Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tosiaan niin, että nykyisin haluaa treffeille ihmisiä, jotka eivät kykene tulemaan kahvilaan tai juttelemaan toisen kanssa?

Vierailija
07.08.2025 |

Tai ei ole edes rahaa laittaa siihen kuppiin kahvia tai lasiin viiniä? Mitä ihmeen annettavaa tällaisilla ihmisillä on kenellekään parisuhdemielessä?

Kommentit (2349)

Vierailija
1821/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa naisseuraa treffien jälkeenkin niin viisas mies käyttäytyy sen mukaisesti, että hän mahdollisesti sitä myös saa. Ettekö tajua. Tämä on se asian ydin.  Muuten lopettakaa vinkuna, että kun ei naiset lähde seuraaville treffeille tai eivät lähde trefeille lainkaan. Ja lopettakaa vonkaus tai edes sinnepäin vihjailu heti kun vasta olette tutustumassa. Jos joku onneksenne saapuu paikalle. 

"viisas mies käyttäytyy sen mukaisesti" --> Eli maksaa ja panostaa rahallisesti naiseen. Naiset kieltävät tätä, mutta välillä totuus tulee esiin.

Vierailija
1822/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ikäväkseni totean, että treffeillä taitaa käydä kaikki ongelmamiehet, sen enempää eri vikoja luettelematta. On varmaan monille tässä keskustelun aikana selvinnyt. 

Senverran vielä, että kaikki naisten kirjoittamat kommentit ovat hyvinkin asiallisia ja selkeästi perusteltuja. Joten en havaitse täällä kerrottua ilmiötä. En tiedä miksi nämä mainitut ongelmanaiset sitten jonkun treffeille jatkuvasti ilmestyvät. 

Pari viestiä ylempänä nainen haukkuu keskusteluun osallistuvat miehet aspergereiksi. Ei kovin asiallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ilahduttaa miestä saapumalla paikalle. Hän on vastannut kutsuun myöntävästi. Eikö ole normaali jos kutsuu jonkun kotiinsa kahville niin myöskin silloin tarjoaa ne kahvit tms.?

Kun nyt kovin monet miehet ovat kotikahveja esittäneet niin naiset ovat hyvästä syystä sanoneet, että kiitos, treffit julkiselle paikalle. Kummallista on, kun niin moni mies olisi tarjonnut kahvit tai jopa ruokaa kotonaan, tai ottanut eväät jonnekin eräretkelle/sieniretkelle tms. naisen kanssa. Mutta nyt kun nainen tulee paikalle kahvilaan niin alkaa kova poru maksamisesta. 

Sanokaa nyt miehet miksi olisitte valmiita tarjoamaan jopa kalliimmat tarjoilut muussa paikassa, mutta kahvilassa ette edes halvempaa? Mikä on logiikka. Miksi miehen ehdottama tarjoilu ja kestitys, ehkä alkoholikin ensitreffeillä kotonaan ei ole avutonta prinsessakohtelua tai naisen turhaa hemmottelua? 

Vai oletatatteko/vaaditteko, että nainen tulisi sinne kotiinne tai

Jos nainen ehdottaa treffejä kahvilaan, siis kutsuu miehen sinne, hän ei kuitenkaan maksa miehen kahvia. Eikö se kuuluisi naisillakin hyviin tapoihin?

Vierailija
1824/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä naisetkaan aina halua ilahduttaa miestä ensitreffeillä.

Oletko koskaan tavannut treffeillä naista joka ei olisi hiuksiaan fööönannut ja hieman laittanut meikkiä kasvoille? 

Vierailija
1825/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran nainen ei pysty tai halua tarjota kahveja niin miksi ihmeessä silloin miehenkään pitäisi haluta tai pystyä?"

