Miksi kuulut kirkkoon ja maksat kirkollisveroa
Koetko saavasi mitään vastinetta jäsenmaksullesi?
Kommentit (193)
Siriina kirjoitti:
Olen eronnut kirkosta about 30 vuotta sitten.
Taloustilanteen takia säästän tästä.
Ei tarvi maksaa veroja, ilman verojakin voi ns uskoa.
Voi toki, mutta kun Pyhä Pietari tarkistaa tilikirjan Taivaan Portilla, ei paljon auta selittää, että halusi säästää. Alakertaan ei ole pääsymaksua.
"Veroja maksetaan valtiollekin pääosin muiden ihmisten tueksi"
Kyllä minä ainakin maksan veroja myös täysin puhtaasti itseäni varten. Haluan toimivia autoteitä, toimivaa terveydenhoitoa, kunnolliset koulut lapsille, poliisit, palokunnat ja muut yhteiskunnan palvelut. Maksamalla tätä "suomalaisuuden jäsenmaksua" saan kaikki nämä palvelut käyttööni! Erittäin edullinen hinta tästä kaikesta.
t. Onnellinen veronmaksaja
Vierailija kirjoitti:
MIKSI tämä ateisti jankkaa täällä? Nolaat meidät muut!
Ehkä sun ei kannata osallistua tähän keskusteluun ollenkaan? Minustä tässä on esitetty ihan hyviä pointteja kirkollisveron suhteen. En todellakaan ole kaikista samaan mieltä, mutta ihan mielenkiintoisia ajatuksia. (Ja muutama vähän vähemmän fiksu ajatus, mutta niistä nyt on turha mieltänsä ruveta pahoittamaan).
Lasten kerhot, diakoniatyö yms. ja läheiseni itseni lisäksi saanut apua/tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen keskustelun tasoa.
Kun otsikossa selvästi ja ymmärrettävästi kysytään, miksi kuulut kirkkoon ja maksat kirkollisveroa, niin ei mene kuin hetki, niin keskustelun valtaavat ei-kirkkoon kuuluvat ja haukkuvat, jos joku kirkkoon kuuluva yrittää tuoda mielipiteensä esille.
Jos ette ymmärrä lukemaan, niin kannattaisi ainakin ymmärtää se, ettei ymmärrä, eikä osallistua keskusteluun ja tehdä ihan oma aloitus.
Olisiko taustalla vahva korrelaatio sen kanssa, että ne ihmiset jotka on oikeasti miettineet kirkollisveroa ja miksi maksavat sitä ovat päätyneet siihen lopputulokseen, ettei sitä kannata maksaa?
Kirkollisveron maksaminen tuskin on ongelma ihmisille jotka aidosti käyttävät kirkon palveluita. Käyvät joka viikko jumalanpalveluksissa ja mitä ikinä. Silloin kirkon jäsenyys on ihan perusteltua. Ylivoimainen enemmistö suomalaisista e
Minä olen ns. tapakristitty ja käyn kirkossa lähinnä jouluna, häissä, hautajaisissa ja konfirmaatiotilaisuuksissa ym. Minulle ei ole mikään ongelma maksaa silti kirkollisveroa, koska näen kaiken sen hyvän, mitä sillä saadaan aikaan. Se on myös minun Tapani tehdä hyväntekeväisyyttä samoin kuin lahjoitukset esim. Pelastusarmeijalle ja SPR:lle.
Ihan kummallista, että täällä rääkkyvät sellaiset henkilöt, joita asia ei ilmiselvästi edes koske. Kertoo ehkä jotain ateistin mielenlaadusta. Ainakaan minulla ei ole mitään tarvetta mennä huutelemaan johonkin ateistikeskusteluun, joka ei edes minulle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä se kirkon tärkein tehtävä, eli evankeliumin julistaminen? Eikö se ole sinusta paras syy tukea kirkkoa, eikä nuo palvelut, joita itse haluat käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Voi toki, mutta kun Pyhä Pietari tarkistaa tilikirjan Taivaan Portilla, ei paljon auta selittää, että halusi säästää. Alakertaan ei ole pääsymaksua.
Ei voi aikuinen ihminen uskoa tuollaisiin satuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun ei kannata osallistua tähän keskusteluun ollenkaan? Minustä tässä on esitetty ihan hyviä pointteja kirkollisveron suhteen. En todellakaan ole kaikista samaan mieltä, mutta ihan mielenkiintoisia ajatuksia. (Ja muutama vähän vähemmän fiksu ajatus, mutta niistä nyt on turha mieltänsä ruveta pahoittamaan).
Mulla on ateistina oikeus osallistua tähän keskusteluun ja arvostella toisen ateistin mielestäni typeriä jankkaamisia. Itse kannatan uskonvapautta eikä ateistin tehtävä ole arvostella uskontoja vaan keskittyä omaan elämäänsä.
Ateistit eivät osallistu kirkon tai moskeijoiden rahoittamiseen joten mitä hittoa se teille kuuluu?
Tämäkin keskustelu osoittaa, että ateistit ovat kristittyjen ja muslimien vihollisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä se kirkon tärkein tehtävä, eli evankeliumin julistaminen? Eikö se ole sinusta paras syy tukea kirkkoa, eikä nuo palvelut, joita itse haluat käyttää?
