Millainen ihminen ei käy koskaan kahviloissa?
Kesälomalla tuli käytyä varmaan 20-30 kertaa kahvilassa. Iso osa oli ihan joku ABC mökkireissulla tai muuten kun ajelin ympäri Suomea. Ei niissäkään mitään vikaa ole, tuli syötyäkin monta kertaa. Kauppakeskusten kahvilat, kesäkahvilat, museon kahvila, näkötornin kahvila, IKEA, niitä on vaikka missä
Kommentit (167)
Vielä vähän yli 10 vuotta sitten saatoin juoda parikin pannullista kahvia päivässä, mutta sen jälkeen olen juonut kahvia lähinnä vain aamulla. Koska en herää kahvilassa, ei tule myöskään juotua aamukahvia kahvilassa. Joskus harvoin saatan tavata jonkun kaverini kahvilassa, mutta koska ollaan "palattu kasarille", niin kahvitellaan mieluummin toistemme kotona kuin mennään kahvilaan. Voi jutellakin rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joitakin sitten JAKSAAKIN häiritä muiden valinnat, ihan joka asiassa.
Miksi tuhlaavat elämänsä moiseen, on ilmeisesti niin köyhää oma "elämä"...
Ei se keneltäkään muulta ole pois, jos joku elää pientä elämää. Yhtä lailla voisi ihmetellä, miksi joku ei halua ollenkaan matkustella. "Kun telkkarista näkee matkaohjelmia, niin miksi pitäisi vaivautua? ".
Mun entinen puoliso. Hänen mielestään kahvilassa käyminen oli tyhmää, epäkiinnostavaa sekä ajanhukkaa. Haukkui kollegansa, joka oli kertonut menevänsä viikonloppuna kahville kaverin kanssa.
Onneksi ei enää tarvitse kuunnella tuota vonkumista.
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö tämä jotenkin tuohon spagettiketjuun?
Ketjukahviloissa pullat on samoja joita saa Prisman pakastealtaasta. Mielestäni hölmöä maksaa kymppi pakastepullasta ja Juhlamokasta. Onko tämä nyt jollekin onnettomalle joku statussymboli?
Siis vahvasti tämä. Harvoissa kahviloissa saa jotain muuta kuin pakastemoskaa. Työn puolesta tunnistan aikalailla heti tukusta ostetut jutut ja tiedän miltä ne maistuu. Osa on ihan ok, suurin osa ei.
Suolaisissa vielä nykypäivänäkin harvoin on kasvisvaihtoehtoja. Ja jos on, se on juustosämpylä jossa on kurkkua, tomaattia, salaattia ja pari siivua halpaa juustoa ja hinta 6€.
Minulla kahvilassa käynti ei ole mitään erillinen elämys, vaan ihan tavallista arkea. Tauko. Paikka nähdä ystävä. Jonkun nähtävyyden tai tapahtuman yhteydessä haukattu välipala. Kummallista, että tästäkin tehdään niin iso asia. Ja niin kummallinen juttu, että sitä pitää ihan hampaat irvessä vastustaa!
Vierailija kirjoitti:
Mun entinen puoliso. Hänen mielestään kahvilassa käyminen oli tyhmää, epäkiinnostavaa sekä ajanhukkaa. Haukkui kollegansa, joka oli kertonut menevänsä viikonloppuna kahville kaverin kanssa.
Onneksi ei enää tarvitse kuunnella tuota vonkumista.
Samaa mieltä, silti oj on pahemman luokan yli 180cm pitkä p s y k o p a a t t i
Noin vertailuna noilla summilla saa sen 20-30 Nordean osaketta jotka poikii lisää rahaa. Käyn kahviloissa mutta korkeintaan 5 kertaa vuodessa. Ei se niin ihmeellistä ole mutta ihan mukavaa jos on juttuseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö te miksi me varakkaat ollaan varakkaita? Minäpä kerron, me ei haaskata rahojamme joutavaan kupillisen kuravettä kahvilassa, kun kahvin saa kotona paljon halvemmalla ja parempaa.
Et ole erityisen varakas. Oikeasti varakas ihminen pystyy käymään kahviloissa, koko ajan miettimättä että se on rahan tuhlausta ja hänelle kahvikupposen hinta ei tunnu missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö te miksi me varakkaat ollaan varakkaita? Minäpä kerron, me ei haaskata rahojamme joutavaan kupillisen kuravettä kahvilassa, kun kahvin saa kotona paljon halvemmalla ja parempaa.
