Ihmiset ei osta mitään eikä hanki lapsia - poliitikot aivan ulalla mistä kyse
Rahat lopussa kansalaisilta ja tulevaisuudenusko 0%. Siinähän ihmetellään.
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi monella on nyt kukkaronnyörit jo niin tiukalla että niitä ei tiukemmalle enää saa.
Näin on. Lähinnä hävikkiruokaa ja pakolliset hygieniatuotteet ostan. Muutin pienempään ja halvempaan asuntoonkin. Yhdet outlet-verhot ostin uuten asuntoon 17 eurolla. Ei tätä tiukemmalle nyörejä saa.
Mulla on liian kallis asunto. Ei rahaa tilillä, työn jatkuvuus epävarmaa. Heka- asunnon vaihtaminen pienempään, sekin syö rahaa. Ei ole varaa edes vaihtaa asuntoa.Mitä ttua mä teen????
Pimeä alivuokralainen samassa tilanteessa. Sitten molemmat säästätte sen verran, että onnistuu muutto. Kyllä tässä konsteja aletaan keksiä lisää, ei ole mitään järkeä pelata säännöillä, jos niissä ei ole mitään joustoa.
Mies on ollut lomautettuna keväästä asti. Mä oon saanut vielä pitää työni, vaikka oon sairastanut paljon. Perussairaus ei ole tasapainossa ja hoitamiseen lääkärikäynteineen menee koko ajan enemmän rahaa, kun taksat nousevat. Emme todellakaan kuluta entiseen tapaan ja kaikki liikenevä laitetaan sivuun. Luottoa tulevaisuuteen ei ole. Lapset opiskelevat ja heitä autetaan, jos pystytään, mutta mitään turhia kuluja ei ole meistä kenelläkään, vain välttämättömyyksiin kulutetaan se vähä mikä voidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suomiakat ovat epäkelpoja parisuhteeseen. Kuka haluaa naimisiin naisen kanssa, jonka body count on yli 5? Ei kukaan. Ovat myös vihaisia, katkeria miesvihaajia. M28
En hankkisi lapsia edes naisen kanssa, jonka body count on 2.
Ei se mitään, ei kaikkia olekaan tarkoitettu lisääntymään (:
Lapset tehtynä ja maailmalla, kaiken tarvitsemani olen jo itselleni hankkinut, remontit taloon tehty. Ei ole tarvetta kuluttaa kuluttamisen ilosta kun ei ole oleellisia tarpeitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiku leikataan lisää euforian vallassa ja poistetaan työssäkäyviltä työsuhdeturva, työttömyysturva, eläkkeet, terveydenhuolto ja lapsilta vielä koulu jossa oppisi edes lukemaan ja kirjoittamaan niin SITTEN Suomen talous lähtee varmaan hirveään lentoon ja kaikki kuluttaa niin että 100 000 työpaikkaa syntyy viikossa.
Ainakin EK vakuutti että yrittäjän kilpailukyky nousee ihan valtavasti sitten kun kaikki suomalaiset on oikeudettomia orjia joille ei tarvitse maksaa työstä lainkaan palkkaa.
Tämä. Minä en voi käsittää, miten täydellisen pihalla todellisuudesta sekoomus ja pershuorat oikein ovat. Ei mitään järjen hiventäkään. '
Ja se yksi helevatan saksilehmä sen kuin yrittää lisätä tuhoa.
Olen melkein vahingoniloinen. Hallitus edustaa yrityksiä, tai kokoomus ainakin ja nyt ne ampui omaan niilkkaan kun aiheuttivat yrittäjille ahdinkoa.
Suomi alkaa olla kuin pieni lähes autiokyla Venäjällä. Kaikki lopettaa ja mikään ei menesty.
Suomi antanut miljardeja pois ulkomaille saamatta mitään. Sanna marin tuhlasi 40 miljardia eikä kukaan tiedä minne mutta ne rahat meni suur yritysjohtajien taskuun veikkaan Sen takia nyt on tilanne että suomessa on satoja tuhansia työttömiä lisää eikä talous tule enää nousemaan. Sanoisin että suomi tuhlannut viimeisen 7-8 vuoden aikana joku 80 miljardia sellaisiin asioihin josta ei ole suomi tai veronmaksajat saanut mitään. Rahat menneet ulkomaille muiden maiden hallituksille ja eu hun.
Firmat haluavat, että kulutetaan ja ostetaan, jotta saadaan ahneille sijoittajille osinkoja. Aina pitäisi tulla vain joka vuosi parempi tulos. Mutta se on mahdotonta. Joskus sekin loppuu. Yhteiskunta ei voi jatkuvasti kuluttaa enemmän.
Loppujen lopuksi yksi ihmien ei tarvitse elämäänsä kaikkea roinaa mitä kaupat myyvät. Vähemmälläkin tulee toimeen. Miksi ostaisin, jos en yksinkertaisesti tarvitse sitä krääsää.
Suomessa on heikot johtajat. Pelolla johdetaan koko maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on saari ja laivalla tapahtuvat huoltokuljetukset ovat suomalaisille elintärkeitä. Huoltovarmuuskeskuksen varastoissa on puoleksi vuodeksi tavanomaisia lääkkeitä sairaaloita ja armeijaa varten. Se on todella vähän kun ajatellaan poikkeusoloihin varautumista. Silloin tavallinen kansa joutuu melkein tappelemaan apteekin lääkkeistä. Ei HVK:n varastosta aleta jakaa lääkkeitä vuorotellen eri paikkakuntia. Kukaan ei edes tiedä, kuinka paljon mitäkin lääkettä kuluu Suomessa/vuosi.
