Onko tosiaan niin, että nykyisin haluaa treffeille ihmisiä, jotka eivät kykene tulemaan kahvilaan tai juttelemaan toisen kanssa?
Tai ei ole edes rahaa laittaa siihen kuppiin kahvia tai lasiin viiniä? Mitä ihmeen annettavaa tällaisilla ihmisillä on kenellekään parisuhdemielessä?
Kommentit (2349)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ap:n lukea naisten vastauksia. Eiköhän niistä selviä miksi miehet eivät halua ensitreffejä kahvilaan. Hyvin stereotyyppisiä itsekeskeisiä ja joustamattomia naisia, joille liikkuminen ja harrastukset ovat kirosanoja. Asioiden pitää mennä prikulleen heidän päänsä mukaan ja mitään poikkeavaa ei siedetä, vaan sitä halveksutaan. Kahvilatreffeillä he istuvat tuppisuina tai kyselevät rutiininomaisesti jotain ulkoa opeteltua kysymyspatteristoa. Epäluuloisena ja miehenpelkoisena he tarttuvat kaikkeen miehen sanomaan ja miten voisivat sen mahdollisimman negatiivisesti ymmärtää.
Kuulostaa niin houkuttelevalta.
Ehkä menen kuitenkin nauravaisen naisen kanssa puistoon heittämään frisbeetä ja piknikille.
Tiedät, mitä etsit - se on hyvä juttu ja ehdottomasti positiivista. Valtaosa miehistähän ei tunnu tietävän, vaan swaippailevat oikealle ihan sokkona ja yrittävät sitten saada treffeille ihan vääränlaisia naisia. Oletko sä muuten kovin ehdoton siitä, että pitää olla frisbee ja piknik? Jos nauravainen nainen ehdottaa sulle taidemuseota, niin toimitko kuten moittimasi naiset, ja ehdottomasti haluat sinne frisbeetreffeille, vain lähdetkö nauravaisen naisen kanssa taidemuseoon? Kunhan kysyin...
"Mitkä on sellaisia jutunjuutia, joita ei kahvilassa voi puhua?"
Oma suhdehistoria, politiikka, tarkemmat työkuviot, vähänkään seksuaalisempi flirtti, vakavat tulevaisuudensuunnitelmat, muiden ihmisten asiat (jos tulee mieleen joku esimerkki), "syvällisemmät" teemat (esim. pelot, ym).
T. Se N32
Vierailija kirjoitti:
Ketä miestä todellisuudessa kiinnostaa joku kahvila? Mieluummin keskustelee samalla kun harrastaa jotain aktiviviteettia. Eikö suomalaiset akat osaa muuta kun kahvilassa istua läskine perseineen ja ahtaa pullaa suuhun?
No mies voi sitten etsiä harrastuskaverin, jonka kanssa harrastaa aktiviteettia. Miten tässä ketjussa miehet saadaan vaikuttamaan ihan lapsilta, joilla pitää koko ajan olla jotain "liikunnallista aktiviteettia" ja jotka eivät viihdy siellä tai eivät viihdy täällä, ja joiden mukavuuden pitäisi olla ensisijainen asia jopa treffeillä?
Olen ollut luultavasti useilla kymmenillä treffeillä elämäni aikana ja nyt kun yritän muistella en taida ollut kuin yhden kerran kahvilassa kahvilla. Ollaan yleensä tavattu pubeissa ja yökerhoissa ekaa kertaa ja seuraavat treffit on olleet joko kävelyllä, oluella (yhdet), tai jommankumman kotona. Seksiä pääsääntöisesti aina tällä toisella näkemisellä.
Tajuatko idiootti, että kysymys ja keskustelu on ensitreffeistä. Ensitreffeiksi kahvilat on monen miehen mielestä paskoja paikkoja. Ei kukaan ole väittänyt että eivät voi koskaan käydä kahvilassa tai ravintolassa. Tuskin kotitreffejä välttelevät naisetkaan ole täysin kykenemättömiä ikinä astumaan miehen asuntoon. Ihan naurettavia nämä sinun yleistyksesi.
Vierailija kirjoitti:
Oma suhdehistoria, politiikka, tarkemmat työkuviot, vähänkään seksuaalisempi flirtti, vakavat tulevaisuudensuunnitelmat, muiden ihmisten asiat (jos tulee mieleen joku esimerkki), "syvällisemmät" teemat (esim. pelot, ym).
T. Se N32
Politiikkahan on yksi yleisin keskustelunkohde kahviloissa ja baareissa. Miksi ensitreffeillä puhuttaisiin toisten ihmisten asioita?
