Millainen ihminen ei käy koskaan kahviloissa?
Kesälomalla tuli käytyä varmaan 20-30 kertaa kahvilassa. Iso osa oli ihan joku ABC mökkireissulla tai muuten kun ajelin ympäri Suomea. Ei niissäkään mitään vikaa ole, tuli syötyäkin monta kertaa. Kauppakeskusten kahvilat, kesäkahvilat, museon kahvila, näkötornin kahvila, IKEA, niitä on vaikka missä
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Kahviloissa tarjotaan hyvin vähän mitään terveellistä. Lähinnä kahvia ja sokeri/hiilarituotteita.
So? Ortorektikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me köyhät
Ja myös me varakkaat, rahaa minulla tilillä noin 30 000 €, sijoituksessa yli 100 000 € ja omaisuus yhteenlaskien noin 800 000 €.
Onko pahakin sosiaalisten tilanteiden pelko? Vai oletko vain pihi?
Ei ole, mutta varakas olen. Onko sinulla kovakin halu hassata rahasi joutavaan?
Eli tuollainen mukava kahvihetki leivoksen kera on joutavaa? Miksi rahat pitäisi käyttää vain johonkin järkevään - itse ainakin tuhlaan surutta hyviin ruokiin, kivoihin matkoihin, asioihin mistä tulee hyvä mieli ja vähän piristystä. Tietty jos ainoa asia joka mitään merkkaa on joku saldo niin eihän siinä sitte.
En ole käynyt pitkään aikaan. Lähin kahvila n. 100 m päässä.
Vierailija kirjoitti:
En juo kahvia enkä teetä. Siksi.
Saa sieltä vettäkin, ja maitua. Kaakaota tai limonaatia. Meidän kyläkahvilassa tehdään omaa vanhanajan limsaa.
Kelan täytyisi antaa työttömille ja pienituloisille kahvilakortti, jolla saisi käydä juomassa Kelan laskuun pullakahvit kahvilassa muutaman kerran kuukaudessa. Ei siihen muuten ole varaa.
Kyllähän Kelan luukulla rahaa tuohonkin riittäisi ja kahvilat saisivat enemmän asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Kelan täytyisi antaa työttömille ja pienituloisille kahvilakortti, jolla saisi käydä juomassa Kelan laskuun pullakahvit kahvilassa muutaman kerran kuukaudessa. Ei siihen muuten ole varaa.
Kyllähän Kelan luukulla rahaa tuohonkin riittäisi ja kahvilat saisivat enemmän asiakkaita.
Kahvilakortti olisi täysin turha keksintö, koska Kelalta voi anoa kahviloihin erillisiä maksusitoumuksia, jotta kaikilla veronmaksajilla on varaa käydä kahvittelemassa.
minkä takia niissä pitäisi käydä, kahvi on kitkerää ja ylihintaista, aikaa menee hukkaan
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö te miksi me varakkaat ollaan varakkaita? Minäpä kerron, me ei haaskata rahojamme joutavaan kupillisen kuravettä kahvilassa, kun kahvin saa kotona paljon halvemmalla ja parempaa.
Toi on paskapuhetta. Varakkailla on just varaa siihen stokmannin alakerran shampanjalasiin ja juustokakkuun. Maksaa vaivaiset 40euroa. Yksi annos alkoholia ja juustokakun pala madam.
Rikkailla on varaa syödä hyvin. On varaa ostaa riistomarjoja ja antioksidantteja.
Yks rasia mustikoita madam viisi euroa kolme ruokalusikallista mustikoita madam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö te miksi me varakkaat ollaan varakkaita? Minäpä kerron, me ei haaskata rahojamme joutavaan kupillisen kuravettä kahvilassa, kun kahvin saa kotona paljon halvemmalla ja parempaa.
Et ole erityisen varakas. Oikeasti varakas ihminen pystyy käymään kahviloissa, koko ajan miettimättä että se on rahan tuhlausta ja hänelle kahvikupposen hinta ei tunnu missään.
Oikeasti varakas haluaa laatua ja kahviloissa ei sitä ole.🤔💩
Kyllä kaikista vähänkin isommista kaupungeista löytyy yleensä joku hyvä kahvila.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikkien kahvilakäynnit tulisivat Kelan kustannettaviksi, seuraavaksi myös ravintolat vaatisivat, että ravintolakulutkin pitäisi kattaa Kelan budjetista. Pian meillä olisi täysi kommunismi tässä maassa valloillaan, kun yhteiskunnan vastuulla olisi maksaa kaikki kahvitteluista ja ulkona syömisistä lähtien.
