Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tosiaan niin, että nykyisin haluaa treffeille ihmisiä, jotka eivät kykene tulemaan kahvilaan tai juttelemaan toisen kanssa?

Vierailija
07.08.2025 |

Tai ei ole edes rahaa laittaa siihen kuppiin kahvia tai lasiin viiniä? Mitä ihmeen annettavaa tällaisilla ihmisillä on kenellekään parisuhdemielessä?

Kommentit (2349)

Vierailija
161/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilassa kahvin ostaminen täysin järjetöntä rahan käyttöä. Kotona voi juoda kahvia paljon halvemmalla. Kahvilasta säästyneet rahat voi käyttää paljon järkevämminkin.

Ei kukaa lähe toisen kotiin ensitapaamisella. Itsesuojeluvaistoa tarvitaan elämässä.

Kyllä lähtee, mutta se vaati pidempää tutustumista WhatsAppissa ennen tapaamista.

Miksei jäisi vaan suoraan kirjekaveriksi jos on niin syrjäytynyt ujo introvertti, että kahvilan ehdottaminenkin saa aikaan paniikkikohtauksen

Tiedoksesi, että joillakin tuo kahvilapaniikki liittyy nimenomaan niihin ensitreffeihin, ja seuraaville pystyykin sitten lähtemään jo rennosti. Jos jännittää ensikohtaamista niin ei tarkoita että jännittää koko mahdollisen suhteen ajan 😂

Vierailija
162/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka juntti edes juo kahvia nykyään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme cold digger aloitus. "Miehellä ei ole mitään annettavaa parisuhteeseen, jos hän ei ole tarpeeksi varakas". Miten olisi rakkaus? Onneksi itse löysin kumppanin, joka oli kiinnostunut oikeasta rakkaudesta rahan sijaan. Hyvässä parisuhteessa rahalla ei voi korvata rakkautta, ystävyyttä ja aitoa välittämistä. Köyhälläkin voi olla hyvä parisuhde, mutta rahaan perustuvat suhteet harvemmin ovat kovin hyviä, koska hyvä suhde vaatii aitoa välittämistä, joka taas ei katso lompakon paksuutta. 

Ai suhde perustuu rahaan jos käydään ensitreffeillä oikein kahvilassa? :D

Vierailija
164/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan aikuisten reaalimaailmassa rakkaus vaatii toimiakseen muutakin kuin kaksi ihmistä. Jos toisella ei ole varaa edes kahvikupposeen, se kertoo, että varaa ei ole mihinkään muuhunkaan. Köyhien ihmissuhteet harvoin kestävät, koska rahanpuute saa riitelemään typeristäkin asioista. 

Mistä ihmeestä kuvitelma että köyhät riitelee typeristä asioista rahanpuutteen takia tai suhteet eivät kestä? Itse en ole sellaiseen törmännyt, vaikka valtaosa läheisistä on ollut aina köyhiä. Ei meidänkään parisuhde riidat rahaan liity tai ole mitenkään rahan aiheuttamia, eivätkä ole olleet sitä tutuillakaan mitä vierestä seurannut. Entä mistä kuvitelma että köyhien suhteet eivät kestä? Itse olen ollut parisuhteessa jo 18 vuotta, kaveri pariskunta 20 vuotta, toinen kaveri pariskunta 16 vuotta, veli 17 vuotta, jne.&nbs

Jos vähänkään lukee lehtiä ja uutisia, tietää että rahalla tosiaankin merkitystä parisuhteen kestämiseen. Yleistietoa. Niin paljon aiheesta on kirjoitettu. 

Juu, toki lehdet tietää paremmin minun tai läheisteni elämästä, kuin me itse. Toimittajan kirjoitus on ehdoton totuus köyhien elämässä.