Vierailija kirjoitti:
T. Se N32
Kuka ylipäätään alkaa käymään koko suhdehistoriaansa, traumataustaansa tai muiden ihmisten asioita läpi ekoilla treffeillä oli paikka mikä hyvänsä? 😅 Politiikka ei ehkä ole se ihan yleisin small talk -aihe, mutta en oikein ymmärrä miksei vaikka tulevaisuudensuunnitelmista, työkuvioista tai vaikka arvoista voisi keskustella ihan normaalisti myös julkisella paikalla. Eihän kahvila ole mikään hiljaisuuden pyhäkkö. Seksuaalisempi flirtti taas on toki kontekstikysymys kahvilassa ehkä vähemmän luontevaa, mutta ei se nyt kävelylenkillekään erityisesti kuulu. Siinä tapauksessa baari lienee paras areena, jos sellaiseen on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaa!
No sen tästä oppi, että jos nainen ehdottaa kahvilaa treffipaikaksi, ei missään nimessä saa ehdottaa: "mites olisi kävelytreffit", ainakaan jos on käynyt huono säkä ja av-palstanainen on osunut kohdalle.
Minä olen aina ehdottanut jotain aktiviteettia ja jos empii niin tiedän että sohvaperuna syöttöporsas ja parempi että tulee tässä vaiheessa ilmi
Minä voisin ottaa treffeille mukaan oman aktiviteettini eli keskeneräisen neuleen. Jutellaan siinä samalla kun minä neulon. Niin taitava en ole, että osaisin neuloa kävellessä, joten kävelytreffit jää. Mies voi vaikka punnertaa siinä vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä miestä todellisuudessa kiinnostaa joku kahvila? Mieluummin keskustelee samalla kun harrastaa jotain aktiviviteettia. Eikö suomalaiset akat osaa muuta kun kahvilassa istua läskine perseineen ja ahtaa pullaa suuhun?
Monia miehiä kiinnostavat kahvilat ja ravintolat. Hyvät leivonnaiset, ruoka, viini, mukava seura ja mielenkiintoiset keskustelut.... mikäs sen parempaa tapaa viettää aikaa? Ei elämän tarvitse olla jatkuvaa aktiviteettia, kuin päiväkodissa ikään.
Olet varmasti ikäluokaltasi vanhempaa sorttia. Ketään urheilevaa miestä kiinnosta mitkään marttakerhon "olipas mustikkaa tänään metässä kun Ilpon kanssa käytiin" -keskustelut
Kävin tänään lenkillä pururadalla. Katselin välillä metsään ja huomasin, että olipas mustikkaa tänään metsässä. Etkö sinä niitä näe vai etkö käy pururadoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Se N32
Politiikkahan on yksi yleisin keskustelunkohde kahviloissa ja baareissa. Miksi ensitreffeillä puhuttaisiin toisten ihmisten asioita?
Tuossahan se lukee miksi, "jos tulee mieleen joku esimerkki". Eli keskustellaan jostain tietystä aiheesta, mistä muistuu mieleen "minunkin kaverilleni/siskolleni/serkulleni kävi niin, että...", mutta asia ei välttämättä ole sellainen, mikä kuuluu ihan kaikkien korville.
Minulla ainakin keskustelut rönsyilevät niin, etten itsekään aina tiedä mihin juttu on johtamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Se N32
Tuossahan se lukee miksi, "jos tulee mieleen joku esimerkki". Eli keskustellaan jostain tietystä aiheesta, mistä muistuu mieleen "minunkin kaverilleni/siskolleni/serkulleni kävi niin, että...", mutta asia ei välttämättä ole sellainen, mikä kuuluu ihan kaikkien korville.
Minulla ainakin keskustelut rönsyilevät niin, etten itsekään aina tiedä mihin juttu on joh
Ei tarvitse kertoa, että se tapahtui kaverille/siskolle/serkulle/työkaverille vaan voi sanoa "yhdelle tutulle".
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko idiootti, että kysymys ja keskustelu on ensitreffeistä. Ensitreffeiksi kahvilat on monen miehen mielestä paskoja paikkoja. Ei kukaan ole väittänyt että eivät voi koskaan käydä kahvilassa tai ravintolassa. Tuskin kotitreffejä välttelevät naisetkaan ole täysin kykenemättömiä ikinä astumaan miehen asuntoon. Ihan naurettavia nämä sinun yleistyksesi.