Miehillä on tässä meidän yhteiskunnassa yleensä edelleenkin paremmat palkat kuin naisilla ja se vaikuttaa myös perheen perustamisessa. Täällä toistuvat puheet kovasta panostuksesta kahvikupin ostossa todellakin antavat aiheen olettaa, että kyseinen mies olisi taloudellinen katastrofi ja hänen tilanteensa saattaisi estää jopa naista saamasta yhtään lasta syystä, että pariskunnalla ei olisi varaa siihen, että se ainut töissä käyvä eli nainen joutuisi jäämään useammaksi kuukaudeksi töistä pois raskauden ja synnytyksen yhteydessä ja sen jälkeen. Tai sitten kyseinen mies olisi hulluuteen asti pihi ja pakottaisi sen naisen jollain pienellä hoitotuellakin ollessaan maksamaan kaikesta perheessä ainakin puolet

Miksi sama logiikka ei toimi toisin päin? Jos nainen on parempipalkkainen, niin kuin nykyään usein on, ei hän kuitenkaan tarjoa miehelle. Ja eikö se sitten ole osoitus siitä, että nainen on hulluuteen asti pihi?

No eihän se toimi niin. Olen juuri kertonut tuossa edellä ne syyt. Sinussa on ilmeisestikin jotain vikaa, kun et ymmärrä selkeitä perusteluita. Se, jos yksittäisessä pariskunnassa nainen on parempipalkkainen kuin pariskunnan mies tarkoittaa yleensä koko yhteiskunnan palkkaerot huomioiden sitä, että sen pariskunnan kokonaistulot ovat selvästi pienemmät kuin niiden pariskuntien osalta, joissa ero on toisin päin. Entä missä vaiheessa sinä ajattelit synnyttää ja hoitaa ne lapset pikkuvauva-ajan yli kotona? Et yhtään missään, koska haluat vain jonkun sinne mökillesi antamaan seksiä. Se kahvilassa treffaava nainen haluaa itselleen puolison ja lasten isän turvatussa suhteessa, jossa toinen ei ole vahvasti neurokirjolla eikä toimeentulotuella.

Vierailija
1826/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan tavannut treffeillä naista joka ei olisi hiuksiaan fööönannut ja hieman laittanut meikkiä kasvoille? 

Yksi nainen tuli treffeille vahvasti hieltä haisten. Toinen tuli pölyisessä ja likaisessa fleece-paidassa.

Vierailija
1827/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ikäväkseni totean, että treffeillä taitaa käydä kaikki ongelmamiehet, sen enempää eri vikoja luettelematta. On varmaan monille tässä keskustelun aikana selvinnyt. 

Senverran vielä, että kaikki naisten kirjoittamat kommentit ovat hyvinkin asiallisia ja selkeästi perusteltuja. Joten en havaitse täällä kerrottua ilmiötä. En tiedä miksi nämä mainitut ongelmanaiset sitten jonkun treffeille jatkuvasti ilmestyvät. 

Pari viestiä ylempänä nainen haukkuu keskusteluun osallistuvat miehet aspergereiksi. Ei kovin asiallista.

Kun olet nyt jo yli 90 sivua toistellut sitä "suurta taloudellista panostustasi" kahvikupista, niin kyllä todellakin olen sitä mieltä, että sinulla on asperger. Jos ei ole vielä diagnosoitu, niin mene tutkimuksiin.

Vierailija
1828/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset eivät lähde vaikkapa sorsajahtiin iltalennolle. Se on minulle OK. Miksi näille palstan naisille ei ole OK, jos minua ei kiinnosta kahvilatreffit eikä niissä viihtyvät naiset. Toki en ole ketään naista sorsanpyyntitreffeille viemässäkään, sillä se pilaisi koko homman. Sorsajahdin siis.

Itse suosin paikkoja jonne molemmat haluavat mennä. Se, että kohtaamispaikka tuntuu toisesta vastenmieliseltä, ei ole hyvä tapaamisen onnistumisen kannalta.