Lehdissä ja uutisissa nyt voidaan sanoa mitä vaan, mutta itse en ole tuollaista todistanut vaikka köyhä olen kuten suurin osa tuttavistanikin. Itse en ole tosin tuollaisiin uutisiin törmännyt, vaikka uutisia luenkin säännöllisesti. En ole myöskään törmännyt virallisiin tutkimuksiin, joissa sanottaisiin rahan olevat parisuhteessa se tärkein tekijä, vaikka olenkin lukenut aika paljon psykologiaa ja erityisesti käyttäytymis psykologiaa. Kaikille raha ei edes ole erityisen tärkeää ja siksi pysyvät köyhinä, koska eivät kaipaa enempää. Emme mekään puolison kanssa stressaa, jos rahat loppuu. Ruokaa kuitenkin on aina varattuna kaapissa silleen, että pärjää pitkälle rahatta ja niin kauan kun on ruokaa ja katto pään päällä, niin kaikki on hyvin. Jos ruoka loppuu, muutaman kilometrin päästä löytyy ruokajono ja vaikka katto lähtisi päältä, on meillä silti toisemme ja se on molemmille tärkeintä.

Vierailija
165/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka juntti edes juo kahvia nykyään?

Voi yleensä kahvilassa muutakin juomaa ottaa kuin sitä kahvia.

Vierailija
166/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme cold digger aloitus. "Miehellä ei ole mitään annettavaa parisuhteeseen, jos hän ei ole tarpeeksi varakas". Miten olisi rakkaus? Onneksi itse löysin kumppanin, joka oli kiinnostunut oikeasta rakkaudesta rahan sijaan. Hyvässä parisuhteessa rahalla ei voi korvata rakkautta, ystävyyttä ja aitoa välittämistä. Köyhälläkin voi olla hyvä parisuhde, mutta rahaan perustuvat suhteet harvemmin ovat kovin hyviä, koska hyvä suhde vaatii aitoa välittämistä, joka taas ei katso lompakon paksuutta. 

Ai suhde perustuu rahaan jos käydään ensitreffeillä oikein kahvilassa? :D

Viittasin tähän kohtaan, jos et sitä oikeasti ymmärtänyt. "Mitä ihmeen annettavaa tällaisilla ihmisillä on kenellekään parisuhdemielessä?"

Vierailija
167/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan aikuisten reaalimaailmassa rakkaus vaatii toimiakseen muutakin kuin kaksi ihmistä. Jos toisella ei ole varaa edes kahvikupposeen, se kertoo, että varaa ei ole mihinkään muuhunkaan. Köyhien ihmissuhteet harvoin kestävät, koska rahanpuute saa riitelemään typeristäkin asioista. 

Mistä ihmeestä kuvitelma että köyhät riitelee typeristä asioista rahanpuutteen takia tai suhteet eivät kestä? Itse en ole sellaiseen törmännyt, vaikka valtaosa läheisistä on ollut aina köyhiä. Ei meidänkään parisuhde riidat rahaan liity tai ole mitenkään rahan aiheuttamia, eivätkä ole olleet sitä tutuillakaan mitä vierestä seurannut. Entä mistä kuvitelma että köyhien suhteet eivät kestä? Itse olen ollut parisuhteessa jo 18 vuotta, kaveri pariskunta 20 vuotta, toinen kaveri pariskunta 16 vuotta, veli 17 vuotta, jne.&nbs

Jos vähänkään lukee lehtiä ja uutisia, tietää että rahalla tosiaankin merkitystä parisuhteen kestämiseen. Yleistietoa. Niin paljon aiheesta on kirjoitettu. 

Totta, että raha on yksi suurin syy miksi pariskunnat riitelevät. Mutta jos koko ajan riidellään rahankäytöstä mielestäni ongelma ei ole se raha vaan se, että pariskunta ei muutenkaan ole yhteensopiva toisilleen. Rakastavassa suhteessa selvitään rahan vähyyden aiheuttamista ongelmista ilman sen suurempia riitoja. 

Vierailija
168/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilassa kahvin ostaminen täysin järjetöntä rahan käyttöä. Kotona voi juoda kahvia paljon halvemmalla. Kahvilasta säästyneet rahat voi käyttää paljon järkevämminkin.

Isäni omaa juuri tuon ajatusmaailman. Naiset - älkää vaan hairahtuko tällaiseen mieheen. Hänen kanssaan elämä tule olemaan tylsää ja ankeaa, ja sairaalloinen penninvenyttäminen vain pahenee iän myötä. Itaruus yltää myös tunne-elämään. Luiskaan.

Miksi mennä kahvilaan, jos siellä olosta ei nauti yhtään? Minulle kahvilassa käynti on prioriteettilistan häntäpäässä.

Näihin kommentteihin olisi kiva aina kuulla että mikä sitten olisi mieluisampi vaihtoehto. Tuollainen "en tykkää" antaa aika ankean kuvan ihmisestä, oikeassakin elämässä. Ei ole kov

Esimerkiksi low effort- ensitreffit. Jos naisella on koira, niin ensitreffit voi järjestää vaikka koiran ulkoilun yhteydessä. Se on loistava esimerkki low effort- ensitreffeistä. Jos ne treffit menevät puihin, niin se harmittaa paljon vähemmän, koska panostus niihin treffeihin on paljon pienempi kuin kahvilatreffeissä. Tämä siis vain netissä tavattuna. Livenä voi panostaa enemmän, koska naisen laadun pystyy todentamaan jo ennen treffejä. Silloin kannattaa ottaa isompia riskejä.

Vierailija
169/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä kuvitelma että köyhät riitelee typeristä asioista rahanpuutteen takia tai suhteet eivät kestä? Itse en ole sellaiseen törmännyt, vaikka valtaosa läheisistä on ollut aina köyhiä. Ei meidänkään parisuhde riidat rahaan liity tai ole mitenkään rahan aiheuttamia, eivätkä ole olleet sitä tutuillakaan mitä vierestä seurannut. Entä mistä kuvitelma että köyhien suhteet eivät kestä? Itse olen ollut parisuhteessa jo 18 vuotta, kaveri pariskunta 20 vuotta, toinen k

Totta, että raha on yksi suurin syy miksi pariskunnat riitelevät. Mutta jos koko ajan riidellään rahankäytöstä mielestäni ongelma ei ole se raha vaan se, että pariskunta ei muutenkaan ole yhteensopiva toisilleen. Rakastavassa suhteessa selvitään rahan vähyyden aiheuttamista ongelmista ilman sen suurempia riitoja. 

Erittäin hyvin sanottu. Tuo rahasta riiteleminen ei myöskään ole pelkästään köyhien juttu, vaan kyllä sitä keskituloiset ja varakkaatkin osaavat rahasta riidellä. 

Vierailija
170/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Minä ainakin otan mielelläni henkeeni ja terveyteeni liittyvät riskit ja menen yksityisasuntoon ventovieraan kanssa, että säästän kahvikupin hinnan. Henki halpaa, kahvi kallista💪 

Järjellä kun ajatellaan. Jos mies menee pelkäävän naisen kanssa kahvilatreffeille, ja nainen miettii koko ajan kahvilassa onkohan tuo mies joku raizgari tai hyväksikäyttävä. Mikä on suhteen syntymisen todennäköisyys? Kyllä se on hyvin lähellä nollaa. Ihan yhtä hyvin voi jättää treffit kokonaan väliin tuossa tilanteessa.

Höpön löpön. Normaali nainen ei tuollaista mietiskele jatkuvasti, mutta käyttäytyy kuitenkin tavalla joka minimoi riskit, eli tapaa julkisella paikalla. Ihan rutiinin omaisesti toimii näin. Ei sitä tarvi joka välissä miettiä kun kerran on asian läpi miettinyt. 

Nainen, joka tuntemattoman kotiin lähtee on todennäköisesti joku mt-potilas. 

Olen kyllä eri mieltä. Juuri mt-potilailla on irrationaalisia pelkoja. Terve ihminen on rohkea eikä pelkää kuviteltuja asioita. Näin ollen kotiin treffeille tuleva on mieleltään terve.