Mutta sitä en kyllä ymmärrä, mikä siinä kahvilassa aiheuttaa niin älytöntä ahdistusta, kun se on kuitenkin varsin neutraali ympäristö. Eikö ensitreffeillä ole nimenomaan tarkoitus keskittyä tutustumaan siihen toiseen ihmiseen? Mun mielestä se kertoo aika paljon ihmisestä, jos ei pysty viihtymään ihan tavallisessa keskustelutilanteessa ilman että täytyy olla koko ajan liikkeessä tai jotain virikettä ympärillä. Silloin herää kysymys ettei henkilö pysty olemaan aidosti läsnä toisen seurassa.
Vierailija kirjoitti:
T. Se N32
Onpa paljon aiheita heti ensimmäisille treffeille. Itse en todellakaan kävisi noita läpi vielä ekoilla treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvilassa kahvin ostaminen täysin järjetöntä rahan käyttöä. Kotona voi juoda kahvia paljon halvemmalla. Kahvilasta säästyneet rahat voi käyttää paljon järkevämminkin.
Treffeillä tavataan ja tutustutaan ihmiseen, josta voi tulla vaikka oma elämänkumppani. Mikä voisi olla järkevämpää rahan käyttöä? Toisekseen, tuskin siellä kahvilassa kymppiä enemmän menee.
Siitä kertyy iso raha, jos käy usein kahvilassa. Ne rahat käyttää paljon järkevämminkin. Ostaa vaikka terveellisempää ruokaa kaupasta.
Sinähän voit ostaa kaupasta vaikka porkkanoita ja parsakaalia ja tarjoilla niitä kraanaveden kera puistotreffeillä? Onnea yrityksellesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua riskeerata elämääni menemällä vieraan miehen juomaan olettavasti pas"" aa kahvia ja torjumaan pusuja/kopelointeja. Sanokaa mitä sanotte miehet,mutta jos nainen lupaa tulla luoksenne niin ostatte kondomeja silmät innosta kiiluen.
Olen varma, että lämpenisit noilla treffeillä. Mies ei suinkaan ala kopeloimaan kotonaan naista vaan mies tulee iloiseksi ja avoimeksi kun nainen luottaa mieheen. Tämä iloisuus ja avoimuus tarttuvat sinuunkin, ja tulet itsekin hyvällä päälle. Se lopulta lopulta johtaa positiiviseen lopputulokseen molempien kannalta.
Tästä tulee sellaiset mika moring vibat. Sehän oli kuvaillut itseään kiltiksi herrasmieheksi.
Vierailija kirjoitti:
T. Se N32
Siis sun kanssa treffit menevät jokseenkin näin: Mulla on kolme edellistä poikakaveria, mutta olen harrastanut seksiä kolmenkymmenenviiden kanssa. Poliittisesti olen konservatiivi, mutta makuuhuoneessa en. Työkuvani on salainen agentti, mutta pliis älä kerro kellekään. Ompas sulla kivat farkut, haluaisin nähdä ne muuten mun makkarin lattialla. Meidän naapuri osti muuten just uuden kalliin auton. Mua pelottaa hirveästi käärmeet ja hämähäkit.
En mä tiedä haluaako se "nykyisin" ihmisiä treffeille. Kysy siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitä en kyllä ymmärrä, mikä siinä kahvilassa aiheuttaa niin älytöntä ahdistusta, kun se on kuitenkin varsin neutraali ympäristö. Eikö ensitreffeillä ole nimenomaan tarkoitus keskittyä tutustumaan siihen toiseen ihmiseen? Mun mielestä se kertoo aika paljon ihmisestä, jos ei pysty viihtymään ihan tavallisessa keskustelutilanteessa ilman että täytyy olla koko ajan liikkeessä tai jotain virikettä ympärillä. Silloin herää kysymys ettei henkilö pysty olemaan aidosti l
Koska se on pelkureiden tapa treffata. Ilmassa on siellä kyräilyn ja epäluulon ilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
35-vuotias korkeasti koulutettu, hyvätuloinen helsinkiläinen mies, joka elää yksin tai puolison kanssa, käy usein ravintoloissa ja kahviloissa osana arkea ja vapaa-aikaa."
Juuri tällaisia sinkkumiehiä naiset toivovat löytävänsä.
No jos vaihtoehtona on kouluttamaton, rahaton, äitinsä peräkammarissa asuva mies, joka ei koskaan lähde kodin ja kotikylän ulkopuolelle ja kaikki maksullinen on saatanasta niin eipä ole vaikea arvata kumpi niitä naisia miellyttää
Mulle kävisi pakopelihuone tai seinäkiipeily oikein hyvin treffitoiminnoksi, mutta juttu kyllä tyssäisi siihen jos mies ei olisi ylipäätään koskaan kiinnostunut käymään kahviloissa ja ravintoloissa.