Kelan luukulla riittäisi asiakkaita, jos jokaisesta kahvila- ja ravintolakäynnistä pitäisi laittaa tukihakemukset sisään.
Olen rikkasta perheestä. Älkää uskoko noihin vinkkeihin että jos on pienet tulot niin pienet menot vai miten se meni. Todella köyhän kuten opiskelijan ei kannata säästää yhtään. On laskelmoitu että pienituloiset käyttää kaikki rahansa menemään. Heiltä ei edes talouden säätäjät odota mitään nuukailua sotien jälkeisellä tyylillä. Se ei tuo mitään voittoa, vaan sosiaalista tappiota ja just ihmispelkoa, kun ei käy kahvillakaan tai nuorten illoissa.
Rikkaat ei nuukaile. Heille elintarvikkeiden ostokset on ihan yks hailee. Sitä ne rikkaat haluaakin että porukka nuukailee ja heille jää enemmän tuotteita ja laatu on parempaa. Ette arvaa monta tonnia pelkästään rahaa voi mennä ruokaan rikkaalla perheellä viikossa. Siis puhutaan nyt sellaisista summista millä matalapalkka-alan duunari pärjää kuussa.
Sitä löysää rahaa oikeesti on. Ihmisillä ei ole aavistustakaan. Ja muuten. Katelkaapa niitä pihoissa lojuvia autoja ja robottileikkureita, jotka ajelee nurmikoita. Puhutaan kymmenistä tonneista rahaa pelkästään pihassa lepäämässä.
Suomen duunarit on kehnoja vaatimaan itselleen oikeuksia. Kun omat isovanhemmat oli just sitä ja aina oli köyhemmän työtätekevän kansan puolella. Heidän elämässä oli vielä rikkaanakin se, että katsottiin kahvitarjouksia ja ei ostettu kuin halvinta. Heillä oli se. Se ei heistä kuitenkaan tehnyt rikkaiksi, vaan onnenpotku ja monta kertaa yrittäminen.
Se jos jäätte kotiinne säästämään rahaa ja ette tee mitään ja karsitte sosiaalisista menoista, niin sairastutte nupistanne.
Säästämällä ja nuukailemalla ei mitään omaisuuksia kerrytetä. Ihan varmuudeksi niille jotka luulee ja uskoo hömpötyksiä.
Kapitalismissa on säädetty nini että osa on köyhiä ja osa vähemmän köyhiä ja osa keskituloisia ja sitten rikkaita.
Just sen takia on köyhiä että heiltä voidaan ottaa se korkea elintaso rikkaille ja vähemmän rikkaille.
Se on pysyvä osa ja siihen ei oikein voi muutosta hakea edes kovalla työllä. Rakenteita pitäisi muuttaa.
Sellainen ihminen ei käy kahviloissa joka säästää sen ansiosta pari tonnia vuodessa. Työkaverit kävivät melkein joka tauolla kahvilla tai syömässä kahviloissa tai lounaspaikoissa, minä pupelssin ruisleipää taukoparakissa enkä kokenut sitä ankeaksi kun energiaahan siinä vain tankataan. Nuukuudestani johtuen asun velattomassa omakotitalossa ja autokin vielä on velaton, no nyt voisin törsätä kahviloissa istumisiin mutten ymmärrä miksi.
Nuorena kävin kahviloissa,baareissa,yleisötapahtumissa yms mutta koronan myötä minulta jäi kaikki nuo pois. Huomasin että rahaa säästyy paljon enemmän ja voin sijoittaa omasta palkastani isomman osan.
Alkoholia en ole käyttänyt 10 vuoteen joten se rajaa baarit ja yleisötapahtumat pois elämästäni. Kahviloissa ja ravintoloissa on vaan liian kallista.