Kuuluu asiaan. Minäkään en niitä ns. tapakristittynä juuri käytä, mitta suon sen ilon mielelläni muille. Monille vanhoille ihmisille sunnuntain kirkonmenot seurakuntakahveineen ovat tärkeät. Lohtu voi löytyä tilanteen tullen itse kullekin kirkosta. Sitä ei vaan aina tiedä tai osaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Ei voi aikuinen ihminen uskoa tuollaisiin satuihin.
Raamattu ei ole satu. Jeesus useaan otteeseen painotti, kuinka köyhienkin tulee ensin maksaa vähästään seurakunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun otsikossa selvästi ja ymmärrettävästi kysytään, miksi kuulut kirkkoon ja maksat kirkollisveroa, niin ei mene kuin hetki, niin keskustelun valtaavat ei-kirkkoon kuuluvat ja haukkuvat, jos joku kirkkoon kuuluva yrittää tuoda mielipiteensä esille.
Jos ette ymmärrä lukemaan, niin kannattaisi ainakin ymmärtää se, ettei ymmärrä, eikä osallistua keskusteluun ja tehdä ihan oma aloitus.
Olisiko taustalla vahva korrelaatio sen kanssa, että ne ihmiset jotka on oikeasti miettineet kirkollisveroa ja miksi maksavat sitä ovat päätyneet siihen lopputulokseen, ettei sitä kannata maksaa?
Kirkollisveron maksaminen tuskin on ongelma ihmisille jotka aidosti käyttävät kirkon palveluita. Käyvät joka viikko jumalanpalveluksissa ja mitä ikinä. Silloin kirkon jäsenyys on ihan
Minä olen ns. tapakristitty ja käyn kirkossa lähinnä jouluna, häissä, hautajaisissa ja konfirmaatiotilaisuuksissa ym. Minulle ei ole mikään ongelma maksaa silti kirkollisveroa, koska näen kaiken sen hyvän, mitä sillä saadaan aikaan. Se on myös minun Tapani tehdä hyväntekeväisyyttä samoin kuin lahjoitukset esim. Pelastusarmeijalle ja SPR:lle.
Ihan kummallista, että täällä rääkkyvät sellaiset henkilöt, joita asia ei ilmiselvästi edes koske. Kertoo ehkä jotain ateistin mielenlaadusta. Ainakaan minulla ei ole mitään tarvetta mennä huutelemaan johonkin ateistikeskusteluun, joka ei edes minulle kuulu.
Minusta on eriskummallista alkaa rääkymään ateisteista kun puhutaan kirkollisveron maksamisesta. Et selvästi ymmärrä, ettei näillä kahdella asialla ole välttämättä yhteyttä. Tietenkään ateistit ei koe kirkon jäsenyyttä mielekkääksi, mutta on myös paljon kristyttyjä jotka eivät halua olla kirkon jäseniä tai maksaa kirkollisveroa. Jos tuolla taivaassa on Jumala niin tuskin hän pahoittaa mieltään siitä, etten ole maksanut veroja ihmisten keksimään kirkkokuntaan. Ei uskovaisuus ole sitä, että kiltisti maksaa jonkun jäsenmaksun ja homma on sillä hoidettu.
Ateisti alkoi nyt käännyttämään, että uskonnot ovat satuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisveron maksaminen tuskin on ongelma ihmisille jotka aidosti käyttävät kirkon palveluita. Käyvät joka viikko jumalanpalveluksiss
Minusta on eriskummallista alkaa rääkymään ateisteista kun puhutaan kirkollisveron maksamisesta. Et selvästi ymmärrä, ettei näillä kahdella asialla ole välttämättä yhteyttä. Tietenkään ateistit ei koe kirkon jäsenyyttä mielekkääksi, mutta on myös paljon kristyttyjä jotka eivät halua olla kirkon jäseniä tai maksaa kirkollisveroa. Jos tuolla taivaassa on Jumala niin tuskin hän pahoittaa mieltään siitä, etten ole maksanut veroja ihmisten keksimään kirkkokuntaan. Ei uskovaisuus ole sitä, että kiltisti maksaa jonkun jäsenmaksun ja homma on sillä hoidettu.
Jos luit otsikon kysymys oli MIKSI MAKSAT ei MIKSI ET MAKSA. Turha silloin tulla tänne selittämään miksi ei maksa
Vierailija kirjoitti:
Ateistit eivät osallistu kirkon tai moskeijoiden rahoittamiseen joten mitä hittoa se teille kuuluu?
Suomessa on valtavan paljon tapakristittyjä jotka eivät usko jumalaan. Voi jopa olla, että ateisteista suurin osa on kirkon jäseniä. En pitäisi täysin mahdottomana väitteenä.
Mitäs jos me ateistit alettaisiin ihan avoimesti kampanjoimaan uskontoja vastaan? Ja uskonvapautta. Suomessa ei pitäisi olla yhtään tuollaista satutarinoihin keskittyvää rahastusautomaattia. Uskonnot pitää kieltää!
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos me ateistit alettaisiin ihan avoimesti kampanjoimaan uskontoja vastaan? Ja uskonvapautta. Suomessa ei pitäisi olla yhtään tuollaista satutarinoihin keskittyvää rahastusautomaattia. Uskonnot pitää kieltää!
Tämä! Ihan kaikki uskonnot tulisi kieltää tasapuolisesti!