toisessa ketjussa, et olin kylläkin 18v. ... raksalla piti olla klo. 7, herätys sen mukaan. Vaikeaahan se oli, aluksi, mutta siihen tottui; raskasta työtä, oli pakko ruveta nukkuun jo klo. 21, että jaksoi.

Reilun puolen vuoden päästä sitten inttiin, herätys jo klo. 5 - 5:30. Tuumasin aluksi, et täähän nyt häjy paikka on :) ... Marssittiin aamupalalle, tahdissa. Siihenkin tottui (tiesi, että kohta saa kuumaa teetä tai kaakaota ja voikkari, puuron).

Vierailija
109/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousin ylös ja syömään.

Vierailija
110/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin viime hetkeen asti, sitten äkkiä vaatteet päälle, jotain pientä ruokaa naamaan ja juoksemaan bussipysäkkiä kohti.

Vierailija
111/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kännykkä liittyy aamuun? viimenen asia mitä aamusin kaipaa!

Vierailija
112/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän teinillä ole puhelin auki heti herätessä. Makoilee sängyssä vähän aikaa kunnes nousee.

Vierailija
113/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukuin viime hetkeen asti, sitten äkkiä vaatteet päälle, jotain pientä ruokaa naamaan ja juoksemaan bussipysäkkiä kohti.

Tämä.

Vierailija
114/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin teini 80-luvulla. Silloin ei tainnut olla vielä Huomenta Suomi-ohjelmaa, joten ei katsottu tvtä ennen kouluun lähtöä. Viikonloppuisin katottiin aamuohjelmia tai ulkolaisia musiikkikanavia. 

Vierailija
115/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musaa, lukemista, kitaran ja syntikan  soittoa ja sitten kavereiden luo tai joku tuli 10-12 välissä, vimeistään iltapäivällä.

Vierailija
116/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin TV:tä tai luin Hesaria aamupalan kanssa. (Tietokonetta en avannut kuin vasta iltapäivällä kotiin tultua, enkä välttämättä edes joka päivä.) Sitten meikkaus ym. Ihan normaaleja aamutoimia ennen kuin lähdin kouluun. Junamatka kesti 45-60 min, kuuntelin musiikkia ja/tai luin jotain, joskus tein läksyjäkin junassa. 

Vierailija
117/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faija tuli kasarin alussa aina seitsemän maissa aamulla kutsumaan aamupuurolle. Pöydässä luettiin lehtiä, yleensä Hesari. Sitten tehtiin mitä milloinkin sinä päivänä nyt tehtiin. Lähdettiin ulos tai mitä nyt milloinkin.

Vierailija
118/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamutoimien lomassa meikkasin ja kuuntelin musaa kasettisoittimesta.

Vierailija
119/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiohan meillä pauhasi jo viimeistään 7.30 alkaen. Aina sama Ylen kanava päällä. Ei tarvinnut kelloa katsoa, kun kuunteli vaan, mikä radio-ohjelma on menossa. Siitä tiesi 10 minuutin tarkkuudella, mitä kello on.

Ja kun Yle vaihtoi ohjelmien järjestystä, minä myöhästyin koulusta.

1980-luvun teini,

Vierailija
120/278 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä virkeätä väkeä kun jaksaneet lukea lehtiä tai kuunnella radiota yms. Itse nukuin aivan viime tippaan ja nopeasti vaatteet, hampaiden pesu, meikit ja vaatteet ja täysiä kouluun. Nykyäänkin kaikista mieluiten nukun viime minuuteille ja töissä juon kahvin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi