Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin, että nykyisin haluaa treffeille ihmisiä, jotka eivät kykene tulemaan kahvilaan tai juttelemaan toisen kanssa?

Vierailija
07.08.2025 |

Tai ei ole edes rahaa laittaa siihen kuppiin kahvia tai lasiin viiniä? Mitä ihmeen annettavaa tällaisilla ihmisillä on kenellekään parisuhdemielessä?

Kommentit (2349)

Vierailija
1621/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilassa on ihmisiä kaksi eri koulukuntaa. Toinen etsii ensin pöydän, jättää sinne takin ja lähtee sitten hakemaan kahvin. Toinen hakee ensin kahvin ja etsii sen jälkeen pöydän. Se ihmettelemään jäävä nainen ilmeisesti haluaa katsoa, kummin mies tekee. Ehkäpä mies voi kysäistä naiselta kummalla tavalla menetellään.

On kolmaskin koulukunta: ne, jotka vain seuraavat miestä, eivätkä pysty itse mihinkään aloitekykyyn.

No ne naiset tuskin ovat pyytämässä miehiä treffeille.

Vierailija
1622/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuossa puhutaan asenteesta. Ei siitä, maksaako vai ei. Eikö tässä ketjussa olla jo monen monta kertaa sovittu, että jokainen maksaa ensitreffeillä omansa."

Ja miehen asenne vain on väärä (ilkeä ja ylimielinen), jos ei maksa naisenkin kahvilaherkkuja tai viinejä?

Hyvin todennäköisesti miehen ehdotukseen tarjoamisesta nainen sanoo nätisti, että kiitos, mutta maksaisin mielelläni omani.

Uskovatko naiset itsekään näitä juttujaan? En ole yhdenkään naisen kuullut sanovan noin. Aiemmin joku sanoi, että on todennäköisempää, että nainen tarjoaa miehelle kuin toisin päin. Just joo...

Itse en ole kertaakaan suostunut ottamaan baarissa keneltäkään tuntemattomalta mieheltä tarjottua juomaa vastaan. Uskoisin toimivani samoin vaikka kyseessä olisi kahvi ja pulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun toinen lähtee kävelytreffeiltä kotiiin, voi kävellä tai juosta kiertoteitä pitkin kotiin.

Sinäkö menet treffeille verkkareissa ja lenkkareissa?

No mikä ettei, jos nainenkin on urheilija.

Ammattiurheilijatkin osaavat pukeutua tilanteen mukaan. Sinä varmaan menet samoissa verkkareissa mummon 90-vuotissynttärijuhliin ja serkun häihin.

voi mennä kävellen reipasta tahtia, niin saa sen iltalenkin. Kävelytreffit ovat hidasta haahuilua, joten siitä ei saa iltalenkkiä tekemälläkään.

Siistit verkkarit on hyvä valinta, jos treffit ovat esimerkiksi joen vartta kulkevalla kävelytiellä.

Pysytään vaan siellä kaupungin keskustassa eikä mennä minnekään syrjään.

Joen varrella oleva kävelytie on erittäin suosittu ulkopaikka kesällä. Siellä on aina muitakin ihmisiä.

Vierailija
1624/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta hämmästelen joka kerta metsässä kävellessä, kun ihmiset painavat treeniä kuulokkeet päässä puuskuttaen ohi. Ympärillä metsä täynnä tuoksuja, linnunlaulua. Heillä jää jotain tärkeää kokematta, kun lenkki on pelkkä kliininen urheilusuoritus.

He ovat ilmeisesti urheilemassa eikä fiilistelemässä metsän tuoksuja. Linnunlaulua on alkukesästä, nyt siellä raakkuu joku yksinäinen harakka.

Ne voidaan myös yhdistää ja jätetään kuulokkeet kotiin, mutta tietysti tottumattomalle vaikeaa, jos ei suomalainen luonto ole kiinnostellut.

Vierailija
1625/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joen varrella oleva kävelytie on erittäin suosittu ulkopaikka kesällä. Siellä on aina muitakin ihmisiä.

Missä kaupungissa?

Vierailija
1626/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta hämmästelen joka kerta metsässä kävellessä, kun ihmiset painavat treeniä kuulokkeet päässä puuskuttaen ohi. Ympärillä metsä täynnä tuoksuja, linnunlaulua. Heillä jää jotain tärkeää kokematta, kun lenkki on pelkkä kliininen urheilusuoritus.

He ovat ilmeisesti urheilemassa eikä fiilistelemässä metsän tuoksuja. Linnunlaulua on alkukesästä, nyt siellä raakkuu joku yksinäinen harakka.

Ne voidaan myös yhdistää ja jätetään kuulokkeet kotiin, mutta tietysti tottumattomalle vaikeaa, jos ei suomalainen luonto ole kiinnostellut.