Ja lopuksi rautalankaa. Raha ei ole ongelma. Kahvin maksaja ei ole ongelma. Kahvilanaisten alentuva ja itseriittoinen asenne on iso ongelma. En halua prinsessanarsistia elämääni.

Siispä sinä et lähde treffeille kahvilanaisten kanssa. Saat ihan itse valita treffikumppanin ja kahvilanaiset sit taas omansa. Jännä juttu, eikö vain. 

Kuulostat itse prinsessanarsistilta. Ansaitset samanlaisen puolison.

Vierailija
1829/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta en "tunge" minnekään ensin, eikä minun tarvitsisi olla aina ensin. Päinvastoin, odotin niin paljon tapaavani naisen, joka menisi itse ensin. Mutta kun naiset heittäytyvät treffeillä niin avuttomiksi ja vääntelehtivät odottaen, että mies hoitaa.

Todella outoja naisia kyllä tapailet. Minä menisin automaattisesti ensin koska olen tottunut kohteliaiden miesten seuraan. Minut aina päästetään valitsemaan ensin. Miksi et myös olisi herrasmies ja sanoisi kohteliaasti kahvilan tiskille mennessä että "naiset ensin" jos et halua itse olla ensimmäinen? Minun on vaikeaa kuvitella miten käytöstavat omaava mies joutuu tiskille ensin, kuulostaa ryysimiseltä. 

Miten et osaa tehdä tiskillä selväksi että maksat vain omasi? Useimmat naiset pitävät määrätietoisuudesta. 

Kuulostaa todella selkärangattomalta, tai ehkä ennemminkin oma

Naiset pitävät siitä kun mies määrätietoisesti maksaa naisenkin puolesta.

Tuo kertoo paljon, että miehen pitäisi erikseen sanoa maksavansa vain omansa ja vielä laittaa kapula väliin.

Vierailija
1830/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinussa on ilmeisestikin jotain vikaa, kun et ymmärrä selkeitä perusteluita. Se, jos yksittäisessä pariskunnassa nainen on parempipalkkainen kuin pariskunnan mies tarkoittaa yleensä koko yhteiskunnan palkkaerot huomioiden sitä, että sen pariskunnan kokonaistulot ovat selvästi pienemmät kuin niiden pariskuntien osalta, joissa ero on toisin päin. Entä missä vaiheessa sinä ajattelit synnyttää ja hoitaa ne lapset pikkuvauva-ajan yli kotona? Et yhtään missään, koska haluat vain jonkun sinne mökillesi antamaan seksiä. Se kahvilassa treffaava nainen haluaa itselleen puolison ja lasten isän turvatussa suhteessa, jossa toinen ei ole vahvasti neurokirjolla eikä toimeentulotuella."

- Monet treffeillä käyvät naiset eivät halua lapsia. Yhden lapsen perheet ovat myös tosi yleisiä nykyään. Joten puheet lasten hoitamisesta voidaan unohtaa, koska monia ihmisiä se ei koske. Lisäksi miehiltähän nykyään odotetaan samaa panostusta lastenhoitoon kuin naisilta, jos lapsia hankitaan.

- En ole puhunut mitään mökistä. Se on joku toinen keskustelija. Asun vaimoni ja kahden lapsemme kanssa, emmekä omista mökkiä.

- On tosi outoa alkaa puhumaan jostain lastenhankinnasta, kun kyse on ihan vain kahvilatreffeistä. Todella harva ensitreffi johtaa avioliittoon ja yhteisiin lapsiin.

- Äskettäin joku sanoi, että kaikki naisten viestit tässä ketjussa ovat täysin asiallisia. "Sinussa on ilmeisestikin jotain vikaa" ei ole asiallista, samoin kuin jatkuva puhe neurokirjosta.

Vierailija
1831/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu minäkin maksan salikortista ja ostin kalliin kellon. Pitäisikö naisten nyt korvata tämä maksamalla treffeillä?