Miten voi sanoa Suomi on saari? ? Jos katson karttaa Suomi EI ole saari?!?
Suomi on lähes saari, kun katsoo meidän rajojamme. Vain pohjoisesta pääset Ruotsiin tai Norjaan, jos idän kanssa on hankaluuksia. Ja voit kuvitella, että tuo pohjoinen on myös teljetty. Laivoilla kulku vaarallista silloin, kun tilanne kriittinen.
Jaaaa. Työtön ja ei miestä, mikä jottei.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ne rahat on tileillä tallessa. Ihmiset ei uskalla käyttää niitä työttömyysuhan vuoksi. Tänään uutisoivat asiasta.
Ei kyllä pidä paikkansa vaan niitä ei suurella osalla vain ole, eläminen on niin kallista nykyään. Muistankohan oikein, että yli 80% varallisuudesta on eläkeläisten tileillä - ja hyvä ollakin kun koko ajan hoivasta karsitaan.
Vierailija kirjoitti:
Säästän vähät rahani, se on varma. Jos yritykset menevät nurin, tilalle tulee aina uusia.
Juu ja mulle on ihan sama jonkun ylikalliin sisustusliikkeen tai rättikaupan konkurssi. Ei myöskään kiinnosta baarien ja ravintoloiden valitukset, kun ihmiset on siirtyneet koteihinsa viettämään ruoka- ja juomailtoja. Mä ajattelen vain ja ainoastaan omaa taloudellista pärjäämistä. Laitan mieluummin ylimääräiset eurot säästöön, kun ei yhtään enää voi luottaa tulevaan. Jos tässä jossain vaiheessa työttömyys iskee, niin kyllä harmittaisi, jos ei olisi mitään jäänyt pahan päivän varalle, vaan olisin systemaattisesti tuhlannut ne turhuuteen.
Ketjun aloittaja niin oikees. Monnia hyviä kommentteja. Sairaimpia ovat ihmiset jotka vielä länkyttää laiskat työttömät bla bla. En oo ikinä tuntenu ihmistä joka haluais olla työtön. Vaikka olisivat narkkeja. No yksi tapaus joka ei enää toivoa. Suomessa nekin ovat "parempia" jotka eivät olleet päivääkään työttömiä. No mä en aivan ku oon ollu parin sairauden jälkee jonkin aikaa työtön. Toivottavasti karma kostaa näille. Orpo on pelkkä petturi ja Riikka myös vaikka on jossain asiois oikees.
En tiedä muista, mutta omalla kohdallani johtuu leikkauksista, ja siitä, että en enää luota mitä tapahtuu, mistä seuraavaksi leikataan. Koska yhteiskunnan tukeen ei voi luottaa, niin tulevaisuus tuntuu turvatummalta, jos on omia säästöjä. Siksi säästän kaiken minkä voin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen juttu tää on että nykyisin väitetään ettei ihmiset osta mitään? Tonne prismaan kun menee nyt niin siellä on ruuhkaa ja kaikilla ostoskärryt ruokaa tai ihan mihin vaan kun menee niin ihmiset siellä on tuhlaamassa rahojaan.
Lapsia tänne ei nyt kukaan järkevä halua koska suomi on mennyt koko 2000 luvun alaspäin.
Kauppojen, ravintoloiden, kahvioiden, autokauppojen jne. myynti on laskenut rajusti. Asunto- ja autokauppa pysähtynyt jne. joka taas lisää konkursseja esim. joulukuussa v2024 yhdessä kuukausessa meno konkurssiin yrityksiä kuin edellisessä 3v yhteensä. Joka taas lisää työttömyyttä. Uusia autoja ei myydä, sama asunnoissa. Tämä tarkoittaa, ettei ihmiset osta ja laita rahaa kulutukseen, vaan säästävät ja valtiolta jää verotulot saamatta.
Samaan aikaan, juuri eilen uutisoitiin, kuinka suomalaisilla yksityisellä henk
Muuten asiaa, mutta fakta on ettei ihmisillä ole varaa ostaa niitä uusia autoja ja asuntoja. Rahaa on "ennätysmäärä", mutta vain todella varakkaiden sekä eläkeläisten tileillä. Kaikkien muiden säästöt ja käytetävissä olevat varat ovat sen sijaan pienentyneet. Uutisointi "tileillä lojuvista miljoonista" vääristää todellista kuvaa todella paljon. Keskituloisetkaan eivät meinaa selvitä edes välttämättömistä kuluista.
Olen työtön. Ostin uuden kattilan niin saan tehtyä puolisolle ruokaa evääksi töihin. Tukia leikattiin niin työssäkäyvä puoliso ei voi enää käydä maksullisella lounaalla vaan ottaa eväät töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vain rikas ja etuoikeutettu on niin v i t u n tyhmä, ettei ymmärrä, miksi ihmiset eivät lisäänny
Tämä! Ihminen jolla on suurimman osan elämästään ollut asiat hyvin taloudellisesti ei ymmärrä miltä tuntuu elää arkea, jossa joutuu laskemaan euroja. Meillä matalatuloisilla kun on esimerkiksi viikko- tai kuukausibudjetti ruokaostoksiin, jää lomareissut ja maksulliset harrastukset, auton käyttöön ei ole varaa. Ja sitten tähän tilanteeseen pitäisi vielä lisääntyä! Juu ei! Kaikki hinnat on nousseet ja loppua ei näy. Tulevaisuuteen ei voi luottaa enää niinkuin ennen.
Niin onhan se tavallaan noinkin. Jos ensin muutetaan kaikki savupirttiin, sen jälkeen savupiippujen muuraaminen niihin on huikeaa talouskasvua.