Ihmiset ei osta mitään eikä hanki lapsia - poliitikot aivan ulalla mistä kyse
Rahat lopussa kansalaisilta ja tulevaisuudenusko 0%. Siinähän ihmetellään.
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aloittaja niin oikees. Monnia hyviä kommentteja. Sairaimpia ovat ihmiset jotka vielä länkyttää laiskat työttömät bla bla. En oo ikinä tuntenu ihmistä joka haluais olla työtön. Vaikka olisivat narkkeja. No yksi tapaus joka ei enää toivoa. Suomessa nekin ovat "parempia" jotka eivät olleet päivääkään työttömiä. No mä en aivan ku oon ollu parin sairauden jälkee jonkin aikaa työtön. Toivottavasti karma kostaa näille. Orpo on pelkkä petturi ja Riikka myös vaikka on jossain asiois oikees.
Minun työpaikka meni jo, eikä ollut oma valintani, joten veronalennukset tässä tilanteessa vielä niille onnekkaille, jotka on saaneet pitää työnsä, tuntuvat minusta lähinnä irvokkailta.
"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten lähi- ja lastenhoitajilla."
Säästän siksi, että Suomen oikeistopolitiikka on kovin menossa Amerikan suuntaan. Olen asunut Amerikassa ja nähnyt, miten käy niille, joilla ei ole työpaikkaa eikä säästöjä. He asuvat kadulla ja kerjäävät. Yritän välttää joutumasta siihen.
Vierailija kirjoitti:
"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten lähi- ja lastenhoitajilla."
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion.
Vierailija kirjoitti:
Olen melkein vahingoniloinen. Hallitus edustaa yrityksiä, tai kokoomus ainakin ja nyt ne ampui omaan niilkkaan kun aiheuttivat yrittäjille ahdinkoa.
Hallitus ei edusta useimpia yrityksiä. Näin yrittäjänä olen koko ajan syönyt sormiani, koska ymmärsin välittömästi, mitä tulee tapahtumaan. Tuossa vinkkiä:
Vierailija kirjoitti:
Säästän siksi, että Suomen oikeistopolitiikka on kovin menossa Amerikan suuntaan. Olen asunut Amerikassa ja nähnyt, miten käy niille, joilla ei ole työpaikkaa eikä säästöjä. He asuvat kadulla ja kerjäävät. Yritän välttää joutumasta siihen.
Suomessa on talvella kylmä eli tossa tapauksessa pitää muuttaa ulos asumaan maihin, joissa riittää shotsit ja t-paita.
Jatkossa yrittäjät joilla myynti vähäinen joutuvat työkkärin listoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on saari ja laivalla tapahtuvat huoltokuljetukset ovat suomalaisille elintärkeitä. Huoltovarmuuskeskuksen varastoissa on puoleksi vuodeksi tavanomaisia lääkkeitä sairaaloita ja armeijaa varten. Se on todella vähän kun ajatellaan poikkeusoloihin varautumista. Silloin tavallinen kansa joutuu melkein tappelemaan apteekin lääkkeistä. Ei HVK:n varastosta aleta jakaa lääkkeitä vuorotellen eri paikkakuntia. Kukaan ei edes tiedä, kuinka paljon mitäkin lääkettä kuluu Suomessa/vuosi.
Miten voi sanoa Suomi on saari? ? Jos katson karttaa Suomi EI ole saari?!?
Suomi on Euroopasta päin katsottuna saari! Tänne pääsee vain laivalla tai lentäen!
Kiitos persut ja porvarit. Kunno retardojengi.
"Toimeentulotuen hakijalle säädettäisiin aiempaa vahvempi velvoite hakea ensisijaisia etuuksia toimeentulotuen sijaan. Ensisijaisia etuuksia ovat mm. työttömyysturvaetuudet ja opintotuki. Koskee myös yrittäjä joiden yritystoiminta ei ole kannattavaa."
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/toimeentulotuen-kokonaisuudistus-la…
Jatkossa jos sun yritystoiminta ei ole kannattavaa niin joudut työkkärin listoille saadaksesi toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Boomerit ihmettelee, että miksi milleniaalit eivät kuluta, kun ostovoima ei ole kasvanut viimeiseen 20 vuoteen vaan pikemminkin supistunut. Ihmettelee, että laiskat milleniaalit eivät edes jaksa tehdä töitä vaikka ollaan koulutetuin sukupolvi täällä tähän mennessä ja eivät pääse tällä menolla koskaan edes eläkkeelle tässä maassa. Taistelevat niistä töistä, joihin samat henkilöt aikoinaan kävelivät kansakoulun papereilla, jos niilläkään ja nykyään vaaditaan vähintään alempi korkeakoulututkinto, kolme haastattelukierrosta, soveltuvuustestejä ja samaan paikkaan 1000 hakijaa. Ja vaikka sen työpaikan saisikin niin ei tule koskaan saavuttamaan vanhempien elintasoa.