Ei tuo ole irrationaalinen pelko vaan rationaalista varovaisuutta. Irrationaalinen pelko olisi esim. "en uskalla mennä kahvilaan" (agorafobia, joka on mt-ongelma).

Vierailija
171/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä eri mieltä. Juuri mt-potilailla on irrationaalisia pelkoja. Terve ihminen on rohkea eikä pelkää kuviteltuja asioita. Näin ollen kotiin treffeille tuleva on mieleltään terve.

Raiskatuksi tulemisen pelko ei ole irrationaalinen. Ahdistelun pelko vielä vähemmän. Älykäs ihminen ymmärtää tilastoja sen verran että välttää tuollaisia tilanteita. 

Sä vaikutat todella creepyltä kun tahdot niin kovasti vakuutella täällä että naiselle on turvallista mennä vieraan miehen kotiin. Miksi sinulla on tarve tuollaista täällä vakuuttaa? 

"Suomessa arvioidaan, että noin 50 000 naista joutuu vuosittain seksuaalisen väkivallan uhriksi, ja noin 16 % suomalaisista naisista on joutunut elämänsä aikana raiskauksen uhriksi, sanoo Naisten Linja. Lähes joka kymmenes nainen raiskataan elämänsä aikana, kertoo Turun Sanomat. On kuitenkin huomioitava, että monet seksuaalirikokset jäävät ilmoittamatta, joten todelliset luvut voivat olla huomattavasti suuremmat, toteaa Yle.  "

Vierailija
172/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä tietää ennen treffejä, niin ei tuhlaa aikaa ankeaan saituriin joka ei pysty käyttämään muutamaa euroa siihen, että edes joskus nousisi arjen yläpuolelle.

En kävisi kahvilassa vaikka olisin miljonääri. En vain nauti kahvilassa olemisesta.

Vierailija
173/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, toki lehdet tietää paremmin minun tai läheisteni elämästä, kuin me itse. Toimittajan kirjoitus on ehdoton totuus köyhien elämässä.

Sillä mitä sinä olet elämässäsi nähnyt ei ole mitään väliä. Tilastot ovat tilastoja ja kertovat todennäköisyyksistä paljon luotettavammin kuin sinun yksittäiset kokemuksesi. 

Vierailija
174/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä tietää ennen treffejä, niin ei tuhlaa aikaa ankeaan saituriin joka ei pysty käyttämään muutamaa euroa siihen, että edes joskus nousisi arjen yläpuolelle.

En kävisi kahvilassa vaikka olisin miljonääri. En vain nauti kahvilassa olemisesta.

Se hyvä kertoa mahdolliselle kumppaniehdokkalle sitten. Minä en sinusta kiinnostuisi vaikka olisit miljardööri. 

Vierailija
175/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raiskatuksi tulemisen pelko ei ole irrationaalinen. Ahdistelun pelko vielä vähemmän. Älykäs ihminen ymmärtää tilastoja sen verran että välttää tuollaisia tilanteita. 

Sä vaikutat todella creepyltä kun tahdot niin kovasti vakuutella täällä että naiselle on turvallista mennä vieraan miehen kotiin. Miksi sinulla on tarve tuollaista täällä vakuuttaa? 

"Suomessa arvioidaan, että noin 50 000 naista joutuu vuosittain seksuaalisen väkivallan uhriksi, ja noin 16 % suomalaisista naisista on joutunut elämänsä aikana raiskauksen uhriksi, sanoo Naisten Linja. Lähes joka kymmenes nainen raiskataan elämänsä aikana, kertoo Turun Sanomat. O

On paljon suurempi todennäköisyys, että joku mies raahaa naisen kadulta johonkin pusikkoon kuin joutua kotitreffeillä normaalin miehen kanssa kokemaan mitään vastaavaa.

