Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksaisi enää nyt 57-vuotiaana tehdä töitä

Vierailija
27.08.2025 |

Melkein 40 vuotta töissä päiväkodin lastenhoitajana. Kesäloman jälkeen iski totaalinen uupumus ja kyllästyminen. Harkitsen irtisanoutunut. Onneksi ei ole lainaa mistään, talo maksettu, lapsi omillaan, vähän säästöjäkin.

Minun mielestäni meidät, jotka olemme olleet kymmeniä vuosia töissä, voitaisiin päästää eläkkeelle ja antaa työpaikat nuorille.

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikku,  kuntoutustuki.

Vierailija
2/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, nyt 58v ja olisin heti valmis eläkkeelle.

Töissä teen kaiken minimieffortilla ja mahdollisimman vähän. Ei enää kiinnosta edes jos saa potkut, ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa vapaalle, jos on mahdollisuus. Elämä on lyhyt. 

Vierailija
4/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta, että joku alta kolmekymppinen pääsee eläkkeelle kun "ahdistaa", mutta kuusikymppisenä pidetään väkisin töissä.

Vierailija
5/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky-Suomi on systeemillään sairas maa. Ei minuakaan päästetä eläkkeelle vaikka on sitä sun tätä. Mutta vastapainoksi enpä enää törsäille mitään suomessa jos ei ole pakko. Esim. remonttimiehet ja tavarat ostettiin ulkomailta. Hyvä näin koska sinne meni koko rahapotti alveineen

Vierailija
6/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyky-Suomi on systeemillään sairas maa. Ei minuakaan päästetä eläkkeelle vaikka on sitä sun tätä. Mutta vastapainoksi enpä enää törsäille mitään suomessa jos ei ole pakko. Esim. remonttimiehet ja tavarat ostettiin ulkomailta. Hyvä näin koska sinne meni koko rahapotti alveineen

Sama täällä. En osta mitään ylimääräistä.  Ja olen 62 v. 

Vierailija
7/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä kokeilisin siirtymistä 80% työaikaan. Se voisi olla riittävä kevennys työkuormaan ja antaisi enemmän aikaa levolle ja harrastuksille.

Toinen vaihtoehto voisi olla sijaishommat - eikö päiväkodeissa aina ole tarvetta sijaisille, kun joku henkilökunnasta on sairaana? Tuo mahdollistaisi sen, että voisi tehdä töitä silloin kun jaksaa/haluaa. Saisi hallinnan tunnetta siihen töissäkäyntiin, ei olisi sellaista pakkoa mennä, jos ei jaksa.

Tietenkin myös työterveyden kautta voi hakea ongelmaan ratkaisua. 

Ei työssäkäynnin tarvitse olla joko/tai. Osa-aikainen työ voi olla monelle ihan toimiva ratkaisu.

Vierailija
8/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanpetturi olet.

Vierailija
9/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on muutama alle kolmekymppinen päässyt eläkkeelle.

Kieltämättä riepoo, kun itse olen 50+ ja duunia painanut 17-vuotiaasta, enkä eläkkeelle pääse, kun on vikaa vain nivelissä.

Täytyy alkaa näyttelemään skitsofreenikkoa,  jos sitten pääsisi eläkkeelle kun ei riitä että on fyysisesti romuna ja helvetinmoiset kivut.

Vierailija
10/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin jo luovuttaa paikkani nuoremmille ellei karttunut eläke olisi niin surkea.

M48

Vierailija
11/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että vuorotteluvapaa piti lopettaa. Se oli juuri tuollaisia tilanteita varten hyvä, samalla joku toinen sai työpaikan. Se oli yksi parhaista työllistämistoimepiteistä, vaikka siinä sitten tulikin joku muu yhteiskunnan varoilla elämään. Mutta tiedän useita, jotka on sitten työllistynytkin sen jälkeen, kun on saanut antaa näyttöä normaalia koeaikaa pitemmän ajan. Se on myös vapauttanut terveydenhuoltoa, kun ihmiset ovat saaneet lepotaukoa ja jaksaneet sitten vielä vähän aikaa.  

Vierailija
12/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä jos on rahaa. Itse kun olen katsonut eläkearviotani niin toivon että pystyn ja saan olla töissä 67v asti. Palkallani pystyn ylläpitämään edes tätä vaatimatonta elintasoa. Olen viidenkymmenen välillä ihmettelen tätä monen hinkua eläkkeelle. Mitä mä teen sillä vapaa-ajalla jos ei ole varaa tehdä mitään.

Vierailija
13/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sairasta, että joku alta kolmekymppinen pääsee eläkkeelle kun "ahdistaa", mutta kuusikymppisenä pidetään väkisin töissä.

Yhtään kukaan ei pääse eläkkeelle kun "ahdistaa." 

Vierailija
14/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua! Olen itse 43 ja nykyään koko ajan mietin vaan ettei kiinnosta työt yhtään, en jaksa motivoitua enkä jaksa tehdä mitään. Kauheeta vetää 20 + vuotta vielä tätä.

Vierailija
15/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuotta vanhempi ja ollut jo 8v tk läkkeellä.  Hyvin pärjään rahallisesti 

Vierailija
16/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pääsee nämä mt-potilaita leikkivät.

Tiesitkö, että aika moni alle 30v romaani on eläkkeellä.

Vierailija
17/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maanpetturi olet.

Otan osaa

Vierailija
18/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pääsee nämä mt-potilaita leikkivät.

Tiesitkö, että aika moni alle 30v romaani on eläkkeellä.

Ei. Kukaan ei pääse eläkkeelle siksi kun "ahdistaa." Vakavat mielenterveyden ongelmat on kokonaan toinen asia.

Vierailija
19/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se feikiltä tuntuu, kun nuori ihminen ahdistuu työtekemisestä, mutta kaikenlaisen harrastustoimintaan riittää energiaa.

Esim. yksi alle kolmekymppinen sukulainen, jolle on tuottanut vaikeuksia olla jossain sovitussa paikassa tiettyyn kellonaikaan.

Ei ole sitten ikinä tehnyt töitä.

Vierailija
20/148 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa duunaaminen jo tuossa iässä. Kyllähän eläkkeelle pitäisi päästä jo 55v.

Ennenkin pääsi aikaisemmin. Muutenkin selainen juttu että kuolema voi tulla ihan siinä 10 vuoden sisällä. 

Oma isä puhui samalaisia aikoinaan kuin ap tässä ketjussa ettei jaksaisi. Hänellä oli myös väsymystä. 

Kuoli kymmenisen vuotta juuri noista valituksista. Ei kuitenkaan jäänyt eläkkeelle tai työttömäksi. Loppuun asti kitui ja ei hyötynyt siitä edes mitään.