Kumma juttu, että eivät viitsi tehdä mitään. En tiedä mikä tässä funktiossa oikein on vialla.
Buumerit eivät myöskään woltanneet, istuneet kahviloissa, ostaneet pikamuotia sekä uuttaa elektroniikkaa, matkustelleet jatkuvasti jne. jne. Elettiin vaatimatonta elämää: hankittiin puoliso ja lasten kanssa asuttiin aluksi vaikka pienessä yksiössä kaupungin laidalla. Vaatteet mahtuivat hyvin yhteen kaappiin. Sitten pikkuhiljaa säästettiin isompaan asuntoon. Jne.
Kulutus on aivan järjettömissä mittasuhteissa nykyään. Väitän, että vaikka elinkustannukset ovat tosi korkeat etenkin pk-seudulla, vaatimattomalla elämällä saa myös säästöön. Toki myönnän, että halpa krääsä vain on halpaa ja vaikka esim. asunnot, sähkö ja autot järkyttävässä hinnoissa. Mutta silti elämää voisi yksinkertaistaa. Talous siitä ei kylläkään lähde nousuun, mutta eipä tunnu lähtevän muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ne rahat on tileillä tallessa. Ihmiset ei uskalla käyttää niitä työttömyysuhan vuoksi. Tänään uutisoivat asiasta.
Meitä on paljon, joilla ei ole tileillä rahoja. Ei voi ostaa mitään, kun ei ole rahaa. Ruokarahaa pitää venyttää, että riittää koko kuukaudeksi perustarpeisiin. Onneksi juuri nyt sieniä ja marjoja. Terveys ei vaan kestä isompien erien keräämiseen, mutta hyvä pienikin lisä ja metsä onneksi kävelymatkan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit ihmettelee, että miksi milleniaalit eivät kuluta, kun ostovoima ei ole kasvanut viimeiseen 20 vuoteen vaan pikemminkin supistunut. Ihmettelee, että laiskat milleniaalit eivät edes jaksa tehdä töitä vaikka ollaan koulutetuin sukupolvi täällä tähän mennessä ja eivät pääse tällä menolla koskaan edes eläkkeelle tässä maassa. Taistelevat niistä töistä, joihin samat henkilöt aikoinaan kävelivät kansakoulun papereilla, jos niilläkään ja nykyään vaaditaan vähintään alempi korkeakoulututkinto, kolme haastattelukierrosta, soveltuvuustestejä ja samaan paikkaan 1000 hakijaa. Ja vaikka sen työpaikan saisikin niin ei tule koskaan saavuttamaan vanhempien elintasoa.
Kumma juttu, että eivät viitsi tehdä mitään. En tiedä mikä tässä funktiossa oikein on vialla.
Buumerit eivät myöskään woltanneet, istuneet kahviloissa, ostaneet pikamuotia sekä uuttaa elektro
Nykyään käydään töissä ja asutaan vuokralla.
Asuntolainaa ei saa pätkätöillä, osa-aikatöillä, palkkatukitöillä eikä nolla-sopimuksilla eikä työkokeiluilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri "valopää" Orpo: - Työ luo uutta työtä.
Ei se kerkiää kun on jossain piillossa leikkimässä silakoiden kaa
Juippi taisi olla maistissa Ruisrockissa.
Omasta mielestään ei ollut 😅
"Temu vyöryy nyt Suomen ruokamarkkinoille."
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6f172b5f-e080-4807-bdf2-38e59b5aa090
"Yli puolet mökinomistajista on eläkkeellä."
https://stat.fi/tietotrendit/blogit/2021/yli-puolet-mokinomistajista-on…
"Joka neljäs uuden auton ostaja on yli 70 - vuotias."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/joka-neljannen-uuden-auton-ostaa-yl…
"Eläkkeiden indeksikorotukset nostivat vanhempien ikäluokkien säästöjä.
Mutta 18-24 - vuotiaiden asiakkaiden säästötilien mediaanisaldo kutistui.
Myös 25-34-vuotiaat joutuivat inflaation takia käyttämään erityisesti säästötilien varoja."
Ja minä leikkaan hiukset itse.