Vierailija
176/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa arvioidaan, että noin 50 000 naista joutuu vuosittain seksuaalisen väkivallan uhriksi, ja noin 16 % suomalaisista naisista on joutunut elämänsä aikana raiskauksen uhriksi, sanoo Naisten Linja. Lähes joka kymmenes nainen ra

On paljon suurempi todennäköisyys, että joku mies raahaa naisen kadulta johonkin pusikkoon kuin joutua kotitreffeillä normaalin miehen kanssa kokemaan mitään vastaavaa. 

Olet väärässä. Asia on päin vastoin.

Vierailija
177/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten vaikka kahvilatreffit menisi puihin? Ainakin on saanut hyvää kahvia. Eikö se ole jo hyvä syy että kahvista kannattaa maksaa? Jos sitä nyt joka sentille alkaa laskemaan maksimaalista hyötyä niin silloin kannattaa vain olla kotona.

Ja kahvin tilalle voi jokainen kuvitella nyt oman lempparijuomansa niin ei tarvitse alkaa kenenkään nillittämään ettei pidä kahvista ja kahviloissa on pahaa kahvia. 

Vierailija
178/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä mitä sinä olet elämässäsi nähnyt ei ole mitään väliä. Tilastot ovat tilastoja ja kertovat todennäköisyyksistä paljon luotettavammin kuin sinun yksittäiset kokemuksesi. 

Se että ihmiset riitelevät ja eroavat rahan takia, ei tarkoita sitä että juuri he olisivat varattomia. Enemmän tuo rahankäyttö tuntuu olevan ongelma niissä parisuhteissa, joissa on rahaa jota käyttää. En ole myöskään törmännyt yhteenkään tutkimukseen, jossa sanotaan että nimenomaan köyhät riitelevät rahasta tai eroavat rahan takia. Vain tutkimuksiin, joissa sanotaan että rahan käyttö on usein syynä parisuhde riitoihin ja eroihin. Jos suhde kaatuu vain toisen varattomuuteen, ei suhde silloin ole ollut kovin vankalla pohjalla henkisellä tasollakaan. Jos taas rahan tuhlaamiseen, eivät he silloin todennäköisesti ole olleet köyhiä, jos on jotain mitä tuhlata.

Vierailija
179/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaa lähe toisen kotiin ensitapaamisella. Itsesuojeluvaistoa tarvitaan elämässä.

Kyllä lähtee, mutta se vaati pidempää tutustumista WhatsAppissa ennen tapaamista.

Miksei jäisi vaan suoraan kirjekaveriksi jos on niin syrjäytynyt ujo introvertti, että kahvilan ehdottaminenkin saa aikaan paniikkikohtauksen

Tiedoksesi, että joillakin tuo kahvilapaniikki liittyy nimenomaan niihin ensitreffeihin, ja seuraaville pystyykin sitten lähtemään jo rennosti. Jos jännittää ensikohtaamista niin e

En usko, että pystyisin olemaan yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka jännittää treffejä niin paljon, ettei pysty tulemaan edes ensitreffeille kahvilaan. On hyvin todennäköistä, että tällainen ihminen jännittäisi myös muita täysin tavallisia arjen tilanteita ja se tekee yhteiselämästä varsin haastavaa. Mulle on tärkeää, että ihminen on kohdannut omat pelkonsa ja tehnyt töitä itsensä kanssa. Että hän ei välttele asioita vain siksi, että ne tuntuvat epämukavilta. Jos jo kahvilassa istuminen ensitreffeillä on liian iso kynnys, niin mitä tapahtuu, kun elämä tuo eteen oikeasti vaikeita hetkiä? Kaikilla meillä on omat haasteemme, mutta mulle ratkaisevaa on se, miten ihminen suhtautuu haasteisiin. Kohtaako hän ne  vai kiertääkö? Se kertoo lopulta tosi paljon siitä, millainen hän on kumppanina.

Vierailija
180/2349 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva tuollainen puoliso, joka ei suostu tekemään mitään sellaista mistä ei itse nauti, vaikka kumppani joskus haluaisi. Onnea vain puolison etsintään.