Vierailija
1832/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset eivät lähde vaikkapa sorsajahtiin iltalennolle. Se on minulle OK. Miksi näille palstan naisille ei ole OK, jos minua ei kiinnosta kahvilatreffit eikä niissä viihtyvät naiset. Toki en ole ketään naista sorsanpyyntitreffeille viemässäkään, sillä se pilaisi koko homman. Sorsajahdin siis.

Itse suosin paikkoja jonne molemmat haluavat mennä. Se, että kohtaamispaikka tuntuu toisesta vastenmieliseltä, ei ole hyvä tapaamisen onnistumisen kannalta.

Ja lopuksi rautalankaa. Raha ei ole ongelma. Kahvin maksaja ei ole ongelma. Kahvilanaisten alentuva ja itseriittoinen asenne on iso ongelma. En halua prinsessanarsistia elämääni.

Siispä sinä et lähde treffeille kahvilanaisten kanssa. Saat ihan itse valita treffikumppanin ja kahvilanaiset sit taas omansa. Jännä juttu, eikö vain. 

Kuulostat itse prinsessanarsistilta. Ansaitset samanlaisen puolison.

Näillä tietyn tyyppisillä miehillä on aina se oletusarvo, että kaikkien naisten kuuluisi olla heistä kiinnostuneita. Kun näin ei olekaan vaan nainen haluaa esimerkiksi treffeille sellaisen miehen kanssa, joka tulee hänen seuraansa kahvilaan, niin siitä alkaa katkera väninä, miten siinä naisessa on jotain vikaa, kun hänen ehdotuksensa mökkiseksistä ei kelpaa.

Toisin päin en ole oikeastaan ikinä nähnyt: Kyllähän me naisetkin tiedämme, että kaikki miehet eivät ole meistä kaikista kiinnostuneita. En minäkään siitä naisena ole ikinä katkeroitunut ja alkanut vänistä, miten kaikkien miesten kyllä pitäisi ymmärtää, että heidän pitää olla minusta kiinnostuneita. Ei pitäisi. 

Vierailija
1833/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet nyt jo yli 90 sivua toistellut sitä "suurta taloudellista panostustasi" kahvikupista, niin kyllä todellakin olen sitä mieltä, että sinulla on asperger. Jos ei ole vielä diagnosoitu, niin mene tutkimuksiin.

Mistä tuo lainattu kohta on peräisin? Onko joku tässä keskustelussa sanonut kahvikuppia suureksi taloudelliseksi panostukseksi? Vai valehteletko?

Vierailija
1834/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näillä tietyn tyyppisillä miehillä on aina se oletusarvo, että kaikkien naisten kuuluisi olla heistä kiinnostuneita. Kun näin ei olekaan vaan nainen haluaa esimerkiksi treffeille sellaisen miehen kanssa, joka tulee hänen seuraansa kahvilaan, niin siitä alkaa katkera väninä, miten siinä naisessa on jotain vikaa, kun hänen ehdotuksensa mökkiseksistä ei kelpaa.

Toisin päin en ole oikeastaan ikinä nähnyt: Kyllähän me naisetkin tiedämme, että kaikki miehet eivät ole meistä kaikista kiinnostuneita. En minäkään siitä naisena ole ikinä katkeroitunut ja alkanut vänistä, miten kaikkien miesten kyllä pitäisi ymmärtää, että heidän pitää olla minusta kiinnostuneita. Ei pitäisi."

Missä kohtaa tätä keskustelua miehet ovat valittaneet, että naiset eivät kiinnostu? Eihän tässä olla siitä puhuttu lainkaan. Sen sijaan tämä joidenkin naisten tekemä asioiden vääntely ja miesten nimitteleminen aspergeriksi sun muuksi kuulostaa katkeralta.

Vierailija
1835/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, jos kerran mies ei pysty tai halua tarjota kahveja niin miksi ihmeessä silloin naisenkaan pitäisi haluta tai pystyä? 