Minussa lienee joku vika, kun minulla soi melkein koko ajan joku kappale päässä. Yleensä se on se, minkä kuulin viimeksi ennen lenkille lähtemistä. Viime viikolla se oli miehen puhelimen soittoääni. Jäi lenkki kesken, kun en jaksanut sitä kuunnella.

Vierailija
1627/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa?

Ainakin siinä kaupungissa missä minä asun.

Vierailija
1628/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin aikoinaan jp kävelemässä 1,5h.

Kyllä siinä aika lenkin saa vetää.

Jossain vaiheessa esim. talvella puolihämärässä alkaa käydä tylsäksi.

Keskittyminen äänikirjaan saa ajatukset muualle.

Vierailija
1629/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies joka huokuu lämpöä, turvallisuutta ja avoimuutta, halutaan tavata uudelleen. Nämä kaikki näkyvät siinä, miten mies kohtelee naista. Mies, joka angstaa pikkuasioista (kahvilaan meno), ei ole jo lähtökohtaisesti turvallinen eikä avoin. Siksi häntä ei haluta tavata uudelleen."

Naista, joka huokuu avuttomuutta ja haluttomuutta maksaa omia menojaan, ei haluta tavata uudelleen.

Näin se varmaan monella suomalaisella miehellä on. Naisen pitää olla edelleen kova työjuhta kuten menneinä aikoina. Semmoinen, joka kantaa itse kauppakassit ja maksaa perheen ostokset. Sopii kaikki menot ja hoitaa lasten asiat. Käytännössä se perheen pää, niin kuin Suomessa on yleensä tapana. 

Ideaali Suomessa monilla miehillä on, että miehen ei tarvitse mitenkään muistaa tai huomioida vaimoaan varsinkaan esim. lahjoilla, vaan vaimo järjestää perheen ja miehen elämän mukavaksi. Harva nainen tämmöistä enää haluaa, niin nää miehet jää yleensä ilman kumppania ja lapsia ei synny. 

Vierailija
1630/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet naiset eivät lähde vaikkapa sorsajahtiin iltalennolle. Se on minulle OK. Miksi näille palstan naisille ei ole OK, jos minua ei kiinnosta kahvilatreffit eikä niissä viihtyvät naiset. Toki en ole ketään naista sorsanpyyntitreffeille viemässäkään, sillä se pilaisi koko homman. Sorsajahdin siis.

Itse suosin paikkoja jonne molemmat haluavat mennä. Se, että kohtaamispaikka tuntuu toisesta vastenmieliseltä, ei ole hyvä tapaamisen onnistumisen kannalta.

Ja lopuksi rautalankaa. Raha ei ole ongelma. Kahvin maksaja ei ole ongelma. Kahvilanaisten alentuva ja itseriittoinen asenne on iso ongelma. En halua prinsessanarsistia elämääni.

Vierailija
1631/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ehdottaa minulle kävelytreffejä (varsinkin talvella), niin se kertoo minulle siitä, että ei se mies ole oikeasti kiinnostunut minusta sen vertaa, että haluaisi panostaa minuun. 

Eli miehen tulee panostaa sinuun.

Ja nimenomaan rahallisesti.

Vierailija
1632/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstisi kuvastaa juuri sitä, mistä voi päätellä miten suhtaudut naisiin ja treffikumppaneihisi. "Siinä kyllä ehti kyllästyä avuttomaksi heittäytyviin naisiin, jotka odottivat prinsessapalvelua

Onpa joku nainen vihainen siitä että miestä ei kiinnosta joka naiselle tarjota treffeillä.

Jos sekoittaa inhon vihaan niin on tunnetaidoissa harjoittelun varaa. Ehkä tuossa jossain määrin on myös sääliä, mutta vihaa siitä ei löytynyt muustakaan. 

Vierailija
1633/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tosi vaivaannuttavaa istua nokikkain kahvilla ventovieraan kanssa. Ennemmin menen kävelylle, jossa voi rennosti jutustella. Eikä tarvitse kummankaan maksaa mitään.

Pystytkö sinä parisuhteessakaan keskustelemaan? Oikeassa elämässä ja parisuhteessa istutaan nokikkain päivittäin vähintään illallispöydässä. 

Ymmärrän kahvila- yms. treffeistä vaivaantuvia (vaikka muuten itselle olisi aivan normaalia tavata ihmisiä ja asioida tuntemattomien kanssa arkisissa asioissa). On täysin eri asia istua "oikeassa elämässä ja parisuhteessa" nokikkain tutun puolison kanssa kuin "parisuhdemarkkinamielessä" tuntemattoman kanssa. Mutta on myös mahdollista tavata ihmisiä ja tutustua heihin ilman nokikkain nököttämisiä. Esim. kävely jossakin mielenkiintoisessa paikassa on hyvä tapa. Toki paikan on hyvä olla julkinen eikä mikään metsikkö tms., kun ei toista tunne.