M34
Vierailija kirjoitti:
Olen rikkasta perheestä. Älkää uskoko noihin vinkkeihin että jos on pienet tulot niin pienet menot vai miten se meni. Todella köyhän kuten opiskelijan ei kannata säästää yhtään. On laskelmoitu että pienituloiset käyttää kaikki rahansa menemään. Heiltä ei edes talouden säätäjät odota mitään nuukailua sotien jälkeisellä tyylillä. Se ei tuo mitään voittoa, vaan sosiaalista tappiota ja just ihmispelkoa, kun ei käy kahvillakaan tai nuorten illoissa.
Rikkaat ei nuukaile. Heille elintarvikkeiden ostokset on ihan yks hailee. Sitä ne rikkaat haluaakin että porukka nuukailee ja heille jää enemmän tuotteita ja laatu on parempaa. Ette arvaa monta tonnia pelkästään rahaa voi mennä ruokaan rikkaalla perheellä viikossa. Siis puhutaan nyt sellaisista summista millä matalapalkka-alan duunari pärjää kuussa.
Sitä löysää rahaa oikeesti on. Ihmisillä ei ole aavistustakaan. Ja muuten. Katelkaapa niitä pihoissa l
Katos, shampagne shosialisti saapui kahvittelemaan köyhien keskuuteen.
Ylihintaista paskaa eli Pauligin juhla mokkaa tyrkytetään joka paikassa. Onneksi olen päässyt kahvin juonnissa siihen vaiheeseen että kaksi kuppia ei kotimaista aamulla ja muuten en juo kahvia kuin poikkeustilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihminen ei käy kahviloissa joka säästää sen ansiosta pari tonnia vuodessa. Työkaverit kävivät melkein joka tauolla kahvilla tai syömässä kahviloissa tai lounaspaikoissa, minä pupelssin ruisleipää taukoparakissa enkä kokenut sitä ankeaksi kun energiaahan siinä vain tankataan. Nuukuudestani johtuen asun velattomassa omakotitalossa ja autokin vielä on velaton, no nyt voisin törsätä kahviloissa istumisiin mutten ymmärrä miksi.
Paritonnia on ylemmän keskiluokan perheelle viikon ostokset tai lomaviikonlopun herkut jos tulee vieraita...
Siinäpä säästelemään vuoden verran parin tonnin takia.
Ei oikein ole vörttiä. Ihmisen elämäkin on niin lyhyt että pienistä rahoista te säästelette. Äänestäkää jatkossa sellaisia jotka vähentää tuloeroja. Sitä löysää rahaa on. Eikä se ole kenenkää etu että joku viikonlopun grillibileet on päälle tonnin luokkaa. Älytöntä törsäämistä.
Arvatkaa menekö leikkeitä ja sisäfileitä roskiin kun kkaan ei syö. Koiralle maistuu kyllä...
ette tiedäkään. ette tiedä paremmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka osaa itse keittää kahvia eikä halua maksaa jostain pitkään pannussa seisseestä litkusta maltaita.
Erikoiskahvit ei kai seiso pannussa valmiina? Niitä mä otan kun käyn kahvilassa, tai kaakaota. Meidän kylällä aivan loistava pikku konditoria-kahvila, usein käydään. Nyt kesällä omat kätösin tehdyt jäätelötkin.
Sen verran niiitä erikoiskahveja maistellut että tiedän ettei ne ole mun makuun. Suodatinkahvi, kuumana ja lehmänmaitotilkalla sopii mun suuhun parhaiten. Hetki sitten tuntui olevan kasvimaito (wtf??) buumi eikä joka paikasta saanut edes oikeaa maitoa, joten mitäpä mä sellaisiin paikkoihin tunkisin.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena kävin kahviloissa,baareissa,yleisötapahtumissa yms mutta koronan myötä minulta jäi kaikki nuo pois. Huomasin että rahaa säästyy paljon enemmän ja voin sijoittaa omasta palkastani isomman osan.
Alkoholia en ole käyttänyt 10 vuoteen joten se rajaa baarit ja yleisötapahtumat pois elämästäni. Kahviloissa ja ravintoloissa on vaan liian kallista.
M34
Tervehenkinen sälli kun et juo. Hyvä tyyppi olet. Minäkään en juo ja harmittaa että join paljon sun ikäsenä. Ei olisi kannattanut ihan umpikuja oli se osa elämän labyrintissä.
Olisi pitänyt mieluummin pelata golffia.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään elää ennen kuolemaa. En pidä päämääränä säästää mahdollisimman paljon kaikesta.
Missä sitä on jos siis kahvia halutaan?