Yritin tuolla kertoa, että jos ja usein kun mies kovin haluaisi naisseuraa niin silloin hänen oman etunsa mukaisesti kannattaisi panostaa niihin ensitreffeihin. Mutta ei, alkoi taas kova jaaritus prinsessakohtelusta. Mutta tyhmähän se mies on ellei silloin tarjoa sitä "prinsessakohtelua" kahvikupin muodossa kun se on täällä rautalangasta monesti sanottu. Mutta ei kun he eivät haluu/pysty...

On liian suuri riski sille, että ne ensitreffit menevät puihin, jolloin joudut maksamaan turhasta. 

Normaalille ihmiselle se 5€ panostus ei ole riski vaan mahdollisuus. 

Vierailija
1836/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valehtele yhtään mitään. Mene ihan itse näitä sivuja taaksepäin ja löydät nämä toistuvat juttusi siitä, miten ensitreffeillä on liian iso effortti tarjota kahvia ja tulee kalliiksi yms. ja pitäisi olla pienempi effortti kuten kävelyä jossain puskassa. Tämä ei ollut sitaattilaina vaan tiivistelmä tästä toistuvasta teemasta, jossa kahvin maksaminen on se kynnyskysymys.

Vierailija
1837/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näillä tietyn tyyppisillä miehillä on aina se oletusarvo, että kaikkien naisten kuuluisi olla heistä kiinnostuneita. Kun näin ei olekaan vaan nainen haluaa esimerkiksi treffeille sellaisen miehen kanssa, joka tulee hänen seuraansa kahvilaan, niin siitä alkaa katkera väninä, miten siinä naisessa on jotain vikaa, kun hänen ehdotuksensa mökkiseksistä ei kelpaa.

Toisin päin en ole oikeastaan ikinä nähnyt: Kyllähän me naisetkin tiedämme, että kaikki miehet eivät ole meistä kaikista kiinnostuneita. En minäkään siitä naisena ole ikinä katkeroitunut ja alkanut vänistä, miten kaikkien miesten kyllä pitäisi ymmärtää, että heidän pitää olla minusta kiinnostuneita. Ei pitäisi."

Missä kohtaa tätä keskustelua miehet ovat valittaneet, että naiset eivät kiinnostu? Eihän tässä olla siitä puhuttu lainkaan. Sen sijaan tämä joidenkin naisten tekemä asioiden vääntely ja miesten nimitteleminen aspergeriksi sun muuksi kuulostaa ka

Ei minulla ole syytä olla katkera. En ole onnekseni joutunut tällaisten outojen miesten suuremman kiinnostuksen kohteeksi. 

Vierailija
1838/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

92 sivua naisten pillastumista, kun kaikki miehet eivät suostukaan maksamaan heidän kahvilarientojaan.

Vierailija
1839/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on yleistä, että kun argumentit loppuvat, ryhdytään puhumaan pahaa muista keskustelijoista. Heiltä on mennyt ohi se tieto, että ad hominem on selvä argumentointivirhe.

Vierailija
1840/2349 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

92 sivua naisten pillastumista, kun kaikki miehet eivät suostukaan maksamaan heidän kahvilarientojaan.

Ei ole, vaan täällähän on erittäin moneen kertaan jo todettu, miten tämä kahvilajuttu on sellainen, joka auttaa karsimaan epäsopivat miehet pois. Naisen kannalta on siis ihan hyvä, jos olet se muutaman euron kahvin maksamisesta äläkän nostava ja sitä kaikin tavoin välttelevä mies. Nainen saa sinut sillä karsittua eikä tarvitse käyttää välttämättä edes ensitreffejäkään kanssasi, kun itse kieltäydyt niille saapumasta. Loppu hyvin, kaikki hyvin. (Paitsi tietenkin sinun kannaltasi, kun sinusta kaikkien naisten pitäisi hyväksyä sinun toimintamallisi ja lähteä johonkin puskaan ilmaiselle "kävelylle".)