-Perheellinen mies

Vierailija
1634/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mies joka huokuu lämpöä, turvallisuutta ja avoimuutta, halutaan tavata uudelleen. Nämä kaikki näkyvät siinä, miten mies kohtelee naista. Mies, joka angstaa pikkuasioista (kahvilaan meno), ei ole jo lähtökohtaisesti turvallinen eikä avoin. Siksi häntä ei haluta tavata uudelleen."

Naista, joka huokuu avuttomuutta ja haluttomuutta maksaa omia menojaan, ei haluta tavata uudelleen.

Näin se varmaan monella suomalaisella miehellä on. Naisen pitää olla edelleen kova työjuhta kuten menneinä aikoina. Semmoinen, joka kantaa itse kauppakassit ja maksaa perheen ostokset. Sopii kaikki menot ja hoitaa lasten asiat. Käytännössä se perheen pää, niin kuin Suomessa on yleensä tapana. 

Ideaali Suomessa monilla miehillä on, että miehen ei tarvitse mitenkään muistaa tai huomioida vaimoaan varsinkaan esim. lahjoilla, vaan vaimo järjestää perheen ja miehen elämän mukavak

Miksi taas joku alkaa puhumaan vaimosta ja lapsista, kun kyse on (ensi)treffeistä? Kuten joku mies jo sanoikin, kyllä omaan vaimoon ja perheeseen on mukava panostaa. Entuudestaan tuntemattomiin treffinaisiin taas ei ole.

Ja kuinkas paljon ne naiset sitten hemmottelevat miehiä ensitreffeillä?

Vierailija
1635/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideaali Suomessa monilla miehillä on, että miehen ei tarvitse mitenkään muistaa tai huomioida vaimoaan varsinkaan esim. lahjoilla, vaan vaimo järjestää perheen ja miehen elämän mukavak

Tässä ketjussa enemmistönä on kylläkin naiset jotka edellyttävät mieheltä jo alussa rahalista panostusta naiseen. He ovat niin prinsessamaisia ja pihejä, etteivät haluaisi maksaa edes omaa kavia ja pullaa treffeillä, vaan nekin maksatettaisiin miehellä. Mutta koska he ovat naisia, tällainen Roope Ankan bravuurinumero on ilmeisesti ok.

Samaiset naiset ovat niin mukavuudenhaluisia, että kävelytreffit milloin tahansa muulloin kuin kauniina kesäpäivänä täydellisessä miljöössä ovat no-no.

Omasta kunnostakaan ei jakseta pitää huolta. Tarvitaan hauska muotilaji, PT, hyvänmakuiset palkkarit ja kaikki mahdollinen - ja silti 20 paria käyttämättömiä salilegginssejä jää lojumaan vaatekaapin perälle.

Millaista elämä tällaisen naisen kanssa on? No, kaikki on harmaata arkea paitsi kun ostetaan vimpan päälle mukavuudet. Kaikki päivittäinen hauska tekeminen on liian vaivalloista, epämukavaa, raskasta, tai teinien juttuja koska aikuinen nainen vaatii enemmän. Ainoa mikä käy on kun lämmitetty auto vie kotiovelta ostettujen mukavuuksien pariin, mieluiten ulkomaille. Ja seuraavat 360 päivää sitten kuunnellaan samaa mantraa: "voitaisiinpa matkustella useammin". 

Näistä syistä en mieluiten halua kahvilatreffejä. Kahvilatreffit sinänsä eivät kerro naisesta huonoa, mutta jos valittavana on nainen joka lähtisi luontopolulle, valitsen jälkimmäisen. Edellisillä treffeillä mentiin kahvilaan minun aloitteestani, ja kutsujana maksoin (huom. oikeasti kutsujana, vs treffien sopiminen yhdessä tai naisten suosima "voitko kutsua minut kahvilaan"). Treffikumppanini vaati maksaa oman osuutensa, eikä jättäytynyt takavasemmalle vältelemään katsekontaktia. Jos nainen nimenomaan haluaa kahvilatreffit, ja etenkin jos nainen ei vaadi maksaa omaa osuutaan, se on jo vahva indikaattori naisesta jonka kuvasin yllä.