Et ole erityisen varakas. Oikeasti varakas ihminen pystyy käymään kahviloissa, koko ajan miettimättä että se on rahan tuhlausta ja hänelle kahvikupposen hinta ei tunnu missään.
Ja jos noin pihistelylinjalle pitää lähteä niin ei varmaan osta sitä kotiinkaan.
Millainen ihminen tekee näitä millainen ihminen -kyselyitä, ja ennen kaikkea miksi?
Minä.
Muutaman kerran viikossa käyn matkatyöni vuoksi abcllä, St1, shellillä ja nesteellä, mutta en laske niitä minkään tason kahviloiksi.
Jossain kauppakeskuksien kahviloissa tai muissa erikoiskahviloissa en käy.
M42
En juo kahvia enkä muita kuumia juomia kuin aamuisin, jolloin keitän kahvit kotona. Laitan itse myös ruokani ja leipomukseni, jotta saan sitä mitä haluan. Lisäksi kahvilat on mun mielestäni jotenkin ahdistavia paikkoja, en nauti niissä käymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä aloittajan mielestä on istua jossain kahviloissa. Onko jotenkin hienompi ihminen saaden kiksejä kun maksaa kalliimman sumppinsa sumpin keittäjälle horien jossain muualla kuin kotona.
No kun en vietä koko elämääni neljän seinän sisällä vaan liikun paljon kodin ulkopuolellakin. Kätevämpää se on mennä siihen kahvilaan mikä sattuu just silloin olemaan lähellä kuin lähteä kotiin kahville eikä nyt ole sattumoisin kahvinkeitintä repussakaan. Samaten ystäviä tulee tavattua kahviloissa ja siellä on erilaisia kahveja, joita ei välttämättä ole kotona, viimeksi ostin Spanish Latte -kahvin.
Minä koska en kelpuuta ABC:n tai vastaavan paikan kahvia joka on seissyt kuka tietää kuinka kauan ja on maultaan jotain sellaista josta en pidä. En maksa asioista joista en pidä. Eli omassa termarissa omat kahvit niin saa hyvää kahvia. Tai sitten juon kahvilassa jossa se kahvi tehdään mun tilauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Samat ihmiset, jotka ei käy kahviloissa, tietää kuitenkin, että siellä saa vain seisonutta kuraa. Saahan siellä vaikka espressoa tai lattea, jos pannukahvi on 'kuraa'
He ovat kerran vuonna 1986 ostaneet huoltsikalta pannussa seissyttä litkua ja tulleet siihen johtopäätökseen, että kaikki kahvit on kuraa. Tai sitten he ovat niin saitoja, että haluavat uskotella, että kotona tehty olisi parempaa, mikä harvemmin tietenkään on totta, koska laadukkaissa kahviloissa on paljon kalliimmat laitteet kuin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ikinä poikkea kahvilaan kun olen yksin liikkeellä. Jos janottaa niin ostan jotain kaupasta, usein kylmäkahvin. Miehen kanssa poiketaan joskus, mutta kahvia en osta ikinä koska haluan juoda hyvää kahvia en mitään seisonutta kuraa.
No mitäs menette johonkin huoltoaseman tms. kahvilaan?
Kyllä niissä oikeissa kahviloissa saa hyvää ja laadukasta kahvia.
"Oikeat" kahvilat harvemmin on valtateiden reunalla jossa on tarve käydä vessassa ja haukata jotain nälänsiirtäjää.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen tekee näitä millainen ihminen -kyselyitä, ja ennen kaikkea miksi?
Lapsellinen yli 180cm pitkä nuori tai katkera ja vanha hyvässä ammatissa oleva psykopaatti
Millainen ihminen sitä ja tätä ja tota - hullu iskee taas🤯
Miksi te ruokitte tuota idiotismia ja vastailette hänelle?
Lasketaanko ABC kahvilaksi? Luulin että se on bensa-asema, jossa myydään bensan lisäksi ruokaa ja juomaa.
Juon vain aamulla kupin kahvia kotona, harvemmin iltapäivällä.
Teestä, limusta tai pakastepullista taas en halua maksaa kahvilahintoja.
Ehkä pari kertaa vuodessa tulee käytyä kahvilassa, tänä vuonna en ole käynyt vielä kertaakaan.