Vierailija
1636/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideaali Suomessa monilla miehillä on, että miehen ei tarvitse mitenkään muistaa tai huomioida vaimoaan varsinkaan esim. lahjoilla, vaan v

Tässä ketjussa enemmistönä on kylläkin naiset jotka edellyttävät mieheltä jo alussa rahalista panostusta naiseen. He ovat niin prinsessamaisia ja pihejä, etteivät haluaisi maksaa edes omaa kavia ja pullaa treffeillä, vaan nekin maksatettaisiin miehellä. Mutta koska he ovat naisia, tällainen Roope Ankan bravuurinumero on ilmeisesti ok.

Samaiset naiset ovat niin mukavuudenhaluisia, että kävelytreffit milloin tahansa muulloin kuin kauniina kesäpäivänä täydellisessä miljöössä ovat no-no.

Kuinkahan monessa kommentissa täällä on jo todettu, että ekoilla treffeillä kumpikin maksaa itse sen kahvikupposensa :D

Ja nytkö sinne kävelyteffeille pitäisi mennä jo räntäsateessa? 

Ja kyllä: haluan treffien olevan mukavat. Kyseessä on kuitenkin täysin vapaaehtoinen vapaa-ajan toiminto, jonka voin jättää väliin jo ei huvita. Niin jos jo ekojen treffien paikka aiheuttaa isoja ristiriitoja, niin sitten ne vaan jätetään kokonaan väliin todeten, että taidetaan olla liian erilaiset.

Vierailija
1637/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ehdottaa minulle kävelytreffejä (varsinkin talvella), niin se kertoo minulle siitä, että ei se mies ole oikeasti kiinnostunut minusta sen vertaa, että haluaisi panostaa minuun. 

On iso kynnys lähteä kahvilaan treffeille, jos mies muuten käy koskaan kahvilassa.

Hui kauhea. On se kahvila pelottava paikka, melkein yhtä pelottava kuin lähikauppa. Miten mahtaa tuollaiselta mieheltä onnistua lapsen vieminen neuvolaan?

On vaikeaa keksiä mitään positiivista kahvilatreffeistä, jos treffit menevät pieleen. Sen sijaan, jos menee kävelytreffeille, jotka menevät pieleen, niin sen voi ajatella iltalenkkinä. Silloin se harmittaa paljon vähemmän.

Meitä on näköjään moneksi. Minulla on vaikeaa keksiä kävelytreffeistä mitään positiivista jos menevät pieleen. Kahvilassa sentään saa hyvää kahvia ja mahdollisesti jonkun leivoksen tai suolaisen. 

Kävely on vain ajan haaskausta tällaiselle joka urheilee paljon muutenkin. 

Vierailija
1638/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinun puheesi ovat epäloogisia. Jos on perhe ja lapsia, niin silloin ei ole aikaa käkkiä missään kahvilassa."

Putkiaivo ei ymmärrä epäsuoraa päättelyä. Kahvilassa käynti - korkeintaan pieni epämukavuus. Jos ei siihen kykene, niin millä todennäköisyydellä kykenee menemään muihinkaan paikkoihin, joissa on muita ihmisiä. Lasten kanssa vaikkapa neuvola, päiväkodin ja koulun tapaamiset, lasten juhlat.

Tottakai kykenee mennä kahvilaan, mutta se ei kannata. Harvoin tapaa niin laadukkaan naisen, jotta kahvilaan kannattaisi mennä.

Minä en ymmärrä miksi kukaan lähtisi treffeille sellaisen ihmisen kanssa jota ei pidä sen vertaa laadukkaana että kahvilakäynti tuntuu liian suurelta panostukselta. Itselläni ei tulisi mieleenkään lähteä treffeille ihmisen kanssa joka ei kahvin vertaa kiinnosta. 

Vierailija
1639/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On vaikeaa keksiä mitään positiivista kahvilatreffeistä, jos treffit menevät pieleen. Sen sijaan, jos menee kävelytreffeille, jotka menevät pieleen, niin sen voi ajatella iltalenkkinä. Silloin se harmittaa paljon vähemmän."

Olen ollut kävelytreffeillä, joista ei seurannut jatkoa. En kuitenkaan ajatellut niiden menneen pieleen, vaan että sellaista se deittailu nyt vaan on.

Pieleen kokisin niiden menneen, jos olisin astunut koiranp*skaläjään ja liukastunut sen takia naama edellä kuralätäkköön, ohikävelleiden tuntemattomien vetäessä samalla tahattomat räkänaurut tälle näylle.

Vierailija
1640/2349 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meitä on näköjään moneksi. Minulla on vaikeaa keksiä kävelytreffeistä mitään positiivista jos menevät pieleen. Kahvilassa sentään saa hyvää kahvia ja mahdollisesti jonkun leivoksen tai suolaisen. 

Kävely on vain ajan haaskausta tällaiselle joka urheilee paljon muutenkin. "

Jokainen leivos myrkyttää sinun kehoasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan